Gezondheid alle pijlers

Eten dunne mensen de hele dag door?

10-07-2019 09:28 148 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo dames, ik was vroeger altijd slank maar op een gegeven moment hebben we een paar heftige jaren gehad waarbij ik wel 40 kilo aan kwam. Nu ben ik door allerhande diëten al 20 kwijt maar nu blijf ik al een half jaar hangen. Er mogen er dus nog wel 20 af. Afgelopen week ben ik begonnen met het eten van kleine porties. Ik eet alles gewoon. Om de 2 uur ongeveer een kleine portie van iets. Gezond en ongezond. Ineens was ik een halve kilo kwijt! Is dit nu wat dunne mensen bedoelen met : 'ik eet alles wat ik wil' en 'ik eet de hele dag door'?

Ben jij dun of slank? Wil je me vertellen wat je eet op een dag? En dan vooral de portie grootte ervan....

Heb ik hier nu echt het geheim van slanke mensen ontdekt? Ik krijg weer een sprankje hoop. Alvast bedankt voor jullie reacties!
Alle reacties Link kopieren
Rurow schreef:
10-07-2019 11:13
Hier ook 57/58 kilo ben 176cm lang (vanaf mijn jeugd en ben inmiddels 36 en 2 zwangerschappen verder).

Ook ik eet hele dag door kleinere maaltijden ,maar er gaan wel 4/5 boterhammen in,fruit koek, avondeten en chips/blokjes kaas, chocomelk. Dit doe ik al jaren zo. Ik dacht altijd dat veel at (eet ook wel ruim 2000 cal op een dag zeker) maar met uit eten gaan eten andere altijd stuk meer. En ja vol is vol bij mij.
Eet nooit die hele zak chips, zou niet weten hoe in 1 keer. En op een verjaardag eet ik of de taart en paar hapjes of geen taart en juist de hapjes 😉 alles gaat niet...

En daarnaast sport en wandel ik vrij veel, dus verbrand ook wel groot gedeelte weer daarmee. En eten als je honger hebt.

Uit eten vind ik tapas prettig, gewoon per gerechtje betalen en niet een hele bulk sushi ofzo. Kies ook altijd voor vis en licht verteerbaar hoofdgerecht bij standaard restaurant. En ijs sla ik 95% van de tijd over.

Maar wat ik vooral denk is dat het per persoon verschillend is wat het beste effect geeft, wat iemand nodig heeft en diëten lijkt me echt vreselijk 😬
Bedankt voor je uitgebreide antwoord. Veel beweging is uiteraard ook goed en inderdaad diëten is vreselijk vandaar dat ik hoop dat deze levensstijl er ook voor zorgt dat ik afval want dit voelt heel gewoon
Ik drink wel zo nu en dan alcohol, maar verder drink ik geen calorieën. Ik drink geen sappen of frisdrank en al helemaal geen smoothies etc. Thee, koffie, water en Spa rood dat is het.
Alle reacties Link kopieren
2019 schreef:
10-07-2019 11:14
Ze vroeg niets over vegetarische menu's.
Dan had ze wel een topic geopend over vegetarische menu's.
Ik suggereer het lekker toch.
Alle reacties Link kopieren
Sjulia schreef:
10-07-2019 11:23
Ik suggereer het lekker toch.
Gelijk heb je. Helemaal vegetarisch zal ik niet worden maar veel vlees eet ik niet. Ook echt niet elke dag. En om nog even op de reacties van anderen terug te komen. Ik drink ook geen calorieën dus dat zal het niet zijn
RJB schreef:
10-07-2019 11:10
Ik eet wat ik wil wanneer ik wil alleen ik ben geen grote eter

Dat bedoel ik. Dat hoor ik heel veel slanke mensen zeggen
Ja, maar er zijn ook mensen die gewoon graag veel eten. Die moeten dus minder eten dan ze zouden willen als ze af willen vallen. Daar zit ‘m de moeilijkheid. De meeste mensen eten wat ze willen namelijk. Alleen vervelend als dat dus teveel is.
Alle reacties Link kopieren
RJB schreef:
10-07-2019 11:26
Gelijk heb je. Helemaal vegetarisch zal ik niet worden maar veel vlees eet ik niet. Ook echt niet elke dag. En om nog even op de reacties van anderen terug te komen. Ik drink ook geen calorieën dus dat zal het niet zijn
Volgens mij kan je ook gewoon pech hebben. Mijn vriend en ik bewegen ongeveer evenveel en ik eet meer. Toch is hij altijd iets te ‘dik’ (mwha, net een paar kilo maar hoor) soms eet ik periodes minder omdat ik hem niet in verleiding wil brengen en dan blijft mijn gewicht gelijk, bij hem zie je de kilo’s eraf vliegen.
RJB schreef:
10-07-2019 11:10
Ik eet wat ik wil wanneer ik wil alleen ik ben geen grote eter

Dat bedoel ik. Dat hoor ik heel veel slanke mensen zeggen
Ik eet dus inderdaad wat ik wil wanneer ik wil, en eet soms veel, soms weinig, afhankelijk van hoeveel trek ik heb. Dat laatste lijkt me niet onbelangrijk: ik stop als ik voldoende heb gegeten (meestal dan, want ik stop ook wel eens eerder of later).
Ik heb een BMI van 21. Ik eet altijd gestructureerd en op gezette tijden. Behalve in het weekend, dan kan het tijdstip verschillen. Wat ik altijd eet op een dag zijn 5 boterhammen met mager vlees beleg, komkommer, paprika, een ei (gebakken of gekookt), 2 stuks fruit, 200gr yoghurt of kwark, 300gr groenten, 150gr gekookte aardappelen of 100gr rijst, 180gr kip of 200gr vis. Ik drink alleen water, thee en koffie zonder suiker. Nooit frisdrank, nooit alcohol.
En natuurlijk zijn er weleens dagen dat er iets anders lekkers in gaat zoals een kommetje chips, maar dat is wel echt uitzondering..zeg maar 1x per maand ofzo.
Ik voel me prettig bij strak eten. Ik hoef er namelijk nooit over na te denken en voel me topfit.
anoniem_63972f32e201f wijzigde dit bericht op 10-07-2019 11:38
0.97% gewijzigd
Ik ben 1,68 en weeg op het moment 62 kilo. Ik ben dus niet extreem slank maar heb een gezond gewicht.
Ik heb nooit overgewicht gehad maar ben er wel altijd mee bezig om op te letten dat ik niet al te veel snoep. Ik ben namelijk een grote eter en houd ook veel van snoepen (kan het echt moeilijk laten staan). In het afgelopen half jaar heb ik mezelf een beetje laten gaan dus ben ik ook 3 kilo aangekomen. Ik probeer nu gewoon weer gezonder te eten. Wat overigens makkelijker gezegd is dan gedaan.

Wat voor mij goed werkt is geen maaltijd overslaan. En als tussendoortjes alleen fruit/groenten. Verder drink ik net als vele anderen niets anders dan water of thee.
Alcohol drink ik ongeveer eens in de 2 weken en dan wel een paar glazen.
Oh en ik heb trouwens ook een actief beroep. Hierdoor ben ik dagelijks in beweging. Ik denk dat dat ook echt een verschil maakt.

Ik denk niet dat je jezelf moet vergelijken met anderen aangezien (zoals eerder benoemd) iedereen nu eenmaal anders in elkaar zit. Maar snap heel goed dat je van verschillende mensen wil horen hoe zij het nu doen. Ik merk dat ik dat mezelf ook wel eens afvraag dus vind het ook erg interessant om te lezen.

Veel succes en ik hoop dat je binnenkort weer beter in je vel zit :)
Alle reacties Link kopieren
Sjulia schreef:
10-07-2019 11:11
Maar we horen nu ook veel slanke mensen die vegetarisch eten. Misschien een leuk idee TO :cheer2:
er is een correlatie tussen bewust eten en vegetarisch eten
er is een correlatie tussen bewust eten en slank eten/zijn

het is niet zo, dat je van vegetarisch eten slank wordt
Alle reacties Link kopieren
lilalinda schreef:
10-07-2019 11:36
er is een correlatie tussen bewust eten en vegetarisch eten
er is een correlatie tussen bewust eten en slank eten/zijn

het is niet zo, dat je van vegetarisch eten slank wordt
Klopt.
kindrebel schreef:
10-07-2019 11:21
De meeste flauwtes komen door een suikerdip na een suikerhigh. Die suikerhigh komt vaak van snelle koolhydraten zoals in witbrood of koek zitten.
Als ik met wit brood lunch ga ik na 2 uur bijna van mijn stokkie terwijl ik op een volkoren boterhammenlunch met gemak het avondeten om half 7 haal.
Oh, dat weet ik allemaal niet. Ik ben zelf geen grazer. Ik eet juist veel in één keer. En heus niet altijd volkomenboterhammen.

Overigens ken ik genoeg grazers die ook flauwtjes worden na niet snelle koolhydraten. Ze krijgen gewoon weer snel honger omdat ze maar kleine porties kunnen eten.

Ik heb op werk ook dikke grazers, die eten ook de hele dag door, maar zijn niet slank.
anoniem_363018 wijzigde dit bericht op 10-07-2019 13:13
7.04% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik ben trouwens niet dun, heb n BMI tussen de 20 en 21.
Ik denk overigens dat eten niet de enige factor is. Bewegen speelt ook n rol en genen en opvoeding.
Cum non tum age
Vind eerst je metabolism is uit of beter gezegd wat verbrand je nou op een gemiddelde dag aan Kcal. Bij mij, man, is dat ongeveer tussen de 2600 - 2700 kcal. Dus zoveel moet ik dat ook eten om niet af te vallen en of niet aan te komen.

Idee van wat ik eet;
Ontbijt vaak 4 roerei + 2 bruine bollen. (Totaal zo rond de 600 kcal)
6 bananen (500 kcal ongeveer)
600-700 ml chocomelk / normale melk (600-700 kcal)
Tussendoor vaak eierwafels à 200 kcal per stuk (eet er vaak 4)
Dan heb je nog avondeten wat vaak 500-700 kcal is.
En kwark a 300-500 kcal.

Zo kom je uit rond de 3500 kcal ongeveer.

1.95m en 82 pure kilo’s ;-)
RJB schreef:
10-07-2019 11:22
Bedankt voor je uitgebreide antwoord. Veel beweging is uiteraard ook goed en inderdaad diëten is vreselijk vandaar dat ik hoop dat deze levensstijl er ook voor zorgt dat ik afval want dit voelt heel gewoon
Mocht je nog niet veel bewegen / sporten, dan zeker lekker gaan wandelen of sport zoeken. Ik hou van sporten en bewegen dus kost me ook geen moeite gelukkig!
En hoe zijn je genen wat sommige hier ook al noemen, bij mij zit het ook echt wel in de genen.

Belangrijker dan diëten is inderdaad je levensstijl zo zien te krijgen dat hij past bij jou, wat je kan volhouden en waarmee je uiteindelijk een prettig gewicht kan bereiken.
Alle reacties Link kopieren
6 bananen per dag? O_O Ik denk niet dat dat een tip is voor TO :proud:
Santaaa schreef:
10-07-2019 12:10
Vind eerst je metabolism is uit of beter gezegd wat verbrand je nou op een gemiddelde dag aan Kcal. Bij mij, man, is dat ongeveer tussen de 2600 - 2700 kcal. Dus zoveel moet ik dat ook eten om niet af te vallen en of niet aan te komen.

Idee van wat ik eet;
Ontbijt vaak 4 roerei + 2 bruine bollen. (Totaal zo rond de 600 kcal)
6 bananen (500 kcal ongeveer)
600-700 ml chocomelk / normale melk (600-700 kcal)
Tussendoor vaak eierwafels à 200 kcal per stuk (eet er vaak 4)
Dan heb je nog avondeten wat vaak 500-700 kcal is.
En kwark a 300-500 kcal.

Zo kom je uit rond de 3500 kcal ongeveer.

1.95m en 82 pure kilo’s ;-)
6 bananen en 700ml chocomelk op een dag.. serieus? Je krijgt een enorme bak suiker binnen per dag..

Edit; en zelfs met de 0% suiker toegevoegde variant Chocomelk krijg je dan nog zo'n 30gram suiker binnen per dag!
anoniem_63972f32e201f wijzigde dit bericht op 10-07-2019 13:04
6.70% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
2019 schreef:
10-07-2019 10:01
Kom op niet iedereen heeft 36/38 leer gewoon je lichaam accepteren zoals jij in elkaar zit
Je bent al 20 kwijt geraakt dat is al knap.
Idd, TO. Dus je doet wel iets goed.

Tja, een slank persoon blijft enkel slank door niet meer aan calorieën in te nemen dat er verbrand worden. Een dik persoon die niet aankomt of afvalt doet exact hetzelfde.

To, je bent nu bezig met afvallen, op een gegeven moment vlakt die dalende lijn van je gewicht af. Omdat er dan net zoveel binnen komt als je verbrandt. Met een beetje mazzel zit je dan op je gewenste gewicht. En dan is het de truuk om niet ineens méér te gaan eten, want dan ga je weer aankomen.

Jij wilt graag weten hoe je dat het beste kunt regelen, maar dat is dus afhankelijk van je persoon. De een vind het prettig (of moet) om elke 2 uur iets te eten. Een ander wil dit niet, omdat diegene het niet fijn vindt om zo vaak per dag bezig te zijn met eten (en de daarbij behorende keuzestress of weerstaan van verleidingen). De een heeft liever meerdere kleine porties (die totaal minder zijn dan één grote portie), zodat het net lijkt of het meer is dan één grote portie. Een ander gaat juist méér eten door die kleine porties, omdat je niet vol zit na een maaltijd.
En waar heb je behoefte aan? Op welke momenten móét je echt iets eten anders val je om? Is ontbijten voor jou wel nodig of voordat je gaat sporten. Wat zijn jouw snaaimomenten (tijdens het op de bank hangen? tijdens het koken?) kun je dit ondervangen? Dus je eetpatroon hangt af van je psychologische en fysieke behoeften.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Alle reacties Link kopieren
Sjulia schreef:
10-07-2019 09:36
Ik eet wel veel kleine tussendoortjes. Heb maat 34/36 en weeg zo rond de 50 kilo. (1.73) Ik eet vaak een tosti in de ochtend, vaak een banaan een uurtje later. Vaak iets met chocola in de middag. Croissantje in de middag. Soms nog een tosti. Vaak voor het avondeten nog nootjes of een beetje chips. En dan avondeten. Pasta, pizza of groentes met (nep)vlees. En na het eten op de bank soms toastjes of een stukje cake oid. Of soms nog een extra tosti als ik nog echte honger heb. Yeah. I love tosti’s :-D
Ik moest echt lachen om die tosti's hahahaha :HA:
Ik weeg al 30 jaar hetzelfde, BMI van 19 en ben een aantal jaren geleden veranderd met mijn eetgewoonten. Ik at 3 maaltijden en 3 tussendoortjes en had het idee de hele dag met eten bezig te moeten zijn. Werd er chagrijnig van als ik niet op tijd kon eten of een tussendoortje kon pakken.

Nadat ik de documentaire van M Moosley heb gezien over IF ben ik overgegaan op een eetraam van 8 uur en 16 uur vasten. Ook ben ik flink geminderd met de koolhydraten.
Ik eet 2 maaltijden en iets tussendoor.
shining_star schreef:
10-07-2019 12:58
6 bananen en 700ml chocomelk op een dag.. serieus? Je krijgt een enorme bak suiker binnen per dag..

Edit; en zelfs met de 0% suiker toegevoegde variant Chocomelk krijg je dan nog zo'n 30gram suiker binnen per dag!
Sterven doen we allemaal...
pamelacourson schreef:
10-07-2019 12:35
6 bananen per dag? O_O Ik denk niet dat dat een tip is voor TO :proud:
Moraal van mijn verhaal is, wil je afvallen dan moet je minder kcal consumeren dan dat verbrand ;)
Alle reacties Link kopieren
Ik zou niet teveel denken in geheimen van slanke mensen, sommigen hebben gewoon de aanleg de hele dag door te kunnen eten/drinken wat ze willen zonder ooit een gram aan te komen. Ik heb dit ook, enige manier voor mij om serieus aan te komen is spieren opbouwen. Kan ermee te maken hebben dat ik rook trouwens, al zou ik je dat niet als advies mee willen geven...
If it weren't for the amazing double standard, you would have no standard at all...
Alle reacties Link kopieren
Ik moet ook regelmatig eten, anders krijg ik enorme honger en flauwtes. Zelf ben ik ook slank. Al denk ik dat slank zijn ook te maken heeft met je bouw en stofwisseling. Sommige mensen worden nou eenmaal sneller dik dan anderen.

Wat naar mijn idee wel helpt is om veel water te drinken. Zelf drink ik vrijwel geen frisdrank en nooit koffie. Ik drink bijna alleen maar water. Veel mensen hebben niet door dat ze met bepaalde dranken ook een hoop calorieën binnen krijgen.

Ik eet altijd een best groot ontbijt met granola, banaan, havermout en yoghurt (anders krijg ik meteen weer honger), tussendoor een granola reep o.i.d., middageten (meestal 2 sneetjes brood en nog een paar volkoren crackers), fruit tussendoor en dan een flink bord avondeten. Ik ben ook vegetariër overigens.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben slank, heb maat 34-36 bij 1.51m. Per dag eet ik 3 maaltijden en 3 tot 4 keer iets tussendoor. Vermoed dat ik snelle verbranding heb. Want ik eet best veel vet en suiker. Kom maar heel langzaam aan, als kind al. Eet dagelijks ook wel groente en fruit, maar die voeren niet de boventoon. Er zit standaard een verpakte koek in mijn tas, want ik kan zomaar ineens bibberig worden. En dan MOET ik echt iets eten. Want dat gaat niet vanzelf weg.
Een voorbeeld van mijn eetgedrag: 's morgens 1 schaaltje yoghurt met cruesli + kleine eetlepel suiker, tussendoor verpakte koek, als lunch 2 boterhammen met vleeswaar/pindakaas + 1 beschuit met zoet, tussendoor zo'n 100-200 gr. fruit + 1 koek of 30 gr. chips/hartige snack, 's avonds ong. 300 gr. pasta/aardappelen, vlees tussen de 100 en 200 gr, groente tussen de 100 en 200 gr, avondtussendoortje schaaltje yoghurt of een koek. In totaal meestal 7 glazen water van 200 ml.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven