Gezondheid alle pijlers

Cortisone spuit knie

26-09-2022 13:42 16 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Hoi!

Wie heeft hier ervaring mee als het kniekraakbeen versleten is? (Veel pijn, niet kunnen lopen etc)
Helpt het of moest er uiteindelijk toch geopereerd worden?
Zijn er voor of nadelen?

Of kun je een tijdje vooruit na zo een spuit?
(Niet voor mij, maar mijn moeder die altijd heel actief is geweest en nu door pijn in haar knie aan huis gekluisterd is en elke dag pijn heeft)
Mijn moeder heeft precies hetzelfde. Een operatie is een optie maar de orthopedisch chirurg raadde haar het vooralsnog af, met name omdat je snel een jaar aan het revalideren bent.
Ze heeft net voor de tweede keer een spuit gehad, het verschil was meteen merkbaar en ze is er heel erg blij mee.
Zo´n spuit schijnt normaal gesproken na 3-4 maanden uit te werken maar bij haar is het de eerste keer bijna een jaar goed gegaan.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb er nog nooit van iemand een slecht of zelfs maar teleurgesteld verhaal over gehoord. Maar ik weet het alleen over schouders, dat maakt natuurijk wel verschil.

Ik kreeg zelf vroeger een spuit met een iets andere samenstelling in mijn rug. Dat werkte ook heel fijn. Nadeel daarvan was dat als je pech hebt (en dat had ik) je er moeilijkheden met je algemene weerstand kan krijgen. Dus na een spuit of negen ofzo pakte ik op den duur echt IEDER virusje mee. Maar dan heb je dus pech. Prima (want grotere) kans dat je moeder geen pech heeft :)
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb het in mijn enkel twee keer gekregen. Heeft zeker een groot deel van de pijn uiteindelijk weggenomen. Uiteindelijk toch (onlangs) geopereerd, maar ik heb het daarmee wel een tijd kunnen uitstellen. En dus het moment een beetje gunstig kunnen plannen voor de operatie.
Alle reacties Link kopieren Quote
Rosalind* schreef:
26-09-2022 13:49
Mijn moeder heeft precies hetzelfde. Een operatie is een optie maar de orthopedisch chirurg raadde haar het vooralsnog af, met name omdat je snel een jaar aan het revalideren bent.
Ze heeft net voor de tweede keer een spuit gehad, het verschil was meteen merkbaar en ze is er heel erg blij mee.
Zo´n spuit schijnt normaal gesproken na 3-4 maanden uit te werken maar bij haar is het de eerste keer bijna een jaar goed gegaan.
Dat is fijn om te lezen!
Alle reacties Link kopieren Quote
sprankelend schreef:
26-09-2022 13:50
Ik heb er nog nooit van iemand een slecht of zelfs maar teleurgesteld verhaal over gehoord. Maar ik weet het alleen over schouders, dat maakt natuurijk wel verschil.

Ik kreeg zelf vroeger een spuit met een iets andere samenstelling in mijn rug. Dat werkte ook heel fijn. Nadeel daarvan was dat als je pech hebt (en dat had ik) je er moeilijkheden met je algemene weerstand kan krijgen. Dus na een spuit of negen ofzo pakte ik op den duur echt IEDER virusje mee. Maar dan heb je dus pech. Prima (want grotere) kans dat je moeder geen pech heeft :)
Het schijnt bij de schouders een beter resultaat op te leveren dan bij een knie of heup,maar we hopen dat het niet zo is bij mijj moeder!
(En dat van die weerstand ook niet 🙂)
Mijn vader heeft dit een hele tijd gehad, heel tevreden over. Op een gegeven moment wel overgegaan op een kunstknie, maar hij heeft het wel nog jaren kunnen rekken.
Alle reacties Link kopieren Quote
lilly1980 schreef:
26-09-2022 14:34
Ik heb het in mijn enkel twee keer gekregen. Heeft zeker een groot deel van de pijn uiteindelijk weggenomen. Uiteindelijk toch (onlangs) geopereerd, maar ik heb het daarmee wel een tijd kunnen uitstellen. En dus het moment een beetje gunstig kunnen plannen voor de operatie.
Mag ik vragen hoelang je een operatie hebt kunnen uitstellen én waarom je uiteindelijk toch geopereerd moest worden?
Alle reacties Link kopieren Quote
Dubbel
Alle reacties Link kopieren Quote
Up
Ik vind zo'n injectie echt een aanrader! Heb er veel baat bij zolang mijn knie niet vervangen kan worden.

Heb ze trouwens ook in mijn pols gehad dit jaar ivm carpaaltunnelsyndroom waarvoor ik dan uiteindelijk in juli ook geopereerd ben.
Alle reacties Link kopieren Quote
Helaholalala schreef:
26-09-2022 21:56
Ik vind zo'n injectie echt een aanrader! Heb er veel baat bij zolang mijn knie niet vervangen kan worden.

Heb ze trouwens ook in mijn pols gehad dit jaar ivm carpaaltunnelsyndroom waarvoor ik dan uiteindelijk in juli ook geopereerd ben.
Mooi om te lezen! Hoeveel keer heb je al zo een spuit in je knie gehad?
2x, elke injectie helpt zo'n 3 tot 4 maanden
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb er goede ervaringen mee.
Het helpt bij mij wel een tijdje en ben elke keer weer blij dat ik het gedaan heb.
Ben dan mobieler en de pijn is nihil.
Mijn moeder heeft jarenlang elke 6 maanden een spuit gekregen.

Uiteindelijk toch een kunstknie, maar ze heeft echt die jaren heel veel gehad aan de spuit.
Alle reacties Link kopieren Quote
Dank voor het delen van jullie ervaringen!
Ik las ergens anders dat zo een spuit meer goed een kwaad doet en schrok wel! Mijn moeder is écht beperkt geraakt door haar knie en hoopt dat zo een spuit verlichting kan brengen en dat ze nog niet geopereerd hoeft te worden

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven