Gezondheid alle pijlers

Eten dunne mensen de hele dag door?

10-07-2019 09:28 148 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo dames, ik was vroeger altijd slank maar op een gegeven moment hebben we een paar heftige jaren gehad waarbij ik wel 40 kilo aan kwam. Nu ben ik door allerhande diëten al 20 kwijt maar nu blijf ik al een half jaar hangen. Er mogen er dus nog wel 20 af. Afgelopen week ben ik begonnen met het eten van kleine porties. Ik eet alles gewoon. Om de 2 uur ongeveer een kleine portie van iets. Gezond en ongezond. Ineens was ik een halve kilo kwijt! Is dit nu wat dunne mensen bedoelen met : 'ik eet alles wat ik wil' en 'ik eet de hele dag door'?

Ben jij dun of slank? Wil je me vertellen wat je eet op een dag? En dan vooral de portie grootte ervan....

Heb ik hier nu echt het geheim van slanke mensen ontdekt? Ik krijg weer een sprankje hoop. Alvast bedankt voor jullie reacties!
Ik graas de hele dag, eet om de twee uur een kleinigheid, lunch was gisteren een salade en diner pasta. Ik eet vaak kleine beetjes.
Ik vind all jou can eat dus niks aan want neem 1 bord en zit dan vol om 2 uur later thuis weer honger te hebben.
Alle reacties Link kopieren
Gisselle schreef:
10-07-2019 10:22
Ik heb in een studentenhuis gewoond met iemand die heel slank was. Het viel mij op dat zij altijd piepkleine porties at. Telkens als ik nu een hele slanke vrouw zie, vraag ik mij af of die ook zo weinig eet ;) .

Ik ging ook wel eens op stap met die hele slanke studente, en ik weet nog dat zij onderweg Pringles had gekocht. Ze nam daar toen slechts enkele chipjes uit, vroeg of ik nog wat wou, en toen ik ook niet meer wilde, gooide ze die koker weg, ik vond dat zo zonde, zou dat zelf nooit hebben gedaan, maar zij had er genoeg van.
Dat dus 🤔😁
Wat en hoeveel ik eet wisselt bij mij per dag. Ik kan een dag zeer weinig eten (wel altijd 3 maaltijden per dag) en er zijn dagen dat ik veel eet. Vooral als ik het eten lekker vind.
Gisselle schreef:
10-07-2019 10:22
Ik heb in een studentenhuis gewoond met iemand die heel slank was. Het viel mij op dat zij altijd piepkleine porties at. Telkens als ik nu een hele slanke vrouw zie, vraag ik mij af of die ook zo weinig eet ;) .

Ik ging ook wel eens op stap met die hele slanke studente, en ik weet nog dat zij onderweg Pringles had gekocht. Ze nam daar toen slechts enkele chipjes uit, vroeg of ik nog wat wou, en toen ik ook niet meer wilde, gooide ze die koker weg, ik vond dat zo zonde, zou dat zelf nooit hebben gedaan, maar zij had er genoeg van.
Haha, als ik zin heb in chips, gaat de hele zak gewoon leeg hoor. Ik zou het ook nooit weggooien, wat een verspilling...
Alle reacties Link kopieren
Lillybit schreef:
10-07-2019 10:25
Ik graas de hele dag, eet om de twee uur een kleinigheid, lunch was gisteren een salade en diner pasta. Ik eet vaak kleine beetjes.
Ik vind all jou can eat dus niks aan want neem 1 bord en zit dan vol om 2 uur later thuis weer honger te hebben.
Haha ja inderdaad grappig dat je het zegt. Ga vanavond met vriendin uit eten. We zouden eerst all you can eat doen maar dan eet ik toch te veel en dan dus mega buikpijn dus nu gaan we naar een gewoon restaurant en dan neem ik lekker alleen een voorgerecht. Het gekke is dat ik daar dus echt genoeg aan heb... 🤔
Alle reacties Link kopieren
Gisselle schreef:
10-07-2019 10:22
Ik heb in een studentenhuis gewoond met iemand die heel slank was. Het viel mij op dat zij altijd piepkleine porties at. Telkens als ik nu een hele slanke vrouw zie, vraag ik mij af of die ook zo weinig eet ;) .

Ik ging ook wel eens op stap met die hele slanke studente, en ik weet nog dat zij onderweg Pringles had gekocht. Ze nam daar toen slechts enkele chipjes uit, vroeg of ik nog wat wou, en toen ik ook niet meer wilde, gooide ze die koker weg, ik vond dat zo zonde, zou dat zelf nooit hebben gedaan, maar zij had er genoeg van.
Het weggooien is natuurlijk zonde, maar kleine beetjes eten hoeft niet te betekenen dat iemand weinig eet.

Ik werkte ooit ergens waar we altijd om 13:00 uur gingen lunchen, voor mij heel laat. Ik nam brood mee van huis en zat dan vaak rond 9 uur en 11 uur dat brood op te eten. In de kantine nam ik dan alleen nog een kopje soep of een klein bakje salade. Mensen keken me dan wel eens raar aan of vroegen of ik altijd zo weinig at. Maar ze wisten niet dat ik 's ochtends al ontbijt op had en op mijn werkplek dus al 4 boterhammen had zitten eten.
pamelacourson wijzigde dit bericht op 10-07-2019 10:31
0.30% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Lillybit schreef:
10-07-2019 10:25
Ik graas de hele dag, eet om de twee uur een kleinigheid, lunch was gisteren een salade en diner pasta. Ik eet vaak kleine beetjes.
Ik vind all jou can eat dus niks aan want neem 1 bord en zit dan vol om 2 uur later thuis weer honger te hebben.
Dit heb ik ook altijd, echt zonde.
Alle reacties Link kopieren
pamelacourson schreef:
10-07-2019 10:20
Oh, oké, dan valt het inderdaad wel mee. Ik ben ook vegetariër, die schijnen over het algemeen ook slanker te zijn.
Echt? Dat wist ik niet. Ik was altijd al zo’n tenger kind. In een broek en trui/T-shirt vind ik mijn lichaam mooi slank, tevreden. Past bij me. Maar in jurkjes met bijv een lage rug zie je wel echt botten uitsteken. Niet zo mooi.
Alle reacties Link kopieren
Phineas schreef:
10-07-2019 10:27
Haha, als ik zin heb in chips, gaat de hele zak gewoon leeg hoor. Ik zou het ook nooit weggooien, wat een verspilling...
Kun je gewoon dichtplakken hoor
Blijft echt wel een paar dagen lekker
Alle reacties Link kopieren
lilalinda schreef:
10-07-2019 10:33
Kun je gewoon dichtplakken hoor
Blijft echt wel een paar dagen lekker
Ik doe ongeveer 4 dagen met een zak chips.
Alle reacties Link kopieren
Die halve kilo in een week kan ook vocht zijn hé, zou het nog wat langer proberen voor je conclusies gaat trekken anders valt het je misschien zo tegen.

Ik ben dun. 'S ochtends eet ik 1 boterham met chocopasta, ik lunch met 2 boterhammen met kaas en 's middags heb ik 2 stuks fruit (nu een bakje aardbeien en kersen). 'S avonds heb ik avondeten (als ik iets eet waarop staat voor 2-3 personen, doe ik het altijd door 2 en ik eet rustig een pakje krieltjes voor 4 man in 2 dagen op), die maaltijd is wel relatief groot dus denk ik? Regelmatig een toetje in de vorm van ijs of pudding, maar regelmatig ook gewoon geen toetje. En dan 's avonds meestal niks of op dat moment van de maand waarop ik ineens verschrikkelijke trek in iets heel specifieks krijg iets van chocola, chips, cake, koek.

Als ik mezelf te licht vind worden eet ik ongezouten cashewnoten als extra snack. Oh ja, en ik drink de hele dag thee of water, vrijwel nooit sappen/frisdrank.
Alle reacties Link kopieren
Ik eet wanneer ik wil en wat ik wil. Ik ben alleen geen grote eter, kan wel flink snoepen. Ik hou niet van vette troep en drink weinig wat calorieën bevat. Verder ben ik vegetariër. In de ochtend eet ik niets tot weinig.
Cum non tum age
Alle reacties Link kopieren
Ugli schreef:
10-07-2019 10:38
Die halve kilo in een week kan ook vocht zijn hé, zou het nog wat langer proberen voor je conclusies gaat trekken anders valt het je misschien zo tegen.

Ik ben dun. 'S ochtends eet ik 1 boterham met chocopasta, ik lunch met 2 boterhammen met kaas en 's middags heb ik 2 stuks fruit (nu een bakje aardbeien en kersen). 'S avonds heb ik avondeten (als ik iets eet waarop staat voor 2-3 personen, doe ik het altijd door 2 en ik eet rustig een pakje krieltjes voor 4 man in 2 dagen op), die maaltijd is wel relatief groot dus denk ik? Regelmatig een toetje in de vorm van ijs of pudding, maar regelmatig ook gewoon geen toetje. En dan 's avonds meestal niks of op dat moment van de maand waarop ik ineens verschrikkelijke trek in iets heel specifieks krijg iets van chocola, chips, cake, koek.

Als ik mezelf te licht vind worden eet ik ongezouten cashewnoten als extra snack. Oh ja, en ik drink de hele dag thee of water, vrijwel nooit sappen/frisdrank.
Nee ik trek nog geen conclusies maar ik heb wel hoop. Hoop 't zoooooo
Alle reacties Link kopieren
Ugli schreef:
10-07-2019 10:38
Die halve kilo in een week kan ook vocht zijn hé, zou het nog wat langer proberen voor je conclusies gaat trekken anders valt het je misschien zo tegen.

Ik ben dun. 'S ochtends eet ik 1 boterham met chocopasta, ik lunch met 2 boterhammen met kaas en 's middags heb ik 2 stuks fruit (nu een bakje aardbeien en kersen). 'S avonds heb ik avondeten (als ik iets eet waarop staat voor 2-3 personen, doe ik het altijd door 2 en ik eet rustig een pakje krieltjes voor 4 man in 2 dagen op), die maaltijd is wel relatief groot dus denk ik? Regelmatig een toetje in de vorm van ijs of pudding, maar regelmatig ook gewoon geen toetje. En dan 's avonds meestal niks of op dat moment van de maand waarop ik ineens verschrikkelijke trek in iets heel specifieks krijg iets van chocola, chips, cake, koek.

Als ik mezelf te licht vind worden eet ik ongezouten cashewnoten als extra snack. Oh ja, en ik drink de hele dag thee of water, vrijwel nooit sappen/frisdrank.
Nee ik trek nog geen conclusies maar ik heb wel hoop. Hoop 't zoooooo
Alle reacties Link kopieren
Wat je drinkt is inderdaad ook heel belangrijk. Ik kom bijvoorbeeld hartstikke aan van alcohol. Het enige wat ik aan calorieën drink, is een kopje cappuccino 's ochtends of 's avonds met halfvolle melk of amandelmelk. Verder alleen thee, water en soms espresso (zonder suiker, net als de cappuccino) of als ik iets zoets wil cola light.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben 1.73, 57kg. Wat ik eet: ’s ochtends een bakje cruesli met volle yoghurt en wat fruit, 's middags 3 crackers met pindakaas/zelfgemaakte groentespread/houmous en 's avonds een flink bord eten. Ik drink water en thee. Enkel op mijn sportavonden heb ik dan ’s avonds echt nog zin in wat te snacken. Dan eet ik een blokje chocola, een handje nootjes of nog wat fruit. Het weekend is wel minder evenwichtig; veel wijn, veel etentjes met meerdere gangen en soms uit verveling een filmpje kijken en dan gaat er wel een zak chips doorheen.

Ritme, regelmaat en ..als je wilt afvallen: calorieën tellen. Je kunt allerlei eetpatronen hebben, maar uiteindelijk gaat het om wat je lichaam binnen krijgt t.o.v. hoeveel het verbrandt. Nu helpen je hormonen waarschijnlijk ook niet mee. Als een lichaam in korte tijd veel afvalt, wordt de stofwisseling een heel stuk langzamer. Flinke spieropbouw kan helpen om de stofwisseling weer wat op gang te brengen, maar nog altijd zullen de laatste kilo's beduidend langzamer eraf gaan (ook omdat je na het sporten stiekem toch vaak NET wat meer gaat opscheppen).
Alle reacties Link kopieren
Ik denk eerlijk gezegd dat het niet zo interessant is, wat mensen eten die altijd al tenger zijn geweest. Sommige mensen hebben van nature een snelle spijsvertering/kleine maag en jij blijkbaar niet.

Interessanter zou zijn om te weten wat mensen eten die nu stabiel slank zijn en voorheen overgewicht hadden. Of in ieder geval mensen die aanleg hebben om aan te komen.

Er zijn veel verschillende manieren van eten. Juist heel hip is nu juist het tegenovergestelde van veel kleine porties eten, namelijk: intermittent fasting.

Mijn ervaring is dat veel kleine porties ook weer wennen en dat je dat ook blijft doen als de porties langzaam weer groter/calorierijker worden.
Alle reacties Link kopieren
noa schreef:
10-07-2019 10:50
Ik eet wanneer ik wil en wat ik wil. Ik ben alleen geen grote eter, kan wel flink snoepen. Ik hou niet van vette troep en drink weinig wat calorieën bevat. Verder ben ik vegetariër. In de ochtend eet ik niets tot weinig.
Zie dit bedoel ik. Ik zie een verband hoor mensen 😂👏🏻
Alle reacties Link kopieren
RJB schreef:
10-07-2019 10:57
Zie dit bedoel ik. Ik zie een verband hoor mensen 😂👏🏻
Ze drinkt geen calorieën en slaat één maaltijd over. Welk verband zie je precies? Dat scheelt al een heleboel calorieën natuurlijk.

Er is geen verband hoor, minder opnemen dan dat je nodig hebt. Of dat nu in één maaltijd of tien maaltijden is.
Life is short. Eat dessert first.
Alle reacties Link kopieren
doornroosje9 schreef:
10-07-2019 11:04
Ze drinkt geen calorieën en slaat één maaltijd over. Welk verband zie je precies? Dat scheelt al een heleboel calorieën natuurlijk.

Er is geen verband hoor, minder opnemen dan dat je nodig hebt. Of dat nu in één maaltijd of tien maaltijden is.
Ik eet wat ik wil wanneer ik wil alleen ik ben geen grote eter

Dat bedoel ik. Dat hoor ik heel veel slanke mensen zeggen
Alle reacties Link kopieren
Maar we horen nu ook veel slanke mensen die vegetarisch eten. Misschien een leuk idee TO :cheer2:
Hier ook 57/58 kilo ben 176cm lang (vanaf mijn jeugd en ben inmiddels 36 en 2 zwangerschappen verder).

Ook ik eet hele dag door kleinere maaltijden ,maar er gaan wel 4/5 boterhammen in,fruit koek, avondeten en chips/blokjes kaas, chocomelk. Dit doe ik al jaren zo. Ik dacht altijd dat veel at (eet ook wel ruim 2000 cal op een dag zeker) maar met uit eten gaan eten andere altijd stuk meer. En ja vol is vol bij mij.
Eet nooit die hele zak chips, zou niet weten hoe in 1 keer. En op een verjaardag eet ik of de taart en paar hapjes of geen taart en juist de hapjes 😉 alles gaat niet...

En daarnaast sport en wandel ik vrij veel, dus verbrand ook wel groot gedeelte weer daarmee. En eten als je honger hebt.

Uit eten vind ik tapas prettig, gewoon per gerechtje betalen en niet een hele bulk sushi ofzo. Kies ook altijd voor vis en licht verteerbaar hoofdgerecht bij standaard restaurant. En ijs sla ik 95% van de tijd over.

Maar wat ik vooral denk is dat het per persoon verschillend is wat het beste effect geeft, wat iemand nodig heeft en diëten lijkt me echt vreselijk 😬
RJB schreef:
10-07-2019 10:57
Zie dit bedoel ik. Ik zie een verband hoor mensen 😂👏🏻
Ja, misschien draagt zij ook een spijkerbroek net als andere slanke mensen. Dat maakt nog niet dat er een verband is. Correlatie is geen causaliteit.

Ze eet gewoon geen vette troep en drinkt geen calorieën, dat scheelt al een boel.

Ik denk dat de mensen die grazers zijn dat van nature zijn en steeds kleine porties moeten eten om niet flauwtjes te worden. Als je daar geen behoefte aan hebt (zoals ik bijvoorbeeld), dan maakt het echt niet uit of je diezelfde calorieën in minder keer binnen krijgt.
anoniem_363018 wijzigde dit bericht op 10-07-2019 11:15
26.18% gewijzigd
Sjulia schreef:
10-07-2019 11:11
Maar we horen nu ook veel slanke mensen die vegetarisch eten. Misschien een leuk idee TO :cheer2:
Ze vroeg niets over vegetarische menu's.
Dan had ze wel een topic geopend over vegetarische menu's.
Nitflex schreef:
10-07-2019 11:13
Ik denk dat de mensen die grazers zijn dat van nature zijn en steeds kleine porties moeten eten om niet flauwtjes te worden. Als je daar geen behoefte aan hebt (zoals ik bijvoorbeeld), dan maakt het echt niet uit of je diezelfde calorieën in minder keer binnen krijgt.
De meeste flauwtes komen door een suikerdip na een suikerhigh. Die suikerhigh komt vaak van snelle koolhydraten zoals in witbrood of koek zitten.
Als ik met wit brood lunch ga ik na 2 uur bijna van mijn stokkie terwijl ik op een volkoren boterhammenlunch met gemak het avondeten om half 7 haal.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven