Gezondheid alle pijlers

Diabetes and the City

20-03-2013 21:33 347 berichten
Alle reacties Link kopieren
Welkom in Diabetes and the City.

Waar we over diabetes en aanverwante zaken praten.

Waar lopende gesprekken over deze zaken onverstoord doorgaan.

Waar we hypo's en hypers en aanverwante nare zaken gezamenlijk bestrijden.

Waar we al jaren geen onvertogen woord hebben geschreven.

Waar we al jaren complimenten krijgen over de sfeer in het topic.

Waar we dat nog jaren zo gaan houden.

Waar we elkaar steunen als het zwaar is.

Waar we elkaar uitlachen als we blunderen

Waar we genieten van elkaars geluksmomentjes

En waar we vooral heel veel van elkaar willen leren.
Happy new topic!!!
W00t! :-)
Vraagje: wie heeft hier weleens een sensor gehad? Zo'n ding wat net als een pomp, gewoon met een naald in je lijf vast zit. En, hoe was dat?
Pix, er heeft weleens een moeder hier geschreven waarvan de zoon er één had.

Volgens mij was dat met een in de pols geimplanteerd ding dat dan info verzond naar een ontvanger, die hij als een horloge droeg.

Waarom zou jij een sensor willen? Voorzover ik weet worden ze nog niet vergoed?
quote:lief_29 schreef op 20 maart 2013 @ 21:50:

Waarom zou jij een sensor willen? Voorzover ik weet worden ze nog niet vergoed?Ik wil geen sensor, maar binnenkort krijg ik er een te leen van het ziekenhuis, een aantal dagen. En dan moet ik alle tijden, activiteiten en voedingswaren bijhouden, alles eten, sporten, whatever. Lijkt me op zich heel leuk om te zien hoe je reageert op alles. Ik zit nog een beetje met het idee van 'een apparaat met naald aan je lijf' maar Setter heeft me ervan overtuigd dat dat echt te doen is.

Dus daar komt de vraag vandaan.

Katrientjepientje, lief aangeboden, maar ik ga eerst gewoon zelf eens kijken wat er is en wat ik wil. Maar het is fijn om te weten wat jullie hebben.

Pixel, krom hè? Dat je met een ander stickertje opeens wel alles vergoed krijgt. Nou ja, ik ga me er maar niet druk om maken, kan mijn energie beter in iets anders steken.
Jeetje pix, dat is me nogal wat!

Maar wel enorm leerzaam lijkt me!

Beeldig, ik heb je volgens mij voorgelogen. Ik heb niet de Compact, ik heb de Mobile waar Ris het ook al over had. Superding.

http://www.diabetescentra ... nfo7.php?products_id=1522?osCsid=83a8dddf9bb71692dc7044c283ce0ffa
Wow, dat is gewoon een gadget!
Moeder van zoon met sensor? Present! :-) Haha, ik zag de titel, en dacht: "Heee de meiden hebben al weer een nieuw topic! Hoe zal het met ze gaan?" En dan blijkt het over mij te gaan (denk ik?)! Heel lang niet geschreven, heb het de afgelopen jaren een beetje (te) druk gehad, en met zoon gaat alles goed. Hij is inmiddels behoorlijk zelfstandig met diabetes, pomp en sensor. Wij doen vooral de nachten en het pomp- en sensorzetten. Laatste HbA1c 6,4. Allemaal prima dus. Echt leuk om weer dezelfde namen te zien. Ben heel benieuwd hoe het met jullie gaat.

Sensor wordt gezet, een beetje als een pomp. Hij stuurt de waarde elke vijf minuten naar de insulinepomp. Hoogte- en laagtealarmen kan je instellen. Twee keer per dag kalibreren. Dat is het zo'n beetje in een notendop. Wij zijn er nog steeds zielsgelukkig mee.
O ja, de naald trek je eruit hoor, die blijft niet zitten. Zoon ervaart de nieuwste sensoren van Medtronic (Enlite) doorgaans als pijnloos. Sinds drie jaar zetten we 'em op z'n arm. Hij merkt niet eens dat hij iets aan z'n lichaam heeft. Maar hij weet natuurlijk ook niet beter.

Lief, hoe gaat het met jou?
quote:Beeldig schreef op 20 maart 2013 @ 22:12:

Wow, dat is gewoon een gadget! Ja! Ik vind 'm cool!
O, de Mobile! Zoon haatte dat ding. Hij gaf zoveel foutmeldingen. Nu heeft hij sinds een paar weken de Freestyle, met streepjes weer. Heeft heel weinig bloed nodig zegt-ie. Hebben Ris en Lief niet veel foutmeldingen?

Ik kom er weer helemaal in :-)
Jippie, happy new topic!!

Ik heb ook de Accu-Chek Mobile (die met de cassette voor 50 tests) en ben daar ook erg tevreden mee!

@Nelladella, wat leuk om jou nog eens te "zien" hier en wat fijn dat het zo goed gaat met je zoon!

O ja, maar even geen smileys van mij nu, want ik forum nu mobiel en de vorige keer dat ik dat deed plaatste ik heul andere smileys dan de bedoeling was!
En nu toch nog per ongeluk en wel goed gelukte smiley dus......
Nee Nella, ik heb eigenlijk nooit foutmeldingen op de Accu-Chek Mobile.
Nelladella1!

Ja, jou bedoelde ik, ik was alleen een beetje je naam kwijt

Wat fijn om te horen dat het (druk maar) goed met je gaat, en met je zoon ook!

Met mij gaat het in het algemeen wel OK. Heb problemen met mijn darmen, lijkt de vierde auto-immuunziekte te zijn die zich aandient. Heb maandag een coloscopie gehad, uitslag komt 2 april.

Maar verder gaat het heel prima! Nieuwe baan, heerlijke man nog steeds, gewoon lekker doorkabbelen.
quote:Teddeke1 schreef op 20 maart 2013 @ 22:23:

Nee Nella, ik heb eigenlijk nooit foutmeldingen op de Accu-Chek Mobile.Ik ook zelden. Alleen als ik overmoedig héél weinig bloed gebruik... En als ik een koude cassette in een warme meter doe dan geeft-ie LO aan en dat is wel erg onhandig. Maar een gewaarschuwd mens telt voor 2.
Ik vroeg me ook steeds af wat hij fout deed, maar ben er niet achter gekomen. En ik mag hem niet meer prikken, want ik doe 't ook niet goed, zegt hij. Acht jaar!
Ik had wel veel foutmeldingen op de Mobile. Te weinig bloed... En ik vind de veelgeprezen prikpen van de Accu Chek toch minder fijn dan mijn Bayer dingetje.
O Lief, wat vervelend nou weer. Hoewel je verder gelukkig positief lijkt. Loopt het met de coeliakie wel op rolletjes? En hoe is het met Sri? En is Setter nog van de partij?
Wat fantastisch Nella, dat hij het al een beetje naar zich toe trekt. Dan wordt het een beetje zijn ding en dan wordt hij er ook de baas over zo langzaamaan.

Toen ik eenmaal zelf kon spuiten mochten mijn ouders het ook niet meer. Dat was van mij en daardoor kreeg ik het gevoel dat ik het onder controle had.
quote:Nelladella1 schreef op 20 maart 2013 @ 22:15:

O ja, de naald trek je eruit hoor, die blijft niet zitten. Zoon ervaart de nieuwste sensoren van Medtronic (Enlite) doorgaans als pijnloos.

Dank voor het antwoord Nelladella. Ik ben al een stuk geruster. Ik houd jullie op de hoogte.

@Ted: fijn dat je er ook bent!
Sri en Setter zijn al naar bed denk ik Verstandig.

Coeliakie gaat OK. Diabetes ook. Schildklier (Hashimoto) ook. Alleen die rottige darmen weer... Ik baal er wel van hoor. Maar ik laat me er neit meer door van de wijs brengen. Meestal
Deze vaste inbrekert wenst jullie een mooi nieuw topic toe

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven