Gezondheid alle pijlers

Continue naar de toilet moeten

27-09-2011 18:00 42 berichten
Alle reacties Link kopieren
ik heb altijd heel erg weinig gedronken. Dronk zon 2 glazen per dag. Ik wist wel dat het beter was om meer te drinken. Vorig jaar ben ik voor het eerst gestart om meer te drinken. Ik nam altijd een flesje mee die ik vulde met water, waardoor ik sneller naar het flesje water greep (ipv snacken o.i.d. dus ook positief ) , ik dronk destijds gemiddeld 3-4 flesjes (500ml) water per dag. Het enige wat ik er aan merkte was dat ik om de paar minuten naar het toilet moest, en niet dat er maar een paar druppels uit kwam maar elke keer grote stralen. (Alsof ik het water doorslik en het er gelijk weer uit plas)

Ik moest toen ook zon 3-4 keer per uur naar de wc. En ook echt gelijk gaan, omdat het hoge nood was. Dus ben toen eigenlijk gaan minderen met veel drinken omdat ik er gewoon niets positiefs aan merkte, en er alleen maar last ervan had.

Nu heb ik de laatste tijd weer een droge mond en lippen dus ben ik weer meer gaan drinken. Hup flesje erbij, maar nu weer ben ik net een kwartier geleden naar de wc gegaan kan ik gewoon weer.

Herkent iemand dit en weet iemand wat dit is? Ik moet van de week ook naar de huisarts en ga het denk ik wel aankaarten. Het lijkt me niet echt normaal, en handig is het niet. Vooral niet als je weg moet
3-4 keer per uur lijkt me wat veel ja.

Volgens mij is 1 keer per uur/anderhalf uur normaal.
Ik vraag me af wat droge lippen er mee te maken hebben. Volgens mij betekent dat niet dat je moet drinken, maar eerder je lippen insmeren.
Ik plas me ook een ongeluk als ik veel drink, dus mijn oplossing is gewoon weinig drinken. Anders kan ik geen kwartier van de wc vandaan blijven en daar word je leven ook niet leuker van.

Als ik gewone hoeveelheden drink plas ik nog steeds veel meer dan een ander (en ook hele stralen), dus waarschijnlijk is ieder mens daar gewoon weer verschillend in.
Niks raars aan, als je lichaam gewend is aan weinig vocht en je gooit er opeens 2 liter in dan word dat zo afgevoerd!
Never look down on anybody, unless you're helping them Up.
@starshine: hmm oke.

@Zamm: Alleen dan heb ik minder last van droge lippen.

@Iris: Oh, oke. Hoeveel drink jij nu dan? Ik heb net namelijk een half flesje water op, en ben al 2 keer in 20 minuten naar de wc geweest.
Wat misschien helpt is niet continue uit een flesje lurken, maar om de 2 uur een glas drinken nemen.

Zo voorkom je dat je constant naar de wc moet, maar drink je toch genoeg.
quote:mali30 schreef op 27 september 2011 @ 18:11:

Niks raars aan, als je lichaam gewend is aan weinig vocht en je gooit er opeens 2 liter in dan word dat zo afgevoerd!Hmm oke. En hoe kan je lichaam dan wennen aan meer water. Destijds heb ik een lange tijd veel water gedronken maar het veranderde niet.
Je blaas moet even wennen om van vrijwel niets naar 500ml per dag te gaan. Je moet het tijd geven om te rekken.
Gevaarlijk is het iig niet, het is juist goed dat afvalstoffen afgevoerd worden met de urine. Te weinig drinken en daarom weinig plassen kan wel schadelijk zijn.
quote:zwitsal_nijntje schreef op 27 september 2011 @ 18:11:

@Iris: Oh, oke. Hoeveel drink jij nu dan? Ik heb net namelijk een half flesje water op, en ben al 2 keer in 20 minuten naar de wc geweest.Ik drink verspreid over de dag 3 à 4 kopjes koffie (daarvan hoef ik niet zoveel naar de wc) en ik heb een miniflesje water koud staan en daar neem ik soms een slokje van en die is aan het eind van de dag dan leeg.
Geen idee zwitsal nijntje, ik moet altijd veel plassen als ik veel drink. Van mezelf drink ik bijna niks als ik er niet bewust mee bezig ben. Denk weleens om 11 uur smorgens shit heb nog niet gedronken. Ga ik bewust drinken dan plas ik ook veel.
Never look down on anybody, unless you're helping them Up.
teveel water is ook slecht

http://www.elsevier.nl/we ... zo-gezond-als-gedacht.htm
Ik heb hetzelfde als jij en moet heel vaak per dag naar de wc als ik gewoon drink wat iedereen drinkt. Ik heb het wel eens aangekaart bij de arts maar er kon niet echt wat aan gedaan worden en wat het precies veroorzaakt: geen idee!

Ik drink nu drie keer per dag een heel groot glas vocht en eet vooral veel "natte" dingen: soep, fruit, groenten en tomatensaus enzo. Dat zorgt ervoor dat ik rond die grote glazen vocht even 3 keer naar de wc moet, maar daarna bijna niet tot het volgende glas.

Ik kon ook eerst niet naar een concert omdat ik zoveel moest, maar op deze manier kan ik het wel! En ik ben nooit uitgedroogd!
Als ik 4 flesjes water drink op een dag dan moet ik minstens 1 keer per uur naar de WC, maar soms wel vaker. Maar misschien is jouw blaas niet gewend aan een grote hoeveelheid vocht? Als je toch veel wilt drinken, maar minder wilt plassen, misschien kun je dan i.p.v. water beter sap of frisdrank drinken.
Die tip van om de paar uur drinken heb ik ook gedaan maar werkt ook niet echt.

Ik ben nu in een half uur tijd al 3 keer naar de wc geweest is gewoon te gek voor woorden.

Lionily ik moet van fruit helaas ook veel naar de wc. Vooral van appels . Maar qua groente, enz. is het wel een handig idee.
net gekeken en het is ook gewoon de kleur van water. Niet echt alsof het plas is..
quote:zwitsal_nijntje schreef op 27 september 2011 @ 18:31:

net gekeken en het is ook gewoon de kleur van water. Niet echt alsof het plas is..

Ja dat heb ik ook, het gaat echt dwars door me heen. Thee kan ik net zo goed zittend op de wcpot opdrinken .

Ik moet ook altijd 's-nachts mijn bed uit, terwijl ik 's-avonds expres niets drink. Jij ook?
Waarschijnlijk drink je te veel. Jouw lichaam heeft gewoon niet zoveel nodig.
haha maar om nou op de wc te gaan zitten

Ja ik nu ook, soms hoef ik nog even niet nodig, val ik in slaap word ik wakker moet ik hoognodig rennend naar de wc. En s'avonds drink ik ook niet veel meer.
Zullen we dan maar gewoon aan een Tena lady gaan?
haha iris dan moet hij wel erg absorberend zijn wil die alles tegen houden
Al aan diabetes gedacht?
quote:fiebie schreef op 27 september 2011 @ 18:49:

Al aan diabetes gedacht?OK nu weer even serieus: ga je daar veel van plassen, zelfs als je weing drinkt? En hoe merk je hier verder iets van?
Gewoon stoppen met dat teveel drinken. Je hebt incl alles dat in eten zit 1,5 tot 2 liter nodig per dag. Dus bij iedere maaltijd een glas drinken, tussendoor 1 keer wat drinken en hup, je zit aan je tax. Teveel drinken zorgt dat je dingen als kalium en natrium versneld uit je lichaam spoelt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven