Gezondheid alle pijlers

Duizelig, zonnebril op sterkte

31-03-2015 19:22 9 berichten
Alle reacties Link kopieren
Weet iemand hoe het kan dat wanneer je een zonnebril op sterkte hebt, en je die dus in de zon afwisselt met je normale bril, je daarvan duizelig kan worden? Ik heb niet een extreme verziendheid maar wel een cilinder. Nu heb ik 1 zonnebril die wel oke is, maar een andere zonnebril kan ik niet dragen omdat ik echt duizelig word van die bril. Weet iemand hoe dat kan? Het is dezelfde sterkte als mijn normale bril.. Ik ben van plan een nieuwe zonnebril te gaan kopen maar ik vind het zonde als ik die nooit ga dragen omdat ik dan weer duizelig word.
Even na laten meten? Misschien wijkt hij toch teveel af.
geen idee

Volgens mij wordt ik ook duizelig van de ene naar de andere bril, zonnebril of niet.

Oplossing zou dan zijn een overzetzonnebril
Heb ik ook gehad. Bij mij heeft de opticien hem een beetje verbogen en toen was het klaar.
Even bij de opticien laten checken of het glas er wel goed in zit, dat is bij een cilinder erg belangrijk! Een kleine afwijking van de hoek maakt al veel verschil.
Omdat je ogen steeds opnieuw scherp moet stellen.

Zelfde als met bril op af op af.
Zorg dat je naar een goede opticien gaat en die de glazen correct inslijpt! Zeker met een cilinder is het belangrijk dat de glazen precies goed staan!

Verder merk ik dat ik door bepaalde zonnebrillen slechter zie dan andere. Ik kan bijvoorbeeld heel slecht door polaroid glazen kijken en bepaalde bruin en grijstinten vind ik ook vreselijk. Dus goed uit proberen bij de opticien, en niet de kleur nemen die hip is, maar de glazen waardoor je het beste kijkt.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Ze moeten idd de hoek ten opzichte van je ogen beter afstellen. Ik heb het ook gehad. Even langs de opticien dus!
ok dank voor de tips! Ik ga binnenkort maar eens langs de opticien dan

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven