Gezondheid alle pijlers

Doodsbang dat ik hiv heb...

11-02-2018 15:07 169 berichten
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor alle reacties! Ik heb er veel aan gehad maar verwijder het verhaal nu omdat ik het geen fijn idee vind dat het online staat.
moderatorviva wijzigde dit bericht op 23-02-2018 19:05
Reden: maatregelen genomen ivm OP verwijderd
94.62% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Je krijgt nu een SOA test omdat je onbeschermde seks gehad hebt. Ook als je naar de huisarts was gegaan zonder deze huidaandoening had je die test gehad.
Je huidaandoening kan net zo goed waterpokken, gordelroos, vijfde ziekte, lichen planus, schurft, of toch een allergie waar dat pilletje van je broer niet tegen hielp zijn.

En hard gezegd, lullig voor je dat je nu in de stress zit, maar ik denk dat je niet meer aan onbeschermde seks gaat doen. Die condooms zijn niet voor niets uitgevonden, en ook al heb je maar 7 bedpartners gehad, blijkbaar maakt je dat niet voorzichtiger. De verantwoordelijkheid voor veilige seks ligt nooit bij de ander, altijd bij jou. Hij heeft je niet geïnfecteerd, jij bent zo stom geweest je te laten infecteren door jezelf niet te beschermen. Je zegt dat je niet wil afschuiven, maar dan zeggen dat hij degene is die jou geïnfecteerd heeft... nee, daar was je toch echt zelf bij.

Ik hoop overigens voor je dat het iets heel onschuldigs is en je nu voor niks in de stress zit, echt. Ben zelf ook van het ergste verwachten, en dat is niet fijn. Maar je zegt zelf al dat de kans dat het HIV is eigenlijk erg klein is. De kans op waterpokken, gordelroos of welke huidaandoening ook is een stuk groter.

Ik wens je dus maar gewoon de waterpokken toe ;-D
Heel veel sterkte de komende dagen TO. Dit voelt vast slopend. :( Ik zal voor je duimen dat het geen HIV is. Hopelijk blijkt dat dinsdag ook. Laat je het weten?
Alle reacties Link kopieren
Kwartel123 schreef:
11-02-2018 15:33
Nee, dat is me totaal niet duidelijk. Tenminste niet als hij niet wist dat hij deze infectie had.
Jullie vinden elkaar leuk, besluiten samen om onveilige seks te hebben, maar nu hij opeens de foute partij?

Als hij wel wist dat hij deze infectie had en desondanks dat onveilige seks met je heeft gehad, dan is het een ander verhaal.
Precies, misschien weet hij niet dat hij het heeft? Áls het allemaal al zo blijkt te zijn, hè. Je weet het nog niet. Wat zegt hij hier overigens allemaal van?
En, echt, je zegt 'why me'. Nou ja, omdat je onbeschermde seks hebt gehad, daarom. Hiv is te voorkomen met een condoom, tamelijk simpel. Niet dat je dit verdient, zeer zeker niet, maar wel daarom jij dus.
Ik hoop van harte voor je dat het toch mee blijkt te vallen.
:hug: omdat ik denk dat je het even nodig hebt. Adem in, adem uit, wacht dinsdag rustig af. De kans is heel klein. Sterkte!
Alle reacties Link kopieren
Stoppen met googlen! Het kan vanalles zijn. Sterkte met wachten.
Life is short. Eat dessert first.
Alle reacties Link kopieren
Zoals een wijs persoon ooit zei: "Van google ga je dood".

Dus, hoe moeilijk ook, stop daar mee en laat het even los. Zoek afleiding en wacht dinsdag af voor je conclusies trekt.

En laat dit een les zijn om altijd veilige seks te hebben, of iemand nu 0 of 100 bedpartners heeft gehad, want jij bent verantwoordelijk voor je eigen gezondheid. En zelfs als je het al een keer onveilig hebt gedaan doe het de volgende keer wel veilig. Als iemand een soa heeft betekent dat namelijk niet dat het meteen de eerste keer wordt overgedragen, maar elke extra keer vergroot wel die kans.
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times
Reep-Chocolade schreef:
11-02-2018 15:16
Wat hertje zegt.
Er is nog geen uitslag.
Er is wel uitslag...jeukende uitslag zelfs.

Sorry dat ik dit 'geintje' maak, maar je openingspost is ook een beetje humoristisch.
Ik heb laatst ook zo'n test gedaan.
Wilde bijna al mijn testament gaan opmaken, uitslag: negatief, niks gevonden.

Ik had dan geen jeukende huiduitslag etc.
Heeft je huisarts wel goed naar je huiduitslag gekeken, kan het niet gewoon netelroos zijn?

Krijg je het door warmte en/of kou?

Sterkte TO, dit soort dingen zijn niet leuk.
Alle reacties Link kopieren
Ik snap je angst wel maar er is nog steeds niets om over te paniekeren. Wacht eetst het resultaat af!
Wie weet is het gewoon een bloedvergiftiging ofzo...
Alle reacties Link kopieren
fantastica schreef:
11-02-2018 15:54
Maar stel dat je inderdaad HIV hebt, en dat hij je besmet heeft, en hij wist niet dat hij HIV had, en je vindt hem nog steeds leuk, en hij jou ook. Waarom zou je hem dan niet meer willen zien?

Dat begrijp ik ook niet.
Lekker makkelijk juist, kun je zonder condoom vrijen :-D

En nogmaals het maakt niet uit met hoeveel mensen je sex hebt gehad.
Wat kunnen mensen toch dom zijn!!!
Als jij met een man naar bed gaat en die man heeft al 30 sexpartners gehad, dan ga je virusgewijs gezien dus ook met al die vrouwen naar bed.
Alle reacties Link kopieren
Rustig aan. Wacht nou eerst dinsdag even af, het kan van alles zijn. Sterkte met wachten. En hopen op een goede uitslag.
Joh, maak je niet druk. Je bent in de paniek geschoten omdat je arts HIV niet uitsluit, maar dan zou hij zijn werk slecht doen.

Ik heb het andersom gehad: kwam in het ziekenhuis terecht met een tropische ziekte. Ze lieten me niet gaan voordat ik een HIV-sneltest had gedaan. Ik kon kletsen wat ik wilde (dat ik bloeddonor ben en zo elke paar maanden getest werd, dat ik al heel lang dezelfde partner had etc): die test moest. Anders kwam ik dat ziekenhuis niet uit.

Ik vond het niet erg, ik wist de uitslag al. En ik begreep dat de dokter gewoon zijn werk deed. (Die weet niet of mijn man niet een vreselijk schuinsmarcheerder is). Kortom: waarschijnlijk heb je gewoon uitslag en ga je vanaf dinsdag alleen nog maar seks hebben terwijl je van top tot teen in rubber gewikkeld bent. ;-)
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor alle reacties! Ik heb er veel aan gehad maar verwijder het verhaal nu omdat ik het geen fijn idee vind dat het online staat.
anoniem_364340 wijzigde dit bericht op 21-02-2018 19:42
91.79% gewijzigd
https://www.ad.nl/buitenland/vijf-jaar- ... ~a3e25e77/

Hopelijk was hij het niet.
Alle reacties Link kopieren
miedo schreef:
11-02-2018 19:00
Dat begrijp ik ook niet.
Lekker makkelijk juist, kun je zonder condoom vrijen :-D
:HA:


Gewoon even afwachten tot dinsdag, het kan zo ontzettend veel oorzaken hebben. Stop met Google!
ikmoetwatvertellen schreef:
11-02-2018 19:45
Lieve allemaal,

Ik ben echt superblij met al jullie reacties. En ik snap ook dat het mijn eigen schuld is, dat maakt het juist extra frustrerend.

Maar voor alle mensen die zeggen dat het toeval is, ik heb toch nog het gevoel dat jullie niet het hele verhaal kennen. Ik heb niet alleen huiduitslag....

Wat binnen de diagnose valt is:

- heftige huiduitslag over borst, buik en iets minder op armen, bovenbenen en rug. Zeker geen gordelroos, netelroos of 1 van die andere dingen die werden genoemd, want dat heb ik al helemaal uitgeplozen
- grote korsten op hoofd (psoriasis)
- krampen in benen
- zware spierpijn in benen (sinds vandaag)
- misselijkheid (maar denk misschien van de stress)
- opgezette lymfeklieren
- lichte hoofdpijn
- nachtzweten (Maar dacht eerst dat dat kwam door nieuwe pyjamabroek en een plaidje dat ik sinds deze week nieuw heb)
- de symptomen kwamen precies na 2 weken en overal wordt aangegeven dat het binnen 2-3 weken na besmetting gebeurt.

Tel daarbij op dat hij dus zo veel bedpartners heeft gehad. Niet dat ik hem beschuldig maar het werkt wel mijn zorgen in de hand.

Kortom, ik weet dat de kans heel klein is dat ik besmet ben, maar is de kans dat dit toeval is niet nóg kleiner?
Dat hoor je dus dinsdag. Zoals al 40 keer is gezegd.
Sterkte met afwachten to :hug:
Lucylucille schreef:
11-02-2018 19:58
Dat hoor je dus dinsdag. Zoals al 40 keer is gezegd.
Dit dus. We kunnen moeilijk allemaal weer opnieuw gaan zeggen dat je moet afwachten?
Het enige dat je kunt doen, is afwachten. Sterkte :hug:
Als je hoofdpijn zoekt op google lees je ook dat er een kans is op een hersentumor. Vervolgens lees je de symptomen van een hersentumor en blijkt dat je behoorlijk wat overeenkomsten hebt.

Totdat blijkt dat de hoofdpijn gewoon hoofdpijn is.

Oftewel, je bent gezond totdat het tegendeel bewezen is.
Alle reacties Link kopieren
Wat is een beetje de tijdslijn?
Kan er nu al HIV aangetoond worden?
Ik lees over minimaal 4 weken na infectie, gebruikelijker 3 maanden.
Succes in ieder geval.
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor alle reacties! Ik heb er veel aan gehad maar verwijder het verhaal nu omdat ik het geen fijn idee vind dat het online staat.
anoniem_364340 wijzigde dit bericht op 21-02-2018 19:43
81.64% gewijzigd
Is er verder ook nog ergens op getest of staar je jezelf helemaal blind op een besmetting met HIV?
Ja, bij een acute hiv infectie kan je volgens mij negatief testen op HIV.

Een herhaaltest na 3 maanden wordt dan altijd aanbevolen om volledig uitsluitsel te geven.
Alle reacties Link kopieren
Zo zeg, heftig!

Bij het lezen van de topictitel dacht ik in eerste instantie “ Och nee, toch niet weer zo’n hypochonder?” maar na het lezen van je OP denk ik dat niet meer.

Ik wist niet eens over het bestaan van acute HIV. Maar ik snap nu je angst.

Kan desondanks niets toevoegen aan hetgeen dat al eerder is genoemd. Afwachten is het enige wat je kunt doen.

Het symptomenlijstje wat je noemt is best groot. Maar er staan ook dingen op die heel goed bij een andere aandoening passen. Dus tja....

In de praktijk blijkt maar al te vaak dat mensen veel te veel lopen te stressen, terwijl iets achteraf 100 parten meevalt. Iets over “De soep wordt nooit zo heet gegeten als dat hij wordt opgediend” en “Men lijdt het meest onder het lijden dat men vreest”. En zo zijn er nog wel wat andere zegswijzen....

Sterkte, het blijft ruk.
I have neither the time nor the crayons to explain this to you.
O, gelukkig, je hebt al een manier bedacht waardoor je ook na dinsdag kan blijven stressen als de test negatief is...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven