Gezondheid alle pijlers

Ernstige maagklachten

18-01-2021 21:52 44 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

In mijn 1e zwangerschap begon ik bij 6 a 7 weken zwangerschap wat misselijk te worden en last van mijn maag te krijgen na het eten van bepaalde voedingsmiddelen. Dat was voornamelijk na het eten van te vet eten. Maar ook als ik maar een paar koekjes had gehad of wat dropjes. Aangezien ik zwanger was dacht ik dat het daardoor kwam.

Ik heb nooit pijn of maagzuur gehad maar als ik weer eens last had dan voelde het alsof ik heel vol zat, soort baksteen in mijn maag gevoel en dat het eten maar niet wilde zakken. Dit gevoel kon soms wel 2 a 3 dagen aanhouden.
Eenmaal bevallen was het meteen over, kon alles weer eten!

Na zo'n 10 maanden kwamen de klachten langzaam terug en op dit moment (zwanger van de 2e) zijn de klachten zo hevig dat ik van het minst of geringste al last krijg. Voel ik mij goed en eet ik bijvoorbeeld een te grote portie dan krijg ik al last. Een stukje chocola geeft al klachten, stuk ontbijtkoek geeft klachten, boterham met pindakaas geeft klachten. Een tosti met ham kaas en salami geeft klachten. Ondertussen eet ik vrij weinig omdat zoveel klachten geeft. Avondeten/warm eten doe ik al niet meer, ik eet een boterham en wat yoghurt en thats it.

Ik word er zo wanhopig van omdat ik weet dat ik nu te weinig eet en bang ben tekort te doen voor mijn ongeboren baby. En soms voel ik me best wel zielig als mijn vriend wel chippies eet en ik verlekkerd moet toekijken ;-)

Ondertussen heb ik al 2 bloedonderzoeken gehad, daar kwam niks uit. Ook een gastroscopie gehad, kwam ook niks uit en een echo van de bovenbuik. Ook zonder resultaat. Laatste optie is nog een ct scan maar toen bleek ik al zwanger te zijn en ging die dus niet door.

Heeft iemand een idee wat dit kan zijn of herkent iemand dit? Ik wil er ondertussen weleens van af!

Bedankt voor het lezen!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb dit gehad tijdens mijn eerste zwangerschap, en hierna had ik dit soms uit het niets. Google eens op Rebras syndroom. Dit heb ik er aan overgehouden. Nu eik elke dag q10 slik is het over.
Hendrikje106 schreef:
19-01-2021 06:20


Ik ga geen discussie aan over homeopathische middelen en de werking daarvan.


Heel verstandig van je, zo'n discussie zou je namelijk verliezen.
Alle reacties Link kopieren
hello-poes schreef:
18-01-2021 22:41
Niet alleen bij chocola, ook als ik teveel muesli in mijn yoghurt zou doen kan dit gevoel ook opleveren.. laatst kreeg ik het ook na het eten van een klein stukje aardappel omelet. Of van 2 plakjes ontbijtkoek. Zeer frustrerend..
Is er getest op de helicobacter pylorie baterie?
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
Alle reacties Link kopieren
Tickel schreef:
19-01-2021 13:36
Is er getest op de helicobacter pylorie baterie?
Volgens mij niet met het bloedonderzoek maar lees net dat dat gebeurd met een ontlasting onderzoek of ademtest. Dus nog wel een goeie om de huisarts te bellen en na te vragen
Alle reacties Link kopieren
hello-poes schreef:
19-01-2021 14:04
Volgens mij niet met het bloedonderzoek maar lees net dat dat gebeurd met een ontlasting onderzoek of ademtest. Dus nog wel een goeie om de huisarts te bellen en na te vragen
Ontlasting geeft de beste resultaten met onderzoek.
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
Alle reacties Link kopieren
hannaa46 schreef:
19-01-2021 13:29
Heel verstandig van je, zo'n discussie zou je namelijk verliezen.
Pffff, ga ergens anders lopen trollen alsjeblieft.
The problem is people are being hated when they are real, and are being loved when they are fake.
Alle reacties Link kopieren
Heliobacter is te zien tijdens een gastroscopie.
Heb je geen last van galstenen? Dit zijn bij mij de klachten als ik weer eens stenen heb. Van chocolade en ei krijg ik ook last.
Alle reacties Link kopieren
ModuleX schreef:
19-01-2021 18:22
Heliobacter is te zien tijdens een gastroscopie.
Heb je geen last van galstenen? Dit zijn bij mij de klachten als ik weer eens stenen heb. Van chocolade en ei krijg ik ook last.
Moeten ze dan niet een biopt afnemen tijdens de gastroscopie? Ze hebben bij mij alleen maar gekeken met de camera.
Denk geen galstenen, symptomen komen niet overeen.
Alle reacties Link kopieren
ModuleX schreef:
19-01-2021 18:22
Heliobacter is te zien tijdens een gastroscopie.
Heb je geen last van galstenen? Dit zijn bij mij de klachten als ik weer eens stenen heb. Van chocolade en ei krijg ik ook last.
Bij mij was het niet te zien terwijl het er nog wel was in de ontlasting na 2 kuren.
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
Alle reacties Link kopieren
hello-poes schreef:
19-01-2021 21:48
Moeten ze dan niet een biopt afnemen tijdens de gastroscopie? Ze hebben bij mij alleen maar gekeken met de camera.
Denk geen galstenen, symptomen komen niet overeen.
Ja
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
hello-poes schreef:
19-01-2021 14:04
Volgens mij niet met het bloedonderzoek maar lees net dat dat gebeurd met een ontlasting onderzoek of ademtest. Dus nog wel een goeie om de huisarts te bellen en na te vragen
Helicobacter kan ook met een bloedtest gedaan worden. Ademtest wordt bijna niet gedaan en fecesonderzoek is het meest betrouwbaar.
ModuleX schreef:
19-01-2021 18:22
Heliobacter is te zien tijdens een gastroscopie.
Heb je geen last van galstenen? Dit zijn bij mij de klachten als ik weer eens stenen heb. Van chocolade en ei krijg ik ook last.
Een ontsteking/irritatie van het maagslijmvlies is te zien, de bacterie zelf is niet te zien. Daarvoor zal er toch echt een feces- of bloedonderzoek gedaan moeten worden. Of weefselonderzoek misschien.
Je hebt het dus vooral bij ongezonde producten of met veel koolhydraten en suiker zo te lezen, brood, ontbijtkoek, drop, chocola.

En niet bij gezond eten. Dan is de oplossing toch simpel? Er is niets mis met je maag, maar je moet er geen troep in stoppen.

Fruit en wat noten in je yoghurt ipv muesli, veel groenten, beetje vlees, niet zoveel brood, gewoon gezond eten. Je lijf geeft dat toch gewoon aan? En jij denkt dat er iets mis is met je lijf ipv met wat je eet. Plus dat een vol gevoel niet valt onder ‘ernstige maagklachten’ lijkt me. Geen taart kunnen eten is niet ernstig.
Alle reacties Link kopieren
ModuleX schreef:
19-01-2021 18:22
Heliobacter is te zien tijdens een gastroscopie.
Heb je geen last van galstenen? Dit zijn bij mij de klachten als ik weer eens stenen heb. Van chocolade en ei krijg ik ook last.
Ja idd, via een biopt, maar ik dacht dat dit standaard gedaan werd.
Bij galstenen kun je ook de klachten hebben die jij beschrijft, het zijn niet altijd kolieken. Omdat je het bij bepaald eten hebt moest ik hieraan denken.
ModuleX schreef:
20-01-2021 10:06
Ja idd, via een biopt, maar ik dacht dat dit standaard gedaan werd.
Bij galstenen kun je ook de klachten hebben die jij beschrijft, het zijn niet altijd kolieken. Omdat je het bij bepaald eten hebt moest ik hieraan denken.
Bij een gastroscopie wordt alleen een biopt genomen als de arts daar aanleiding toe ziet.
Alle reacties Link kopieren
Ik dacht ook aan galstenen. Heb deze zelf gehad tijdens de zwangerschap. Artsen dachten toen ook aan maagproblemen. Na lang aandringen kreeg ik een echo en waren het toch echt galstenen. Misschien toch eens laten checken? Ik kon op het laatst niks meer eten en leefde op knijpfruit en crackertjes.
Alle reacties Link kopieren
Thordïs schreef:
20-01-2021 08:36
Je hebt het dus vooral bij ongezonde producten of met veel koolhydraten en suiker zo te lezen, brood, ontbijtkoek, drop, chocola.

En niet bij gezond eten. Dan is de oplossing toch simpel? Er is niets mis met je maag, maar je moet er geen troep in stoppen.

Fruit en wat noten in je yoghurt ipv muesli, veel groenten, beetje vlees, niet zoveel brood, gewoon gezond eten. Je lijf geeft dat toch gewoon aan? En jij denkt dat er iets mis is met je lijf ipv met wat je eet. Plus dat een vol gevoel niet valt onder ‘ernstige maagklachten’ lijkt me. Geen taart kunnen eten is niet ernstig.

Ik krijg het trouwens ook van ongebrande ongezouten cashewnoten.
Lijkt me zeker wel dat er iets mis is als ik zovaak en zo snel klachten krijg.
Ik blijf vaak een vol gevoel houden na het eten van de lunch ook al was dat een gezonde lunch zonder vet eten, dus ook na het eten van een boterham met kipfilet, avocado en appelstroop.

Kan ik dan nooit meer eens wat lekkers eten zonder klachten te krijgen? Iedereen wil zo nu en dan wat lekkers?
Alle reacties Link kopieren
Beth1985 schreef:
20-01-2021 08:27
Helicobacter kan ook met een bloedtest gedaan worden. Ademtest wordt bijna niet gedaan en fecesonderzoek is het meest betrouwbaar.
Ik heb gebeld met de huisarts en krijg nu weer een bloedonderzoek om te kijken of ik antistoffen heb voor de helicobacter bacterie.
Alle reacties Link kopieren
hello-poes schreef:
20-01-2021 12:05
Ik heb gebeld met de huisarts en krijg nu weer een bloedonderzoek om te kijken of ik antistoffen heb voor de helicobacter bacterie.
Ik heb het idee dat dit niet zo "bekend" is bij huisartsen terwijl het best vaak voorkomt.
De eerste keer bij mij was ook een hoop proberen voordat ze de fecestest liet doen. Ben daar echt maanden mee zoet geweest.
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven