Gezondheid alle pijlers

Ervaringen spijkermat gevraagd.

09-05-2021 22:09 131 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik hoor en lees best wel wat positieve reacties over het gebruik van een spijkermat.

Wie heeft er eentje en wil zijn/haar ervaring hier delen?

Is het echt even doorbijten en daarna heerlijk ontspannen? Hoe lang lig je er dan op? En hoe vaak? Heeft het geholpen bij bepaalde klachten? Zo ja, welke?

Ik ben heel benieuwd.
I have neither the time nor the crayons to explain this to you.
Alle reacties Link kopieren
Heerlijk! Ik lig er een paar keer per week op, meestal 20 minuten. Vaak val ik in slaap.

De doorbloeding in mijn rug wordt veel beter, dus minder pijn.
Alle reacties Link kopieren
Shug schreef:
09-05-2021 22:10
Heerlijk! Ik lig er een paar keer per week op, meestal 20 minuten. Vaak val ik in slaap.

De doorbloeding in mijn rug wordt veel beter, dus minder pijn.
En was dat dan gelijk vanaf het begin al een succes? Of heb je dat moeten opbouwen? 20 minuten :-o
I have neither the time nor the crayons to explain this to you.
Alle reacties Link kopieren
En ik zie bij bijvoorbeeld Bol al een hele rits aan matjes. Welke zou ik dan moeten hebben? Waar moet ik op letten?

Ik zag dat er verschil was in afmeting. Ik heb ook een yogamat en dacht dat de spijkermat een vergelijkbare lengte zou hebben. Maar ik zie matten van 60 of 70 cm. Is het dan de bedoeling dat je er alleen met je rug op ligt?
I have neither the time nor the crayons to explain this to you.
Alle reacties Link kopieren
Ja, je ligt er voornamelijk met je rug op. Ik heb zelf een Flowee.

Ik ben direct begonnen met 20 minuten, maar in het begin wel met een dun t-shirt aan. De eerste vijf minuten waren niet zo prettig , daarna voelt het heel fijn.
Alle reacties Link kopieren
Haha ik ken iemand die die dingen verkoopt. En ik dacht echt: wie koopt nou zoiets? En gaat er nog echt op liggen ook, in plaats van dat het ding ergens op zolder beland.
.
Ik kende het niet en zit nu even te googelen. Normaal vind ik dit soort dingen ook maar onzin, maar het klinkt eigenlijk best goed... misschien ga ik het toch eens uitproberen ;-D
Alle reacties Link kopieren
Ik lig er nu op. Heerlijk! Heb een spijkermat en een nekkussen. Die leg ik op mn verwarmde bank. Vaak met een knorrende kat op mijn buik. Boek erbij of een geleide meditatie.
Even opbouwen qua tijdsduur, zeker in het begin is het niet lekker. Maar hoe meer jij ontspant, hoe beter het te doen is. Het enige dat ik echt vervelend vind, is het opstaan als je wat langer gelegen hebt.
Het is beter een kaars aan te steken, dan de duisternis te vervloeken ~ In loving memory of AnnA.
LoiseauVélo schreef:
09-05-2021 22:56
Ik kende het niet en zit nu even te googelen. Normaal vind ik dit soort dingen ook maar onzin, maar het klinkt eigenlijk best goed... misschien ga ik het toch eens uitproberen ;-D
Ik vind het ook interessant, ik heb ook al zitten googelen. Voor de kosten hoef je het in ieder geval niet te laten.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb de zweedse spijkermat. In het begin inderdaad onprettig om op te liggen, maar na een paar minuten werkt het ontspannend (ik val ook vaak in slaap).

Gebruik het niet heel vaak. Heb van die fases dat ik me op yoga richt, dan weer op meditatie, soms de mat etc. Is vooral omdat er te weinig minuten in een dag zitten; anders zou ik hem vaker gebruiken.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het wel interessant klinken, lees even mee :)
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een mat en nekkussen van Flowee en lig er iedere avond voor het slapen gaan 20 minuten op. Ik zet wel een timer, omdat ik ook wel eens in slaap doezel op de mat.
In het begin is het wel een beetje pijnlijk, maar als je ontspant is het prima en lig je lekker. Ik heb het aan het begin wel opgebouwd met hoelang ik erop ging liggen en lag ik er op met een dun shirt aan.
Het verricht geen wonderen, maar het helpt mij wel echt. Ik heb minder rug en nekklachten en als ik mijzelf te zwaar heb belast, ben ik met de mat sneller weer hersteld.
Alle reacties Link kopieren
Merk je ook verschil in je nachtrust? Dat zou voor mij de voornaamste reden zijn :)
Alle reacties Link kopieren
Ik merk niet echt verschil qua nachtrust, maar daar had ik zelf eigenlijk ook geen problemen mee. Ik merk wel dat ik echt veel sneller in slaap val. Ik gebruik er zelf wel ook nog de zonsondergang stand op de wake-up light bij. Ik ben echt zo weg :-)
Zelfs mijn vriend die heel sceptisch is over dit soort dingen en heel moeilijk in slaap valt, viel binnen no time in slaap op de mat.
Maar liggen jullie dan op bed op die mat? Of op de vloer ofzo? En met of zonder kussen?
Alle reacties Link kopieren
Ik ben ook fan! Regelmatig last van lage rugpijn en na een paar keer op de mat liggen is het helemaal weg..

Ik lwg hem op mijn bed en ben ook weleens in slaap gevallen erop..
Het nekkussen gebruik ik weleens op de bank maar dan in mijn rug..

Aanrader dus..
Ik dacht echt wie wil dit nou en nu wil ik een spijkermat
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het niet pijnlijk, wel ontspannend. Enige vervelende vind ik dat m’n rug na het opstaan enorm gaat jeuken op de plekken waar de puntjes van de mat in m’n huid staan.
Nu ben ik benieuwd naar zo'n mat. Ik heb informatie opgezocht omdat ik wil weten hoe dit nu werkt. Ik vond hier een https://bewustleven.blog/acupressuur-mat-ervaring/ website die er meer over verteld. Even voor de mensen die ook nieuwsgierig zijn.
Alle reacties Link kopieren
Bedankt dames voor alle reacties!

Ik hoor alleen maar positieve geluiden. En voor het geld hoef je het nu ook weer niet direct te laten.

Er zijn veel aanbieders op Bol maar principe is allemaal hetzelfde dus maakt het volgens mij niet heel veel uit welke je kiest.

Ik ga even kijken en ga er eentje aanschaffen!
I have neither the time nor the crayons to explain this to you.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben door jouw topic ook geïnteresseerd geraakt en aan het kijken voor een mat. Ik heb ergens gelezen dat wel verschil kan zitten in de scherpte van de puntjes. Voor een beginnen worden al te scherpe puntjes afgeraden. Ik zou daar dan nog op letten.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb er een van Flowee met los nekkussen. Heb hem nu sinds 2 dagen weer gepakt en gebruik hem zo 20-40 minuten voor ik ga slapen. In begin even wennen, maar ik val erna zo in slaap! Ik zeg aanrader! Voor mij, samen met een meditatie, een moment van ontspanning!
[...]
communitymanagerviva wijzigde dit bericht op 10-05-2021 16:22
Reden: Spam
99.54% gewijzigd
Bijzonder dat dit zo goed werkt. Wist eigenlijk niet eens dat zoiets bestond. En nu zit het in mijn hoofd. Ik denk dat ik vroeg of laat eentje koop.
Ik ben ook helemaal gefascineerd na dit topic. :lol: Heb er een op het oog van Femor, iemand ervaring met dat merk? Aan de goedkope kant.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven