Gezondheid alle pijlers

chalazion onder oog

05-03-2021 06:53 45 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb dus sinds een week of langer een bultje in mijn onderste ooglid. Inmiddels heb ik druppels van de huisarts. Ik zie het van de buitenkant niet. Van binnen zie je wel iets maar als ik het niet eerst aan de buitenkant had gezien wist ik dit niet.

Ik baal ontzettend dat het niet weg gaat. Ik moet nog 1 week druppelen maar volgens de huisarts mag ik mijn lens niet in. En ik krijg ontzettende hoofdpijn van mijn bril en daarbij haat ik mijn bril zo erg. Ik vind het vreselijk om hem op te hebben. Ik kijk tegen de randen aan en ik vind het zo niet leuk.

Hebben jullie dit wel eens gehad? Deden jullie wel lenzen in? Want ik voel er niets aan nl.
Ik ben ook heel bang dat dit bultje weg gesneden moet worden of dat ik mijn lens nooit meer in mag. Kortom zit enorm te stressen.
Alle reacties Link kopieren
.
rose81 wijzigde dit bericht op 05-03-2021 07:11
99.78% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Onder mijn bovenste ooglid, zit na ruim 2 jaar nog littekenweefsel waar ze niets mee kunnen. Kortweg ik heb altijd een gevoel alsof er wat in mijn linkeroog zit.

Daarintegen heb ik nul problemen met mijn bril.

Heb je antibioticadruppels gehad?

Waarom quote je jouw eigen OT trouwens?
Alle reacties Link kopieren
Oh foutje!! Geen idee hoe ik dat gedaan heb.

Maar mag je dan geen lens in? Ik wil echt mijn lens heel graag in. En ik haal me allemaal erge dingen in mijn hoofd.
Alle reacties Link kopieren
Rose81 schreef:
05-03-2021 07:10
Maar mag je dan geen lens in? Ik wil echt mijn lens heel graag in. En ik haal me allemaal erge dingen in mijn hoofd.
Je huisarts raadde het je niet af voor de lol nee. Waarom twijfel je aan zijn advies? Ik snap dat een bril minder fijn is dan lenzen, maar niet onoverkomelijk natuurlijk en je ooggezondheid lijkt me iets belangrijker op dit moment. Toch?

Waarom haal je je erge dingen in je hoofd en wat voor dingen?
Alle reacties Link kopieren
Ik ben gewoon altijd meteen in paniek. Dat het niet weg zal gaan of dat het iets ernstigs is. Ik probeer dan mensen te vinden die dit ook eens gehad hebben.
En tuurlijk is gezondheid belangrijk. Maar ik voel me extreem lelijk met bril.
Alle reacties Link kopieren
Rose81 schreef:
05-03-2021 07:27
Ik ben gewoon altijd meteen in paniek. Dat het niet weg zal gaan of dat het iets ernstigs is. Ik probeer dan mensen te vinden die dit ook eens gehad hebben.
En tuurlijk is gezondheid belangrijk. Maar ik voel me extreem lelijk met bril.
Een hagelkorreltje is zelden ernstig. Maar verdrietig en naar voor je dat iets als een bril al zoveel invloed op je zelfvertrouwen heeft, en dat je je zo in paniek kunt denken hierover.
Alle reacties Link kopieren
Op naar de opticien en tijd voor een nieuwe bril. Dat je hoofdpijn krijgt van je bril betekent dat de scherpte waarschijnlijk niet goed is. En daarna wat doen aan je zelfvertrouwen en vertrouwen in je huisarts als je zo gaat lopen stressen over iets onschuldigs. Lijkt mij heel vermoeiend.
Alle reacties Link kopieren
Koffiehagedis schreef:
05-03-2021 07:31
Een hagelkorreltje is zelden ernstig. Maar verdrietig en naar voor je dat iets als een bril al zoveel invloed op je zelfvertrouwen heeft, en dat je je zo in paniek kunt denken hierover.

Nou dat. Geef je oog(lid) tijd om te genezen en dan hoef je (vrijwel) nooit je bril meer op.

Of koop een andere bril als je je huidige bril zo Heel Erg Vreselijk vind.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
De huisarts noemde het chalazion of is dat hetzelfde. Ik wil gewoon geen bril en klopt ik heb al weinig zelfvertrouwen. Ik leer er mee leven na heel veel therapie. Ik heb ook nog niet zo lang lenzen. Tot die tijd zag ik slecht en keek ik ook scheel. Dus daardoor had ik al weinig zelfvertrouwen. Door die lens is dat veranderd en daarom vind ik dit zo erg.

Ik weet dat andere dit belachelijk vinden.
Maar ik was ook benieuwd wie ook wel eens zo’n chalazion heeft gehad?

Ik kan thuis niet echt mijn onzekerheden kwijt doordat ik alleen met mijn kinderen woon. En niemand heb om zo mee te praten (niet om zielig te doen hoor maar op zo’n moment mis ik dat dan)
Ik heb een gerstekorrel aan de binnenkant van mijn ooglid boven. Jaren mee rondgelopen en vanalles geprobeerd. Uiteindelijk heeft een huidtherapeute hem weggekregen. Als de druppels niet helpen kun je dat nog doen.

Als je zo erg in paniek bent, is het handig om contact op te nemen met je therapeut. Want jouw gedachten zijn niet realistisch.
Alle reacties Link kopieren
Dwaler schreef:
05-03-2021 08:07
Ik heb een gerstekorrel aan de binnenkant van mijn ooglid boven. Jaren mee rondgelopen en vanalles geprobeerd. Uiteindelijk heeft een huidtherapeute hem weggekregen. Als de druppels niet helpen kun je dat nog doen.

Als je zo erg in paniek bent, is het handig om contact op te nemen met je therapeut. Want jouw gedachten zijn niet realistisch.
Ik vind het niet erg dat het ding er zit want ik heb er geen last van. Als ik mijn lens gewoon in mag. Ik voel er niets van en het doet geen pijn. Je ziet het niet.
Rose81 schreef:
05-03-2021 08:14
Ik vind het niet erg dat het ding er zit want ik heb er geen last van. Als ik mijn lens gewoon in mag. Ik voel er niets van en het doet geen pijn. Je ziet het niet.
Ga naar je therapeut. Je weet zelf vast ook wel dat jouw paniek en jouw gedachten over bril etc niet nrmaal zijn. Pak dat aan.
Rose81 schreef:
05-03-2021 08:14
Ik vind het niet erg dat het ding er zit want ik heb er geen last van. Als ik mijn lens gewoon in mag. Ik voel er niets van en het doet geen pijn. Je ziet het niet.

Je bent aan het drammen. Dit gesprek moet je niet met ons hebben, maar met je arts.
Alle reacties Link kopieren
Als bijwerking van rosacea in mijn ogen, heb ik dit ook wel eens gehad. Ik kreeg van de huisarts de tip om de kliertjes te stimuleren met (afgekoeld/gekookt) warm water. Daarmee maakte ik eerst mijn ogen schoon en dan hield ik het warme doekje even op de talgkliertjes. Ik heb een quooker, daardoor was dat heel makkelijk toe te passen, een paar keer per dag.
Alle reacties Link kopieren
Rose81 schreef:
05-03-2021 08:14
Ik vind het niet erg dat het ding er zit want ik heb er geen last van. Als ik mijn lens gewoon in mag. Ik voel er niets van en het doet geen pijn. Je ziet het niet.
Vraag aan je huisarts of je lens niet in mag vanwege de druppels of vanwege de genezing van het bultje. Dat maakt ook nog verschil.

Sommige medicijnen mag je niet samen gebruiken met je lenzen. Dan gaan je lenzen en/of je oog beschadigen en dat wil je ook niet. Dan mag je na een week dus alweer je lens in.
Ook wel een paar keer gehad vroeger, en ik droeg ook lenzen. Ik snap dat je je onzeker voelt, maar doe je lenzen niet in! Ik heb indertijd het advies van de arts naast me neergelegd omdat ik op vakantie ging en ik niet aan het zwembad wilde liggen met een bril op. Ik dacht dat het wel goed zou komen als ik het goed schoonhield enzo. Resultaat: nog twee zichtbare chalazia in hetzelfde oog, waar ik nog een half jaar mee heb lopen klungelen totdat de dokter ze weg kon snijden. Dus hou nu gewoon even vol, dan ben je er sneller vanaf. En blijf werken aan je zelfvertrouwen.

Als je weet dat je er gevoelig voor bent, kun je het in de toekomst voorkomen door af en toe warme kompressen te gebruiken en je ogen goed schoon te houden. Ik heb er zo'n vijf jaar regelmatig last van gehad, maar nu al zo'n 10 jaar niet meer, omdat ik weet wat ik moet doen als ik iets zie / voel kriebelen.
Alle reacties Link kopieren
Bij mij werd hij steeds groter. De huisarts heeft hem toen opengesneden en het vuil eruit gehaald. Paar dagen later was het nog erger. Toen naar het ziekenhuis gegaan. Daar hebben ze hem helemaal weggehaald op de operatiekamer. Klinkt eng maar het stelde niet veel voor hoor.

Nooit meer last gehad. Ze hebben gelijk een soort bloedblaartje op mijn ooglid was er al jaren zat weggehaald toen ik er toch lag. Gewoon gevraagd.
Ik had het ook en ik moest met antibiotica druppelen en hem warm houden. Na 2 weken sprong hij open.
Alle reacties Link kopieren
Je ziet er niets van bij mij. Je voelt een klein bultje maar het is niet zichtbaar. Misschien met een vergrootglas maar zo niet.
Er gaat dan van alles door mijn hoofd. Dat het niet weg gaat of iets ergs is en dat ik mijn lens niet meer in kan. Ik kan daar gewoon niets aan doen. Word ook gek van mezelf.

Ik wil gewoon echt mijn lens in kunnen want dit voelt zo niet fijn
Alle reacties Link kopieren
Nicco88 schreef:
05-03-2021 09:43
Ik had het ook en ik moest met antibiotica druppelen en hem warm houden. Na 2 weken sprong hij open.
Maar zat het ook alleen aan de binnenkant bij jou?
Alle reacties Link kopieren
Dan doe je toch lekker je lenzen in....
Met misschien daardoor blijvende schade aan je oog. Maar he, alles beter dan je bril op toch?

Nee, ga naar een opticien. Laat je ogen opnieuw opmeten en zoek een leuke bril uit. Een goede opticien weet welke bril leuk bij je staat.

Niet zo eigenwijs blijven doen. Dat je het niet ziet en er geen last van hebt, bekekent niet dat het er niet is. De arts geeft je niet voor niks druppels mee en raad lenzen dragen af.

Je hebt maar twee paar ogen. Je wil toch niet straks blijvende schade aan je oog hebben omdat je zo nodig je lenzen moet dragen?
missy-81 wijzigde dit bericht op 05-03-2021 10:22
Reden: Typ fout
0.51% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Doe maar lekker je lenzen in. Het zijn je ogen maar joh..... :facepalm:
krentebolletje wijzigde dit bericht op 05-03-2021 10:29
9.09% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
fout
Alle reacties Link kopieren
Ik doe mijn bril ook op. Ik wou alleen weten of meer mensen dit hebben gehad en of ik mijn lens wel weer in kan?? Hoe lang dit duurt enz??

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven