Gezondheid alle pijlers

electrische tandenborstel voor kinderen?

21-02-2015 08:04 20 berichten
Goedemorgen! Sinds kort gebruik ik een elektrische tandenborstel en dat bevalt mij wel

Mijn tanden worden een stuk schoner, althans ze voelen een stuk schoner aan Nu overweeg ik om ook een elektrische tandenborstel voor onze kinderen aan te schaffen. Hebben jullie ervaring met elektrische kindertandenborstels? Hebben jullie kinderen een eigen tandenborstel of alleen een eigen opzetstukje?
Alle reacties Link kopieren
Eigen tandenborstel. Bevalt super goed. Mijn zoon van 7 heeft nog nooit gaatjes gehad.
Mijn kinderen hebben een eigen tandenborstel op batterijen. Ik wil binnenkort een elektrische voor ze kopen.

Ik heb er een enorme afkeer voor als iemand mijn tandenborstel zou gebruiken, ook al is 't alleen 't stuk zonder borstel.

Mijn vriend heeft een keer, per ongeluk, mijn tandenborstel gebruikt en dat vond ik verschrikkelijk (nog mild gezegd).

Hartstikke overdreven natuurlijk maar iedere gek zijn gebrek, dit is mijn gebrek.

Maar daar ging je vraag niet om.
Misschien klopt het niet allemaal, maar het is wel waar
Hier heb ik een simpele van de action, in de vorm van een eend. Maar het is echt geen succes. Ze vind hem veel te eng, roept al voordat we tanden gaan poetsen "niet met de eend!". Ik hou het dus voorlopig maar op de gewone. Ze is 3 overigens.
Hier gewoon hand tandenborsteltjes van de Action of kruidvat. Kinderen en ik hebben nooit gaatjes Dat elektrisch poetsen is niet nodig als je gewoon de tijd neemt. Beter voor het milieu ook!
Zonder oorzaak geen gevolg
Je hebt twee topics geopend.
Misschien klopt het niet allemaal, maar het is wel waar
Mijn dochter van 4 heeft haar eigen elektrische tandenborstel. Bevalt hier heel goed.
Mijn dochter kreeg een elektrische Kinder tandenborstel toen ze begon met wisselen.

Daarvoor vond ze het eng en had ze er geen interesse in.
Beide kinderen hebben hun eigen electrische borstel. Dochter was 5 toen ze hem kreeg, zoon 4. Werkt ideaal!
mijn kinderen ook allebei elektrisch. Het handige vind ik dat hij vanzelf uit gaat na 2 minuten. Vanaf dat we elektrisch begonnen te poetsen weten ze dat we moeten blijven poetsen tot het "geluidje". Tijdens logeren ofzo poetsen ze met een gewone, en merk dan toch dat je toch korter poetst ofzo
Voor zoon vanaf 1 1/2 een eigen elektrische tandenborstel. Hij vond onze elektrische tandenborstel zo interessant, leek me een goed moment om er ook een voor hem te kopen.

Hij heeft een eigen tandenborstel, oral-b kinderversie (cars). Ik wilde perse een goede en absoluut eentje die opgeladen kon worden (niet eentje op batterijen)
Als mondhygienist zeg ik JA! Koop een sonicare voor kids. Die lijkt op een gewone qua kop. En hij start niet gelijk met2 minuten, maar met 1 en elke dag een beetje langer tot de 2e minuut bereikt is. Fijn handvat voor de ouders, leuke plaatjes voor de kids erop.

Je mag 'm 2 maanden uitproberen, is het toch niks kan je 'm terugsturen en krijg je je geld terug.

Ben er echt fan van, ook bij beugels!

De batterij gaat zo'n 7 jaar mee, opladen duurt lang, maar dan heb je ook wat. Oralb laadt snel en gaat 2 jaar mee.

Oralb zou ik alleen voor volwassenen aanraden.

Linkje: https://m.tandenborstel.c ... l-sonicare-for-kids-nieuw

Linkje: https://m.bol.com/nl/p/ph ... =/N/0/Ntt/sonicare%20kids

In de beschrijving staat vanaf 4 jaar, maar kan prima vanaf 2 jaar al.
Onze kinderen (9 en 11) hebben sinds kort een electrische tandenborstel. Hun tanden worden veel schoner, ook als ze zelf poetsen(ik poets vaak nog na). Ze poetsen nu ook langer dan met de gewone tandenborstel, omdat ze moeten wachten tot die 2 minuten om zijn en dan ding bibbert.
Dochter heeft haar tweede al en is 8.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Op aanraden van de tandarts heb ik onlangs voor beide kinderen (3 en 5) een elektrische gekocht, van OralB met een Disney figuurtje erop. Ze vinden het allebei prima.
Ja vanaf 4 jaar werd geadviseerd om elektrisch te poetsen.

Ze hebben ieder een eigen van Oral B met cars en met prinses. Kinderen vinden het niet altijd leuk dus in de ochtend mogen ze van mij met de hand tandenborstel en in de avond doe ik hun tanden met de elektrische.
Ik heb er eentje op batterijen. Poets meestal met de hand, maar mijn tanden en kiezen staan heel dicht bij elkaar, dus soms is wat elektrische hulp dan erg fijn. Losse opzetborsteltjes voor Dochter, die dat welgeteld 4x gedaan heeft. Maar zij heeft het gebit van haar vader, lekker veel ruimte overal. Tanden zijn goed schoon altijd, volgens de tandarts.
Bedankt voor jullie reacties! Ik kon gisteren op de een of andere manier niet op het forum komen...

Maar ik ga me er even verder in verdiepen
Zoon van nu 9 heeft slechte tanden, makkelijk gaatjes door ongelukkig gevormd glazuur (uitleg tandarts). Toen hij 6 was ofzo een elektrische tandenborstel gekocht, een Oral B. We hebben altijd samen gedaan met een elektrische tandenborstel, wel eigen opzetborstels.

Nu ik een nieuwe heb gekocht, bleek een set met 2 handvatten (het apparaat zelf dus) niet zoveel duurder dan een enkele. Dus nu hebben we er beiden een, gewoon de volwassenenversie. We hoeven u niet meer op elkaar te wachten (luxeprobleem) en het is wel handig met logeren enzo, maar het was geen must.

Ik heb geen aandelen maar heb een Sonicare besteld bij t*ndonline. Erg tevreden.
streepjessokken wijzigde dit bericht op 22-02-2015 22:05
Reden: grrrr traag forum
% gewijzigd
Het is beter om een kaars aan te steken dan de duisternis te vervloeken
In memoriam AnnA_C
Mijn zoontje van ruim 2 heeft een elektrische tandenborstel, een eigen met disneyplaatje en een gewone. Hij wisselt ze een beetje af.

Met de elektrische wilt hij meestal liever de douche schoonmaken, hoop dat dit niet iets over mijn schoonmaak kwaliteiten zegt, haha.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven