Gezondheid alle pijlers

Dicht oor door verkoudheid ?

22-02-2020 17:33 17 berichten
Er zal deze tijd van het jaar al wel vaker topic over zijn geweest, maar moet even klagen hoor bah.

Wat is er dan aan de hand? Nou ik heb sinds 3 weken geleden mijn linker oor dicht zitten. Toen dat gebeurde was ik voor mijn idee niet echt verkouden. Geen dichte neus of juist loopneus.

Na twee weken aankijken naar de huisarts geweest en die zag niks in mijn oor, beetje vocht achter trommelvlies vermoedde hij.. Ik heb ook geen pijn. Geduld zei hij en evt neusspray zoutoplossing.

Nu weer een week verder en nog geen verbetering, ondertussen zoutoplossing, neusdouche, vitamines, nisyleen, stomen, warme douches, sporten, enz geprobeerd om verbetering te bespoedigen. Klaren lukt niet door gapen of blazen.

Ondertussen voelt mijn oor met tijden zwaar, het lijkt wel alsof het steeds dichter gaat zitten. Ik vind het erg vermoeiend; met name op mijn werk als ik mijn best moet doen mijn collega's en bewoners te verstaan en op mijn werk voel ik meer druk in mijn oor als ik buk. Na mijn werk ben ik kapot. Vanochtend werd ik wakker en was ik wel ineens snotterig.

Toch voor maandag weer een afspraak gemaakt tegen beter weten in want ik denk dat hij alsnog niks voor me kan doen.

Samenvattend het is gewoon ruk en hoop dat het snel overgaat. Laat het voorjaar maar komen. Iemand momenteel ook last van? Nog tips?
Ik heb het altijd als ik verkouden ben, en dan hoef ik niet eens zo erg verkouden te zijn. Het gaat ook altijd vanzelf weer over maar irritant is het inderdaad wel.
Ik had het ook sinds midden januari. Sinds kort zijn mijn oren weer open. Inderdaad heel vermoeiend, maar het gaat meestal wel vanzelf over.
Bij mij werkte de oordruppels, die kreeg ik van de huisarts. Zure oordruppels maar ik had een oorontsteking.
Je kunt ook bij de Kruidvat etc oordruppels kopen, die houden je oorsmeer soepel waardoor het er uit kan.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb het altijd als ik verkouden ben en haal dan Otrivin met Eucalyptus
Ik spray eerst aan één kant en ga dan een half uurtje liggen op die kant. Meestal is mijn oor dan weer open, zo niet doe ik het nog een keer. Daarna de andere kant uiteraard :-D
Lady*Voldemort schreef:
22-02-2020 17:35
Ik heb het altijd als ik verkouden ben, en dan hoef ik niet eens zo erg verkouden te zijn. Het gaat ook altijd vanzelf weer over maar irritant is het inderdaad wel.
Uitzitten dus ;)
truusperenat schreef:
22-02-2020 17:53
Ik heb het altijd als ik verkouden ben en haal dan Otrivin met Eucalyptus
Ik spray eerst aan één kant en ga dan een half uurtje liggen op die kant. Meestal is mijn oor dan weer open, zo niet doe ik het nog een keer. Daarna de andere kant uiteraard :-D
Bijzondere methode :lol: Ik ben nu alleen nog aan de otrivin zoutoplossing met eucalyptus. Ik zat al aan de max met de neusspray met xylo.
Julus schreef:
22-02-2020 17:42
Bij mij werkte de oordruppels, die kreeg ik van de huisarts. Zure oordruppels maar ik had een oorontsteking.
Je kunt ook bij de Kruidvat etc oordruppels kopen, die houden je oorsmeer soepel waardoor het er uit kan.
Hmm ja de huisarts zag geen ontsteking en ook geen blokkade door oorsmeer, dus oordruppels blijf ik nog even van weg.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb 10 jaar geleden voor het eerst mijn oren laten uitspuiten. Dat was het enige wat hielp. Helaas zit je er dan wel aan vast.. want eenmaal de oren uitgespoten, is elk jaar de oren uitspuiten. Blijkbaar maak ik extreem veel oorsmeer aan wat op gegeven moment mijn oren niet meer kunnen verwerken.
Voor iedereen een groene tuin
GroenTuintje schreef:
22-02-2020 18:29
Ik heb 10 jaar geleden voor het eerst mijn oren laten uitspuiten. Dat was het enige wat hielp. Helaas zit je er dan wel aan vast.. want eenmaal de oren uitgespoten, is elk jaar de oren uitspuiten. Blijkbaar maak ik extreem veel oorsmeer aan wat op gegeven moment mijn oren niet meer kunnen verwerken.
Maar haar huisarts ziet niks. Dus dan valt er niets uit te spuiten.

To, ik heb dit ook gehad. Duurde wel een ruime maand volgens mij. Heel irritant.
Alle reacties Link kopieren
Ja ook wel eens gehad. Kan wel 6 weken duren zei de huisarts.
Alle reacties Link kopieren
Drie keer per dag stomen.
En dat volhouden tot het over is.

Echinacea nemen.
Was het bij jullie dan ook van de één op de andere dag in 1x over? Of ging dat geleidelijk aan?
Alle reacties Link kopieren
Soms word ik wakker met een dichtzittend oor; ik denk dat de wanden dan gewoon wat samenplakken en dan was ik zo diep in slaap dat ik er niets van heb gemerkt. Later gaat dat vanzelf wel weer open.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Geen ontsteking te zien, wel ingetrokken trommelvlies.

Doorverwijzing voor de kno arts gekregen en nog recept voor nasonex neusspray, maar volgens de huisarts zou dat niet veel invloed meer hebben. Volgens hem zit het vol met vocht en moet dat er uit. waarschijnlijk buisjes.

Heb maandag afspraak bij de kno, maar verwacht niet dat ik meteen behandeld wordt dus zit waarschijnlijk nog wel even vast aan dat dichte oor. Ik kan ernog geen vriendjes mee worden.
Alle reacties Link kopieren
Lavendel_12 schreef:
22-02-2020 19:31
Was het bij jullie dan ook van de één op de andere dag in 1x over? Of ging dat geleidelijk aan?
Geleidelijk
Even update na mijn kno bezoek: vocht achter mijn trommelvlies en via mijn neus kon ze zien dat mijn buis van eustachius geïrriteerd en opgezwollen was. Nog even 3 weken proberen met de ontstekingsremmende neusspray en als het dan nog niet over is plaatsen ze eind maart een buisje in mijn trommelvlies.
We zullen zien. Ben in ieder geval blij dat ik nu weer van de arts dat het tijdelijk is en dat het geen schade toebrengt aan mijn gehoor.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven