Cubital tunnel syndroom
dinsdag 27 januari 2026 om 15:37
Ja dat lijk ik dus te hebben volgens de huisarts.
Heel fijn ook aan de rechterkant wat ook mijn dominante kant is.
Wie heeft dit en heb je er iets aan laten doen en zo ja wat?
En voor de volledigheid, de huisarts gaat al in overleg met de neuroloog.
Heel fijn ook aan de rechterkant wat ook mijn dominante kant is.
Wie heeft dit en heb je er iets aan laten doen en zo ja wat?
En voor de volledigheid, de huisarts gaat al in overleg met de neuroloog.
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
dinsdag 27 januari 2026 om 20:08
Ja, dat speelt bij mij ook regelmatig op. Hangt wel sterk samen met repetitieve handelingen (seizoenswerk leidt tot overbelasting), maar nogal lastig om voldoende rust te nemen. Slapen met een speciale brace hielp wel wat en bij de fysio laten tapen kan de klachten ook wat verlichten.
Neuroloog vond opereren nog niet nodig, maar daar was dan ook een lange wachtlijst. Ik kwam er pas enige maanden nadat de klachten op een hoogtepunt waren. Weet nu al dat het ook dit jaar weer zal opspelen zodra ik die werkzaamheden weer oppak.
Neuroloog vond opereren nog niet nodig, maar daar was dan ook een lange wachtlijst. Ik kwam er pas enige maanden nadat de klachten op een hoogtepunt waren. Weet nu al dat het ook dit jaar weer zal opspelen zodra ik die werkzaamheden weer oppak.
'Every new beginning comes from some other beginning's end.'
dinsdag 27 januari 2026 om 20:34
ik heb inmiddels bericht van de huisarts en de neuroloog wil me graag zelf zien, dus nu wachten op een afspraak...
Heleen, heb je dan ook tijden dat je er minder last van hebt?
Watergirl, zoals ik het heb begrepen, kan een fysiotherapeut hier niet zoveel mee.
Heleen, heb je dan ook tijden dat je er minder last van hebt?
Watergirl, zoals ik het heb begrepen, kan een fysiotherapeut hier niet zoveel mee.
dinsdag 27 januari 2026 om 22:07
Ik heb vorig jaar carpaal tunnel syndroom gehad. Soortgelijk, maar in de pols. Hele kracht kwijt in mijn hand en pijn. Er was flinke wachttijd voor de neuroloog (3 maanden) via zorgverzekeraar kon ik binnen week terecht bij neuroloog in privekliniek (gewoon vergoed).
Ik sliep s nachts met een brace en kreeg injectie van neuroloog. Veel rust (duurde wel paar maanden) heeft het verder helemaal verholpem.
Ik sliep s nachts met een brace en kreeg injectie van neuroloog. Veel rust (duurde wel paar maanden) heeft het verder helemaal verholpem.
dinsdag 27 januari 2026 om 22:27
Ik heb het gehad met de Ulnaris, dat is zijn buurman. Ik had echt enorme krampen en pijn, buiten de dode en tintelende vingers. Ik moest eerst 6 weken slapen met een handdoek in je elleboog, zodat je snachts niet kun buigen, in de hoop dat de rust goed doet. Dat hielp dus niet en ben toen redelijk snel geopereerd.
Flinke jaap van een litteken heb ik nu en herstel was best pittig. Eerste paar dagen redelijk wat pijn, maar echt goed te doen. Het vervelendste was dat je je arm eigenlijk niet mag buigen en 90' houdt. Lastig met bh aan doen, kleine kinderen haren doen, brood smeren, ik ben recht en was rechts geholpen dus was even wennen op het toilet haha, maar goed je wordt creatief. Na 3 weken mag je voorzichtig weer beetje gaan rekken en trekken.
De zenuw zat bij mij echt serieus klem en heb sindsdien ook geen pijn meer, heerlijk !
Flinke jaap van een litteken heb ik nu en herstel was best pittig. Eerste paar dagen redelijk wat pijn, maar echt goed te doen. Het vervelendste was dat je je arm eigenlijk niet mag buigen en 90' houdt. Lastig met bh aan doen, kleine kinderen haren doen, brood smeren, ik ben recht en was rechts geholpen dus was even wennen op het toilet haha, maar goed je wordt creatief. Na 3 weken mag je voorzichtig weer beetje gaan rekken en trekken.
De zenuw zat bij mij echt serieus klem en heb sindsdien ook geen pijn meer, heerlijk !
dinsdag 27 januari 2026 om 23:08
Ik heb dit gehad aan de linkerkant, zo'n 2,5 jr geleden. Via neuroloog naar plastisch chirurg en die heeft geopereerd en zenuw verlegd naar/in het "bedje van vet" zoals zij het noemde. Schijnt niet vaak meer op deze manier gedaan te worden maar omdat ik dat "vetbedje" onder mijn elleboog heb, leek haar dat de beste oplossing. Heeft ze ook eerst nog met collega overlegd.
Litteken van zo'n 8 cm, mooi bijgetrokken en klachten volledig weg. Wel is de plek van het litteken wat gevoelig gebleven.
Herstel en revalidatie gingen soepel met elleboogspalk die in graden ingesteld kon worden en met handtherapie.
De eerste week na operatie had ik gips.
Litteken van zo'n 8 cm, mooi bijgetrokken en klachten volledig weg. Wel is de plek van het litteken wat gevoelig gebleven.
Herstel en revalidatie gingen soepel met elleboogspalk die in graden ingesteld kon worden en met handtherapie.
De eerste week na operatie had ik gips.
" As around the sun the earth knows she's revolving..."
woensdag 28 januari 2026 om 09:05
Ja. Althans ik heb zowel carpale tunnel syndroom (hand/pols) als ulnaris syndroom/cubitale tunnel syndroom (elleboog) klachten. Aan beide kanten. Sterker aan de dominante kant.
De elleboog klachten verdwijnen grotendeels wel met een paar maanden rust en slapen met de brace. Het carpale tunnel syndroom zakte eigenlijk niet meer af en speelde al op als ik twee stokbroden sneed ofzo.
Na onderzoek bij de neuroloog (echo en zenuwonderzoek: EMG) in overleg ervoor gekozen om eerst te opereren aan het carpale tunnel syndroom in de dominante hand/pols. Dat is nu ruim twee maanden geleden gebeurd. Dit jaar dan eerst een kijken wat de resterende klachten vanuit de elleboog zijn en of die zonder operatie te managen zijn.
Nu mag ik een afspraak maken voor operatie aan de niet-dominante hand/pols, maar ik wacht nog even. Ik vind de geopereerde hand/pols nog niet 100% oké en belastbaar.
originalheleen wijzigde dit bericht op 28-01-2026 19:07
1.30% gewijzigd
'Every new beginning comes from some other beginning's end.'
woensdag 28 januari 2026 om 13:33
carpaal tunnelsyndroom heb ik ook last van gehad, maar dat is eigenlijk wel goedgekomen met 's nachts een brace te dragen. Heel soms speelt het even op, maar een paar nachten die brace helpt heel goed.
Ik ben heel benieuwd wat de neuroloog er van vindt, maar er is een flinke wachtlijst blijkbaar.
Ik ben heel benieuwd wat de neuroloog er van vindt, maar er is een flinke wachtlijst blijkbaar.
woensdag 28 januari 2026 om 18:53
Bel je zorgverzekeraar. Ik heb dat vorig jaar ook gedaan en ik kon binnen een week terecht bij een neuroloog in een prive kliniek. Heel tevreden daarover. Dat wordt ook gewoon vergoed. Het ziekenhuis wilde me inplannen toen ik al bijna hersteld was.rosanna08 schreef: ↑28-01-2026 13:33carpaal tunnelsyndroom heb ik ook last van gehad, maar dat is eigenlijk wel goedgekomen met 's nachts een brace te dragen. Heel soms speelt het even op, maar een paar nachten die brace helpt heel goed.
donderdag 5 februari 2026 om 18:57
Ik heb het ook, aan beide ellebogen. Heeft jaren geduurd voor bekend was wat ik had. Zenuwonderzoeken gehad, kwam niks uit. Toen was het onverklaarbaar en zat het tussen mijn oren: kromtrekkende vingers, zitten kennelijk tussen je oren. Klachten dus maar jaren geaccepteerd want ja...alles was onderzocht en uitgesloten. Tot ik een tijd geleden naar een nieuwe arts ging. Deze leg de binnen 5 minuten de vinger op de 'zere' plek: cubitaal tunnelsyndroom.
Ben inmiddels aan 1 arm geopereerd. Ingreep viel me reuze mee. Heb een littekentje van een cm of 6. Klachten zijn na jaren eindelijk weg en binnenkort is de andere kant aan de beurt.
Ben inmiddels aan 1 arm geopereerd. Ingreep viel me reuze mee. Heb een littekentje van een cm of 6. Klachten zijn na jaren eindelijk weg en binnenkort is de andere kant aan de beurt.
zondag 8 februari 2026 om 20:04
Mijn moeder had het aan beide kanten. Het begon rechts en een paar weken later zat het ook links. Ze heeft vanalles geprobeerd. Fysio, een brace, een injectie en verschillende medicijnen. Uiteindelijk is ze geopereerd. Eerst rechts en toen alles was genezen toen links. Ze is er echt bijna drie kwart jaar zoet mee geweest (ook door complicaties na de operatie aan één kant) maar nu gaat het gelukkig weer goed en ze heeft er geen last meer van.
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in