Gezondheid alle pijlers

Chiropractor of osteopaat

08-08-2010 09:14 57 berichten
Alle reacties Link kopieren
Is er iemand die het verschil weet tussen een Chiropractor en een Osteopaat?

Ik weet namelijk niet zo goed bij wie ik een afspraak zal maken. Bijna elke drie weken (ongesteldheidsperiode) heb ik last van behoorlijke hoofdpijn, nekpijn, rugpijn, wat helemaal uitstraalt naar de rest van mijn lichaam. En dan kan ik eigenlijk niet eens meer goed kijken met het licht en vaak voel ik me misselijk, geen eetlust, kan dan ook neit echt meer uit mijn woorden komen. Ik heb dan ook dikke stijve knobbels in mijn nek. Meestal heb ik het een week, soms langer, maar ergste is de eerste dagen, de rest van de week dus draaglijk. Het komt ook voor dat het niet heftig is hoor maar dan zit het zeurderig op de achtergrond.

Paar weken terug ben ik zelfs op zondag naar de huisartsenpost geweest, omdat niets meer hielp (pijnstillers of liggen). Hij zei wel dat mijn nek vast zit en het is misschien ook iets met de homonen omdat het rond mijn menstruatie komt. Dus het wordt nu echt tijd dat ik eens wat ga ondernemen, maar naar wie moet ik gaan Osteopaat of Chiropractor? Of misschien maakt het niet uit?
o, jee ik moet echt minder comazuipen
Oeps was het dat!

quote:meds schreef op 08 augustus 2010 @ 13:00:

beide zijn alternatieve genezers, dat wil zeggen dat de werking van de behandelingen nooit zijn aangetoond. Ook zijn er risico's verbonden aan het manipuleren van de nek en ruggewervels.

Als je nek vastzit, dan heb je het vaak over de spieren daarom heen, wellicht heb je baat bij een fysiotherapeut die je een beter houding aanleert, evt. wat masseert en leert hoe je je nek moet stretchen.

Wat jij beschrijft over de hoofdpijn, het zicht en geen eetlust lijkt heel erg op migraine. Migraine komt vaker voor bij vrouwen tijdens de menstruatie. Ga terug naar je huisarts en bespreek dit. Er zijn namelijk goede medicijnen tegen migraine. Het kan ook best dat de migraine doorzeurt naar nekMaar met zaken als osteopathie kun je er ook vanaf komen zonder medicijnen slikken. Dat heeft toch wel de voorkeur dan (en ja ik weet dat jij dat onzin of placebo vind, echter genoeg mensen die er blijvend vanaf zijn geraakt gelukkig).
quote:Sim69 schreef op 19 augustus 2010 @ 09:39:

@Meds, TheEmpress, Roelfien:

Jullie zitten er echt heel ver naast, jullie reacties zijn dermate kortzichtig dat ik me afvraag of jullie wel eens zijn opgelicht door een foute osteopaat.

In mijn geval ben ik welgeteld 3x geweest, heb van te voren duidelijk aangegeven wat ik van 'm wilde, waar ik last van had, dat ik wilde weten wat hij ging doen en waarom hij het ging doen. Heeft niets te maken met schimmels en bloedtesten. Het is manuele/fysiotherapie+++, hij heeft gekeken naar het bewegingsapparaat, de organen, en of alles wel vrij kon bewegen. Dat was niet zo, hij heeft het losgemaakt, en mijn klachten verdwenen.

Hou alsjeblieft op met praten over dingen waar jullie overduidelijk geen iota verstand van hebben.

PS. Ik heb het hier dus niet over een schimmelkijker, een mergmasseur of andere vage shit. En ik ben man, 40 jaar, uberskeptic, eerst zien dan geloven, dus ik laat me niet zomaar iets wijsmaken.

Ik ken ook genoeg betrouwbare verhalen van mensen die met osteo van klachten zijn af gekomen.

Maar bij tegenstanders is het: niet wetenschappelijk bewezen, dus niet mogelijk. En dan is het alle oogkleppen op voor prima resultaten bij mensen, want "dat MOET immers placebo zijn".
quote:Equus schreef op 29 augustus 2010 @ 17:09:

[...]

Maar bij tegenstanders is het: niet wetenschappelijk bewezen, dus niet mogelijk. En dan is het alle oogkleppen op voor prima resultaten bij mensen, want "dat MOET immers placebo zijn".Nee hoor, ik ben niet per definitie tegen alle alternatieve behandelingen, maar wel als het schade aan je gezondheid kan aanrichten. Zoals ik al eerder in deze discussie schreef, door het manipuleren van bijvoorbeeld de nekwervels kunnen er ernstige (levensgevaarlijke) complicaties ontstaan.
http://www.kraamsupporton ... _na_bezoek_therapeut.html
Ben je ook op de hoogte van de verhouding tusssen het grote aantal onnodige doden door de reguliere geneeskunde tegenover het aantal onnodige doden door alternatieve geneeswijzen?

Zijn er überhaupt behandelingen die 100% safe zijn, vraag ik me af? Reguliere behandelingen kunnen ook schade aanrichten.

Niettemin heel triest natuurlijk dit verhaal van deze baby.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven