Gezondheid alle pijlers

Cvs/me lotgenoten

07-01-2016 14:53 98 berichten
Alle reacties Link kopieren
N.a.v. Ander topic over cvs/me
Alle reacties Link kopieren
...
Alle reacties Link kopieren
@leolieke..deze
Tnx Sweety!

Ik plak hier ook nog even mijn verhaal...
anoniem_58584 wijzigde dit bericht op 22-06-2020 15:17
97.48% gewijzigd
quote:Ieleen schreef op 07 januari 2016 @ 18:15:

Ik heb gelezen dat er concrete aanwijzingen zijn dat het een auto-immuun ziekte is. Ik heb net even gegoogeld op reuma cvs en dan nieuws, daar kun je het vinden. Bij het AMC hebben ze onderzoek gedaan waaruit blijkt dat sommige patienten van reuma medicatie opknappen. Ik weet helaas niet hoe ik een linkje moet plakken en heb geen zin om het uit te zoeken, ben momenteel ook erg moe en grieperig bovendien.



Ik heb zo'n 8 jaar geleden ook een reuma medicijn gebruikt en daar knapte ik enorm van op

Enkel weet ik niet meer hoe het heette... wel jammer eigenlijk.



Ik ga het stukje even lezen. CVS-AMC
anoniem_58584 wijzigde dit bericht op 08-01-2016 16:18
Reden: link
% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Waarom ben je daar mee gestopt?
Alle reacties Link kopieren
Wat doen jullie de hele dag en waar haal je ontspanning uit?
Alle reacties Link kopieren
quote:Sweety2015 schreef op 08 januari 2016 @ 16:44:

Wat doen jullie de hele dag en waar haal je ontspanning uit?Werk deeltijds, doe mijn huishouden (op mijn - traaaag- tempo), kleur, kijk TV, mediteer, lees... als ik niet te veel pijn heb. Soms lig ik gewoon KO op de bank.
Alle reacties Link kopieren
Beetje zelfde als ik dus..:)

Ga je nog vaak ergens naartoe? Of spreek je dingen af
Alle reacties Link kopieren
Eigenlijk weinig. Afspreken vind ik een hele lastige omdat ik geregeld moet afzeggen en dat vind ik zo lastig dat ik dan maar liever helemaal niet meer afspreek. Anders voel ik me zo schuldig als ik last minute afzeg en dan zit ik daar dan weer over te dubben.

Maar eerlijk, ik mis het niet zo heel erg op dit moment in mijn leven. Ik vind het uit werken gaan en 2 kinderen en een man en hond in huis al drukte en leven genoeg om me heen.
Alle reacties Link kopieren
Ja ik ben alleen..dus heel anders
Alle reacties Link kopieren
quote:Sweety2015 schreef op 08 januari 2016 @ 16:44:

Wat doen jullie de hele dag en waar haal je ontspanning uit?



Huishouden, hond uitlaten en slapen.

Maar ik ben ook herstellende van een ernstige depressie.



Vandaag ben ik een paar uurtjes naar mijn beste vriendin geweest. Helaas woont ze in een andere stad en heeft het ov problemen vandaag. Ik ben dus kapot. Alles doet me nu pijn. Helaas. Jammer dan.
"Even if I knew that tomorrow the world would go to pieces, I would still plant my apple tree."
Alle reacties Link kopieren
ik heb niet alles gelezen, maar wil toch even reageren,

Jaren geleden ook de diagnose ME/CVS gekregen waar ze (de artsen) niet veel mee konden.

Omdat ik niet zo van het stilzitten ben heb ik zelf onderzoek gedaan en ben ik uiteindelijk bij een alternatieve behandelaar terecht gekomen. Hier bleek dat ik naast ME ook Lyme had. Hij heeft dit behandeld (vraag me niet hoe ;) ) en nu kan ik weer twee keer in de week sporten, traplopen en hele dagen werken. Dingen die ik jaren niet heb kunnen doen.



Hoop dat jullie ook iets vinden wat werkt waardoor je weer het leven kan leiden wat je graag zou willen!
quote:Sweety2015 schreef op 08 januari 2016 @ 16:16:

Waarom ben je daar mee gestopt?



De eerste start met de medicatie had een verbluffende werking.

Helaas kreeg ik na een aantal maanden iets waardoor ik de medicatie moest stoppen.

Een tweede start leverde mij stukken minder op en woog niet af tegen alles en besloot iom arts te stoppen.
Alle reacties Link kopieren
Wat hebben jullie vandaag gedaan?

Ik kom al hele dag tot niks, maar vanavond nog werken..
Alle reacties Link kopieren
Hoe blijven jullie fit/in beweging en soepel?
Alle reacties Link kopieren
Nou fit ben ik niet. Is wat moeilijk met cvs vrees ik. Ik probeer wel elke dag iets te doen. Soms zijn dat wat huishoudelijke klusjes of een klein wandelingetje, soms boodschappen. Sporten daar begin ik niet meer aan. Het toch proberen sporten met deze aandoening heeft me echt totaal gesloopt. Goed naar je lichaam luisteren en niet over je grenzen gaan.
Alle reacties Link kopieren
Is jullie B12 al eens nagecheckt?

Een tekort kan zelfs invaliderend zijn.
Ik vermoed dat ik dat ook heb, maar zeker weten doe ik het niet. Heb wel de symptomen bekeken en ik ken er nogal veel, dus ja.
Alle reacties Link kopieren
Nou bij mij is de diagnose door een internist bij een academisch zuikenhuis gesteld.. Na jarenlang aanklooien...dus ms eerst eens door laten verwijzen? Het is niet zomaar iets
Alle reacties Link kopieren
Over fit blijven..ik wandel wel regelmatig, maar mijn conditie mag wel beter ..alles wordt zo slap
Ik sport min. 1x per week en dat werkt verbluffend goed.

Ik dacht ook altijd dat ik dat echt niet kon maar toen ik bij 0 begon merkte ik toch echt na een aantal maanden dat ik ietwat opknapte. En ik doe het dus nog steeds.



Ik heb b12 injecties maar die lossen helaas niet alles op...
Alle reacties Link kopieren
Hallo lotgenoten
Zijn er mensen die dit topic nieuw leven willen inblazen?
Ik heb in mei de diagnose cvs gehad en wil graag ervaringen en tips uitwisselen...
Widajo
Alle reacties Link kopieren
Update vanuit hier: afgelopen jaar flink achteruit gegaan. Heb inmiddels een rolstoel en hulp in de huishouding.
Ook springen mijn ouders, die vlakbij wonen, veel bij.

Sinds vorig jaar de diagnose POTS er bovenop gekregen.
Voor 4 okt staat een afspraak bij de longarts, als ik zeer vermoeid ben stopt ook mijn ademhaling, apneu.

Planning voor vandaag:
Vanmiddag om de hoek iets ophalen. Vanavond de hond uitlaten (vanochtend en vanmiddag worden opgevangen door iemand) en hopelijk een uurtje serie kijken.
Gelukkig hoef ik niet te koken, want dat lukt dan niet ook nog.

(Cognitief ook bagger, dit verhaal hangt wat aan elkaar met rare alinea's ed)
"Even if I knew that tomorrow the world would go to pieces, I would still plant my apple tree."
Alle reacties Link kopieren
Jeetje Wiezel, dat klinkt erg heftig..
Bij mij is het niet zó erg, ik werk nog (parttime, 3 dagen) maar heb mijn vrije dagen nodig om bij te tanken. Dat lukt vaak niet omdat ik dan ook iets leuks wil doen, met mijn gezin of met vriendinnen.
Ik vind dat ik mijn werk niet goed doe, dat ik thuis tekort schiet en voel me gewoon bagger...

Heb jij/ hebben jullie ook het idee dat andere klachten veel harder binnenkomen? Bijvoorbeeld, laatst een paar dagen pijn in mijn rug gehad. Heb ik wel vaker last van, geen groot probleem. Nu heb ik zelfs diclofenac geslikt tegen de pijn...
Zelfde met mijn spataderen; nog nooit zoveel pijn gehad als dit jaar.. En de klachten blijven ook langer..

Ik neem aan dat jouw omgeving op de hoogte is Wiezel? Wat voor reacties krijg je?
Alle reacties Link kopieren
Dat andere klachten erger zijn heb ik niet zo geloof ik.

Wel de valkuil dat ik bij alles denk: zal wel bij de ME horen, en dan dus met dingen door blijven lopen.

Mijn omgeving is zeker op de hoogte, ik werkte een aantal jaar geleden ook nog gewoon (parttime), nu volledig afgekeurd. Mijn ouders zijn serieus de beste die je je wensen kan :flirting: , ik vind het wel moeilijk ze dit "aan te doen" gezien mijn zus 7 jaar geleden is overleden.
Ik heb niet veel vrienden, pas weer een vriendschap verloren, maar de vrienden die ik heb zijn zo begripvol en lief en ineens krijg ik ook nieuwe contacten en hulp uit de buurt.

Maar ik ben 16 jaar geleden ziek geworden en langzaam verslechterd. Op die weg heeeeel veel moeilijke reacties gehad van mensen, maar sinds ik duidelijker ben in dat het niet alleen moe zijn is, is er meer begrip.
"Even if I knew that tomorrow the world would go to pieces, I would still plant my apple tree."

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven