Gezondheid alle pijlers

Ervaringen citalopram

18-07-2019 01:55 13 berichten
Alle reacties Link kopieren
t.

Ik hoorde al links en rechts dat je klachten eerst verergeren voordat ze afzwakken bij gebruik van dit medicijn, en dat het even doorbijten is.
Ik ben een beetje op zoek naar bevestiging denk ik.. naar mensen die ook ervaringen hebben met dit medicijn ? Ik hoor graag jullie verhaal!
anoniem_196205 wijzigde dit bericht op 04-02-2020 11:16
Reden: Herjenbaarheid
57.93% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Voor mij deed citalopram niks, sterker nog, het werd alleen maar erger en werd ook niet minder na 8 weken. Dus ik ben toen overgestapt op sertraline. Maar bij iedereen is het anders. Ik hoop dat het voor jou wel werkt.
Alle reacties Link kopieren
Tattooaddict87 schreef:
18-07-2019 01:58
Voor mij deed citalopram niks, sterker nog, het werd alleen maar erger en werd ook niet minder na 8 weken. Dus ik ben toen overgestapt op sertraline. Maar bij iedereen is het anders. Ik hoop dat het voor jou wel werkt.
Oh jeetje , en de sertraline werkt voor jou wel hopelijk ?
Alle reacties Link kopieren
sylviejjj schreef:
18-07-2019 02:31
Oh jeetje , en de sertraline werkt voor jou wel hopelijk ?
Ja daar ga ik helemaal lekker op.. geen paniekaanvallen meer, weer aan het werk. Ik wil niet meer anders.
Alle reacties Link kopieren
10mg is heel weinig en je hebt er pas twee genomen. De kans is groter dat dit tussen je oren zit dan dat het al een effect van de medicijnen is.
Dat maakt het natuurlijk niet minder vervelend of angstig ofzo, maar probeer je niet gek te laten maken door de bijsluiter, geef het even de tijd.

Verder zeggen ervaringen van anderen vrijwel niks, ook omdat het om verschillende redenen voorgeschreven wordt. Zo heb ik tijden 40mg gebruikt maar kan me behalve brainzapps bij het afbouwen geen werking of bijwerking herinneren.
.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb met beide ervaring als in;

Ik slik al jaren citalopram na een burn out en ik ben er zo blij mee! Ik had bijwerkingen in lichamelijke zin zoals trillen en droge mond. Na een week of 3 voelde ik mij zo rustig en vrolijk, een wereld van verschil. Ik zou dus zeker volhouden.

Na de geboorte van mijn tweede een pnd gehad met veel paniek. Dan was de oudste uit logeren en dan miste ik hem, dan kwam hij weer thuis en was ik zo overweldigd van de omslag van drukte in huis dat ik ook een paniek aanval kreeg. Kan mij dus heel goed voorstellen dat je paniek krijgt als ze ineens allemaal thuiskomen. In die tijd ook een hogere docering citalopram geslikt en dat hielp ook zeker. Ik zou echt volhouden en het een kans geven. Mij heeft het mijn leven veranderd.
Alle reacties Link kopieren
Het duurt 6 weken tot het werkt en juist de eerste 2 weken heb je veel bijwerkingen. Een bijwerking kan inderdaad ook zijn dat je juist ergere klachten krijgt.
Als het goed is, is je dat ook verteld.

Mij deed het niets, maar later bleek dat ik het veel te snel afbreek. Dus het was al uit mijn lijf voor het iets kon doen.
Zonder oorzaak geen gevolg
Voor iedereen werkt AD anders. En het is dus niet te zeggen ogmf dit voor jou werkt. Zelfs de dosering is trail and error. Ik slik zelf nu bijna 2 jaar citalopram 10 mg en voor mij werkt het goed. Ik ben er gevoelig voor, dus de startdosering is prima.

De eerste weken kunnen je klachten verergeren en dat is ook wat ik heb ervaren. Daarna vallen grenzen makkelijker weg en als laatste wordt je humeur beter. Dat is mijn ervaring.

Maar twee dagen is te kort om te zeggen of het werkt. Geef het eerder 6 weken en voor nu even doorbijten. Sterkte
Alle reacties Link kopieren
Ik slik al jaren 40 mg per dag.
Gestart met 20 mg, nooit bijwerkingen gehad, wel stemmingsverbetering.

Maar wat hier al eerder staat: je slikt een lage dosering en dan ook pas 2 dagen.
Probeer niet alles aan die medicijnen te koppelen.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren
polkat schreef:
18-07-2019 07:13
Het duurt 6 weken tot het werkt en juist de eerste 2 weken heb je veel bijwerkingen. Een bijwerking kan inderdaad ook zijn dat je juist ergere klachten krijgt.
Als het goed is, is je dat ook verteld.

Mij deed het niets, maar later bleek dat ik het veel te snel afbreek. Dus het was al uit mijn lijf voor het iets kon doen.
Dat is echt veel te kort door de bocht.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren
Ik heb het anderhalf jaar ofzo geslikt bij een zware depressie. De eerste 2 weken deed het in mijn hoofd niet zoveel maar ik voelde me lichamelijk ziek. Daarna ging dat over en werd ik wat rustiger/vlakker. Bij afbouwen hetzelfde, heel veel lichamelijke klachten. Ook tijdelijk gelukkig. Ik vind het een rotmiddel met voor mij heftige bijwerkingen, maar het heeft me wel op de been gehouden in een hele zware situatie die ik anders niet aan had gekund.
Alle reacties Link kopieren
stokske schreef:
18-07-2019 07:07
Ik heb met beide ervaring als in;

Ik slik al jaren citalopram na een burn out en ik ben er zo blij mee! Ik had bijwerkingen in lichamelijke zin zoals trillen en droge mond. Na een week of 3 voelde ik mij zo rustig en vrolijk, een wereld van verschil. Ik zou dus zeker volhouden.

Na de geboorte van mijn tweede een pnd gehad met veel paniek. Dan was de oudste uit logeren en dan miste ik hem, dan kwam hij weer thuis en was ik zo overweldigd van de omslag van drukte in huis dat ik ook een paniek aanval kreeg. Kan mij dus heel goed voorstellen dat je paniek krijgt als ze ineens allemaal thuiskomen. In die tijd ook een hogere docering citalopram geslikt en dat hielp ook zeker. Ik zou echt volhouden en het een kans geven. Mij heeft het mijn leven veranderd.
Wauw wat een herkenbaarheid dus .. bizar he dat je lichaam zo overhoop kan gaan ! Ben heel blij dat dit voor jou ook hielp ! Ik hoop bij mij uiteindelijk ook op goeie resultaten 😅

Vannacht erg onrustig geweest en nu erg misselijk en vaag... hopelijk is dit met 1 a 2 weken minder zoals door meerdere wordt gezegd
Alle reacties Link kopieren
Ik heb citolapram 20 Mg gekregen ivm een angststoornis. De eerste 2 weken namen mijn klachten toe, voelde me erg nerveus en angstig. Ik weet nog dat ik toen in het kader van “afleiding” met mijn familie naar een mooie musical was gegaan. Ik kon bijna niet blijven zitten in mijn stoel van dat nare rotgevoel.
Daarna trok dat altijd sluimerende angstgevoel langzaam weg en is ook nooit meer terug gekomen. Mijn gevoelsleven is niet afgevlakt, alleen angstgevoelens zijn veel minder. Mij helpt het dus prima. Gebruik het nu ong. 6 jaar.
Sometimes a woman has gotta do what a woman has gotta do

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven