Gezondheid alle pijlers

Ervaring met accupunctuur/accupressuurmat?

27-02-2021 21:28 8 berichten
Ik krijg steeds van die reclames voor één of andere accupressuurmat, een soort modern spijkerbed ;-D

Als ik google op reviews vind ik wat hysterische gezondheidsvloggers die het helemaal het einde vinden, maar ik vroeg me af of iemand er hier ervaring mee heeft?

Accupunctuur in het algemeen is toch ook niet echt onderbouwd maar wordt wel veel ingezet toch?
Ik weet het zelf ook niet zo goed hoor.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb er op het werk wel eens op gelegen, en vond het vooral teleurstellend. Nu ben ik wel een liefhebber van gemene pijn en qua gewicht niet heel zwaar, dus wellicht dat dat mijn ervaring ook negatief beïnvloed heeft.
Disclaimer: ik heb een mannelijk brein.
S7rin schreef:
27-02-2021 21:50
Ik heb er op het werk wel eens op gelegen, en vond het vooral teleurstellend. Nu ben ik wel een liefhebber van gemene pijn en qua gewicht niet heel zwaar, dus wellicht dat dat mijn ervaring ook negatief beïnvloed heeft.
Maar je merkte er niks van dus?

Ik ben echt geïntrigeerd merk ik of dit werkt en hoe dan.
Ik heb een spijkermatje en kussen gekocht. Pijnlijk vind ik het niet. Ik gebruik hem voor chronische nek-schouder-bovenrug klachten en als ik er minimaal 10 minuten op heb gelegen dan neemt de pijn inderdaad af. Al is het geen oplosser, eerder een symptoombestrijder. Het ontspant je rug wel en hij wordt ook duidelijk rood, aangezien er meer bloed naartoe stroomt. Plus daarna slaap je lekker omdat je de pijnprikkel inwisselt. Als je er eentje voor een paar tientjes op de kop kunt tikken dan is het het proberen waard.
Ik heb overigens die van BrellaVio, die is via Bol te bestellen en ik geloof dat hij nu zelfs in de aanbieding is. Daar zit zo'n kussentje bij. Ik heb geen idee of er verschil zit tussen verschillende merken.
Alle reacties Link kopieren
captain_hindsight schreef:
27-02-2021 22:03
Maar je merkte er niks van dus?

Ik ben echt geïntrigeerd merk ik of dit werkt en hoe dan.
Het kriebelde een beetje.
Maar ik had niet het gevoel van iets scherps wat lekker in je weefsel priemt.
Disclaimer: ik heb een mannelijk brein.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb er een, helpt me ontspannen als dat op eigen kracht niet lukt. Werkt goed, val er soms ook op in slaap.

Als ik stijf sta van de spanning en het minder voel ga ik op mijn buik liggen, daar is het effect net wat steviger.

Het kussen vind ik een onding trouwens.
Met de moed van de wanhoop en tegen beter weten in Blijf ik geloven, omdat dat wel moet
Alle reacties Link kopieren
Ja! Ik heb er al jaren 1. Ik heb hem van het merk Flowee. Ik gebruik hem meerdere keren per week. Meestal onder mijn rug maar soms rol ik hem op en doe hem in mijn nek of ik gebruik hem in de ochtend om mijn voeten even op te zetten, om even lekker op gang te komen.
The problem is people are being hated when they are real, and are being loved when they are fake.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven