Gezondheid alle pijlers

Buikpijn door ander soort water?

26-05-2022 22:52 44 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Hoi iedereen

Iedere keer als ik weer een paar daagjes in Nederland verblijf (kom van België) krijg ik de eerste 1 a 2 dagen buikpijn en diarree als ik in Nederland weer gewoon kraantjeswater drink ipv water uit een fles zoals ik gewend ben in België.

Na een paar dagen is het wel over, maar als ik dan weer terug ga naar België krijg ik daar weer een paar daagjes buikpijn.

Zou dat door de samenstelling van het kraantjeswater/fles water kunnen komen?
Ik heb daar overigens ook last van als ik naar een ander land op vakantie ga en daar weer ander soort fleswater drink dan ik gewend ben.
Herkenbaar? Dat je darmen even op hol slaan omdat het water in een ander land anders is?
Alle reacties Link kopieren Quote
Solomio schreef:
27-05-2022 07:34
Ja, dat zeg ik: qua eten kan ik het me nog voorstellen, maar wat doet roken in dat rijtje?
Geen idee, misschien krijgt zij wel stress van autorijden en rookt zij meer. Roken werkt ook op de spijsvertering.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren Quote
Andersom schreef:
27-05-2022 07:36
?
Was even vergeten dat je met een nieuwe nick de eerste 200 posts niets met plaatjes mag quoten want dan verdwijnt je quote :roll:

Ik onderschreef je post in elk geval en denk eerder dat het door stress van een verandering van omgeving komt dan van het verschil tussen duin/boswater.
Alle reacties Link kopieren Quote
viva-amber schreef:
27-05-2022 07:38
Geen idee, misschien krijgt zij wel stress van autorijden en rookt zij meer. Roken werkt ook op de spijsvertering.
En als ze dan weer teruggaat naar België gebeurt het omgekeerde. Vast.
Ik heb de indruk dat dit eerder jouw obsessie met 'gezonde leefstijl' weerspiegelt.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren Quote
je zou het eerder andersom verwachten, in Nederland wordt geen chloor aan het water toegevoegd in Belgie wel
Maar misschien kun je daar zo aan wennen, dat je last krijgt van echt zuiver water???
Alle reacties Link kopieren Quote
Solomio schreef:
27-05-2022 07:41
En als ze dan weer teruggaat naar België gebeurt het omgekeerde. Vast.
Ik heb de indruk dat dit eerder jouw obsessie met 'gezonde leefstijl' weerspiegelt.
[/qu

Indrukken zijn niet altijd juist. Het enige verschil tussen kraanwater in België en NL is dat er in België iets meer chloor in het water zit. Daar zou in theorie enige klachten van kunnen krijgen bij terugkeer in België. Bronwater en NL kraanwater heeft exact dezelfde samenstelling. Het enige verschil is de verpakking.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren Quote
lilalinda schreef:
27-05-2022 08:49
je zou het eerder andersom verwachten, in Nederland wordt geen chloor aan het water toegevoegd in Belgie wel
Maar misschien kun je daar zo aan wennen, dat je last krijgt van echt zuiver water???
Exact.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren Quote
In Nederland zit helemaal geen chloor meer in het water toch? Volgens mij wordt tegenwoordig alles met uv licht gezuiverd.
Ik zou het zelf inderdaad ook eerder zoeken in een verandering van je leefgewoonten. Ik heb zelf vaak last van mijn darmen als ik lang in de auto heb gezeten, dus zoiets kan het ook zelfs nog zijn.
Alle reacties Link kopieren Quote
lilalinda schreef:
27-05-2022 08:49
je zou het eerder andersom verwachten, in Nederland wordt geen chloor aan het water toegevoegd in Belgie wel
Maar misschien kun je daar zo aan wennen, dat je last krijgt van echt zuiver water???
In België drinkt TO fleswater. Daar is geen chloor aan toegevoegd.
Alle reacties Link kopieren Quote
Fleswater en kraanwater in NL heeft een gelijke samenstelling.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren Quote
viva-amber schreef:
27-05-2022 10:31
Fleswater en kraanwater in NL heeft een gelijke samenstelling.
In België is dat dus niet zo.
Alle reacties Link kopieren Quote
Je schrijft in je OP dat je er 1 à 2 dagen last van hebt. En dat dit zowel naar Nederland als terug naar België is. Ik denk niet dat het met het water te maken heeft, maar gewoon met je hele lichamelijke en psychische welzijn.
Alle reacties Link kopieren Quote
Leyawiin schreef:
27-05-2022 10:49
In België is dat dus niet zo.
Fleswater uit België heeft dezelfde samenstelling als kraanwater in NL.

Nee dat is in België idd niet zo, maar het kraanwater uit België drink to niet.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren Quote
Dag iedereen
In België drink ik inderdaad nooit water uit de kraan. Dat drink ik alleen in Nederland.
Gisteren belde mijn vriend en ik gaf aan dat ik zo een paar van mijn buik had. Hij zei ook onmiddellijk: "Wat is dat nou? Iedere keer als je weer in Nederland verblijft, heb je last van je buik."(Ik heb nooit iets eerder gezegd over dit verband)
Maar vervelend is het wel, gisteren heel de avond diarree en vandaag ook nog steken. Tot nu toe alleen nog maar wat thee gedronken.
Na een paar daagjes is het weer over, alsof mijn darmen eerst even aan het water hier moesten wennen ofzo
Alle reacties Link kopieren Quote
viva-amber schreef:
27-05-2022 07:38
Geen idee, misschien krijgt zij wel stress van autorijden en rookt zij meer. Roken werkt ook op de spijsvertering.
Ik rook niet
Alle reacties Link kopieren Quote
Sinds wanneer schrijf jij zo Vlaams?
Alle reacties Link kopieren Quote
En eten?
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren Quote
Je weet het zo, wanneer je flessenwater meeneemt naar NL of wanneer je in NL ook mineraal water koopt. Heb je dan geen last, dan was het idd het water.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren Quote
Star⁴ schreef:
27-05-2022 14:52
Sinds wanneer schrijf jij zo Vlaams?
😁 geen idee. Mijn vrienden in Nederland vinden ook dat het duidelijk te horen is dat ik nu al zolang in Antwerpen woon. Heb onbewust zoveel overgenomen. Ik heb het zelf soms niet door tot men er mij hier in Nederland er op wijst. 'Hanaa, volgens mij woon je er nu véél te lang, je hoort het overduidelijk!'
Hier in België ben ik nog steeds: die ene met dat Nederlands accent
Alle reacties Link kopieren Quote
En toch gewoon blijven doorgaan...

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven