Gezondheid alle pijlers

Diabetesland

13-07-2011 20:17 3002 berichten
Alle reacties Link kopieren
Welkom in Diabetesland waar al je medediabeten 100 jaar gaan worden. Waar je je 'gewoon' 'eventjes' aan je dieet gaat houden :puke: om te voorkomen dat je diabetische voeten of vingers gaat krijgen. Waar retinopathie, falende nieren of zenuwpijnen niet voorkomen en waar ongelimiteerd geklaagd en gezeurd mag worden. Jaja, óók over al die infernisten en dvk's die het –niet gehinderd door daadwerkelijke diabeteservaring- beter weten dan de aloude diabeet zelf.

Dat land waar genoeg ruimte is voor cynisme, sarcasme en flauwe grappen. Dat land waar meegeleefd wordt, waar ervaringsverhalen uitgebreid verteld mogen worden en waar altijd een luisterend oor of een welgemeende knuffel voorhanden is. Waar je gelijkgestemde zielen in het 'diabetesdwars' vindt.

Dus wil je steun en knuffels of wil je 'gewoon' 'even' je verhaal kwijt, doe het dan hier. Iedereen is welkom, want hoe meer zielen hoe meer vreugd!
Laat het los, heb vertrouwen, het komt goed.....
Goedemorgen dames! Ik wens jullie hele fijne kerstdagen!

Wij zijn al goed begonnen met een heerlijk kerstontbijt, twee vechtende kinderen en een speelbank die in elkaar is gestort. Nu kijken we naar een hele slechte kinderfilm over Rudolph...... Ik ga even in bad!
Zo, wij zitten aan de gerookte paling.

Gisteren al de vissoep gemaakt, en de eendenborstfilet voor de salade, en de chocoladecreme... Zojuist de forelmousse in de koelkast gezet. Wie weet ga ik me zo douchen en aankleden. Of toch nog even verder in Zoenoffer van Karin Slaughter.

Keuzes keuzes keuzes...
Ris, dat klinkt als een heerlijk relaxte kerst . Ik hoop dat het bad je goedgedaan heeft.

Lief, hoe laat eten jullie vanavond? Als ik een beetje doorrij, dan haal ik het wel . Nog behoefte aan zalm, tonijn en zwaardvis?

Ik wens jullie allemaal nog een heerlijke avond en een fijne 2e kerstdag.
Zwaardvis? Hoe smaakt dat? Is dat witvis?

We zijn halverwege. De forelmousse was goddelijk, de vissoep hemels en de lauwe salade van rucola met paddestoelen en eendenborstfilet heerlijk. Jammer dat de frambozen beschimmeld waren, die miste ik wel bij de sla.

Nu nog het hertengebraad en daarna de kaasplank en de chocolademousse.... Man probeert het tempo op te voeren want die ruikt de chocoladefinish al...

Sri, morgen eten we de restjes Je mag komen helpen hoor. De chocolademousse krijgen we in ieder geval niet op.
Lief, klinkt heerlijk! Jammer van je frambozen

Wij zijn gistmiddag naar de schaatsbaan geweest, kids in skipak (valt lekker zacht en is warm), ijzertjes onder en wij ook op schaatsen. Was denk ik 10 jaar geleden dat ik voor t laatst op schaatsen stond. Na 25 min had ik het wel gezien, kids vonden het geweldig! Daarna warme chocolademelk gedronken, nog even langs bij mijn ouders en toen naar huis. Lekker met zijn 4tjes gegourmet. Hoe burgerlijk! Maar.... De kids vonden het geweldig en hebben heerlijk gegeten.

Pff..... Met kerst moet ik altijd terugdenken aan 2006, ik met dikke buik wachten op die baby.... we hadden de 27e weer controle en toen hoorden we dat die baby de 28e geboren zou worden...... En nu zit hier een heerlijk grietje op de bank, word er altijd melancholisch van, hihi.

Straks diner bij schoonzus en zwager met schoonouders, lekker niks doen behalve eten.

Groetjes!
omdat mijn waardes aardig netjes zijn word ik niet ingeleid, tenzij ik echt over tijd ga lopen. Ik krijg wel regelmatig echo's om de baby te bekijken en het is nog altijd netjes op groei.

Gisteren met kerst heb ik gewoon lekker lopen smikkelen van alles, kerststol, kransjes, ijs met vruchten en mijn waardes waren:

nuchter: 4.3

na ontbijt: 8.0

na de lunch: 7.0

en voor het slapen gaan: 5.7

Dus echt heel erg hoog is het nou ook weer niet, toch?
oeh Ris, ik moet morgen weer naar de gyn. Lijkt mij een verademing om te horen dat ik de volgende dag mag bevallen!
quote:lief_29 schreef op 25 december 2011 @ 19:26:

Zwaardvis? Hoe smaakt dat? Is dat witvis?

We zijn halverwege. De forelmousse was goddelijk, de vissoep hemels en de lauwe salade van rucola met paddestoelen en eendenborstfilet heerlijk. Jammer dat de frambozen beschimmeld waren, die miste ik wel bij de sla.

Nu nog het hertengebraad en daarna de kaasplank en de chocolademousse.... Man probeert het tempo op te voeren want die ruikt de chocoladefinish al...

Sri, morgen eten we de restjes Je mag komen helpen hoor. De chocolademousse krijgen we in ieder geval niet op.

Ik heb geen idee of zwaardvis officieel onder de witvis valt, maar het is heerlijk stevig visvlees. Zeer geschikt om te barbecuen of te grillen. Ik vind het heerlijk om rauw te eten, in heel kleine blokjes gesneden en met een drupje limoen/citroensap en natuurlijk sojasaus. Kliedertje wasabi erover is ook errug lekker.

Wij hebben hier ook restjesdag, want mijn ogen waren weer groter dan al onze magen bij elkaar (altijd bang dat ik te weinig heb )

Heeft man de chocomousse nog gehaald? Waanzinnig lekker hè?

En eend is inderdaad goddelijk. Had je tamme of wilde?

Setter, hoe bevalt een kerst zonder veplichtingen en met schoonmoeder uit beeld? Genieten?

Wat een heerlijke herinneringen Ris, echt iets om elk jaar met de kerst aan terug te denken.

Vergeetmeniet, het lijken me absoluut nette waarden met zulke dagen, maar nogmaals, ik ben geen expert. Ik zou er echter geen enkel probleem mee hebben.

Teddeke, Pixel, Buikje, wil het bij jullie een beetje lukken?

Krankzinnig: ik heb gisteren voor het eerst weer een beetje normaal gegeten (ook vettere dingen, bedoel ik), en vooral een paar glazen wijn gedronken, en ik was vanmorgen een kilo afgevallen. Flabbergasted vind ik een heel mooie term voor het gevoel dat je dan hebt.

Fijne dagen nog, lieverds!
Vergeetmeniet, dat zijn supermooie waardes hoor!

Grappig dat je morgen terug moet op controle, ik moest toen ook na de kerst, moest elke week op het laatst en anders zou er te lang tussen zitten. Gyn ging kijken (voelen dus.....) of er al actie was, maar dat was niet zo. Ik mocht de volgende dag terugkomen om ingeleid te worden! Echt raar om dat een dag van te voren te horen. Inleiden is uiteindelijk niet gelukt, deden ze niet met een hormoneninfuus ivm de suikers en er was geen beweging in te krijgen. Gyn had gehoopt de vliezen te kunnen breken om zo wat actie te krijgen, maar daarvoor lag mijn bm te hoog. Uiteindelijk is besloten dat het een ks werd en zo werd onze Ella uiteindelijk toch op de 28e geboren (natuurlijke bevalling had nog wel wat langer kunnen duren). Bijzondere tijd was het, in het zkh lagen alleen vrouwen met baby's, geen geplande opnames etc dus het was heel rustig, en natuurlijk alles nog in kerstsferen, borreltje met oudjaar, manlief mocht oud en nieuw bij zijn meisjes zijn, vuurwerk kijken vanaf 3 hoog, echt speciaal!

Ik ben benieuwd wanneer jij gaat bevallen, zou zomaar de 28e kunnen zijn
Hallo allemaal! We hebben de feestdagen overleefd, pffff.....

Er komt nog een keer een jaar dat ik zorg dat we weg zijn met dit soort 'feestelijke dagen' :puke:

Lief, ik ben blij dat ik niet bij jou hoefde te komen eten

Als er iets is wat ik niet te eten vind is het vis. Ik kom niet verder dan tonijn op brood en héél af en toe een gebakken visje van de visboer, maar daar houdt het wel bij op. Mijn vader had gister ook vissedingen op de gourmet, maar gatverdegatver wat stinkt die troep. Yugh!

Sorry

Mijn schoonloeder kon het natuurlijk niet laten om ook dit jaar een stempel op onze feestdagen te drukken. Zijn we eindelijk een keer verlost van het obligate opzitten en pootjes geven bij hen thuis, belt ze gewoon haar zoon op eerste Kerstdag en stuurt ze hem een mail op tweede Kerstdag. Hij weer een rotgevoel, zij weer haar doel bereikt.....

Zo leuk, kerst.....
Even tot tien geteld en gekalmeerd, nu is er weer ruimte in mijn hoofd voor jullie berichten

Lief, wat heerlijk dat jullie zo heerlijk gegeten hebben en er zo van genoten hebben. Genieten dus!

Vergeetmenietje: die waarden van jou zijn prachtig hoor! Niks om je zorgen over te maken. Sterkte vandaag bij de gyn! Spannend......

Sri, lekker he, restjesdag? Lekker verantwoord onverantwoord eten opeten

Wij hebben geen restjes overgehouden, gelukkig. Ik moet straks nog even werken en daarna gaan we lekker patat eten! Mjammie.....

Ris, toch nog een leuke Kerst geworden dus? Ondanks de vechtende kinderen en kapot meubilair? Hoe was het diner bij je schoonzus en zwager?

Pixel, hoe gaat het met jou? Kon je het een beetje volhouden tijdens alle 'feestelijkheden'?

En Schebuikje? Hoe is het met jou nu?
Psies, en daarom zijn wij altijd weg met de feestdagen. Heerlijk rustig met z'n tweetjes. Niks nie volgevreten en opzitten en pootjes geven bij de wederzijdse families. En genieten dat we doen joh, helemaal niets doen, wat wandelen, lezen, tv kijken, dutje tussendoor, heerlijk!!

Sorry, dit was even een egoberichtje. Ik ben te duf om in me op te nemen wat iedereen schreef , maar ik geloof dat iedereen de kerstdagen in ieder geval weer redelijk overleefd heeft?

En nu op naar oud en nieuw, en hopelijk een nieuw jaar dat ons allen gunstig gezind is!

voor jullie allemaal.
Haaaaaiii allemaal!

Even een kleintje, maar ik vroeg me af hoe jullie de dagen-tussen-de-feestdagen doorzeilen. Bij iedereen alles nog intact?

Vergeetmeniet, ben je al bevallen, nog even niet of toevallig net bezig? Ik duim voor je hoor!

Setter, negeer mrs. R. nou maar lekker als ze op de nummermelder staat en stuur haar een nepmailtje terug dat spam altijd geweigerd én bij de autoriteiten gemeld wordt. Wie weet helpt het.

Dank je wel trouwens voor je prachtige kaart! Wat knap dat je zoiets zelf kunt maken, jaloers!!

Zijn jullie ook aan het werk, of lekker vakantie aan het vieren? Ik zit het grootste deel van de dag en vaak 's nachts ook een paar uur aan een crisisklus, maar bij vragen kan ik bij niemand terecht, want de klant, en de klant van de klant, zijn allemaal met vakantie. Grrrrr!!! Wat doe ik toch fout?

En dan ben ik ook nog zo dom om een hoop tijd te spenderen aan een paar onzintopics die hier voorbijkomen, maar waar ik zo om moet lachen dat ik het niet kan laten om erop te reageren en dus in de gaten te houden. En echtgenoot kan mij niet in de gaten houden, want die ligt ziek in bed, de ziel. Die heeft de laatste tijd te veel hooi op zijn vork genomen. Maar dat moet (hooooop ik) overmorgen wel over zijn, want dan vieren wij onze traditionele oud-en-nieuw bij vrienden.

Ik ga nog maar even verder, ik geloof niet dat het de moeite waard is om te gaan koken. Ik 'spreek' jullie nog wel voor het jaar voorbij is.

Lieve meiden,

Eindelijk weer eens een bericht van mij. Ik ben tegenwoordig te moe om te reageren. Met zoon gaat alles goed gelukkig. Maar ik wil jullie een vraag stellen over m'n vader.

Hij slikt al jaren medicijnen tegen diabetes type 2. Vandaag bij toeval ontdekt dat hij een bls van 1,5 had. Hij heeft dit zelf niet herkend als hypo. Nu voelt hij zich al weken niet goed (zwak, gammel). Ik bedacht me ineens: misschien heeft hij wel elke avond hypo's, waardoor hij zich daarna steeds miserabel voelt.

Hoe zit dat bij jullie? Hoe lang voelen jullie je slecht na een hypo? Dat komt toch best veel voor? Zoon is altijd binnen tien minuten weer de oude.

Ik hoop dat alles goed gaat met jullie. Af en toe lees ik stiekem even bij.
Ik zal even wat preciezer zijn over vaders symptomen: hele dag erg moe, gammel, erge dorst, geen eetlust ('niks smaakt hem'). Is dit herkenbaar voor jullie na een (erge) hypo? Vader wil niet naar de dokter. (En nee, daar ben ik het natuurlijk niet mee eens ).
Nelladella!!! Wat leuk dat je weer eens langkomt!

Helaas kan ik je niet helpen met je vragen, want daar weet ik zelf niks van, maar ik weet wel wat het is om met eigenwijze (schoon)ouders te zitten. Verder kan ik me levendig voorstellen dat je je niet bepaald optimaal voelt als je een bls van 1,5 hebt. Maar daar weten de andere meiden meer van dan ik.

Wat heerlijk om te lezen dat het met zoonlief goed gaat. Maar wat naar dat jij zo moe bent. Ik heb al een hele tijd niks meer van je gelezen, maar is daar een bepaalde reden voor? Gaat het niet goed met je?

Ik hoop iig binnenkort meer van je te horen, al was het maar dat je erin geslaagd bent je vader naar de dokter te praten. Dat zou al een prestatie zijn die er wezen mag.

En verder wens ik je een prachtig 2012!
Hey nelladella, fijn weer eens wat van je te lezen. Ik hoop dat het goed met je gaat, dat de oorzaak van je vermoeidheid duidelijk en eindig is.

Mijn hypo's duren ook ongeveer 10 minuten, een beetje afhankelijk van hoelang ik ermee ben doorgelopen. Hoe langer doorgelopen, hoe langer de ellende. Ik kan van een flinke hypo nog wel een uur of wat erg moe zijn.

Als ik je zo hoor over je vader, ook met die dorst enzo, klinkt het meer naar ontregeling. Omdat hij de 1,5 niet voelde, zou ik denken dat hij vaker zo laag zit en al naar hypo unawareness neigt. Dat betekent ingrijpen. De dorst wijt ik dan voor het gemak maar aan hypers, maar dat kan door meer dingen komen. Hij zou inderdaad naar de dokter moeten, maar als hij dat niet wil, dan is het wellicht een idee dat hij wat vaker zijn bls meet? Met een reserve-apparaatje van je zoon ofzo? Verder zou ik hem, als het mijn vader was, vriendelijk doch dringend duidelijk maken dat ik (bijvoorbeeld) nooit meer bij hem in de auto stap omdat hij daar fysiek niet toe in staat is in mijn ogen. Een hypo van 1,5 kun je vergelijken met een glas of 10 aan alcohol lijkt me zo, nou, no way bij mij.
Ted, ik zoek me rot naar die pen... Waar had ik 'm nou? Als ik 'm heb gevonden, gaat hij op de post.
Ted! Gevonden!

Doe mij nog één keer je adres per email... Dan stuur ik 'm komende week naar je op.

Fijne jaarwisseling allemaal!
Hallo Dames,

Sorry dat ik hier even tussenspring met een totaal andere vraag.

Ik ben bezig met een overlijdensrisico verzekering en tot mijn schrik moet ik bij Reaal zo'n 5x het normale bedrag betalen.

In plaats van 12 euro ga ik naar 52 euro.

Is dit normaal vanuit jullie ervaring? Ik heb al contact opgenomen met DVN en mijn verpleegkundige.

Had het wel hoger verwacht maar zoveel...
Dag dames,

Allereerst de allerbeste wensen voor het nieuwe jaar! Ik wens jullie allemaal bovenal een hele hoop gezondheid, maar ook plezier, creativiteit, liefde en geluk toe!

Hoe zijn jullie de oud en nieuw doorgekomen? Gisteren heb ik een oliebol gegeten. Dat viel mee, vandaag een appelflap en een oliebol... Hebben we dat voor de rest van het jaar weer gehad . Ik ben een beetje stil geweest maar heb wel meegelezen hoor. Afgelopen tijd doorgekomen met veel lezen, hangen, muziek luisteren en een beetje sporten. Voel me gelukkig weer een stuk beter, al ben ik nog niet helemaal de oude.

Ik hoop dat het goed met jullie gaat. Hoor het graag!

SLS, ik heb geen idee van de kosten van een overlijdensrisicoverzekering met de diagnose diabetes, sorry.

Vergeetmenietje, heb je al nieuws...
Lieve meiden,

de allerbeste wensen voor het nieuwe jaar. Ik wens jullie een hoop (relatieve) gezondheid, vrolijkheid en positiviteit toe.

Heeft iedereen alle ogen en vingers nog? Wij doen niet echt aan vuurwerk, maar ik vind het wel lollig om naar te kijken.

Heerlijk Pixel, die oliebollen en appelflappen. Geen last van gekregen? Eén keer per jaar moet zoiets kunnen hoor!

Ik heb mij met de kerst redelijk gedragen, maar gisteren ben ik losgegaan op de champagne. Heerlijk! En van goede champagne heb je de volgende dag ook geen last, ook zo prettig. Heb wel slaap, maar dat kwam omdat we pas om half 6 naar bed gingen. Vanavond dus uitgevloerd op de bank en morgen weer hard aan het werk.

Jullie ook weer veel sterkte met het dagelijks leven en de gewone sleur.
quote:sri schreef op 29 december 2011 @ 17:35:

Haaaaaiii allemaal!

Even een kleintje, maar ik vroeg me af hoe jullie de dagen-tussen-de-feestdagen doorzeilen. Bij iedereen alles nog intact?

Vergeetmeniet, ben je al bevallen, nog even niet of toevallig net bezig? Ik duim voor je hoor!

Hoe wij de tussendagen doorzeilen? Nou, gewoon... halve dag werken, hele dag rondrommelen en huis schoonmaken, was vouwen en gedownloade afleveringen van De co-assistent kijken, vergadering van mijn werk bijwonen, daarna weer gourmetten, naar de brillenboer want mijn bril ging wéééééér kapot , paps te eten vragen en daarna vooral nog meer van dat heerlijke nietsdoen en de Co-assistent kijken. We zijn bij seizoen 4 nu

Setter, negeer mrs. R. nou maar lekker als ze op de nummermelder staat en stuur haar een nepmailtje terug dat spam altijd geweigerd én bij de autoriteiten gemeld wordt. Wie weet helpt het.

Dank je wel trouwens voor je prachtige kaart! Wat knap dat je zoiets zelf kunt maken, jaloers!!

Allereerst: dank je wel voor je compliment en ten tweede is mrs. Loeder zo gehaaid dat ze mij niet belt maar haar zoon. Op zijn mobieltje. Ze mailt mij nu ook niet meer, alleen nog hem, nu ze erachter is dat ze ervoor uit mag komen dat ze een pesthekel aan me heeft en ze dus geen toneel meer hoeft te spelen. Ze mailde of belde me überhaupt altijd alleen maar als ze van me kon profiteren, dus ik vind het wel lekker rustig zo. Ze is godzijdank geen gelukkig nieuwjaar komen wensen...pffff.... ook niet telefonisch of per mail. Stinkwijf.

Zijn jullie ook aan het werk, of lekker vakantie aan het vieren? Ik zit het grootste deel van de dag en vaak 's nachts ook een paar uur aan een crisisklus, maar bij vragen kan ik bij niemand terecht, want de klant, en de klant van de klant, zijn allemaal met vakantie. Grrrrr!!! Wat doe ik toch fout?

En dan ben ik ook nog zo dom om een hoop tijd te spenderen aan een paar onzintopics die hier voorbijkomen, maar waar ik zo om moet lachen dat ik het niet kan laten om erop te reageren en dus in de gaten te houden. En echtgenoot kan mij niet in de gaten houden, want die ligt ziek in bed, de ziel. Die heeft de laatste tijd te veel hooi op zijn vork genomen. Maar dat moet (hooooop ik) overmorgen wel over zijn, want dan vieren wij onze traditionele oud-en-nieuw bij vrienden.

Ik ga nog maar even verder, ik geloof niet dat het de moeite waard is om te gaan koken. Ik 'spreek' jullie nog wel voor het jaar voorbij is.

Hoe is het met manlief nu? Voelt hij zich weer wat beter? Wens hem maar beterschap van mij!
@Nelladella: ik kan me nog herinneren van lang geleden (toen ik nog wel eens een hypo had) dat ik toch wel een dag nodig had om weer te herstellen van een fikse hypo. Ik had dan de volgende dag nog watten in mijn hoofd. Sterkte met je vader en succes met hem naar de dokter te krijgen.

Misschien slikt hij wel te zware pillen en heeft hij daardoor hypo's.

@SLS: geen idee, sorry. Ik zou gewoon eens rondbellen met andere verzekeraars. Hoe is het met je ogen?

@Pixel: jeetje joh, wat duurt het lang voordat je hersteld bent, echt niet leuk zeg Sterkte maar weer! Fijn trouwens dat de oliebollen en de appelflap goed gevallen zijn!

En Sri, hoe is het met de kater

Oh nee, die had je niet met zulke goeie champoepel

En iedereen natuurlijk ook van mij een geweldig 2012 gewenst uiteraard! Doet u mij maar een 2012 zonder overgewicht en diabetes, alstublieft...
Had ik jullie al verteld dat ik mij volgende week dinsdagmiddag mag vervoegen in L.? Ik heb al 4 kantjes vragenlijst ingevuld, waarvan 1 kantje met 6 vragen en 10 hokjes per vraag waarop je moet invullen in hoeverre je sociale contacten hebt, hoe je je leven vindt en in hoeverre of je geniet van sex.

Ehhhmmmm..................

Que???

Wat???

Duzzzzz

Needless to say dat ik die open gelaten heb. Gaat ze geen barst aan.

En of ik nog eventjes 4 dagen een eetdagboekje bij wil houden. Echt, je lacht je dood. De kolommen op de lijst zijn getiteld (dames, doe alvast een Tenalady in....):

- Tijd (van/tot)

- Voedsel en drank (wat en hoeveel)

- Situatie

- Gedachten en gevoelens (vooraf/tijdens/erna)

- Opmerkingen

Jaja

Wat ik voel als ik mijn broodje eet? Niets, tenzij ik een lekke vulling in mijn kies heb. Wat ik voel als ik mijn broodje opgegeten heb? Niets, want ik heb wel wat beters te doen dan gevoelens te hebben na het nuttigen van een broodje. Eten is noodzaak, geen luxe als je diabeet bent. Tjongejonge, echt...mijn broek zakt hiervan af hoor. Ik heb nu al geen zin om naar L. te moeten

Of ben ik te cynisch???

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven