Gezondheid alle pijlers

Dochter van 3 jr krijgt gehoorapparaten

22-01-2022 11:11 29 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn dochter wordt over een paar weken 3jr.
Deze week hebben wij te horen gekregen dat zij idd gehoorverlies heeft. Dit hadden wij al vermoed.
Links -40dB en rechts -70dB.
Wij moeten nu gehoorapparaten voor haar aanschaffen en deze zullen dan over ongeveer een maand in het Erasmus ingesteld worden.

Zijn hier mensen met ervaring met een jong kind met gehoorproblemen?
Onze dochter loopt met haar spraak ongeveer een jaar achter op leeftijdsgenoten.
Gaan wij hierin snel een verschil in merken?
Ik hoor graag van jullie. Waar liepen jullie tegenaan, etc.
Alle reacties Link kopieren
Even een update vanuit onze kant.
Dochter heeft nu ongeveer 1,5 wk de hoortoestellen. Het dragen moest van de audioloog opgebouwd worden. Maar we zitten nu op de hele dag in. Ze accepteert ze (momenteel) goed.
Ze zijn paars met roze en dr oorstukjes paarset glitters.We merken nu vooral dat ze ons sneller hoor, haar reactievermogen is beter.

We kunnen eventueel een verwijzing naar auris krijgen, maar dat is nu nog niet aan de orde.

Haar ontwikkelingsonderzoek is geweest. Deze is op niveau voor haar leeftijd, maar als het logopedisch onderzoek is geweest krojgen we hier een gecombineerd verslag/uitslag van.
Alle reacties Link kopieren
Ik weet niet wat voor soort gehoorapparaat jouw kind krijgt. Hier thuis draagt man oplaadbare.
Moeten wel iedere avond aan oplader en hij heeft kantoorbaan. Weet niet hoe dit bij kinderen is maar misschien eerder leeg dan?
Batterijen anders gelijk via verzekering in pakkett kopen. Is goedkoper.
Bluetooth is superhandig met hulpmiddelen als microfoon tv etc.
Alle reacties Link kopieren
Mijn dochter heeft ook hoortoestellen, sinds ze 1 jaar is. Haar spraak is goed ontwikkeld en ze komt goed mee op school. Ik zie al heel veel handige dingen benoemd in dit topic, daar heb ik niet veel aan toe te voegen.
Wat mijn dochter nu wel lastig vindt zijn bijv. feestjes met veel lawaai waarbij ze niet iedereen goed kan verstaan. Ook zwemmen is lastig. Maar al met al gaat het boven verwachting goed!

Fijn dat je dochter al zo snel gewend is! Hopelijk gaan de hoortoestellen haar veel opleveren.
Alle reacties Link kopieren
De hoortoestellen zijn op batterij. We hebben idd een compleet pakket afgesloten met batterijen, verzekering etc.
Die batterijen leggen we nu idd overal neer. In beide auto's, tassen, bij het kdv, in logeertas, etc.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven