Gezondheid alle pijlers

Diabetesland

13-07-2011 20:17 3002 berichten
Alle reacties Link kopieren
Welkom in Diabetesland waar al je medediabeten 100 jaar gaan worden. Waar je je 'gewoon' 'eventjes' aan je dieet gaat houden :puke: om te voorkomen dat je diabetische voeten of vingers gaat krijgen. Waar retinopathie, falende nieren of zenuwpijnen niet voorkomen en waar ongelimiteerd geklaagd en gezeurd mag worden. Jaja, óók over al die infernisten en dvk's die het –niet gehinderd door daadwerkelijke diabeteservaring- beter weten dan de aloude diabeet zelf.

Dat land waar genoeg ruimte is voor cynisme, sarcasme en flauwe grappen. Dat land waar meegeleefd wordt, waar ervaringsverhalen uitgebreid verteld mogen worden en waar altijd een luisterend oor of een welgemeende knuffel voorhanden is. Waar je gelijkgestemde zielen in het 'diabetesdwars' vindt.

Dus wil je steun en knuffels of wil je 'gewoon' 'even' je verhaal kwijt, doe het dan hier. Iedereen is welkom, want hoe meer zielen hoe meer vreugd!
Laat het los, heb vertrouwen, het komt goed.....
Kijkt iemand ooit "het mooiste meisje van de klas?"; gaat nu over Andrea (vriendin van Mabel Wisse Smit) maar ook diabeet. Even kijken hoor.

Zij heeft dus een alvleesklier en niertransplantatie gehad (7 jaar geleden) en is dus genezen van haar db. Maar daarvoor heeft ze wel 2 jaar gedialyseerd. Heftig man.....
@Little-turtle, hoe onattent van mij! Welkom hoor! Ik hoop dat je ook veel (h)erkenning vindt hier, als ik voor mezelf spreek is dat wel zo. Mijn omgeving gaat overal nogal makkelijk mee om (en ja, je kunt er natuurlijk ook 100 mee worden ) maar de dames hier weten tenminste écht waar het over gaat en hoe je je soms voelt e.d.
@Ris, heb ooit wel eens een paar afleveringen gezien en inderdaad had ik wel een voorstukje gezien van deze aflevering (geloof iets van een collecte tijdens de bruiloft die voor het goede doel was ofzo? En dat dat dan voor kinderen met diabetes was?). Ik ga eens kijken of ik het via uitzending gemist nog kan terugzien.
Klopt! Op haar eigen bruiloft in Frankrijk werd gecollecteerd voor kids met db. Mss was het wel een herhaling, ik kijk eig nooit tv op donderdag, moet altijd toeteren, maar nu dus niet.
Ris, voel je je alweer wat beter? Little-turtle, welkom, ook ik had dat nog niet tegen je gezegd geloof ik.

Pff, het is weekend hier. En vakantie. Kind weer beter nadat hij de hele week thuis geweest was met buikgriep. Fijhijn... Maar ik heb de hele komende week weer een druk programma.

Hier in het dorp hangen de bordjes met de carnavalsnamen van het dorp er ook alweer. Belachelijk, ik zit hier op de Veluwe. Carnaval was leuk toen vriendje in Brabant woonde, maar hier vind ik het nergens op slaan.

Sri, gistermiddag reed ik door jouw straat en toen kon ik er aan het einde niet meer door. Er stond een vrachtwagen iets uit te laden, was nog lang niet klaar en ik kon er met geen mogelijkheid langs. Ik kon niet keren, aan twee kanten auto's. Moest ik de hele straat (nou ja, een heel eind) terugrijden in mijn achteruit. En daar ben ik al zo'n held in.

Goed Setter, van dat afvallen en hoe je dat volhoudt. Super. Het is allemaal zo makkelijk gezegd, maar we weten allemaal zelf wel hoe moeilijk het is en blijft. Dus driewerf hulde! Koop je niks voor, maar ik wilde het toch even zeggen.

Bij mij zijn er weer een paar kilo bij. Moet weer snel me echt aan mijn dieet houden en meer gaan sporten (maar het was zo druk en zo koud buiten en ik had geen zin om alsmaar twee verschillende maaltijden in elkaar te freubelen). Merk het ook meteen aan mijn waarden. Ben benieuwd volgende maand als ik weer voor controle moet.

Nu nog even mijn vrijdagtaken afmaken en dan echt eens even uitrusten...
Hèhè, mijn opdracht is klaar, dus ik kan weer eens wat uitgebreider reageren dan met één haastig regeltje hier en daar.

In the first place, welkom little turtle! Ik ben net zo begonnen als jij: het hele topic doorlezen. Maar ja, toen zaten we pas rond pagina 60 van de vorige editie, dus dat was redelijk goed te doen. Sterkte ermee, maar ook veel plezier!

Ach, arme Pixel toch! Kom de volgender keer nou maar gewoon een kop koffie halen. Er zijn gezelliger plaatsen om klem te staan dan in mijn straat. En het gebeurt zo vaak hier. Parkeerprobleem hè? En nou is tot overmaat van ramp onze overbuurman aan het verbouwen en neemt drie parkeerplaatsen in met zijn reuzencontainer. Maar om het goed te maken heeft hij van de week voor spanning en sensatie gezorgd door bij het uitgraven van zijn fundering op een menselijke schedel te stuiten. Bergen politie voor de deur, NFI, you name it. Iedereen gezellig in rep en roer, hoewel natuurlijk niemand wist wat er aan de hand was. Maar goed, schedel blijkt ouder te zijn dan deze huizen, en die zijn van rond 1900, dus hier blijft het bij.

Hihi, ik kan me echt helemaal niks voorstellen bij carnaval in jouw dorp! Is dat eigenlijk niet nog een stukje bible belt? Dat bijt mekaar toch vreselijk?

Ris, hoe gaat het met de griep? Kom je er al weer een beetje bovenop? Je hebt er in elk geval wel het goede weer voor uitgezocht, ideaal voor een dekentje op de bank en een grote pot thee. Als je er tenminste aan toekomt, met twee kinders die je aandacht hebben.

Setterzus, gefeliciteerd, vijf kilo eraf!! Super, ik vind het zo knap van je! Wat voelt dat lekker hè?

Kan jij de Modifast nog wegkrijgen? Ik heb het nog nooit geprobeerd. Is al dat spul zoet? Als dat zo is, is het voor mij geen optie, ik ben geen zoetekauw, tenminste niet in die hoeveelheden.

Blijven je waarden zo mooi? Dat lijkt me ook een kick hoor! Helpt allemaal mee om vol te houden.

Lief, ik ben me van de week weer te buiten gegaan aan jouw receptje van gerookte zalmhaas met ketjap/sesamolie. Jeuj, wat is dat lekker! Bak sla erbij en ik ben helemaal gelukkig.

Teddeke, zit je al helemaal in het carnavalsgedruis, of is het nog rustig? Hier merk ik er (gelukkig ) helemaal niks van. En dat gaat ook niet gebeuren denk ik, want ik zit dit weekend aan de buis geplakt voor de WK schaatsen. En al stort de boel in elkaar of vindt de overbuurman nog zes schedels, Ik Ben Er Niet, Ik Kijk TV!

Ik heb de boodschappen binnen, dus ik ga in de relax-mode. Nou ja, nog even mijn gasfornuis een beurt geven, want ik schaam me dood. Fijn weekend allemaal!
Gisteren ging het beter met de griep en ik, maar ja... toen ben ik maar in ouderwets standje doorstomen gegaan. En dat merk ik nu wel... koppijn is weer terug, rugpijn ook. Ik hoest me de longen uit het lijf en ik heb "soepogen".

Manlief is naar zijn opa, die is gisteren bediend. Het gaat al heel lang niet goed, maar het is nogal een taaie. Eigenlijk moeten de boodschappen gedaan worden, maar zonder auto en met twee kinderen (en rug- en hoofdpijn) is dat geen optie.

Gelukkig is er de tv; daar zitten mijn twee schatjes nu naar te kijken. Straks even een boterhammetje uit het vuistje (want aan tafel dekken heb ik een hekel) en dan wilde ik vanmiddag toch even naar de stad voor het kindercarnaval..... ik neem Ella wel mee hoor!
En Ris, nog aan Carnavallen toegekomen? Wij hebben geprobeerd het te ontvluchten, maar kwamen zelfs boven de rivieren in een carnavalsoptocht terecht. De tijd dat Carnaval alleen in Brabant en Limburg gevierd werd is echt voorbij.......
Kom maar bij ons hoor Teddeke, hier wordt helemaal niks gevierd. Tis wel een teringeind rijden, dat dan weer wel...
Ik was vorige week even gaan bloedprikken, maar mijn Hba1C was (nog) niks veranderd. Nou ja, beter dan dat hij weer omhoog was gegaan. Mijn suikers willen vandaag niet naar beneden, het laagste was 11 en ik zat net nog op 18. Pfff..... en het is nog wel een sjeekdag....
Ris meissie, hoestie nu met je? Nog steeds zo soeperig? Is Kaloba wat voor jou? Voor mij deed het wonderen, ik was na 3 dagen alweer opgeknapt. Is ook beter voor je suikers enzo.

Beterschap
We zijn 's middags niet meer wezen carnavallen en gisteren ook geen optocht gezien. Ben maar gaan slapen om er 's avonds tegen te kunnen. En dat is gelukt. Lekker aan de boemel, lekker geborreld en gedanst.

Vanmorgen wel brak, maar ja....

Kaloba? Waar haal ik dat? Ik gebruik iets van mijn homeopaat, helpt nog niet echt, maar het gaat ook niet slechter.

Suikers zijn idd wispelturig..... ik stuiter van 2,3 naar 14,9 en terug en weer omhoog....

dank je voor je bloemeke Set!
Kaloba haal je gewoon bij de drogist. Het is wel een beetje duur, maar het helpt geweldig. Het is een of ander kruidendrankje wat je in druppeltjes moet nemen. Ik doe gewoon een klein beetje water in een glas en doe de druppels daarin. Het is niet vies of raar, het helpt gewoon best goed
Zo, en dan nu nog even gallen. Ik baal van mijn lichaam. Dat fijne fijne lichaam wat me altijd na 4 weken weer gaat saboteren Vier weken van fantastische suikers, van een blije Setter die het helemaal ziet zitten, vier weken van 4.7 kilo kwijt en een goed humeur worden immer en altijd weer tenietgedaan door een saboterend lichaam.

Eerder al met de basaalstand van mijn pomp, nuchtere suikers van 11 dus de basaal hoger. Suikers zakken keurig naar 9 om vervolgens na 4 weken weer op 11 te zitten. Dus de basaal maar weer omhoog, en jawel, suikers weer richting 9 om vervolgens weer te stijgen naar 11. Dus basaal weer omhoog, en jawel.... afijn, vul maar in. Ik ben nu 5 weken bezig, dus jawel... een hele week langer dan de vorige sabotages, maar het blijft sabotage.

Vies achterlijk goor vervelend stom klotekutlichaam
Vier uur na het avondeten (groente en vis) nog op 18 zitten. Zelfs mijn man was helemaal verbaasd. `Maar je hebt na het avondeten helemaal niks meer gehad, we hebben gewandeld met de honden en je zit nu aan de thee met stevia, en dan zit je op 18?`

Ja. Maar we blijven positief hoor. Ja.
settertje. Je hebt ook gewoon een kutlijf. Dat van mij is ook stuk, maar het is wel redelijk voorspelbaar. Bij jou gaat de vriendschap zomaar ineens over in haat. Stemmingswisselingen zeker.

Als ik een keer naar jou kan luisteren...Voor wat hoort wat hè
Lieve Setter Wat klote zeg! Scheld jij maar eens even goed van je af. Wat ontzettend frustrerend is dat toch, ik kan me voorstellen dat je er helemaal gek van wordt. Ik denk aan je.

Lief
Jeetje Setter, wat is dat toch enorm balen, dat je lijf je zó in de steek laat, terwijl je zo je best doet om het anders te laten zijn.
Wat zijn jullie toch lieve schatten, ik ben er helemaal ontroerd van

Dank jullie wel voor jullie luisterend oog

Ik heb gisteravond eerst 30 eh gebolust, toen nog 15 eh erbij, en later in bed nog een keer 30 erbij en na een uur wakker liggen en af en toe een traantje laten kreeg ik het koud. En 'koud' betekent dat mijn suikers zakken. Ik heb geslapen als een blok, zonder te zweten, en een uur geleden zat ik op 8.2. Pfff.... misschien heeft het toch geholpen dat ik gister mijn canule en ampul verwisseld heb.

Pas vanmorgen bedacht ik me dat mijn oude ampul helemaal nat was toen ik hem uit mijn pomp haalde. En het ampulhuis in mijn pomp stonk ook helemaal naar insuline. Misschien is mijn ampul wel gewoon kapot geweest en zat ik daarom zo hoog.... ik kon dat gisteravond niet meer bedenken, ik moest alleen maar huilen. Jeetje wat had ik het eventjes gehad zeg

Goed, nu eerst maar even aan het werk
@Setter, maar hopen dat het daar inderdaad aan lag en dat ju eindelijk de 4 weken cyclus eens flink kunt doorbreken.

Ik durf het bijna niet zeggen . Ik ben bij dvk en diëtiste geweest: Hba1C 42 (een oude 6,0). Het viel reuze mee, aardige nieuwe dvk (nieuwe bloedglucosemeter en Lief: eindelijk geen naalden van 8 mm meer, maar 5 mm voor de buik en 4 mm voor de benen). Diëtiste was niet ontevreden, ik eet redelijk "volgens de normen" en het sporten 3 à 4 x in de week is ook helemaal goed, alleen zouden er echt nog ettelijke kilo's af mogen (en dat is ook zo). Maar goed, over 6 mnd mag ik bij de dames weer op audiëntie en over 3 mnd is de internist weer aan de beurt. Ik ben weer terug in de voorheen voor mij normale procedure en ik ga proberen me daar nu aan te houden....
anoniem_27711 wijzigde dit bericht op 22-02-2012 10:39
Reden: typfout
% gewijzigd
Ha Teddeke, wat heerlijk voor je! Wat een mooie Hba1C!

Nou, je was ook wel toe aan een portie goed nieuws zeg! En lekker van die naalden hoor. Maar.... uiterst domme vraag van een db-sukkel: is het perse nodig om die hele naald erin te proppen? Want anders maakt de lengte toch niet zoveel uit? (Iets in mij zegt dat mijn manier van redeneren naatje is, maar ik hoor het wel ).

Setter, ik duim voor je dat het die ampul was!
Ik heb die korte naalden ook geprobeerd, maar het was zo kort onder het oppervlak, dat de insu in een bultje bleef zitten en dat deed zeer bij mij. Dus ben nu op de 6mm en dat bevalt me goed.

Sri, het stilhouden van je pen en ondertussen ook niet teveel omhoog of omlaag bewegen terwijl je op de bovenkant zit te duwen... Nee. Lijkt me niks. Maar je theorie is prachtig hoor!

Dames, ik heb een nieuwe baan!
quote:[message=11280870,noline]lief_29 schreef op 22 februari Dames, ik heb een nieuwe baan!

Wààààt??? Lieve schat, van harte!! Ik zou bijna zeggen: vertel er alles van, maar dat zullen we maar niet doen. Wat geweldig voor je! Helemaal dat je nu weg kunt bij die halve gare lg en de rest. Ga je vergelijkbaar werk doen? Ik ben razend nieuwsgierig, dus als je tijd en zin heb, drop me a line! Hè, wat een vrolijk nieuws op deze grijze woensdagmiddag !

O ja, en dank je voor de uitleg...
LIEF HEEFT EEN NIEUWE BAAN

quote:sri schreef op 22 februari 2012 @ 12:55:

Setter, ik duim voor je dat het die ampul was!

Het lijkt er inderdaad wel op dat het de ampul was. Het is vandaag weer helemaal back to normal. Ik moet de volgende keer niet zo panieken denk ik

Hee Teddeke, jij ook gefeliciteerd natuurlijk met je prachtige Hba1C! Jeetje wat een mooie zeg! Wauw hoor

Ook fijn van je nieuwe naalden, eindelijk niet meer die lange rotdingen. Ik had eerst altijd de 6 mm, maar ik ben later overgestapt op de 5 mm naaldjes. Van die 6 mm naaldjes had ik altijd onderhuidse bloeduitstortingen, erg vervelend. Nu gebruik ik canules van 9 mm omdat die van 6 mm te ondiep zijn en dus niet goed werken.

Vorige week heb ik voor de verandering eens een infuusje in mijn been geschoten. In de bovenkant van mijn dijbeen, leek me wel een keer prettig . Beenband om, korte slang en geen gedoe met dat eeuwige slangetje van een meter. Let wel: ik klaag verder niet maar het leek me domweg wel een keer handig om een korter slangetje te hebben waar ik niet bij elk wc-bezoek ruzie mee zou hebben Volgens de instructies mag je hem ook in je bovenbeen schieten, maar dan wel aan de buitenkant.

Ik verdoofzalf smeren, twee uur later dat infuus erin schieten en verdomd: ik voelde het . Raar... maar goed, geen man overboord, dus niet klagen en hup, even een bolusje van 2 eh om te kijken of het echt wel goed ging op die plek. Niet dus: na anderhalve minuut een foutmelding op mijn scherm: ´verstopping´. Pomp terugdraaien, opnieuw vullen en nog maar een keer 2 eh bolussen. En verdomd, weer hetzelfde: ´verstopping´.

Ik mijn slang weer aangesloten op de oude canule op mijn buik, 2 eh bolussen: niks aan de hand. Huh? Duzzzz

Haal ik die canule uit mijn been, was hij helemaal geknakt! Heeft dat ding gewoon tegen een spier aangezeten in plaats van in mijn spek. Nou heb ik al niet teveel spek op mijn benen -sterker nog: geen spek- (overal spek teveel behalve dáár ), maar dat verklaarde dus wel waarom ik de prik voelde en waarom mijn pomp maar ´verstopping´ aangaf

Ik kon er gelukkig hartelijk om lachen

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven