Gezondheid alle pijlers

Constant drang om te plassen maar geen blaasontsteking...

27-08-2008 23:44 15 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb constant het gevoel dat ik moet plassen in mijn onderbuik, zo'n dranggevoel, vanochtend urine laten nakijken maar was in orde, wie weet wat je hier aan kan doen? Ik moest van assistente veel water gaan drinken maar daar word het ook niet echt beter van.



Groetjes Fleur
Alle reacties Link kopieren
Ik heb pas hetzelfde gehad! In eerste instantie een blaasontsteking, maar na 3 kuren was die ontsteking toch écht weg, maar ik liep ik nog elk half uur naar de WC. Afspraak gemaakt bij de dokter, die heeft toen een inwendig onderzoek gedaan om te voelen of er niks raars zat. Het bleek dat mijn blaas -waarschijnlijk door die ontsteking- kleiner was geworden, en dus heel snel het signaal 'vol' gaf. Ik ben nu aan het trainen om dat weer goed te krijgen, en bij mij gaat dat gelukkig best voorspoedig.



Ik wil hiermee niet zeggen dat jij dat ook hebt, meer om te vertellen dat ik snap hoe je je voelt. Ik werd er knettergek van, en kan me voorstellen dat jij dat ook hebt! Als ik jou was zou ik gewoon terug naar je huisarts gaan, en het voorleggen. Mocht het iets vergelijkbaars zijn als bij mij, dan kan je HA tips geven om het te verbeteren, of je doorverwijzen naar de bekkenbodem fysiotherapie.
anoniem_59093 wijzigde dit bericht op 27-08-2008 23:52
Reden: rare tekentjes in de tekst
% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Toen ik laatst dacht dat ik een blaasontsteking had die maar niet over wilde, bleek het Chlamydia te zijn :-$



Dus gewoon terug naar de dokter, er valt nog wel meer te onderzoeken dan alleen urine natuurlijk.
Alle reacties Link kopieren
Bij mij was het endometriose. Iedere maand terugkerende blaasontstekingspijn. Doet het ook pijn met plassen? En plas je normale hoeveelheden of beetjes?

O, en zie je een link met je menstruatie??
Fleur, dat had ik vorig jaar ook. Urine laten onderzoeken bij een arts en die vertelde me ook dat het geen blaasontsteking was. Een week later waren de klachten nog steeds niet over en ik ben naar een andere arts gegaan. Die constateerde dat het wel een blaasontsteking was, die ondertussen ook doorgegaan was naar mijn nieren. Dus misschien moet je je urine nog een keer laten onderzoeken.
Alle reacties Link kopieren
Herkenbaar, maar niet uit eigen ervaring.

Mijn moeder had het namelijk.

Een paar antibioticakuren gehad maar de klachten bleven terugkomen.



Nu heeft ze een inwendig blaasonderzoek gehad en bleek dat de binnenkant van haar blaas geïrriteerd was.



'druk' jij nog nadat je uitgeplast bent? Omdat je het gevoel hebt dat je nog meer moet? Dat deed mijn moeder dus wel waardoor dat weefsel aan de binnenkant geïrriteerd was. En ze dus constant drang had om te plassen.

Een cirkeltje dus.

Nu mag ze niet meer 'drukken' en is de irritatie weg!



Maar ik zou weer teruggaan naar de dokter. Zoals hiervoor te lezen is kan er zoveel aan de hand zijn...
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor al jullie reacties, ik moet er wel even bij vertellen dat ik ook erg verkouden ben dus misschien heeft dat met elkaar te maken?



Ik heb al heel vaak een blaasontsteking gehad en dan deed het zo zeeer op het einde met plassen een soort krampen, dat heb ik nu niet meer zo'n gevoel in onderbuik dat blaas volzit en dat ik nodig weer moet plassen en dan komt er haast niks uit.

Probleem is dat we morgen 2 weken op vakantie gaan en ik eigenlijk een kuur mee wil, maar die krijg je niet mee als ze niks aan je urine zien.

Liefs, Fleur
Fleur, het klinkt alsof je een beginnende blaasontsteking hebt. Daar zou ik niet graag mee op vakantie willen gaan zonder antibioticakuur. Heb je tegen je huisarts gezegd dat je op vakantie gaat? Kan je je urine vandaag nog een keer laten controleren?
Alle reacties Link kopieren
Ik heb het gisteren wel tegen assistente gezegd en die zei dat ik maar veel water moest drinken en cranberrysap, heb ik dus weer niks aan want dat deed ik al.

Ik breng morgenochtend weer even urine daarheen voordat we weggaan. Ik voel me nog hetzelfde het is niet erger maar ook niet minder geworden.
Alle reacties Link kopieren
fleur78 schreef op 28 augustus 2008 @ 11:08:

Bedankt voor al jullie reacties, ik moet er wel even bij vertellen dat ik ook erg verkouden ben dus misschien heeft dat met elkaar te maken?



Ik heb al heel vaak een blaasontsteking gehad en dan deed het zo zeeer op het einde met plassen een soort krampen, dat heb ik nu niet meer zo'n gevoel in onderbuik dat blaas volzit en dat ik nodig weer moet plassen en dan komt er haast niks uit.

Probleem is dat we morgen 2 weken op vakantie gaan en ik eigenlijk een kuur mee wil, maar die krijg je niet mee als ze niks aan je urine zien.

Liefs, Fleur


Maar merk je een link met de menstruatie?

BTW, cranberriepillen (ik gebruikte Cysticare van Optimax) werken errug goed! Veel beter als cranberriesap, veel hogere concentratie.



Fijne vakantie!
Alle reacties Link kopieren
Hallo Majo,



Ik ben vorige week ongesteld geweest dus volgens mij heeft het daar niet mee te maken, ik heb ook net als jou darmproblemen en ben nu ook weer verstopt dus misschien heeft het daar ook weer mee te maken, word het allemaal een beetje zat!

Bedankt voor de tip, de ga ik zeker nog ff halen voordat weop vakantie gaan.
Alle reacties Link kopieren
Typische symptomene van Spoenk!
Je hoeft me geen gelijk te geven, ik heb het al. Vraag maar aan dangeensuus.
Alle reacties Link kopieren
fleur78 schreef op 28 augustus 2008 @ 14:52:

Hallo Majo,



Ik ben vorige week ongesteld geweest dus volgens mij heeft het daar niet mee te maken, ik heb ook net als jou darmproblemen en ben nu ook weer verstopt dus misschien heeft het daar ook weer mee te maken, word het allemaal een beetje zat!

Bedankt voor de tip, de ga ik zeker nog ff halen voordat weop vakantie gaan.


Ha Fleur,



Mijn darmklachten waren ook gelinkt aan de endometriose. Bij mij zijn de klachten ook begonnen met verstopping. Vandaar dat ik daar bij jou aan moest denken.

Mijn blaasklachten kwamen altijd rond de 5e dag van de menstruatie opzetten. Verschillende keren urine na laten kijken en nooit ontstekingswaarden. Na een blaasonderzoek bleek dat een endo-cyste in de blaas was gegroeid en die druk veroorzaakte. Het leek altijd alsof er een ballon in mijn buik zat die vol met water zat (te vol leek het wel) en op het punt van knappen stond. Enorme drang om naar de wc te gaan. Kleine tot normale hoeveelheden plassen (maar veel te weinig in verhouding tot de aandrang) en pijn daarna en nog steeds aandrang.



Herken je er iets in?
Ik was aan het zoeken op internet en kwam hier terecht.

Ik heb al jaren last van veel moeten plassen en darmklachten. vooral vlak voor mijn menstruatie moet ik heel veel plassen, ook hou ik veel vocht vast.

Kan dit ook van endometriose komen?

Ik ben al wel zwanger geweest en heb een ook een kindje op de wereld gezet.

Tijdens menstruatie de 1e dagen veel last van stolsels (van die slierten) en buikkrampen.

Ook straalt het dan uit naar mijn rechterbeen.

Ik heb ook vaak steken in mijn rechterlies (dacht altijd eisprong ofzo) en ben een tijd geleden vanwege pijn daar nog naar de huisartsenpost geweest.

Ze dachten eerst blindedarmonsteking maar de pijn zakte weer af.

Nu kom ik dus hier terecht.

Ik heb wel eens van endometriose gehoord maar dacht dat je dan altijd veel pijn had. Of echt niet te dragen pijn tijdens menstruatie. Dat heb ik allemaal niet.
Alle reacties Link kopieren
Beste Fleur

Voor jou is het misschien alweer erg lang geleden, maar ik ben heel benieuwd hoe dit verhaal destijds is afgelopen voor jou. Zelf ben ik wanhopig. Ik heb al 3 weken aanhoudende aandrang, moet ook vaak plassen, maar heb geen blaasontsteking. Toch antibiotica gehad, omdat het niet vol te houden was, maar geen verbetering. Ook inwendige echo gehad van baarmoeder en eierstokken, maar daar was alles in orde. Hoe was het bij jou?? Ben je er vanaf gekomen? Volgende week ga ik naar een uroloog. Hoop dat hij me kan helpen. Heb geen leven meer... Ben trouwens doorgaans een gezonde jonge vrouw, moeder van 2 kleine kinderen en werkend. Nooit ergens last van...

Groetjes,

Annelies

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven