Diverticulitis
maandag 26 januari 2026 om 16:53
De week voor Kerst kreeg ik griep. Na die griep ging de buikpijn niet weg. In januari ging ik naar de dokter. Hij gaf aan dat ik verstopping had en kreeg zakjes voor een betere stoelgang. Aan het einde van die week kreeg ik koorts. De buikpijn werd erger. Dus weer terug naar de huisarts. Hij constateerde diverticulitis. Behalve de zakjes nu aan de pijnstilling. En eigenlijk is er sindsdien niets veranderd. Nog steeds veel buikpijn. Grote maaltijden, kruiden of iets vetter, dan is het (meer) mis. Hoe lang heeft de buikpijn bij jou geduurd? Heeft iemand tips voor het eten?
maandag 26 januari 2026 om 18:33
maandag 26 januari 2026 om 18:35
Oh, en tips voor het eten: als ik echt een aanval heb, dan stop ik met eten.... alles wat ik eet doet alleen maar meer zeer... Ik houd het dan bij vloeibaar (vooral drinken en wat vloeibaar voedsel). Maar ja, als jij er een maand mee rond loopt is dat ook niet vol te houden natuurlijk.
Worden je ontstekingswaarden wel in de gaten gehouden?
Als die bij mij te hoog werden dan stuurde de huisarts me door naar het ziekenhuis voor een echo. Je wilt namelijk niet dat er een echt abces onstaat en dat je darmwand barst...
Worden je ontstekingswaarden wel in de gaten gehouden?
Als die bij mij te hoog werden dan stuurde de huisarts me door naar het ziekenhuis voor een echo. Je wilt namelijk niet dat er een echt abces onstaat en dat je darmwand barst...
maandag 26 januari 2026 om 18:38
Alleen door onderzoek heeft hij dit geconstateerd. Ik ben niet bij de mdl arts geweest, ook niet doorverwezen naar.
De ontstekingswaarde is geprikt. Die was niet zorgelijk hoog. Bij meer pijn moest ik terug komen.
Even reagerend op je beide reacties
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in