Gezondheid alle pijlers

Buikwandcorrectie

27-01-2021 14:47 39 berichten
Hoi,

Zijn er hier vrouwen die een buikwandcorrectie hebben ondergaan?

Mijn grootste vraag is: hoe lang duurt het voordat je weer echt kunt lopen etc.? Of lig je echt vier weken plat?

Liefs,
Alle reacties Link kopieren
Bergje65 schreef:
27-01-2021 20:37
Dit klinkt eenvoudiger dan het in werkelijkheid is hoor.
Sowieso klopt het njet wat je zegt over de aanvullende verzekering. Een buikwandcorrectie vergoeden ze uit de basisverzekering. Deze vergoeding krijgt je als er sprake is van een verminking, bijvoorbeeld als gevolg van brandwonden of als er sprake is van een ernstige functiebeperking, (onbehandelbare smetten in huidplooien of ernstige bewegingsbeperking).

Ik ben er zo lang mee bezig geweest dat ik er het eea van weet.

‘Aanvullende’ stond toch ook tussen haakjes? En er zijn ook dure aanvullende pakketten waarbij sommige plastisch chirurgische ingrepen die niet onder de basisverzekering vallen, (deels) worden vergoed.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
Saloua schreef:
27-01-2021 20:44
Klinkt echt alsof je er heel blij mee bent, zo fijn! Mijne wordt vergoed omdat ik ook medisch behandeld zal worden... dus een groot geluk bij een “ongeluk”! Ik weet namelijk dat het rond de €7.000,- kost, dus dat is natuurlijk super dat ik het niet zelf zal betalen. Hopelijk zijn ze hier in NL ook net zo goed.

Let je sindsdien op wat je eet?
Weet je het zeker? Artsen zijn nl. niet degenen die dit beslissen. Bij verzekeraars zijn mensen in dienst die dit beoordelen.
Vandaar mijn vraag: ben je afgevallen na ernstig overgewicht? Heb je veel overhangend vel met smetplekken en kun je je moeilijk bewegen door het vel?
Overigens moet je een gezond BMI hebben om een buikwandcorrectie te ondergaan. Volgens mij lager dan 27.
Ik heb een buikwandcorrectie gehad met liposuctie. In het buitenland, dagopname. Ik was om 5 uur ‘s middags weer thuis.

De eerste dag op bed gelegen en daarna kon ik al snel veel. Heel voorspoedige genezing gehad. Na 2 weken weer fulltime aan het werk.
Het eerste jaar had ik soms wat pijn waar de hechtingen binnen in mijn buik zaten.

Ik heb het zelf betaald en ben er nog elke dag blij mee. Mijn buik is plat en strak gebleven, maar ik eet redelijk bewust.

Mijn kind was 6 bij de operatie en mijn moeder is de eerste nacht bij me gebleven.

Nu, bijna 10 jaar later, zie je nog amper littekens. Alleen rond mijn navel eigenlijk. Ze hebben mijn keizersnede litteken gebruikt en het ziet er allemaal mooi uit.
Bergje65 schreef:
27-01-2021 22:43
Weet je het zeker? Artsen zijn nl. niet degenen die dit beslissen. Bij verzekeraars zijn mensen in dienst die dit beoordelen.
Vandaar mijn vraag: ben je afgevallen na ernstig overgewicht? Heb je veel overhangend vel met smetplekken en kun je je moeilijk bewegen door het vel?
Overigens moet je een gezond BMI hebben om een buikwandcorrectie te ondergaan. Volgens mij lager dan 27.
Fijn al deze info, dank! Alleen zal een arts mij dit toch niet voorstellen indien ik niet aan alle eisen voldoe? Ik had geen ernstig overgewicht, ook geen smetplekken en ik kan mij gewoon goed bewegen. Maar ik ben wel te zwaar voor mijn lengte en ik kan niet sporten o.i.d. door de pijn die zich al 16 maanden aanhoud.
OuweDraak schreef:
27-01-2021 23:03
Ik heb een buikwandcorrectie gehad met liposuctie. In het buitenland, dagopname. Ik was om 5 uur ‘s middags weer thuis.

De eerste dag op bed gelegen en daarna kon ik al snel veel. Heel voorspoedige genezing gehad. Na 2 weken weer fulltime aan het werk.
Het eerste jaar had ik soms wat pijn waar de hechtingen binnen in mijn buik zaten.

Ik heb het zelf betaald en ben er nog elke dag blij mee. Mijn buik is plat en strak gebleven, maar ik eet redelijk bewust.

Mijn kind was 6 bij de operatie en mijn moeder is de eerste nacht bij me gebleven.

Nu, bijna 10 jaar later, zie je nog amper littekens. Alleen rond mijn navel eigenlijk. Ze hebben mijn keizersnede litteken gebruikt en het ziet er allemaal mooi uit.
Klinkt goed!! Ik vroeg aan de arts of het ook een combi wordt met lipo maar zij zegt van niet, omdat dit onder cosmetisch valt en zij mij puur gaan behandelen vanuit medisch oogpunt. Maar het zit mij niet lekker... ik wil namelijk niet de operatie ondergaan als het uiteindelijk ook niet echt zal worden zoals ik in mijn hoofd heb. De arts gaf namelijk aan dat het "jammer" was dat ik niet wat ben afgevallen zodat het resultaat mooier zal zijn, omdat mijn huid/buik te dik nog is en er dus nog aardig wat vet zit. Ik heb morgen wederom een gesprek waar in ik toch het e.e.a. ga voorleggen, al moet ik een gedeelte zelf bekostigen (voor de lipo) dan is dit maar zo, maar het lijkt mij wel een veel mooier resultaat geven.

Mag ik vragen waar jij bent geweest en wat het in totaal jou heeft gekost?
Bergje65 schreef:
27-01-2021 20:33
2019. De ingreep wordt in zeldzame gevallen vergoed. Alleen als je buik enorm overhangt waardoor er smetplekken ontstaan.
Ik heb een BWC gehad met 360 graden liposuctie. Heb het laten doen in Istanbul. De resultaten zijn super door modernere technieken. Vooral wat betreft het maken van mooie navels zijn het kunstenaars.
Zou je mij misschien een pb willen sturen met info van de kliniek in Istanbul en wat het jou in totaal heeft gekost?
De arts die ik vorige week sprak( ik ben in gesprek met twee artsen, aangezien 1 over mijn beknelde zenuw gaat en de ander over mijn bw) gaf aan dat lipi niet onder medisch, maar cosmetisch valt( I know) en daardoor kunnen zij het niet uitvoeren gezien de verzekering. Ik kom nu in aanmerking voor een bw omdat ik al 16 maanden lijdt onder hevige buikpijn en hierdoor niet heb kunnen sporten, en dus niet op eigen kracht kan afvallen. Maar toch zit het mij niet lekker...ze gaf eerlijk aan dat als ik wat meer was afgevallen (maar helaas kon dat niet zei ze) ik een mooier resultaat zou krijgen omdat mijn huid best nog dik is(vet) en het daardoor wel minder plat zal worden. Ik wil, als ik dit ga doen het wel echt in combi met lipi gezien mijn vet want ik ben gewoon bang dat ik anders spijt ga krijgen. Ik ga niet weer weken uit de roulatie zijn(hier ga ik vanuit omdat mijn keizersnede herstel afschuwelijk pijnlijk was) om eindstand niet blij te zijn met het resultaat. Al moet ik uit eigen zak betalen dan is dat maar zo.
Alle reacties Link kopieren
Saloua schreef:
27-01-2021 20:08
Bedankt voor jouw uitgebreide reactie, ik heb hier echt veel aan!

Is het zo dat je na je buikwandcorrectie ook voor altijd op je eten moet letten, of blijft het daar plat, en àls je aankomt gaat het elders naar het lichaam?


Ik heb wel een zoontje van 16 maanden, die dus nog wel getilt moet worden, in/uit eetstoel en bedje.. daar zit ik dus heel erg mee. Anderzijds is zijn vader er om te helpen en gelukkig mijn ouders die klaar staan.

Ik heb een keizersnede gehad en hierdoor inmense buikpijn aan over gehouden, het plan is een zenuw behandelen die in de knoop zit en dan er achter aan neemt een collega het over voor de BWC.

Ergens heb ik er onwijs veel zin in. Loop al vanaf mijn zwangerschap in leggings of een maillot met jurkjes, de laatste keer dat ik een jeans droeg is twee jaar geleden. Ben alleen angstig omdat het idd ook door de arts wordt vergeleken met een keizersnede en ik daar dus een trauma aan over heb gehouden van de pijn die het er na gaf, ook zou ik in de toekomst nog een kindje willen en ik vraag mij af wat dit dan met mijn buik eventueel gaat doen.
Als ik je verhaal lees moet je je afvragen of je nog wel meer in je buikwand moet laten snijden. Sommige vrouwen houden er namelijk altijd zenuwpijnen aan over en niet specifiek een zenuw. Mogelijk ontstaan er een soort kleine neurofibromen, ze weten niet precies hoe het komt. En je kinderwens is ook nog niet voltooid.
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
Alle reacties Link kopieren
himalaya schreef:
27-01-2021 22:03
Je arts beslist niet over de vergoeding, maar je verzekering. Hij/zij kan wel vinden dat het medisch noodzakelijk is, maar je verzekering kan daar anders over denken. Informeer dus vooraf naar, zodat je niet achteraf voor onaangename verrassingen komt te staan.
Kan zijn dat het ziekenhuis die kosten op zich neemt omdat ze toch al op de tafel ligt voor een andere ingreep. Dat gebeurt hier in het ziekenhuis met lipofilling bijvoorbeeld.
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
Alle reacties Link kopieren
Als ik kies voor een preventieve amputatie van mijn borsten (ivm een genmutatie) dan zal dat ook icm een soort buikwandcorrectie gebeuren. Ze maken dan van mijn buikwand twee nieuwe borsten en ze gaan mijn diastase dan verhelpen. Het herstel is minstens zes weken maar alleen maar liggen is natuurlijk niet zo goed.
Ik weet niet of je bij een normale buikwandplastiek nog drains krijgt maar die zijn ook beperkend de eerste dagen.
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
suzyqfive schreef:
28-01-2021 09:29
Als ik je verhaal lees moet je je afvragen of je nog wel meer in je buikwand moet laten snijden. Sommige vrouwen houden er namelijk altijd zenuwpijnen aan over en niet specifiek een zenuw. Mogelijk ontstaan er een soort kleine neurofibromen, ze weten niet precies hoe het komt. En je kinderwens is ook nog niet voltooid.
Jij slaat de spijker op z'n kop! Ik worstel namelijk enorm of ik de ingreep ga laten uitvoeren. Ik twijfel zò erg, mede omdat ik idd wellicht nog een tweede kindje wil later. Het idee om weer in mijn buikwand te laten snijden en over een tijd misschien wel nòg een keer(mocht ik voor de tweede keer een keizersnede krijgen) zit mij echt niet lekker. Betreft neurofibromen, dit is dus ook benoemd dat dit waarschijnlijk is ontstaan. Mijn keuze om het niet te laten doen wordt steeds meer en meer. Morgen om 14.30 het gesprek bij de arts, ik ga alle vragen stellen die ik nog heb, ook die o.a. hier zijn uitgelegd en ik zal jullie op de hoogte houden. Dank!
Alle reacties Link kopieren
Saloua schreef:
28-01-2021 09:16
Zou je mij misschien een pb willen sturen met info van de kliniek in Istanbul en wat het jou in totaal heeft gekost?
De arts die ik vorige week sprak( ik ben in gesprek met twee artsen, aangezien 1 over mijn beknelde zenuw gaat en de ander over mijn bw) gaf aan dat lipi niet onder medisch, maar cosmetisch valt( I know) en daardoor kunnen zij het niet uitvoeren gezien de verzekering. Ik kom nu in aanmerking voor een bw omdat ik al 16 maanden lijdt onder hevige buikpijn en hierdoor niet heb kunnen sporten, en dus niet op eigen kracht kan afvallen. Maar toch zit het mij niet lekker...ze gaf eerlijk aan dat als ik wat meer was afgevallen (maar helaas kon dat niet zei ze) ik een mooier resultaat zou krijgen omdat mijn huid best nog dik is(vet) en het daardoor wel minder plat zal worden. Ik wil, als ik dit ga doen het wel echt in combi met lipi gezien mijn vet want ik ben gewoon bang dat ik anders spijt ga krijgen. Ik ga niet weer weken uit de roulatie zijn(hier ga ik vanuit omdat mijn keizersnede herstel afschuwelijk pijnlijk was) om eindstand niet blij te zijn met het resultaat. Al moet ik uit eigen zak betalen dan is dat maar zo.
Pb gestuurd maar volgens mij gaat er iets mis, check je even? Als je niks hebt ontvangen stuur mij dan svp een pb
Late reactie...

Ik heb 1900 euro betaald. Dit was Incl drainages die na een week verwijderd zijn en nazorg. De kliniek was in Wallonië.

Ik had alleen overtollig vel en de lipo was op mijn heupen zodat het strakker zou worden. Het is nog steeds erg mooi.

Ik wilde geen kind meer, anders zou ik wachten mee de operatie.
Bergje65 schreef:
27-01-2021 20:44
Bedenk wel dat je het mooiste effect krijgt als je ook een liposuctie laat doen.
Wiebren van den Berg zag ik eens op tv ( Velthuis kliniek Velp)hoe een buikwandcorrectie te werk ging. Hij bewaarde de vetcellen uit de liposuctie (als men dat wil)en spoot dat later in de borsten zodat deze ook verstevigd werden na het afvallen. Ik heb een diastase door mijn laatste zwangerschap (natuurlijk bevallen /een voorhoofdbevalling wat eigenlijk via keizersnede moest )en dat wordt ook tijdens een buikwandcorrectie herstelt en ook vergoedt. Ik moet nog de nodige kilo's kwijt maar ik weet nu al wie ik mijn buikwandcorrectie laat doen :-D
Saloua schreef:
28-01-2021 09:56
Jij slaat de spijker op z'n kop! Ik worstel namelijk enorm of ik de ingreep ga laten uitvoeren. Ik twijfel zò erg, mede omdat ik idd wellicht nog een tweede kindje wil later.
Kan ik na een buikwandcorrectie weer zwanger worden?
Ja, het is mogelijk om na de buikwandcorrectie weer zwanger te worden. De huid blijft elastische en kan weer mee rekken. Echter raden we het af om al een buikwandcorrectie te doen wanneer u in de planning heeft staan om nogmaals zwanger te worden. De kans is groot dat er dan na die zwangerschap ook weer een buikwandcorrectie nodig is voor een strakke buik. Een alternatief voor de buikwandcorrectie is een liposculpture van de buik of een mommy makeover. Bij een mommy makeover combineert de plastisch chirurg een buikcorrectie vaak met een borstvergroting of borstlift.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven