Gezondheid alle pijlers

Chiari type 1 met syringomyeli

27-11-2014 19:28 6 berichten
Hallo,

Na 4 jaar met hevige hoofdpijnen te hebben gelopen als ik moet hoesten, hard lachen en eigenlijk alles waarbij ik druk uitoefen vanuit mijn buik, heb ik nu een diagnose. Ik heb chiari type 1 met syringomyeli. In normale mensentaal houdt dit in dat bij mij mijn kleine hersenen deels uit mijn hoofd zakken en in m'n wervelkolom hangen. Hierdoor is er in mijn ruggegraad een holte ontstaan en die holte zorgt voor de problemen. Ik moet volgende maand voor een tweede hersenscan naar het ziekenhuis en hoor dan of ik hieraan geopereerd moet worden.

Zijn er hier mensen die dit kennen of misschien ook hebben? Ik zou graag ervaringen en info uitwisselen!
Helemaal niemand??
Ik had er nog nooit van gehoord takkentrol. Lijkt me best een eng idee.

Veel sterkte!
Alle reacties Link kopieren
Syringo 'ken' ik van honden. Vreselijk pijnlijk lijkt me.

Hoezo is het de vraag of je geopereerd moet worden? Is het misschien niet mogelijk of waar hangt het vanaf?

Sterkte iig, het lijkt me al wel een stap in de goede richting dat je nu weet waar de hoofdpijn vandaan komt.
Dankjewel voor jullie reactie.

Mamana het is best een risico zo'n operatie dus als ze denken dat het niet echt nodig is doen ze het niet. En syringomyelie komt inderdaad ook voor bij bijv. king spaniëls.

Ik heb inmiddels een forum gevonden met 'lotgenoten'. Er was me al verteld dat het een zeldzame aandoening is maar ik had stille hoop dat er toch een paar mensen op het forum zouden zijn die het kennen.
Alle reacties Link kopieren
Oh wat fijn! Hopelijk krijg je goed advies over de operatie

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven