Gezondheid alle pijlers

De ziekenboeg. Praat mee!

07-02-2024 18:48 68 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Het is inmiddels traditie. Ieder jaar geef ik me op m'n werk op om alle dagen te werken met Carnaval. (Zorg).
En het is weer raak, net voor carnaval ziek. Nu dus ook.

Begon maandag met benauwdheid en verhoging. Paracetamolletje erin en gewerkt. Gisteren leek het voorbij. Vandaag beroerd. Op en af koorts (38.4), moe en pijn in gewrichten. Nu met koude rillingen op de bank en geen eetlust.

Pff ik haat dit zo. Morgen nog vrij en dan sta ik vrijdag weer ingepland op het werk. Maar eerst morgen maar eens aankijken hoe het gaat.

Meer mensen ziek ?
Voel me nu echt zielig zeg. Heb ik altijd als ik ziek ben.
Alle reacties Link kopieren Quote
Hier vorige week de kinderen, van het weekend mijn partner en nu ik. Koud niet warm te krijgen, keelpijn, opgezette klieren, moe en ga maar door. Gelukkig geen carnaval of andere verplichtingen, dus tijd om uit te zieken.

Beterschap!
Alle reacties Link kopieren Quote
De avond van 2 januari kreeg ik keelpijn. Dag erop volop koorts en ik hoestte de longen uit mn lijf. Ziek gemeld dus.
Een week later toch maar eens langs de huisarts. Luchtweginfectie. Antibiotica en puffer gekregen. Duurde echt wel even voordat de antibiotica wat ging doen. De eerste week heb ik belachelijk veel geslapen... tot 18 uur per dag (tussen de hoestbuien door dan).
Week 3 weer gaan werken maar vanuit huis omdat ik simpelweg nog niet kon fietsen. Vorige week wel op kantoor geweest (meegereden) maar ik blijf zoooo moe en snel benauwd. Dus weer besloten om vanuit huis te werken. Volgende week maar weer ns proberen om op kantoor te komen.
Alle reacties Link kopieren Quote
3 maanden terug lag ik in het ziekenhuis met een longontsteking.
En vandaag werd er een dubbele longontsteking geconstateerd.
Ik ben er zooooo klaar mee!
Het maakt me ook wel bang merk ik.
Word ik wel weer helemaal beter? Hou ik er blijvende schade aan over?
Hoe lang gaat dit duren en lig ik straks weer in het ziekenhuis?
Ik zit er echt even helemaal doorheen :(
Alle reacties Link kopieren Quote
Redballoon schreef:
07-02-2024 20:35
3 maanden terug lag ik in het ziekenhuis met een longontsteking.
En vandaag werd er een dubbele longontsteking geconstateerd.
Ik ben er zooooo klaar mee!
Het maakt me ook wel bang merk ik.
Word ik wel weer helemaal beter? Hou ik er blijvende schade aan over?
Hoe lang gaat dit duren en lig ik straks weer in het ziekenhuis?
Ik zit er echt even helemaal doorheen :(
Wat heftig.
Alle reacties Link kopieren Quote
Redballoon schreef:
07-02-2024 20:35
3 maanden terug lag ik in het ziekenhuis met een longontsteking.
En vandaag werd er een dubbele longontsteking geconstateerd.
Ik ben er zooooo klaar mee!
Het maakt me ook wel bang merk ik.
Word ik wel weer helemaal beter? Hou ik er blijvende schade aan over?
Hoe lang gaat dit duren en lig ik straks weer in het ziekenhuis?
Ik zit er echt even helemaal doorheen :(
Je zal er nog lang last van hebben.
Heb je een puffer gehad van de HA od in het zkh ?
Alle reacties Link kopieren Quote
muts87 schreef:
07-02-2024 22:18
Je zal er nog lang last van hebben.
Heb je een puffer gehad van de HA od in het zkh ?
Nee. Dit keer helemaal niks. Vorige keer verschillende soorten antibiotica (niet tegelijk uiteraard).
Ik vind de benauwdheid dit keer nog wel meevallen.

Ik kijk het tot na het weekend wel aan. Mocht ik meer last krijgen bel ik de huisarts weer. Maar dan wil ik wel graag m'n eigen huisarts want die van vandaag was erg gehaast en leek het niet zo serieus te nemen. Ze zei dat het een vitale longontsteking is maar ik zag thuis dat ze in het dossier dd. Viraal dd. Bacterieel gezet had. Dus zo zeker was ze niet van haar zaak lijkt me.
Alle reacties Link kopieren Quote
Redballoon schreef:
07-02-2024 20:35
3 maanden terug lag ik in het ziekenhuis met een longontsteking.
En vandaag werd er een dubbele longontsteking geconstateerd.
Ik ben er zooooo klaar mee!
Het maakt me ook wel bang merk ik.
Word ik wel weer helemaal beter? Hou ik er blijvende schade aan over?
Hoe lang gaat dit duren en lig ik straks weer in het ziekenhuis?
Ik zit er echt even helemaal doorheen :(
Dat snap ik dat je er even helemaal doorheen zit, logisch toch.
De meeste mensen houden geen schade over aan de longen na een longontsteking. Het ( volledig ) herstel kan , volgens mijn huisarts, wel twee tot drie maanden duren. Mijn man heeft net een dubbele longontsteking gehad en is nog herstellende vandaar dat ik dit weet
Sterkte iedereen met ziek zijn!
joppie wijzigde dit bericht op 08-02-2024 18:24
Reden: Foutje
0.75% gewijzigd
Ik ben niet perfecd, wat is daar mis mee?
Alle reacties Link kopieren Quote
Hier nog een patient. Ik heb precies dezelfde verschijnselen: keelpijn, benauwd, misselijk, zere spieren en gewrichten, loopneus, hoofdpijn, ijskoud...ja, wat heb ik niet? Ik voel me heel erg ziek. Het gaat hier trouwens flink rond.

Bah, Redballoon, dat is heftig!
Alle reacties Link kopieren Quote
Lieneke schreef:
08-02-2024 16:51
Hier nog een patient. Ik heb precies dezelfde verschijnselen: keelpijn, benauwd, misselijk, zere spieren en gewrichten, loopneus, hoofdpijn, ijskoud...ja, wat heb ik niet? Ik voel me heel erg ziek. Het gaat hier trouwens flink rond.

Bah, Redballoon, dat is heftig!
Hier ook veel mensen met griep en/of longontsteking.
Gisterenavond in Editie nl werd gezegd dat er veel mensen met longontsteking en kindjes met RS virus zijn momenteel.
Ik ben niet perfecd, wat is daar mis mee?
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb dan geen griep of longontsteking, maar wel enorm verkouden.
Begon wel al een week geleden met wat keelpijn, wat snotteren, niet fit, maar sinds gisteren werd het toch echt snipverkouden.
Lig ik toch ook altijd wel een paar dagen ervan af. Veel stomen, rhinohorn, thee en neusspray zijn altijd mijn verlichters.

Een buikgriep is ook heel vervelend, maar kortdurend.
Gewone griep paar keer gehad in mijn leven, en die houden vooral altijd lang aan met moe/snotteren/hoesten.
Alle reacties Link kopieren Quote
Lieneke schreef:
08-02-2024 16:51
Hier nog een patient. Ik heb precies dezelfde verschijnselen: keelpijn, benauwd, misselijk, zere spieren en gewrichten, loopneus, hoofdpijn, ijskoud...ja, wat heb ik niet? Ik voel me heel erg ziek. Het gaat hier trouwens flink rond.

Bah, Redballoon, dat is heftig!
Hier sinds vannacht ook :'(
Voor iedereen een groene tuin
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb me vandaag ziekgemeld vanwege een zeer hoofd (voorhoofdsholte?) en mijn lijf voelt raar, dusdanig dat ik blij ben dat ik weer op de bank zit. Ik ben ingeënt tegen de griep dus ik weet niet welke kant het uitgaat.
Alle reacties Link kopieren Quote
Hier ook ziekenboeg. Begon dinsdag met een rauw gevoel in keel wat gedurende de dag steeds erger werd. In de avond koorts (t/m gisterochtend).
En de bijbehorende nek/hoofdpijn die ik heb bij ziek zijn. Keelpijn ook nog aanwezig.
En nu dus letterlijk niet geslapen nog. Ben kapot, maar elke keer als ik mijn hoofd neerleg doet mijn nek/hoofd heel veel pijn en als ik rechtop zit niet.
I will not let anyone walk through my mind with their dirty feet.
- Gandhi
Alle reacties Link kopieren Quote
Om 8 uur naar bed gegaan met flinke hoofdpijn. Rond half 3 wakker geworden. Nu nog wakker met hoofdpijn. Wel al minder. Hoop nog even te slapen en niet ziek te zijn komende week
Alle reacties Link kopieren Quote
Hier gaat het al wel wat beter. Ik blaf en kuch als een zeehond. Maar ik zeg altijd: hoe viezer het klinkt, hoe beter, want dan komt de hoest los. Dus benauwdheid geen last meer van. Zodra ik het op voel komen begin ik gelijk met bruistabletten bisovol voor een week waardoor hoest lost komt. Daarnaast heb ik altijd puffers vanwege astma. Ik denk dat dat in deze ook wel werkt.
Ik heb nog beetje verhoging gehad maar temp lijkt weer normaal. Maar nu wel veel hoofd- en nekpijn inderdaad. En dikke klieren in nek. Liggen word ik alleen maar beroerd van. Dus net uit bed. Koffie gezet, want voor het eerst in 3 dagen weer zin in koffie.
Ik hoop dat als het vandaag droog is ik een ronde kan wandelen. Want eerlijk gezegd is dat ziek op de bank hangen niks voor mij. Ik sport normaal gesproken 4 à 5 keer per week.

Gisteren met werk gebeld. Dat zijn altijd lastige dingen. Ik werk dus in de zorg en dit weekend is het Carnaval. Ik zei haal me er voor vandaag (vrijdag) maar uit en dan bel ik vrijdagochtend over de diensten van het weekend. Maar mijn werkgever heeft heel het weekend me op ziek gezet want ad hoc diensten uitzetten is vaak lastig nog op te lossen. Dus nu pas maandag weer aan het werk. Terwijl ik met deze stijgende lijn wss morgen wel zou kunnen werken.
Aan de andere kant, nu wel de kans goed uit te zieken. En de afgelopen dagen heb ik niet veel meer gedaan dan zitten en liggen met pcm. Dus volle bak aan de slag zou misschien toch te hoog gegrepen zijn.
Alle reacties Link kopieren Quote
Toch fijn te lezen dat het nu wat beter gaat Muts, dat geeft perspectief. Ik ben nog steeds flink ziek en ik kan ook geen kant op. :"-(
Alle reacties Link kopieren Quote
Lieneke schreef:
09-02-2024 10:20
Toch fijn te lezen dat het nu wat beter gaat Muts, dat geeft perspectief. Ik ben nog steeds flink ziek en ik kan ook geen kant op. :"-(
Nou ik lig inmiddels toch weer op bed helaas.
Alle reacties Link kopieren Quote
muts87 schreef:
09-02-2024 10:47
Nou ik lig inmiddels toch weer op bed helaas.

Aii, waardeloos! Ik lig daar ook, met een dekbed en twee dekens en ik heb het nog steeds koud.
Beterschap, iedereen die nu ziek is.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik zit de hele tijd onder de pijnstillers… anders trek ik het niet :( partner is aan het werk en de kids moeten toch echt naar school etc. En tis carnaval op school :facepalm: ik ben de zieke moeder :'-(
Voor iedereen een groene tuin
Alle reacties Link kopieren Quote
GroenTuintje schreef:
09-02-2024 11:10
Ik zit de hele tijd onder de pijnstillers… anders trek ik het niet :( partner is aan het werk en de kids moeten toch echt naar school etc. En tis carnaval op school :facepalm: ik ben de zieke moeder :'-(

Naar is dat he? Die pijn, zit die ook in spieren en gewrichten? Ik voel me 90 momenteel..... :'(
Alle reacties Link kopieren Quote
Lieneke schreef:
09-02-2024 11:13
Naar is dat he? Die pijn, zit die ook in spieren en gewrichten? Ik voel me 90 momenteel..... :'(
Ja en dan heel stil zijn ( op een houten stoeltje )in het publiek voor een voorstelling, omdat de kids ook optreden voor carnaval :roll: wat een marteling is dat.. ik wil liefst in mijn bed liggen
Voor iedereen een groene tuin
Alle reacties Link kopieren Quote
GroenTuintje schreef:
09-02-2024 11:16
Ja en dan heel stil zijn ( op een houten stoeltje )in het publiek voor een voorstelling, omdat de kids ook optreden voor carnaval :roll: wat een marteling is dat.. ik wil liefst in mijn bed liggen


O vreselijk! Je moet wel. Kleed je dik aan, anders zit je daar nog te rillen ook...
Alle reacties Link kopieren Quote
Lieneke schreef:
09-02-2024 11:17
O vreselijk! Kleed je dik aan, anders zit je daar nog te rillen ook...
Gek genoeg heb ik het snikheet :-[
Voor iedereen een groene tuin
Alle reacties Link kopieren Quote
GroenTuintje schreef:
09-02-2024 11:18
Gek genoeg heb ik het snikheet :-[
Dat wisselt bij mij. Vanochtend had ik het snikheet en nu heb ik het weer ijskoud...

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven