Gezondheid alle pijlers

eerste dag van menstruatie..

01-10-2010 14:17 7 berichten
Alle reacties Link kopieren
Begint je menstruatie pas bij het zien van bloed?

Fysiek kan ik me voelen alsof ik al ongesteld ben, maar ik begin 2 a 3 dagen later met vloeien.

Ik ben nu zwanger er wordt geteld vanaf de eerste dag van mijn laatste menstruatie. Ik heb de dag aangegeven wanneer ik ben gaan vloeien, maar het blijkt aan de hand van de echo dat de eerste dag van mijn laatste menstruatie eerder moet zijn geweest?! Ik begrijp er niets van!

Graag jullie kennis en of informatie...
Het uitrekenen van de uitgerekende datum is altijd een beetje natte vingerwerk. Bij mij was het eerst later uitgerekend en vervolgens op de echo bleek de uitgerekende datum eerder te zijn. Ze meten bij de echo de lengte van het kindje en reken aan de hand van de groei uit hoeveel weken je zwanger bent.
Je eisprong kan net anders vallen dan gemiddeld, of de bevruchting vond iets later plaats dan je eisprong. Het is allemaal maar een indicatie tenslotte.

En uiteindelijk wordt ook maar 3% van de babies op de uitgerekende datum geboren, dus wat dat betreft is de duur van de zwangerschap natuurlijk ook een gemiddelde.

Kortom, die paar dagen maken niet heel veel uit. Je krijgt uiteindelijk van je verloskundige te horen wat voor jou de uitgerekende datum is. Die is belangrijk voor je verlof, en omdat je, als alles goed gaat, rond die tijd (vanaf 3 weken ervoor tot 2 weken erna) je kindje zult krijgen.

Gefeliciteerd met je zwangerschap overigens!
De eerste dag van de menstruatie is de dag waarop het vloeien is begonnen.

Ik ben 2 keer zwanger geweest. En bij allebei de keren was de duur van de zwangerschap volgens de echo iets afwijkend van de berekende tijd. Op een echo meten ze het kindje op en aan de hand van die gegevens berekenen ze hoe ver de zwangerschap is. Er wordt dan berekend met gemiddelde lengte's en hoofomtrekjes enz. Het kan dus zijn dat jouw kindje iets anders groeit dan het gemiddelde. En soms is het ook lastig om een kindje op te meten als het veel beweegt ofzo.

Ook kan het zijn dat de eisprong iets eerder of later is geweest dan de dag die wordt aangehouden (meestal rond dag 14 dacht ik). En de bevruchting hoef ook niet per-sé op de dag van de gemeenschap geweest te zijn.

Het zijn dus allemaal maatstaven en het kan dus heel goed kloppen dat de aangegeven zwangerschaps-duur op de echo anders is dan de duur die is berekend aan de hand van je laatste menstruatie.

Ook bevallen niet veel vrouwen op de dag dat ze uitgerekend zijn. Dus het blijft een klein beetje gokwerk

Ik hoop dat je hier wat aan hebt... :-)
Oei helemaal vergeten te typen.... Gefeliciteerd met je zwangerschap!
gefeliciteerd met je zwangerschap!

Ik ben nu zelf ook zwanger en mijn zwangerschapsduur week ook iets af van datgene wat ik had verwacht.

Zelf had ik (bijna) altijd een regelmatige cyclus en dacht dus precies te weten wanneer mijn eisprong viel en daarbij behorende menstruatie.

Klopte naar mijn idee trouwens aardig (je kunt last hebben van doorzichtig slijm als je ovuleert en dit is bij mij altijd het geval en ca. 14 dagen na je ovulatie menstrueer je als het goed is)

Tot mijn verbazing echter bij de verloskundige bleek ik een week minder ver te zijn dan verwacht.

De verloskundige gaf aan dat bij mij de innesteling waarschijnlijk erg laat is geweest, volgens haar zeker niet ongebruikelijk en kwam dat vaker voor dan men dacht.

In jouw situatie zul je waarschijnlijk een vroege eisprong hebben gehad.
Bedankt voor jullie informatie/ervaringen!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven