Gezondheid alle pijlers

Bult oorspeekselklier

30-03-2022 20:59 36 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Hoi mede forummers,

Ik ontdekte gisteren een hard bultje tussen mijn kaak en oor. Na even googelen kwam ik erop uit dat het mijn oorspeekselklier moest zijn. Ik weet niet hoelang deze bult er al zit. Las al over speekselklierstenen, dat lijkt het niet te zijn aangezien de bult telkens hetzelfde blijft en geen pijn doet.

Nu mijn vraag, is dit iets voor de huisarts of zal het met de tijd wel wegtrekken? Wil ook niet voor zoiets kleins de huisarts lastig vallen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Even langs de huisarts, iets met het zeker voor het onzekere enzo...
Alle reacties Link kopieren Quote
Gewoon naar de huisarts hoor. Ik heb zoiets gehad vlak voor m'n oor, kreeg een antibiotica en dat was het.
Alle reacties Link kopieren Quote
Zeker naar de huisarts gaan.!
Ik kan en wil geen diagnose stellen maar bij mij was het knobbeltje een (toen nog goedaardige) tumor.
Pleiomorf adenoom.
Een week na de diagnose is het knobbeltje operatief verwijderd.
Alle reacties Link kopieren Quote
Bedankt voor de reacties.

@granny71, was de bult bij jou beweegbaar? Hij is hard, maar wel beweegbaar.
Alle reacties Link kopieren Quote
Milkshake88 schreef:
30-03-2022 21:17
Bedankt voor de reacties.

@granny71, was de bult bij jou beweegbaar? Hij is hard, maar wel beweegbaar.
Hard, beweegbaar, niet pijnlijk en iets groter dan een flinke doperwt.
Precies in dat deukje tussen de aanhechting van mijn oorlel en mijn kaak.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb dat af en toe, en dat gaat dan vanzelf weer weg. Maar als je je druk maakt, zou ik gewoon even naar de huisarts gaan. Daar is hij/zij voor
Alle reacties Link kopieren Quote
Ow... ik heb dat echt best wel vaak en er eigenlijk nooit over nagedacht daarmee naar de huisarts te gaan. Maar bij mij gaan ze dan ook uiteindelijk vanzelf weer weg.
Disclaimer: ik heb een mannelijk brein.
Alle reacties Link kopieren Quote
Milkshake88 schreef:
30-03-2022 21:17
Bedankt voor de reacties.

@granny71, was de bult bij jou beweegbaar? Hij is hard, maar wel beweegbaar.
Ik had ook zoiets, was een talgkliercyste. Als je het googelt krijg je de meest walgelijke foto's.
De huisarts heeft het gecheckt (ik dacht al hersentumor en dat soort dingen) en die zei: als je er last van hebt, haal ik het weg maar de kans is groot dat het vanzelf over gaat, en hij had gelijk, ging vanzelf weer over.
Wat eten we vanavond?
Huisarts.
Bij mij moest de hele speekselklier er uit. Laat nou gewoon maar even beoordelen door iemand die er voor geleerd heeft.
Alle reacties Link kopieren Quote
makreel schreef:
30-03-2022 22:30
Ik had ook zoiets, was een talgkliercyste.
Een talgkliercyste ligt op de huid. Dat is meer een puist dan een (onderhuidse) bult die tussen kaak en oor ligt.
Alle reacties Link kopieren Quote
Florisante schreef:
30-03-2022 23:14
Huisarts.
Bij mij moest de hele speekselklier er uit. Laat nou gewoon maar even beoordelen door iemand die er voor geleerd heeft.
Dus jij hebt ook een mislukte facelift :proud:
Zo noem ik mijn litteken altijd.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik ga ook echt zelden naar de huisarts, maar dat is meer omdat ik het zelf gedoe vind, niet omdat ik de huisarts zou lastigvallen. Kleine kwaaltjes zijn nou eenmaal onderdeel van een beroep als huisarts. Anders hadden ze maar hersenchirurg moeten worden.

Zodra je je kwaal op een forum moet plaatsen moet je gewoon even langs de huisarts.
Alle reacties Link kopieren Quote
Dr Google is niet betrouwbaar. Er zitten meer structuren dan een oorspeekselklier in die regio.

Maak gewoon een afspraak bij de huisarts, en wacht de diagnose af.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Alle reacties Link kopieren Quote
granny71 schreef:
30-03-2022 23:27
Een talgkliercyste ligt op de huid. Dat is meer een puist dan een (onderhuidse) bult die tussen kaak en oor ligt.
Ik denk toch dat mijn huisarts me wel een goede diagnose heeft gegeven - en ik kan niet zo goed achter mijn eigen oor kijken eerlijk gezegd.
Wat eten we vanavond?
Alle reacties Link kopieren Quote
Kennis van mij had ook een bult daar en bleek kanker te hebben. Dus gewoon naar de huisarts gaan.
Alle reacties Link kopieren Quote
makreel schreef:
31-03-2022 07:38
Ik denk toch dat mijn huisarts me wel een goede diagnose heeft gegeven - en ik kan niet zo goed achter mijn eigen oor kijken eerlijk gezegd.
Maar misschien had je wat anders dan TO.
Alle reacties Link kopieren Quote
Lorem_Ipsum schreef:
31-03-2022 08:03
Maar misschien had je wat anders dan TO.
Kan heel goed! Daarom: huisarts. Maar ik las hier kanker en operaties en dacht, ik gooi er een positiever verhaal tegenaan.
Wat eten we vanavond?
granny71 schreef:
30-03-2022 23:29
Dus jij hebt ook een mislukte facelift :proud:
Zo noem ik mijn litteken altijd.
Haha ja :high5:

Ik heb er ook nog gratis het Syndroom van Iemand bij gekregen, krijg jij ook altijd een natte wang?
Alle reacties Link kopieren Quote
Florisante schreef:
31-03-2022 12:46


Haha ja :high5:

Ik heb er ook nog gratis het Syndroom van Iemand bij gekregen, krijg jij ook altijd een natte wang?
Syndroom van Frey, check.
Vooral zure dingen zorgen voor een vochtige plek. Niet op mijn wang maar meer richting oor.
granny71 schreef:
31-03-2022 13:09
Syndroom van Frey, check.
Vooral zure dingen zorgen voor een vochtige plek. Niet op mijn wang maar meer richting oor.
Ik zowel mijn wang als ín mijn oor. Ik heb ooit aan een collega herkend dat hij het ook had, doordat hij na het eten met een servetje eerst zijn mond en toen zijn wang afveegde. :biggrin:
Hier, een dikke zoen op je natte wang :bigkiss:
Matties!
Alle reacties Link kopieren Quote
Bedankt voor alle reacties. Ik laat het denk ik voor de zekerheid even nakijken, dat is misschien het verstandigst.
Alle reacties Link kopieren Quote
Florisante schreef:
31-03-2022 13:19
Ik zowel mijn wang als ín mijn oor. Ik heb ooit aan een collega herkend dat hij het ook had, doordat hij na het eten met een servetje eerst zijn mond en toen zijn wang afveegde. :biggrin:
Hier, een dikke zoen op je natte wang :bigkiss:
Matties!
:heart:
Alle reacties Link kopieren Quote
Milkshake88 schreef:
31-03-2022 16:06
Bedankt voor alle reacties. Ik laat het denk ik voor de zekerheid even nakijken, dat is misschien het verstandigst.
Dat weet ik wel zeker.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb ook een bultje bij mijn oor ontdekt. Via de huisarts naar de KNO arts verwezen. Na een echo, een punctie en vervolgens een MRI, is komen vast te staan dat het een pleiomorf adenoom is (goedaardig gezwel). Binnenkort operatie om het te laten weghalen. Schijnt vanwege de vele zenuwen in dat gebied wel een complexe operatie te zijn.

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven