Gezondheid alle pijlers

Buikkrampen, geen ontsteking?

25-02-2021 08:28 38 berichten
Hallo allemaal,
Sinds een weekje heb ik heel erg last van een harde buik met steken in mijn (onder) buik. Hierbij heb ik ook klachten zoals vermoeidheid, misselijkheid, hoofdpijn, minder eten. Gisteren had ik cito bloed laten prikken, heb ernet gebeld voor de uitslag (omdat de huisarts dacht van een eventuele darmontsteking).
Uitslag is negatief dus er is geen ontsteking gevonden. Toch heb ik er erg last van maar heb er dus niks voor gekregen.
Herkent iemand dit? Zo ja, wat kan je er zelf voor doen/gebruiken om het in ieder geval te verminderen?

Groetjes !
Alle reacties Link kopieren
Wat zegt de huisarts mbt wat je kan doen en gebruiken?
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Doe even een zwangerschapstest, just in case
viva-amber schreef:
25-02-2021 08:36
Wat zegt de huisarts mbt wat je kan doen en gebruiken?
Ik ben gister langs de huisarts geweest die dus vertelde over een evt ontsteking maar dat blijkt nu niet zo en verder gaf ze. Ook niks aan om anders te kunnen doen, dus veel heb ik er niet aan gehad..
Marée schreef:
25-02-2021 08:42
Doe even een zwangerschapstest, just in case
Misschien een rare vraag hoor maar ik dacht dat dit wel zo was,
Ik heb bloed laten prikken als ik zwanger zou zijn, zou dit toch ook als uitslag uitkomen of denk ik verkeerd? :huh:
Alle reacties Link kopieren
xmrsyaa schreef:
25-02-2021 08:49
Misschien een rare vraag hoor maar ik dacht dat dit wel zo was,
Ik heb bloed laten prikken als ik zwanger zou zijn, zou dit toch ook als uitslag uitkomen of denk ik verkeerd? :huh:


Niet als ze niet hcg hormoon hebben bekeken. Ik zou zelf ook een test aanraden.

Edit: ze testen alleen wat ze moeten testen. Bij jou op ontstekingswaarden. Een zwangerschap heeft daar 0 invloed op, dus je kan prima 8 maanden zwanger zijn en laag scoren op ontstekingswaarde. Je kan pus uit een etterende wond hebben stromen en negatief scoren op een bloedtest om zwangerschap uit te sluiten. Snap je?
pergamon wijzigde dit bericht op 25-02-2021 08:54
32.39% gewijzigd
xmrsyaa schreef:
25-02-2021 08:49
Misschien een rare vraag hoor maar ik dacht dat dit wel zo was,
Ik heb bloed laten prikken als ik zwanger zou zijn, zou dit toch ook als uitslag uitkomen of denk ik verkeerd? :huh:

Als het niet onderzocht is niet.
Alle reacties Link kopieren
Buscopan helpt tegen de buikkrampen,je zou ook nog tempocol kunnen kopen bij de apotheek.
Deze combinatie helpt bij mij iig goed.
Pergamon schreef:
25-02-2021 08:52
Niet als ze niet hcg hormoon hebben bekeken. Ik zou zelf ook een test aanraden.

Edit: ze testen alleen wat ze moeten testen. Bij jou op ontstekingswaarden. Een zwangerschap heeft daar 0 invloed op, dus je kan prima 8 maanden zwanger zijn en laag scoren op ontstekingswaarde. Je kan pus uit een etterende wond hebben stromen en negatief scoren op een bloedtest om zwangerschap uit te sluiten. Snap je?
Oh snap het nu dankjewel! Wel is het zo dat ik de pil elke dag inneem en mijn stopweek niet langer dan 7 dagen is. Ben nu ook in mijn stopweek.
Alle reacties Link kopieren
Je zit hier op verschillende nicknames en al je topics gaan over angst om zwanger te worden.

Ik zou wat met die angst gaan doen, want hier op het forum kan niemand je er echt mee helpen...
Alle reacties Link kopieren
Saivash schreef:
25-02-2021 09:04
Je zit hier op verschillende nicknames en al je topics gaan over angst om zwanger te worden.

Ik zou wat met die angst gaan doen, want hier op het forum kan niemand je er echt mee helpen...

Hoe weet jij nou hoeveel nicknames iemand heeft?
Such fun!1
Saivash schreef:
25-02-2021 09:04
Je zit hier op verschillende nicknames en al je topics gaan over angst om zwanger te worden.

Ik zou wat met die angst gaan doen, want hier op het forum kan niemand je er echt mee helpen...
Dit is geen topic over angst, ik vraag of er meerdere mensen zijn met deze ervaring zo ja, wat ik tegen de steken kan doen.
Is je ontlasting goed?

Als dat afwijkt zou je nog om een ontlastingsonderzoek kunnen vragen.
gizzmo-returns schreef:
25-02-2021 09:30
Is je ontlasting goed?

Als dat afwijkt zou je nog om een ontlastingsonderzoek kunnen vragen.
Ik heb last van diarree, er komen ook geluiden uit mijn buik. Met mijn ontlasting heb ik moeite het gaat niet gemakkelijk. Dit was ook een reden voor de huisarts om een ontstekingsonderzoek te doen wat dus negatief is.
Zit er veel lucht in je buik? Of heb je last van obstipatie? Of juist diarree?
Nu een ontsteking is uitgesloten zou ik denken: ga een lange wandeling maken.
Alle reacties Link kopieren
Vraag de huisarts anders om te testen op bacterien. Heb je nog contact met de dokter gehad over de uitslag? Zo ja, wat stelt die verder voor dan?
Such fun!1
bia-pia schreef:
25-02-2021 09:36
Zit er veel lucht in je buik? Of heb je last van obstipatie? Of juist diarree?
Nu een ontsteking is uitgesloten zou ik denken: ga een lange wandeling maken.
Mijn ontlasting komt er moeilijk uit wel heb ik diarree maar zelfs dan doet het pijn.
MarindaH schreef:
25-02-2021 09:39
Vraag de huisarts anders om te testen op bacterien. Heb je nog contact met de dokter gehad over de uitslag? Zo ja, wat stelt die verder voor dan?
Nee heb contact gehad met de assistentes die aangaf dat de huisarts ernaar gekeken heeft en het verder geen ontsteking is. Voor de rest ook geen andere opties aangeboden gekregen of medicaties
xmrsyaa schreef:
25-02-2021 09:45
Mijn ontlasting komt er moeilijk uit wel heb ik diarree maar zelfs dan doet het pijn.
Heb je dat ook met de huisarts besproken? De mogelijkheid van obstipatie gecombineerd met overloopdiarree?
bia-pia schreef:
25-02-2021 09:46
Heb je dat ook met de huisarts besproken? De mogelijkheid van obstipatie gecombineerd met overloopdiarree?
Ja, ik was dus gister langs gegaan omdat ik het al een week heb. Ik gaf aan dat mijn ontlasting ook erg moeilijk is toen gaf ze alleen aan dat het een darmontsteking kan zijn omdat de stekende plekken die ik liet zien op mijn buik bij me darmen zijn.
Verder zei ze dat dit de enige optie is en verder dus ook niks gedaan of besproken.
xmrsyaa schreef:
25-02-2021 09:51
Ja, ik was dus gister langs gegaan omdat ik het al een week heb. Ik gaf aan dat mijn ontlasting ook erg moeilijk is toen gaf ze alleen aan dat het een darmontsteking kan zijn omdat de stekende plekken die ik liet zien op mijn buik bij me darmen zijn.
Verder zei ze dat dit de enige optie is en verder dus ook niks gedaan of besproken.
Ontsteking komt niet altijd uit bloedonderzoek, een ontlastingsonderzoek geeft een beter beeld

Vraag daar om ( calprotectine onderzoek)
Alle reacties Link kopieren
Vraag inderdaad om een ontlastingsonderzoek.
Bij moeilijke ontlasting zou je ook kunnen vragen om psyliumvezels.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb pds en heb de klachten die jij noemt of heeft de ha dat al uitgesloten?
OhDeer schreef:
25-02-2021 10:56
Ik heb pds en heb de klachten die jij noemt of heeft de ha dat al uitgesloten?
Nee, wat is pds?
Alle reacties Link kopieren
OhDeer schreef:
25-02-2021 10:56
Ik heb pds en heb de klachten die jij noemt of heeft de ha dat al uitgesloten?
PDS kan eigenlijk pas gesteld worden als diagnose als al het andere is uitgesloten. Dus dan zou er nog wel meer onderzoek moeten plaatsvinden.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven