Gezondheid alle pijlers

Diabetesland

13-07-2011 20:17 3002 berichten
Alle reacties Link kopieren
Welkom in Diabetesland waar al je medediabeten 100 jaar gaan worden. Waar je je 'gewoon' 'eventjes' aan je dieet gaat houden :puke: om te voorkomen dat je diabetische voeten of vingers gaat krijgen. Waar retinopathie, falende nieren of zenuwpijnen niet voorkomen en waar ongelimiteerd geklaagd en gezeurd mag worden. Jaja, óók over al die infernisten en dvk's die het –niet gehinderd door daadwerkelijke diabeteservaring- beter weten dan de aloude diabeet zelf.

Dat land waar genoeg ruimte is voor cynisme, sarcasme en flauwe grappen. Dat land waar meegeleefd wordt, waar ervaringsverhalen uitgebreid verteld mogen worden en waar altijd een luisterend oor of een welgemeende knuffel voorhanden is. Waar je gelijkgestemde zielen in het 'diabetesdwars' vindt.

Dus wil je steun en knuffels of wil je 'gewoon' 'even' je verhaal kwijt, doe het dan hier. Iedereen is welkom, want hoe meer zielen hoe meer vreugd!
Laat het los, heb vertrouwen, het komt goed.....
Sri, ben je ondertussen bij de winkel geweest? En wat is de uitkomst? Weggegooid en nieuwe gekocht of toch maar gerepareerd?

Je hoeft niet zo bezorgd te zijn hoor (al vind ik het wel lief van je!), maar ik heb altijd reserve-insuline in de koelkast liggen. Flesjes en penfills, die laatste om precies de redenen die Ris ook noemt. Nou moest ik tot voor kort de spuit gebruiken als mijn pomp weer eens kapot was, dus dan bracht ik een insuflon in zodat ik niet elke keer in mijn buik hoef te prikken (ieeeeks enzo), maar sinds juli vorig jaar heb ik een heuse reservepomp.

Ik geloof niet dat dat helemaal de bedoeling was, maar toch is het me gelukt om er eentje achterover te drukken

Nee hoor, gekheid: toen mijn paarse pomp in dec. 2009 kapot ging, kreeg ik een vervangpomp. Een doorzichtige. Toen ik vorig jaar juli mijn gloednieuwe roze Veo-pomp kreeg wilde niemand die doorzichtige terug hebben, dus die heb ik opgeborgen. Als ik nu verder dan 10 km van huis ga neem ik die mee, voor de zekerheid. Erg makkelijk! Ampul uit de kapotte pomp, hup in die doorzichtige pomp, en verder gaan met waar ik mee bezig was. Scheelt een hoop gedoe en stress, want zo'n insuflon inbrengen is voor iemand zoals ik heeeeeeel erg eng. Zelfs met verdoofzalf nog
Trouwens Ris, ben je een beetje over de schrik van je oogbloeding heen?
Hai, Set zit je weer lekker in je eentje het topic vol te lullen? Heerlijk!

Ben wel van de schrik bekomen, maar merk dat ik nu wel iets fanatieker ben in het mooi houden van mijn waardes. Moet eigenlijk mijn dagboek maar weer eens bijhouden, maar ik moet al zoveel.... En wat goed dat je een reservepomp hebt! Ik vind het ook zo'n stomme afspraak dat dat niet bij elke pomp zo is. Ja ze garanderen wel binnen 2-3 uur een nieuwe pomp bij je af te leveren, maar dat is dan dus 2-3 uur zenuwpezen, veel meten en bij spuiten (heeft u het schema waar u vroeger op zat, toen u nog spoot bij de hand? NEE SUKKEL!!!) sorry, oude frustratie... hahi.

Ben helemaal moe, ik ga denk ik maar vroeg naar bed. Morgen lange dag met werken, sjezen naar DB voor studie en dan daar dus nog van 18 tot 21.30 opletten.... zo niet handig!!! Maar ja, nog maar tot 17 april en dan "alleen" nog even een onderzoek schrijven en afstuderen. Eitje....
Jee Ris, gecondoleerd meisje. Nare dingen altijd, dit.

Pc staat nu bij de winkel, Setter. Zij gaan voor mij de goeie drivers downloaden en installeren, zodat ik toch windows 7 kan gebruiken. Dat kan ik natuurlijk ook zelf wel, maar ik word zo langzamerhand zo chagrijnig van dat ding, dat ik daar die 35 euro graag voor over heb. Daarna moet ik toch alle software weer installeren en alle data terugzetten, brrrr.

Djeez, wat een dag weer ! We beleven gewoonweg apocalyptische tijden hier. In twee weken modem kapot, privé-telefoon kapot, pc kapot... als het maar om communicatieapparatuur gaat, stopt het ermee. En de dingen die ik kwijt wil, zoals mijn afwasmachine en combimagnetron, blijven het onvermoeibaar doen .

Ik ga nog even lekker bijlezen op het forum en dan kruip ik mijn bed in.

Trusten allemaal!
Het lijkt wel of de Wet van Murphy bij jou rondraast Sri!

Vraagje: waarom heb je eigenlijk zo'n hekel aan je afwastruus en je combimagnetron?
Herkenbaar Ris, dat van die nieuwe pomp die ze binnen 2 à 3 uur af gaan leveren. Bij Medtronic is dat 'binnen 4 uur'. Nou, dat hebben ze nog nooit gehaald

En de pest is dat mijn pomp nóóit om 3 uur 's middags kapot gaat, maar altijd en eeuwig rond een uur of 8 's avonds. Ik heb tot nu toe nog wel elke keer de mazzel gehad dat ik de volgende dag òf vrij was òf een late dienst had. Dat dan weer wel

Ik moet gewoon niet zo zemelen....
quote:setter schreef op 06 maart 2012 @ 09:43:

Het lijkt wel of de Wet van Murphy bij jou rondraast Sri!

Vraagje: waarom heb je eigenlijk zo'n hekel aan je afwastruus en je combimagnetron?

Schei uit, Murphy logeert hier gewoon... al drie weken !!

Die afwastruus hebben we vorig jaar ietwat overhaast via internet aangeschaft toen mijn ouwe trouwe beestje plotseloos zijn water liet lopen en de geest gaf. Helaas merk je pas in de praktijk of zo'n apparaat wel prettig in- en uitpakt. Niet dus. Smeg maakt mooie keukenapparatuur, maar afwasmachines moeten ze maar liever met rust laten.

Combimagnetron van hetzelfde laken een pak. M'n ouwetje was op zich nog best, alleen het display deed het niet meer. Best lastig als je geen temperatuur en tijden meer kunt lezen. Nieuwe dus. Eigenlijk wilde ik geen combi meer, want magnetrons vind ik drie keer niks (geef mij maar een echt goeie oven), maar echtgenoot wilde er toch wel graag weer een hebben. Hebben we dus weer zo'n geval van net geen goeie oven en net geen goeie magnetron. Grrr!

Pc is weer thuis, helemaal geïnstalleerd. Hoera. Ik krijg alleen de mail niet teruggezet. Murphy heeft z'n vader en z'n broer ook meegebracht. En ze logeren allemaal hier !
Hoi, even ego: ik ben er nog wel maar ook weer niet, heb even een mindere week met weer veel last van mijn rug en chronisch slaaptekort en........ van alles. Dus ik meldt me wel weer als ik wat vrolijker ben.
quote:Teddeke1 schreef op 08 maart 2012 @ 13:40:

Hoi, even ego: ik ben er nog wel maar ook weer niet, heb even een mindere week met weer veel last van mijn rug en chronisch slaaptekort en........ van alles. Dus ik meldt me wel weer als ik wat vrolijker ben. Teddeke, heel veel sterkte, lieve meid. Probeer rustig aan te doen, maar ik weet hoe moeilijk dat is.
Dank je Sri, en ook één voor jou trouwens ivm de logeerpartij van de familie Murphy....
Ted; je mag je ook melden als je niet vrolijk bent hoor! Maarre... take it easy! Probeer goed te slapen, daar knap je van op! Dikke kus!!!!
He bah Teddeke, die vervelende rug van jou ook! Sterkte meissie
En Sri, heb je Murphy en zijn kornuiten al een beste rotschop gegeven?
quote:setter schreef op 08 maart 2012 @ 22:09:

En Sri, heb je Murphy en zijn kornuiten al een beste rotschop gegeven?Ja! Ze schoppen terug !!
Moet ik mijn honden langs sturen?

Oohh, kan dat?? Wil je G en S dan vragen mijn internetverbinding via mijn ouwe laptop weer overeind te helpen? Dan krijgen ze van mij een weekend racen over de Veluwe, een jaar gratis Dentasticks en een leven lang Frolic, dat vond mijn hond in het grijze verleden het aller-, allerlekkerst. Op kaas na. Oude, jonge, Franse, Nederlandse, als het maar kaas was. Heel, heeeeel veel kaas. Dat heb ik er graag voor over.
Ik ben vandaag bij Het Lekkertje geweest

Hij is helemaal tevreden met mijn Modifastgedoe, hij snapt helemaal dat ik die maagoperatie niet wil en hij is uitermate tevreden over mijn bloedwaarden. Mijn cholesterol is inmiddels gedaald van 3.0 naar 2.1 dus de Simvastatine doet wel degelijk meer dan alleen maar de vaatwanden soepel houden. Ik hoef me in ieder geval niet meer schuldig te voelen over al die 'vis in een jasje' (lees: bladerdeeg) die ik heb gegeten en nog ga eten

Hij vroeg me wie me begeleidde bij mijn Modifastdieet. Ja, niemand natuurlijk, ik ben een grote meid en ik kan dat zelf ook prima uitzoeken. Volslagen ten overvloede meldde ik nog dat ik een 'klein beetje' eigenwijs ben. Hij moest hartelijk lachen om dit understatement

De beste man kent zijn pappenheimers, za'k maar zegge

Tot slot sprak ik mijn bezorgdheid uit over mijn enorm hoge bloedsuikers na het eten van brood, en toen zei hij dat ik dan beter een goed gevulde salade kon eten, aangevuld met bijv. kip en ei in plaats van drie boterhammen. Ik hoef het brood niet helemaal te laten staan, maar zolang ik daar zulke hoge suikers van krijg kan ik het beter beperken tot 2 boterhammen per dag (op de dagen dat ik überhaupt brood mag).

Nou lekken mijn nieren eiwitten dus het lijkt mij dat de Modifast al eiwitten genoeg bevat voor mij. Dat ik er dan beter aan doe minder eieren en vlees/vis te eten. Hij legde mij uit dat ik beter die eieren en vlees/vis kon eten om mijn suikers laag te houden dan dat ik van die torenhoge suikers heb, want die beschadigen mijn nieren juist meer dan die paar eieren en vlees/vis. Daarbij lekken mijn nieren echt heel minimaal eiwitten dus dat zou wel meevallen volgens hem. Ik heb vandaag dus netjes twee shakes en een banaan gehad en ik zat voor het avondeten op een hele keurige 6.4, dus ik ga inderdaad maar eens minderen met brood.
quote:sri schreef op 09 maart 2012 @ 18:59:

Oohh, kan dat?? Wil je G en S dan vragen mijn internetverbinding via mijn ouwe laptop weer overeind te helpen? Dan krijgen ze van mij een weekend racen over de Veluwe, een jaar gratis Dentasticks en een leven lang Frolic, dat vond mijn hond in het grijze verleden het aller-, allerlekkerst. Op kaas na. Oude, jonge, Franse, Nederlandse, als het maar kaas was. Heel, heeeeel veel kaas. Dat heb ik er graag voor over.

Nou, die internetverbinding kunnen ze niet regelen, maar ze kunnen wel heel hard bijten in de van Murphy en zijn familieleden c.q. kornuiten. Kijk, en als die weg zijn loopt alles weer op rolletjes natuurlijk

Dat rennen over de Veluwe zeggen ze vast geen 'nee' tegen, maar die Frolic wel. Daar krijgt G geheid last van. Van zijn buik, welteverstaan. Meneer kan nl. alleen maar geperste brok verdragen, dankzij een ternauwernood afgewende maagtorsie een paar jaar geleden

Ze zijn allebei dol op Dentasticks en kaas, dus ik denk dat wij eventueel best tot een agreement kunnen komen waerde Srizus
Mevrouw Sri, is het veilig aan te nemen dat u bezig bent onze agreement op schrift te zetten? Of bent u bezig eronder uit te komen???

Uw genegen Setterzus, teken ik,

Geachte lieve Setter, ik zal je een dezer dagen de agreement in drievoud doen toekomen, zo mogelijk per koerier te paard. Gelieve alle drie de exemplaren te ondertekenen. Een is voor je eigen administratie, één voor het extern archief (soms ook wel het ronde archief genoemd) en één dient geretourneerd te worden aan ondergetekende. Wij zullen dan binnen afzienbare tijd contact opnemen met G en S teneinde te vernemen wanneer het hen convenieert de familie Murphy te behappen en naar welke kaas hun voorkeur uit gaat.

En laat ik nou maar weer gaan poetsen...
Sri, ik weet niet wat er precies is met je internetverbinding, maar als je een beetje een idee hebt, kan ik je misschien helpen. Laat maar weten. Je weet me te bereiken en ik ben toch vaak genoeg in de buurt.

Ik kom Murphy ook wel een schop geven!

Setter, goed hoor, je Modifast-actie en hoe je dat volhoudt.

Vandaag mijn 1-jarig jubileum gevierd als diabeet. Klinkt kort maar soms voelt het best al wel lang. Een jaar geleden lag ik in het ziekenhuis met een waarde van 32 en werd de volgende dag met een glucosemeter naar huis gestuurd (met een waarde van 22 en een afspraak bij de dvk na drie weken).

Als ik er nu over nadenk, is dat best een vreemde gang van zaken. Maar goed, zo was het.

Ik heb niet zo'n zin de eerstkomende controle. Mijn HbA1c is vast (veel?) hoger dan het was en mijn nuchtere waarden stijgen de laatste tijd. Niet heel ernstig maar ik zit toch 2 punten hoger dan eerder. Elke dag. :puke:
Pixel meid, gefeliciteerd dan maar met je jubileum :puke:

Een jaar alweer/nog maar... hoe dubbel dat voor jou moet zijn.

Heb je, net als Lief, een minisuikerfeest gehouden?

Oh, en dank je wel voor je compliment, lief van je. Het is niet moeilijk vol te houden vind ik, ik verheug me zondagavond juist op de eerstkomende drie dagen. Lekkere shakes en heerlijke salades, fijne lage suikers, en veel beter slapen dan de andere dagen. Ik denk dat ik in het vervolg maar gewoon 5 dagen shakes ga doen met warm eten 's avonds zonder koolhydraatbron, en alleen nog maar za/zo normaal eten. Ik denk dat dat me beter zal gaan bevallen.

Wat naar voor jou dat je suikers steeds 2 punten hoger zijn dan eerder. Het lijkt erop of je binnenkort toch aan de insuline zal moeten. Ik denk, nou ja 'hoop' is een beter woord, dat je je dan ook stukken beter zult gaan voelen. Net als ik destijds.

Sterkte meissie
Pixel, wat lief van je! Ik ben mij nu in duizend bochten aan het wringen met een pcmcia-kaart, maar de familie Murphy lacht mij hartelijk uit. Die lui trekken werkelijk alles uit de kast om je in je IT-hemd te zetten. Ik ben mijn 'carrière' in het zeer grijze verleden begonnen in de automatisering, maar ik ben er meer van vergeten dan ik er ooit van geweten heb.

Voor wat betreft de internetverbinding via mijn laptop heb ik de moed min of weer opgegeven, maar ik heb nog een prangende kwestie aangaande mijn website, gebouwd in een jouw buitengewoon bekend formaat. Mag ik je daar nog even over lastigvallen? Ik mail je morgen wel even... als ik je emailadres nog kan vinden na deze crisis...!

Maar lieve meid, dit is allemaal peanuts vergeleken met jouw toestand. Nee, ik ga je niet feliciteren met je jubileum. Het is gewoon zwaar kut. Maar toen je vorig jaar in het ziekenhuis lag, was het kutter. En het lijkt me inderdaad bizar hoe het bij jou werd geregeld.

Setter, wat heerlijk dat je zo lekker gaat op de Modifast! Het ziet er allemaal super uit! Maar hee meisje, overdrijf je niet? Zal je voorzichtig zijn met jezelf?

En intussen lekker doorstomen als het goed gaat ? Ik kan Pixel's woorden alleen maar beamen, Setter: wat knap hoe jij het doet!
Tuurlijk zal ik voorzichtig zijn lieve Srizus komt goed hoor. Modifast werkt echt geweldig bij mij, serieus! Maar toch bedankt voor je lieve compliment, doet me goed

Ik had vanavond toch zoiets raars: het is zondag, dus: 'gewoon eten-dag'. Vanochtend een paar knäckebrödjes, vanmiddag mijn theetje met Stevia, en vanavond heel Hollands: gekookte aardappels, bloemkool en gepaneerde vis. Ik geef een insulinebolus, eet mijn bord leeg, en eet daarna ook nog lekker de 3 overgebleven aardappels uit de pan op (heb er dus wel 5 gehad ), ga daarna met man en vader in het recreatiepark met de honden wandelen, en bij thuiskomst even meten: 11,7. Prima, zo anderhalf uur na het eten op een Niet-Modifast-dag met 5 aardappels achter de kiezen.

Ik wist dat ik na het avondeten nog voor 2 uur insuline in mijn ampul had, dus ik wist dat mijn ampul aan vervanging toe zou moeten zijn na het wandelen. Ik check mijn pomp, en ziedaar: nog voor 6 uur insuline aanwezig Daar klopt iets niet....

Ik kijk wanneer ik mijn laatste bolus gegeven heb: om half 3 vanmiddag

Is dat niet raar? Géén bolus gegeven dus en dan na 5 aardappels plus gepaneerde vis maar een 11,7 in plaats van ergens rond de 25? Ik snap er echt helemaal niets van

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven