Gezondheid alle pijlers

Bult rondom de kaak

30-11-2019 09:45 64 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hi allen!

In februari heb ik een wortelkanaalbehandeling gehad, de kies was zwaar ontstoken en er viel geen land meer mee te bezeilen. Na 3 antibiotica kuren en behandelingen leek er enige verbetering in te zitten. De laatste tijd heb ik echter steken die op een willekeurig moment komen opzetten en die doortrekken naar mijn linkeroor. Gisteravond merkte ik een beweegbare bult op in mijn kaak die wat pijnlijk is. Zit gelokaliseerd rondom de wortelkanaalbehandeling kies.

Ik ga maandag de tandarts bellen, maar ik ben als de dood dat dit een wortelpunt ontsteking is. Heeft iemand hetzelfde meegemaakt?

Fijn weekend en alvast bedankt voor de reacties!
Alle reacties Link kopieren
Rosebloom schreef:
01-12-2019 09:04
Ik ben 2 weken geleden nog geweest, toen was er een stuk van dezelfde vervelende kies afgebroken. Klamme handjes en zweten als een otter maar ik ben toch gegaan, haha.

Controle vind ik ook eng. Het haakje en het spiegeltje maken mij al zenuwachtig en het feit dat er misschien iets aan de hand kan zijn ook. Het is meer de angst vooraf, als ik eenmaal lig kan ik er iets beter mee omgaan.
heb hetzelfde voor, maar mijn tandarts is goed en voel nooit pijn zelf bij maken van nieuwe kies en wortelkanaal, ik vraag om extra verdoving en hij weet dat, begint pas met boren als ik geen pijn meer voel, alleen geluid van die boren vind ik eng...
*Hestia* schreef:
02-12-2019 16:44
En met een apex bedoelen ze een wortelkanaalbehandeling? Of een apexresectie?

Dat laatste mag ik hopen.

Sterkte ermee TO. Misschien helpt koelen?
Alle reacties Link kopieren
Rosebloom schreef:
30-11-2019 19:09
ik heb geen vergoeding meer over voor de tandarts, dus dat moet dan even wachten tot januari.

Dit is wel vervelend Rosebloom...of is de volgende behandeling pas in januari?
Zo.
Alle reacties Link kopieren
*Hestia* schreef:
02-12-2019 16:44
En met een apex bedoelen ze een wortelkanaalbehandeling? Of een apexresectie?

Arme Rosebloom, je mag nu wel een cadeautje voor jezelf kopen hoor! :yes:

Ik hoop dat je niet teveel pijn hebt ervan.
Een apexresectie inderdaad. De pijn was vanmiddag ondragelijk, vooral de steken in mijn oor. Flink aan de ibuprofen en hopen dat de antibiotica iets gaat doen, anders accepteer ik de apex want ik ben zo onderhand de wanhoop nabij met deze kies. Enne.. dat cadeau komt zeker goed :-D
Alle reacties Link kopieren
@Hestia, ik kom er nu nog goed vanaf met antibiotica, maar als de pijn niet snel vermindert neem ik mijn verlies en betaal ik een eventuele apex/tweede endo wel zelf. Nog een maand wachten en ik heb weer vergoeding. Dat komt dan mooi uit als er eventueel een kroon aan te pas moet komen.

@Nachtvlinder, koelen ga ik nu zeker overwegen. Eens kijken of ik de brand er een beetje uit kan krijgen.

Overigens hoop ik ook dat het bultje naar de oppervlakte komt. Het tandvlees begint wel steeds meer op te zwellen en de bult zelf wordt gevoeliger, dus het is wachten tot ‘ie knapt en het pus naar buiten kan. Ik hou jullie weer op de hoogte.
Apexresectie valt niet onder je tandartsverzekering, omdat de kaakchirurg een dergelijke ingreep uitvoert.
Sterkte :hug:
Alle reacties Link kopieren
lise1985 schreef:
02-12-2019 19:45
Apexresectie valt niet onder je tandartsverzekering, omdat de kaakchirurg een dergelijke ingreep uitvoert.
Klopt inderdaad. Daar ben ik voor verzekert gelukkig. Het ging mij meer om het bedrag van een eventuele tweede endo. Ik kan het wel zelf ophoesten, maar ik doe dat soort behandelingen toch liever als ik nog behandelingen vergoed kan krijgen.
Alle reacties Link kopieren
Rosebloom schreef:
02-12-2019 19:38
Een apexresectie inderdaad. De pijn was vanmiddag ondragelijk, vooral de steken in mijn oor. Flink aan de ibuprofen en hopen dat de antibiotica iets gaat doen, anders accepteer ik de apex want ik ben zo onderhand de wanhoop nabij met deze kies. Enne.. dat cadeau komt zeker goed :-D

Oh, wat een toestand eigenlijk, maar je wil je kies houden, dus je zult moeten...ik vind je hartstikke dapper!
Ik denk dat ik zes kleuren zou doen op de stoel brrr
Een :gift: voor jou en een :rose:
Zo.
Alle reacties Link kopieren
Rosebloom schreef:
02-12-2019 19:43
@Hestia, ik kom er nu nog goed vanaf met antibiotica, maar als de pijn niet snel vermindert neem ik mijn verlies en betaal ik een eventuele apex/tweede endo wel zelf. Nog een maand wachten en ik heb weer vergoeding. Dat komt dan mooi uit als er eventueel een kroon aan te pas moet komen.

@Nachtvlinder, koelen ga ik nu zeker overwegen. Eens kijken of ik de brand er een beetje uit kan krijgen.

Overigens hoop ik ook dat het bultje naar de oppervlakte komt. Het tandvlees begint wel steeds meer op te zwellen en de bult zelf wordt gevoeliger, dus het is wachten tot ‘ie knapt en het pus naar buiten kan. Ik hou jullie weer op de hoogte.

Ja, want een kroon is ook best duur. Ik vind je dapper, you go girl
Zo.
Alle reacties Link kopieren
*Hestia* schreef:
02-12-2019 20:12
Ja, want een kroon is ook best duur. Ik vind je dapper, you go girl
Zo lief! 😘 Komt allemaal goed, daar ben ik van overtuigt!
Alle reacties Link kopieren
Ik denk het ook, je klinkt sterk. Hoe gaat het nu met de pijn?
Zo.
Alle reacties Link kopieren
*Hestia* schreef:
02-12-2019 23:35
Ik denk het ook, je klinkt sterk. Hoe gaat het nu met de pijn?
Goedemorgen,

De ibuprofen haalt de scherpe randjes er vanaf, maar m’n kaakbot wordt steeds pijnlijker en mijn linkeroor begint inmiddels ook de protesteren..
Alle reacties Link kopieren
Rosebloom schreef:
03-12-2019 09:34
Goedemorgen,

De ibuprofen haalt de scherpe randjes er vanaf, maar m’n kaakbot wordt steeds pijnlijker en mijn linkeroor begint inmiddels ook de protesteren..

Auwauw, ik las dat de antibiotica pas na een dag of drie werken. Je kunt ook nog met de huisarts/tandarts overleggen over hoe je pijn te stillen in de tussentijd.
Tand/kaakpijn sucks!
Kun je ontspannen dingen doen?
Zo.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven