Gezondheid alle pijlers

Eliminatie dieet rosacea

02-08-2020 23:00 27 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben nu een week bezig met een eliminatie dieet vanwege rosacea. Ik heb het al vrij lang en het gaat ondanks antibiotica en soolantra niet helemaal weg.

Heeft iemand ervaring met een dergelijk dieet? Wat viel voor jullie af?
Alle reacties Link kopieren
Niks. Niks hielp.
Een paar jaar later is het uit zichzelf stukken verminderd...
Alle reacties Link kopieren
Is er wel een verband met voeding?
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Daar is toch allang creme tegen?
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Saivash schreef:
02-08-2020 23:04
Niks. Niks hielp.
Een paar jaar later is het uit zichzelf stukken verminderd...
Vervelend is dat, is het helemaal weg nu?
Alle reacties Link kopieren
viva-amber schreef:
03-08-2020 06:54
Is er wel een verband met voeding?
Ja.

Ps waarom geef je uverhaupt antwoord als je er helemaal geen verstand van hebt. En als je dan mee wil praten google dan op zn minst even. Of ben je zo vivaforum verslaafd dat je werkelijk op alles reageert?
Alle reacties Link kopieren
retrostar schreef:
03-08-2020 07:02
Daar is toch allang creme tegen?
Nee, zo simpel is het niet. Zalf werkt noet voor iedereen.

Ps waarom geef je uverhaupt antwoord als je er helemaal geen verstand van hebt. En als je dan mee wil praten google dan op zn minst even. Of ben je zo vivaforum verslaafd dat je werkelijk op alles reageert?
Hoe lang heb je Soolantra gesmeerd? Je moet het heel lang smeren. Bij mij werkte het pas na vier maanden smeren. Het is toen helemaal weggegaan, en niet meer teruggekomen.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb me er wel eens in verdiept, maar geen alcohol en geen gekruid eten was het mij niet waard. Ik ben wel benieuwd of het echt helpt.
Ik heb ook rosacea, maar ik volg geen speciaal dieet. Ben wel benieuwd eigenlijk. Ik drink al geen alcohol en hou niet van pittig eten, dat scheelt denk ik al. Ook de Sauna vermijd ik. Ik gebruik rosiced creme, dat werkt goed bij mij.
Mijn moeder heeft dit dieet twee keer heel strikt gevolgd tot ze alleen op rijst zat, niks hielp, alcohol dronk ze al niet. Uiteindelijk is het na een paar jaar vanzelf veel minder geworden, bij haar was er waarschijnlijk een verband met de overgang en/of met hoge bloeddruk. Ze heeft nog wel eens dat t 'opkomt'. Bloeddrukverlagers helpen haar dan meer dan welk dieet dan ook. Sterkte, snap hoe frustrerend het kan zijn, zeker als het extreem zichtbaar is door bijv. een verder heel witte huid.
anoniem_63e24575cbc6a wijzigde dit bericht op 03-08-2020 08:58
20.15% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Verrassingswolkje schreef:
03-08-2020 08:12
Hoe lang heb je Soolantra gesmeerd? Je moet het heel lang smeren. Bij mij werkte het pas na vier maanden smeren. Het is toen helemaal weggegaan, en niet meer teruggekomen.
16 maanden nu.
Alle reacties Link kopieren
Birdist schreef:
03-08-2020 08:56
Mijn moeder heeft dit dieet twee keer heel strikt gevolgd tot ze alleen op rijst zat, niks hielp, alcohol dronk ze al niet. Uiteindelijk is het na een paar jaar vanzelf veel minder geworden, bij haar was er waarschijnlijk een verband met de overgang en/of met hoge bloeddruk. Ze heeft nog wel eens dat t 'opkomt'. Bloeddrukverlagers helpen haar dan meer dan welk dieet dan ook. Sterkte, snap hoe frustrerend het kan zijn, zeker als het extreem zichtbaar is door bijv. een verder heel witte huid.
Fijn dat de oorzaak gevonden is.

Bij mij het het veel erger dan dat het alleen zichbaar is op een witte huid. Mijn hele gezicht is ontstoken met dikke pukkels en plakaten. Het voelt daarnaast alsof het in brand staat en jeukt met vlagen enorm. Daarnaast zijn mijn ogen ook regelmatig ontstoken hierdoor.

Maar toch bedankt, wilde alleen uitleggen dat het niet alleen cosmetisch is.
Alle reacties Link kopieren
Ladida1981 schreef:
03-08-2020 08:19
Ik heb me er wel eens in verdiept, maar geen alcohol en geen gekruid eten was het mij niet waard. Ik ben wel benieuwd of het echt helpt.
Het werkt aardig. Ik zie meteen verschil. Ik volg een histamine arm dieet. Ik vind alleen het opbouwen heel moeilijk.

Zei geeft een betere uitleg:

https://www.dr-jetskeultee.nl/voeding-en-rosacea/
Alle reacties Link kopieren
Ditissarah schreef:
03-08-2020 08:49
Ik heb ook rosacea, maar ik volg geen speciaal dieet. Ben wel benieuwd eigenlijk. Ik drink al geen alcohol en hou niet van pittig eten, dat scheelt denk ik al. Ook de Sauna vermijd ik. Ik gebruik rosiced creme, dat werkt goed bij mij.
Ik ken rosiced niet. Is het daarmee helemaal weg?
Alle reacties Link kopieren
such_preggers schreef:
03-08-2020 09:20
Ik ken rosiced niet. Is het daarmee helemaal weg?
Net gegoogled, rosiced is een merknaam voor metrodazol, dat doet bij mij vrij weinig.
Ik heb het dieet nog nooit geprobeerd. Ik merk wel dat in eten van de Chinees iets zit waar het bij mij erger van wordt en dan vooral in de rode sauzen. Een keer in de zoveel tijd heb ik er even schijt aan en eet ik het toch. Dat moet ik dan bekopen met ontstekingen. Gelukkig is het bij mij niet zo erg meer inmiddels, het is bijna weg zelfs. Nog wel wat last van pukkels voor ik ongesteld moet worden, ik ben voor eeuwig in de puberteit vrees ik.
Alle reacties Link kopieren
Het dieet ken ik niet en daarover kan ik dus ook geen ervaring met je delen. Zelf heb ik ook al jaararen rosacea maar wel in een mindere mate dan jij hebt. Het vlamt af en toe op en ik link dat aan hormonen en stress. Ook als ik in de zon zit lijkt het wat erger te worden. Ik heb dat chinese goedje (zz-vreme) dat ik dan een tijdje (week of twee) smeer en mij helpt dat erg goed. Nu in Nederland niet meer als chinees goedje te verkrijgen, maar is het volgens mij als Demoderm op de markt gebracht?
such_preggers schreef:
03-08-2020 09:21
Net gegoogled, rosiced is een merknaam voor metrodazol, dat doet bij mij vrij weinig.
Dat is jammer. Bij helpt het om de ontstekingen onder controle te houden
such_preggers schreef:
03-08-2020 09:06
Bij mij het het veel erger dan dat het alleen zichbaar is op een witte huid. Mijn hele gezicht is ontstoken met dikke pukkels en plakaten. Het voelt daarnaast alsof het in brand staat en jeukt met vlagen enorm. Daarnaast zijn mijn ogen ook regelmatig ontstoken hierdoor.

Maar toch bedankt, wilde alleen uitleggen dat het niet alleen cosmetisch is.
Ik snap dat t meer is dan cosmetisch, such preggers, sorry als ik dat suggereerde. Ik heb het zelf helaas ook, alleen 'gelukkig' heel beperkt tot mijn neus. Die is op t ergst helemaal opgezwollen en heel pijnlijk. Rond de ogen lijkt me ook echt heel naar! Sterkte, ik hoop dat je iets vindt dat werkt!
Alle reacties Link kopieren
Ik reageer op paprikapoeder, kaaschips, borrelnoten, sommige chinese maaltijden.

Verder eten we al zo natuurlijk mogelijk met kruidenmengsel en geen kant en klaar produkten. Helpt mij ook bij het vermijden van migraine.
Pepermint_Patty schreef:
03-08-2020 15:32
Ik reageer op paprikapoeder, kaaschips, borrelnoten, sommige chinese maaltijden.

Verder eten we al zo natuurlijk mogelijk met kruidenmengsel en geen kant en klaar produkten. Helpt mij ook bij het vermijden van migraine.
Jij ook chinees dus, ik vraag me altijd af om welk ingrediënt het bij mij gaat. Eerst dacht ik vetsin maar ik neem aan dat dat zo'n beetje in ieder chinees gerecht zit. Ik heb het meest last van foe yong hai en dat vind ik nou net zo lekker.
Alle reacties Link kopieren
Rachmaninoff schreef:
03-08-2020 15:58
Jij ook chinees dus, ik vraag me altijd af om welk ingrediënt het bij mij gaat. Eerst dacht ik vetsin maar ik neem aan dat dat zo'n beetje in ieder chinees gerecht zit. Ik heb het meest last van foe yong hai en dat vind ik nou net zo lekker.
Ik heb ook het idee dat het de vetsin is, maar tegenwoordig gebruiken ze ook wel een gist extract in sommige maaltijden omdat vetsin zo’n slechte naam heeft gekregen. Misschien dat dat de boosdoener is.
Ik weet nog niet wat het is maar dingen als cup a soup, honig en dergelijk vermijd ik al jaren. Ook ivm migraine aanvallen.
Ik heb ruim dertig jaar geen vetsin (E621) gegeten, en had het toch. Maar het is vast voor iedereen anders.

Ik heb het even aan mijn man gevraagd, bij wie het ook vaak opspeelt. Hij zegt dat suiker bij hem een echte trigger is.
Dubbel
anoniem_6380d74c07a25 wijzigde dit bericht op 18-11-2020 16:43
98.39% gewijzigd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven