Gezondheid alle pijlers

Chronische netelroos. Schiet mij maar af!

23-04-2017 18:42 64 berichten
Ik ben inmiddels nml totaal wanhopig.

Ik ben uitbehandeld en heb voor zover ík weet alles geprobeerd.

Ik zwel elke dag op en zit élke dag volledig onder de uitslag/gekmakende jeuk. En mijn huid staat in de fik.

Oorzaak is nooit gevonden

Ik ben zó moe en zit er enorm doorheen.
Alle reacties Link kopieren
Ik had ook anderhalf jaar lang elke dag netelroos. Na doorverwijzing naar de allergoloog en de gebruikelijke testen en diverse soorten antihistamine gebruik ik nu sinds 5 maanden Plaquenil en dit helpt erg goed. Wel getwijfeld of ik er aan zou beginnen, want het is niet een onschuldig middeltje en je moet dan ook wel onder controle blijven. Ik heb van bijwerkingen helemaal geen last en de uitslagen van de controles zijn tot nu toe steeds prima. Ik ben er erg blij mee, eindelijk zo goed als geen jeuk meer!
Alle reacties Link kopieren
Sterkte, Yggdrasil! Jeuk wordt zo onderschat, maar persoonlijk vind ik het erger dan pijn.. Vooral omdat je er niks aan kan doen...



Iemand ervaring met die pine tar soap (teerzeep)? Ik heb geen netelroos maar wel een constant jeukende huid (vooral benen, billen en rug). Plaatsen waar je ook niet zo gemakkelijk krabt... Psoriasis zit ook in de familie dus als die zeep iets is, kunnen we in het groot inslaan.
I can keep my mouth shut, but you can read the subtitles on my face.
Alle reacties Link kopieren
Mijn moeder gebruikt een blokje Weleda babyzeep, dat is de enige die ze verdraagt met haar psoriasis.

Over Aleppozeep, en dan de versie met 40% laurierolie, hoor ik ook goede verhalen.



http://www.koopjesdrogist ... MvwxJz1vNMCFU0aGwodZ-UPyQ



http://www.dille-kamille. ... leppo-40-laurier-185-gram
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
quote:catrientje schreef op 24 april 2017 @ 10:23:

Ik had ook anderhalf jaar lang elke dag netelroos. Na doorverwijzing naar de allergoloog en de gebruikelijke testen en diverse soorten antihistamine gebruik ik nu sinds 5 maanden Plaquenil en dit helpt erg goed. Wel getwijfeld of ik er aan zou beginnen, want het is niet een onschuldig middeltje en je moet dan ook wel onder controle blijven. Ik heb van bijwerkingen helemaal geen last en de uitslagen van de controles zijn tot nu toe steeds prima. Ik ben er erg blij mee, eindelijk zo goed als geen jeuk meer!Dat is voor reuma toch? en je wordt er dik van
Alle reacties Link kopieren
Heb je weleens geprobeerd te wrijven met een coldpack uit de vriezer?
Alle reacties Link kopieren
quote:MrsNiceGuy schreef op 24 april 2017 @ 10:55:

Sterkte, Yggdrasil! Jeuk wordt zo onderschat, maar persoonlijk vind ik het erger dan pijn.. Vooral omdat je er niks aan kan doen...



Iemand ervaring met die pine tar soap (teerzeep)? Ik heb geen netelroos maar wel een constant jeukende huid (vooral benen, billen en rug). Plaatsen waar je ook niet zo gemakkelijk krabt... Psoriasis zit ook in de familie dus als die zeep iets is, kunnen we in het groot inslaan.Ik niet dus :( To, heb je het al kunnen vinden ergens online?
Alle reacties Link kopieren
quote:beanie schreef op 24 april 2017 @ 17:53:

[...]





Ik niet dus :( To, heb je het al kunnen vinden ergens online?





Teunie verkoopt het.



https://www.eenvoudigleve ... -grandpa-s-pine-tar-soap/
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Alle reacties Link kopieren
quote:Yggdrasil- schreef op 24 april 2017 @ 12:52:

[...]



Dat is voor reuma toch? en je wordt er dik van O.a. ja, het wordt voor verschillende dingen gebruikt. Dik word je er niet van volgens mij
Alle reacties Link kopieren
Ik weet niet of je er wat aan hebt hoor. Mijn ex-man had ook steeds terugkerend netelroos.



ik had eens dreamwash en dreamcream van Lush gekocht voor mijn eigen probleemhuid en dat zo knapte aanzienlijk op en mijn huid werd er een stuk rustiger van (acne/ontstekingen over mijn hele lichaam heen en contact-eczeem)



Toen hij weer netelroos kreeg heeft hij zichzelf (uit puur ellende) daarmee gewassen en ingesmeerd en het hielp hem heel erg goed.



Sterkte, ik heb gezien hoe erg het je leven kan beïnvloeden en hoe erg het kan zijn. Mijn ex is een emotieloze beer van 2 meter en 120 kg, maar ik heb hem wel eens zien huilen van ellende.



Ik moet naar het ziekenhuis binnenkort.

Mijn ontlasting was grijs en bloederig. Tel daarbij de extreme netelroos en de dokter heeft me doorverwezen voor nader onderzoek.
Niet in die mate herkenbaar maar wel wat. Ik heb een andere chronische ziekte, ik woon in een warm land en ik ga momenteel door een zeer stressvolle periode dus vooral enorme jeuk en bultjes overal op mijn polsen, in mijn nek en op mijn hoofd waardoor het lijkt alsof ik al wekenlang luis heb. Fexofenadine helpt niet echt. Ook speciale shampoo niet.



Sterkte, lijkt me enorm naar.
Net spoed arts gebeld. Tong zwol op. Oogleden. Spontane druipneus (heb ik vaker als de netelroos op vlamt) en mijn keel en tong zwollen op.

En dat is nog zo
Alle reacties Link kopieren
Da's echt rot hopelijk gaat het snel over
Alle reacties Link kopieren
Oh bah :( hoop dat het snel beter gaat!
Alle reacties Link kopieren
Sterkte en beterschap.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
quote:Yggdrasil- schreef op 23 april 2017 @ 20:08:

[...]



Chronische urticariaMisschien heb je iets aan deze website, hier kun je ook meer informatie vinden over de varianten: http://leefmetnetelroos.n ... oos/vormen-van-netelroos/

Ik heb zelf chronische spontane urticaria en chronische vertraagde druk urticaria, na fysieke druk van bijvoorbeeld het dragen van een tas, krijg ik netelroos. Er zijn voor de verschillende varianten groepen op facebook.

Geen enkele antihistamine hielp bij mij, daarna heb ik cyclosporine gebruikt, dat hielp aardig, maar is geen wondermiddel. Nu met Xolair zijn alle klachten weg, tot de volgende injectie. Ik ben er niet dik van geworden, maar was het wel het geval dan had ik dat er ook voor over gehad, ik heb nu mijn leven weer terug!

Diëten etc. heb ik allemaal ook geprobeerd, heeft niks geholpen. Uit allerlei tests is ook nooit een oorzaak gekomen, maar die vinden ze ook bijna nooit. Enige wat bij mij uitmaakte, is als ik zoveel mogelijk dingen ging vermijden die het erger maakten, zoals stress, vermoeidheid, alcohol, ongezond eten. En bij mij dus ook de fysieke druk vermijden.

Soms was het fijn om er wat cardiflor op te smeren. En bij grote zwellingen juist wel blijven bewegen. Douchen kan ook fijn zijn.



Heel veel sterkte nu! Hopelijk nemen de zwellingen wat af en kunnen ze je verder helpen in het ziekenhuis.
Alle reacties Link kopieren
Hoe gaat het nu met je?
Heftig.

Epipen. Medicijnen.

Mijn hele leven ligt overhoop
Alle reacties Link kopieren
He bah dat klinkt niet goed.

Sterkte!
Alle reacties Link kopieren
Weten ze dan wat het nu is? lijkt toch een flinke allergie?
Zou het niet allemaal verergerd worden door stress? Er verandert nogal wat in je leven,

misschien gaat het beter als dat achter de rug is.
Alle reacties Link kopieren
Jakkes. Sterkte!
Alle reacties Link kopieren
Heel veel sterkte
Alle reacties Link kopieren
Sterkte, ik ken het helaas!



Ik ben uiteindelijk door de huisarts naar een allergoloog doorverwezen en inmiddels is de netelroos onder controle. Ik had de hoop al lang opgegeven, maar ik krijg nu een combinatie van 3 soorten pillen met omalizumab-injecties (=Xolair) en dat helpt ontzettend goed.
Life's a bitch and you can't win.
M. Python
Heeft serieus niemand van jullie die docu op Netflix gezien?

Fat sick and nearly death

Nogmaals niet dat jullie perse dik zijn maar het gaat over aanpassen voeding en genezen van chronische urticaria

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven