Gezondheid alle pijlers

Droge mond door water drinken

13-07-2020 21:31 54 berichten
Ik drink de laatste tijd meer water en zorg ook dat ik voldoende drink. Alleen is het mij opgevallen dat ik steeds vaker een droge mond/keel krijg savonds als ik overdag voornamelijk water heb gedronken.

Nu lees ik overal dat water juist een droge mond voorkomt maar niet dat je er een droge mond van kan krijgen.
Hebben meer mensen hier last van?
Alle reacties Link kopieren
Erasmus MC raadt aan per dag niet meer dan 1,5 liter en niet minder dan 1 liter vocht te drinken.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Dit zal niet voor latente suikerpatiënten gelden denk ik. Overtollig bloedsuiker zal toch moeten worden afgevoerd.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Gisteren heb ij op netflix de serie down to earth zitten kijken. Geen idee of t waar is wat ze daar zeiden, maar er werd iig beweerd dat in kraanwater en gedestilleerd water veel te weinig mineralen zitten. Hierdoor zouden de mineralen uit je lijf zich aan het water hechten waardoor je ze juist uitplast.
Alle reacties Link kopieren
Solomio schreef:
14-07-2020 08:07
Als je veel drinkt moet je veel plassen. Beetje open deur wel hè?

Van melk krijg ik nog meer dorst, maar dan na wat langere tijd. Volgens mij omdat eiwitten meer vocht nodig hebben om verteerd te worden.
Laat me raden; je drinkt halfvolle of magere melk?
Voor de rest, lees dit eens door:
http://www.voedingisgezondheid.nl/water
alongwiththesunshine wijzigde dit bericht op 14-07-2020 13:15
11.79% gewijzigd
wij slapen nooit.
Alle reacties Link kopieren
Rainbow91 schreef:
14-07-2020 12:41
Gisteren heb ij op netflix de serie down to earth zitten kijken. Geen idee of t waar is wat ze daar zeiden, maar er werd iig beweerd dat in kraanwater en gedestilleerd water veel te weinig mineralen zitten. Hierdoor zouden de mineralen uit je lijf zich aan het water hechten waardoor je ze juist uitplast.
Klopt.
wij slapen nooit.
Alle reacties Link kopieren
Rainbow91 schreef:
14-07-2020 12:41
Gisteren heb ij op netflix de serie down to earth zitten kijken. Geen idee of t waar is wat ze daar zeiden, maar er werd iig beweerd dat in kraanwater en gedestilleerd water veel te weinig mineralen zitten. Hierdoor zouden de mineralen uit je lijf zich aan het water hechten waardoor je ze juist uitplast.
Daarom waarschuwen ze ook voor teveel water drinken bij het sporten. Bijvoorbeeld bij hardlopen als het erg warm is, lopers lopen dan het risico teveel water te drinken, hetgeen ook schadelijk is.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Alle reacties Link kopieren
alongwiththesunshine schreef:
14-07-2020 13:01
Laat me raden; je drinkt halfvolle of magere melk?
Voor de rest, lees dit eens door:
http://www.voedingisgezondheid.nl/water
Ah, briljant wetenschapper.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren
dianaf schreef:
14-07-2020 15:34
Daarom waarschuwen ze ook voor teveel water drinken bij het sporten. Bijvoorbeeld bij hardlopen als het erg warm is, lopers lopen dan het risico teveel water te drinken, hetgeen ook schadelijk is.
Het gevaar zit em niet direct in teveel water drinken, maar in te weinig andere stoffen binnen krijgen.
Warm, dus veel zweten, waardoor je ook zouten verliest. Als je dan alleen het vocht aanvult is dat niet genoeg.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren
16:00 uur cup a soup dus! :thumbsup:
Alle reacties Link kopieren
Solomio schreef:
14-07-2020 15:43
Ah, briljant wetenschapper.
Waarom reageer jij altijd zo zuur? Maar laat je vooral kennen zou ik zeggen.
wij slapen nooit.
alongwiththesunshine schreef:
14-07-2020 00:59
Dit dus. Als je het niet gelooft: test het eens uit door op een dag veel water te drinken; je zult continu naar de wc moeten gaan. Kortom: je plast het er allemaal weer uit.
Ik drink zo'n 6 liter water (ja dat is veel) op een dag en ga een keer of 6 plassen. Welk punt wil je maken?

@TO: ik herken het, daarom drink ik ook erg veel, maar dat lost het niet op helaas.
Alle reacties Link kopieren
Marée schreef:
14-07-2020 17:31
Ik drink zo'n 6 liter water (ja dat is veel) op een dag en ga een keer of 6 plassen. Welk punt wil je maken?

@TO: ik herken het, daarom drink ik ook erg veel, maar dat lost het niet op helaas.
"Water is een informatiedrager. Puur water (H2O) is gedestilleerd, oftewel: gedemineraliseerd, water. Dit water zal in jouw lichaam op zoek gaan naar minerale en enzymatische informatie. Tegelijkertijd wil het lichaam van het water af en dus zul je via de blaas en nieren mineralen en enzymen afvoeren uit het lichaam. Dit is niet wat je wilt.

De bouwsteen van water is waterstof. Om te kunnen hydrateren zit je lichaam eigenlijk te wachten op waterstof. Verzadigd vet is verzadigd omdat het heel veel waterstof bevat. Er is 0% verlies bij hydratatie op basis van waterstof, je hebt dus 100% rendement. Maar wie veel water drinkt, holt constant naar de WC. Veel water drinken geeft wel degelijk verlies en met het water gaan er dus ook mineralen en enzymen mee. Daarnaast verdunt het het maagzuur, omdat water meestal basisch is. Bij sommige mensen zorgt het juist voor meer dorst.

Men schrijft dat 1,5 liter water drinken per dag te weinig is. Dit is gebaseerd op de (foutieve) aanname dat je 2-3 liter water per dag zou moeten drinken. Natuurvolkeren dronken niet de hele dag door water, maar dronken rauwe melk of bouillons gemaakt van beestenbotten. Beide dranken zijn rijk aan waterstof vanwege de verzadigde vetten. Je lichaam wil waterstof. Dit betekent dat natuurlijk water met een pH onder de 7 juist meer waterstof bevat, dus de theorie dat je veel water moet drinken en dat dit water basisch zou moeten zijn niet klopt."
wij slapen nooit.
Alle reacties Link kopieren
alongwiththesunshine schreef:
14-07-2020 17:26
Waarom reageer jij altijd zo zuur? Maar laat je vooral kennen zou ik zeggen.
Zuur?

Waarom reageer jij met van die flutlinkjes?
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren
Je hoeft ook helemaal geen 1,5e liter water te drinken. Je moet ca 1,5e liter vocht binnen krijgen op een dag.

Wie dat ooit vertaald heeft naar 1,5e liter water?
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
alongwiththesunshine schreef:
14-07-2020 17:40
"Water is een informatiedrager. Puur water (H2O) is gedestilleerd, oftewel: gedemineraliseerd, water. Dit water zal in jouw lichaam op zoek gaan naar minerale en enzymatische informatie. Tegelijkertijd wil het lichaam van het water af en dus zul je via de blaas en nieren mineralen en enzymen afvoeren uit het lichaam. Dit is niet wat je wilt.

De bouwsteen van water is waterstof. Om te kunnen hydrateren zit je lichaam eigenlijk te wachten op waterstof. Verzadigd vet is verzadigd omdat het heel veel waterstof bevat. Er is 0% verlies bij hydratatie op basis van waterstof, je hebt dus 100% rendement. Maar wie veel water drinkt, holt constant naar de WC. Veel water drinken geeft wel degelijk verlies en met het water gaan er dus ook mineralen en enzymen mee. Daarnaast verdunt het het maagzuur, omdat water meestal basisch is. Bij sommige mensen zorgt het juist voor meer dorst.

Men schrijft dat 1,5 liter water drinken per dag te weinig is. Dit is gebaseerd op de (foutieve) aanname dat je 2-3 liter water per dag zou moeten drinken. Natuurvolkeren dronken niet de hele dag door water, maar dronken rauwe melk of bouillons gemaakt van beestenbotten. Beide dranken zijn rijk aan waterstof vanwege de verzadigde vetten. Je lichaam wil waterstof. Dit betekent dat natuurlijk water met een pH onder de 7 juist meer waterstof bevat, dus de theorie dat je veel water moet drinken en dat dit water basisch zou moeten zijn niet klopt."
Heel verhaal dit, maar volgens de post waar ik op reageerde zou ik enorm veel moeten plassen, dat is wat je zei. 6 keer is niet uitzonderlijk vaak, terwijl ik wel uitzonderlijk veel drink.

Dat advies van 2-3 water drinken ken ik ook niet trouwens, ik weet niet beter dan 1,5-2 liter vocht in totaal.
Ik heb geen netflix dus kan die docu niet zien. En ik drink meestal gewoon kraanwater afgewisseld met water met smaakje van spa ofzo. Ben vandaag eens bewust minder water gaan drinken en ik merk wel verschil met gisteren, stuk minder droog.
Alle reacties Link kopieren
Solomio schreef:
14-07-2020 17:49
Zuur?

Waarom reageer jij met van die flutlinkjes?
Je hebt inderdaad je eigen gedrag niet door. Geeft voor de rest niet hoor. Maar bespaar me je negativiteit, nogal vermoeiend.
wij slapen nooit.
Alle reacties Link kopieren
Marée schreef:
14-07-2020 18:15
Heel verhaal dit, maar volgens de post waar ik op reageerde zou ik enorm veel moeten plassen, dat is wat je zei. 6 keer is niet uitzonderlijk vaak, terwijl ik wel uitzonderlijk veel drink.

Dat advies van 2-3 water drinken ken ik ook niet trouwens, ik weet niet beter dan 1,5-2 liter vocht in totaal.
Ja, maar hoeveel plas je eruit bij elk toiletbezoek als je fucking 6 liter water op een dag drinkt :")
wij slapen nooit.
Alle reacties Link kopieren
alongwiththesunshine schreef:
14-07-2020 18:29
Je hebt inderdaad je eigen gedrag niet door. Geeft voor de rest niet hoor. Maar bespaar me je negativiteit, nogal vermoeiend.
Bespaar mij dan jouw zweverige gezever.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren
Marée schreef:
14-07-2020 18:15
Heel verhaal dit, maar volgens de post waar ik op reageerde zou ik enorm veel moeten plassen, dat is wat je zei. 6 keer is niet uitzonderlijk vaak, terwijl ik wel uitzonderlijk veel drink.

Dat advies van 2-3 water drinken ken ik ook niet trouwens, ik weet niet beter dan 1,5-2 liter vocht in totaal.
Maar hoe groot is jouw blaas dan? O_O

Of zweet je veel?
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Marée schreef:
14-07-2020 17:31
Ik drink zo'n 6 liter water (ja dat is veel) op een dag en ga een keer of 6 plassen. Welk punt wil je maken?

@TO: ik herken het, daarom drink ik ook erg veel, maar dat lost het niet op helaas.
Hoe?? En in mindere mate, waarom?
Solomio schreef:
14-07-2020 18:38
Maar hoe groot is jouw blaas dan? O_O

Of zweet je veel?
Ik denk dat ik inderdaad veel gewoon eruit zweet en -adem, in combinatie met een grotere blaas ofzo? Geen idee anders :)
kadanz schreef:
14-07-2020 18:40
Hoe?? En in mindere mate, waarom?
In eerste instantie kreeg ik een droge mond als bijwerking van medicatie en dat is daarna dwangmatig geworden. De medicatie gebruik ik al heel lang niet meer.
Alle reacties Link kopieren
Solomio schreef:
14-07-2020 18:37
Bespaar mij dan jouw zweverige gezever.
Echt volwassen ben je. :there:
wij slapen nooit.
Alle reacties Link kopieren
Marée schreef:
14-07-2020 19:04
Ik denk dat ik inderdaad veel gewoon eruit zweet en -adem, in combinatie met een grotere blaas ofzo? Geen idee anders :)
6 liter water lijkt me echt niet oké. Voor de rest moet je het natuurlijk zelf weten.
wij slapen nooit.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven