Gezondheid alle pijlers

Bultjes/puistjes op billen

21-01-2021 20:27 35 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,
Ik heb al een tijdje last van puistjes op mijn billen. Soms heel veel, soms wat minder. Ben al naar de ha geweest en die zei dat het enige wat je ertegen kunt proberen antibiotica is, maar dat dat vaak niet eens werkt. Ik vroeg me af of andere mensen dit hebben of hebben gehad en wat zij ertegen hebben geprobeerd. Strakke broeken draag ik vaak, maar ook nu ik vooral thuis ben en niet meer zo vaak een strakke broek aan heb is het niet minder geworden. Bezwete onderbroek uit na sporten doe ik gelijk. Het doet verder niet echt pijn (heel soms als het een wat grotere is), maar het is vooral gewoon niet mooi. Heeft iemand ervaring/tips?
Alle reacties Link kopieren
Een vriendin van mij heeft dit heel lang op haar rug en schouders gehad. Uiteindelijk heeft zij toen ook een keer een antibioticakuur gekregen en daarna is het nooit meer terug gekomen.
Alle reacties Link kopieren
Ik had dit ook toen ik jong was en mijn twintigjarige dochter heeft het nu soms ook. Lijkt me een kwestie van hormonen. Scrubben helpt wel.
madamecannibale schreef:
21-01-2021 22:12
Dit is wel wat de huisarts adviseert
En die zei ook dat het niet werkt. Een zin stopt pas bij een punt, dus lees even door.
Wassen met gewone zeep ( lux-bar ) want dat droogt uit en kijken of het niet een schimmeltje is ipv puistjes.
Alle reacties Link kopieren
Steranijs78 schreef:
22-01-2021 21:18
En die zei ook dat het niet werkt. Een zin stopt pas bij een punt, dus lees even door.
Misschien moet je zelf even wat beter lezen :facepalm:
Alle reacties Link kopieren
Ik ga de antibiotica proberen, had vanmiddag de ha gebeld. Nu hopen dat het snel weggaat :)
Alle reacties Link kopieren
anoniempjexxx3 schreef:
22-01-2021 21:42
Ik ga de antibiotica proberen, had vanmiddag de ha gebeld. Nu hopen dat het snel weggaat :)
Ga dit gebruiken tijdens het douchen. Apart washandje voor je billen, iedere dag een schone. Of koop wegwerpers.
Afbeelding

Als het steenpuisten zijn, dan is het heel erg besmettelijk.
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
Alle reacties Link kopieren
Nou even een update, antibioticum genomen 30 dagen lang, 50g minocycline 2x per dag maar het heeft helaas niet geholpen. Ik las op internet ook veel dat mensen er minder puistjes op hun gezicht van kregen, dus daar hoopte ik stiekem ook nog op, maar helaas. Ik moet weer terug naar de huisarts denk ik. De betadinescrub vind ik wel een goede tip dus dat ga ik proberen.
anoniempjexxx3 schreef:
27-02-2021 13:41
Nou even een update, antibioticum genomen 30 dagen lang, 50g minocycline 2x per dag maar het heeft helaas niet geholpen. Ik las op internet ook veel dat mensen er minder puistjes op hun gezicht van kregen, dus daar hoopte ik stiekem ook nog op, maar helaas. Ik moet weer terug naar de huisarts denk ik. De betadinescrub vind ik wel een goede tip dus dat ga ik proberen.
Medisch advies geven mag niet maar het is ook goed mogelijk dat het een schimmeltje is, dan werken zalfjes tegen puistjes alleen maar averechts en schimmeltjes kunnen heel goed in de vorm van puistjes verschijnen, al helemaal in die regio. Malassezia folliculitis
Alle reacties Link kopieren
De chirurg bij wie ik kwam voor puistjes en ontstekingen gaf aan dat je echt langdurig antibiotica moet slikken. Ik heb het 3 maanden geslikt (doxycycline) en sindsdien is het relatief rustig.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven