Gezondheid alle pijlers

Eten dunne mensen de hele dag door?

10-07-2019 09:28 148 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo dames, ik was vroeger altijd slank maar op een gegeven moment hebben we een paar heftige jaren gehad waarbij ik wel 40 kilo aan kwam. Nu ben ik door allerhande diëten al 20 kwijt maar nu blijf ik al een half jaar hangen. Er mogen er dus nog wel 20 af. Afgelopen week ben ik begonnen met het eten van kleine porties. Ik eet alles gewoon. Om de 2 uur ongeveer een kleine portie van iets. Gezond en ongezond. Ineens was ik een halve kilo kwijt! Is dit nu wat dunne mensen bedoelen met : 'ik eet alles wat ik wil' en 'ik eet de hele dag door'?

Ben jij dun of slank? Wil je me vertellen wat je eet op een dag? En dan vooral de portie grootte ervan....

Heb ik hier nu echt het geheim van slanke mensen ontdekt? Ik krijg weer een sprankje hoop. Alvast bedankt voor jullie reacties!
Alle reacties Link kopieren
Ik wel, als ik drie porties per dag eet, val ik om
Alsof alle dunne mensen dezelfde metaboolsnelheid hebben. Echt.

De een eet veel en de ander niet. Net als bij dikkere mensen.
Dat verschilt. Ik (slank) ben zelf een bulketer (grote maaltijden met veel tijd ertussen), maar ik heb slanke vriendinnen die echt steeds iets móeten eten anders gaan ze van hun graatje. Ze kunnen alleen kleine porties eten, maar als ze honger hebben moet er echt snel gegeten worden.

De theorie dat je je spijsvertering op gang moet blijven houden schijnt onzin te zijn.
anoniem_363018 wijzigde dit bericht op 10-07-2019 09:35
22.70% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Het enige waar het om gaat bij afvallen is een calorieën tekort creëeren. Of je dat nou doet met 1x per dag mc Donalds waarin je 1500 calorieën eet of de hele dag door kleine porties met een waarde van 150p calorieën. (Er even vanuit gaande dat jij met 1500 cal een tekort creëert.
Alle reacties Link kopieren
Ik eet wel veel kleine tussendoortjes. Heb maat 34/36 en weeg zo rond de 50 kilo. (1.73) Ik eet vaak een tosti in de ochtend, vaak een banaan een uurtje later. Vaak iets met chocola in de middag. Croissantje in de middag. Soms nog een tosti. Vaak voor het avondeten nog nootjes of een beetje chips. En dan avondeten. Pasta, pizza of groentes met (nep)vlees. En na het eten op de bank soms toastjes of een stukje cake oid. Of soms nog een extra tosti als ik nog echte honger heb. Yeah. I love tosti’s :-D
Alle reacties Link kopieren
Ik eet meestal in de ochtend 2 crackertjes met humous. Rond 12 uur eet ik een koekje op werk/of een bakhe fruit ofzo. Rond 3 uur eet ik een pistoletje met avocado (i loveee avocado) en als avond eten eet ik wat ik wil hoeveel ik wil. Na het avondeten eet ik niets meer alleen kopje thee drink ik nog. Oja en ik drink geen alcohol, ik merk altijd dat ik dik word als ik alcohol drink, al is het maar 1 glas wijn bij het avond eten.

Ik ben 1.78 en weeg ongv 65kg dus ik ben niet extreem slank ofzo maar gewoon “normaal” en heb maat 38
anoniem_380438 wijzigde dit bericht op 10-07-2019 09:37
1.41% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik eet op veel momenten op de dag, anders val ik inderdaad om. Porties van de hoofdmaaltijden zijn groot. Maar feit dat ik 'dun' ben is denk ik meer toe te schrijven aan genen dan aan mijn specifieke eetgedrag.
Ik eet wel de hele dag door, maar ben niet zo representatief. Loep me maar even voor m'n recente topic ;-)
Alle reacties Link kopieren
Ik denk eerder dat je de verbranding weer een zetje hebt gegeven door iets te veranderen aan je eetpatroon.

Je lichaam wil geen vet kwijt, dus went het aan een bepaalde manier van eten. Sommigen eten weinig, vallen op een gegeven moment niks meer af en dan gaan ze meer eten en beginnen weer af te vallen.

Ik ben maat 38 en eet:
2x 2 boterhammen
3 a 4 tussendoortjes: fruit/gekookt ei/beetje kwark
Avondmaaltijd
Alle reacties Link kopieren
Nitflex schreef:
10-07-2019 09:33
slanke vriendinnen die echt steeds iets móeten eten anders gaan ze van hun graatje. Ze kunnen alleen kleine porties eten, maar als ze honger hebben moet er echt snel gegeten worden.
dat ben ik
(en ik ben niet lollig als ik NU moet eten)
Alle reacties Link kopieren
Ik ben slank. Ik eet als ik honger heb. Drie maaltijden per dag en tussendoor wat ongebrande gemengde noten en rozijnen (geen vlees, dus ter vervanging, denk ik), en fruit. En ik drink geen calorieën. Dat was het wel. In het weekend eet ik chips en kaas, want dat vind ik lekker. Door de week eet ik gewoon gewoon.
Ik ben slank en eet niet de hele dag door. Ik denk pas aan eten als ik honger krijg en dat is tussen de middag; dan eet ik meestal een vrij forse lunch met bruine boterhammen, kroket en salade of ik haal een halve bruine stokbrood mozzarella bij Bakker Bart. En 's avonds eet ik een normale avondmaaltijd. Vaak pasta maar ook regelmatig groente, vlees en aardappelen. Ook hier geen kleine porties maar ook niet meer dan ik nodig heb.

Ik eet niet vaak maar wel heel veel koolhydraten. Alleen traag verterende koolhydraten. Van witbrood e.d. voel ik me na 2 uur super slecht.
anoniem_65537e7f5e90c wijzigde dit bericht op 10-07-2019 09:40
14.91% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Het gaat gewoon om de totale hoeveelheid. Ik ben slank (1.75 en ongeveer 58 kilo) en eet inderdaad vaak kleine hoeveelheden, maar dat komt doordat ik niet veel tegelijk op kan. Als ik bijvoorbeeld uit eten ga, laat ik altijd wel een deel staan en dan neem ik niet eens een voorgerecht. Maar dan eet ik dus niet tot ik propvol zit en heb ik later weer trek. In totaal zit ik ongeveer op 2000-2100 calorieën per dag, heb ik wel eens uitgerekend, maar dat zegt natuurlijk alleen maar iets als je ook naar beweging kijkt.

Op vakantie eet ik minder tussendoor, maar kan ik nog steeds niet zoveel op tijdens de maaltijden. Dan moet ik uitkijken dat ik niet afval. Ik heb die vele eetmomenten dus niet nodig om slank te blijven, maar juist om genoeg binnen te krijgen.
pamelacourson wijzigde dit bericht op 10-07-2019 09:56
14.58% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Nitflex schreef:
10-07-2019 09:33
Dat verschilt. Ik (slank) ben zelf een bulketer (grote maaltijden met veel tijd ertussen), maar ik heb slanke vriendinnen die echt steeds iets móeten eten anders gaan ze van hun graatje. Ze kunnen alleen kleine porties eten, maar als ze honger hebben moet er echt snel gegeten worden.

De theorie dat je je spijsvertering op gang moet blijven houden schijnt onzin te zijn.
Ja dat van de spijsvertering geloof ik ook niet maar als ik grote porties eet krijg ik inderdaad buikpijn. Omdat ik daar vanaf wou begon ik met kleine porties en toen viel ik dus ineens af...
Sjulia schreef:
10-07-2019 09:36
Ik eet wel veel kleine tussendoortjes. Heb maat 34/36 en weeg zo rond de 50 kilo. (1.73) Ik eet vaak een tosti in de ochtend, vaak een banaan een uurtje later. Vaak iets met chocola in de middag. Croissantje in de middag. Soms nog een tosti. Vaak voor het avondeten nog nootjes of een beetje chips. En dan avondeten. Pasta, pizza of groentes met (nep)vlees. En na het eten op de bank soms toastjes of een stukje cake oid. Of soms nog een extra tosti als ik nog echte honger heb. Yeah. I love tosti’s :-D
Ik ben nu echt jaloers :sick: en ik meen het.

Zoveel lekkere dingen op een dag, en dan nog maat 34/36 hebben.
Ik ben 1.70 en weeg 59, nogwat. Ik eet niet de hele dag door. Standaard eigenlijk gewoon drie maaltijden op een dag en weinig tot geen tussendoortjes tenzij in het weekend of een feestje ergens.

Geen koekjes ook ofzo

Ik drink geen alcohol en geen suikerhoudende drankjes.
anoniem_387659 wijzigde dit bericht op 10-07-2019 09:45
11.61% gewijzigd
Ik eet waar ik zin in heb, maar alleen als ik trek heb. Dat kan betekenen dat ik de ene dag twee borden avondeten naar binnen werk, en de andere dag alleen een tosti als avondeten.

Ik behoor in principe wel tot de types die regelmatig iets moeten eten, maar ik presteer het ook wel eens om op een drukke dag pas om 14.00 te ontbijten.
Alle reacties Link kopieren
winkelfanaat schreef:
10-07-2019 09:33
Het enige waar het om gaat bij afvallen is een calorieën tekort creëeren. Of je dat nou doet met 1x per dag mc Donalds waarin je 1500 calorieën eet of de hele dag door kleine porties met een waarde van 150p calorieën. (Er even vanuit gaande dat jij met 1500 cal een tekort creëert.
Dat klopt zeker, maar 1x per dag veel eten zou voor mij buikpijn betekenen en de rest van de dag honger haha
Alle reacties Link kopieren
Ik vind dit stuk wel alles omvattend!! of je nou veel of weinig eet, grote porties of kleine het gaat uiteindelijk maar om 1 ding:

Het enige dat je moet doen om af te slanken is een langere periode minder eten dan gebruiken en eventueel meten wat je inneemt (dat hoeft niet per se op het gebied van calorieën, maar daar gaat het wel om)

Het verschilt een beetje per dieet hoe dit calorietekort ontstaat. Het ene dieet laat je groenten en fruit eten in plaats van chocolade en frituursnacks (want alle groenten bevatten per gram minder calorieën dan bijvoorbeeld M&M’s of een kroket tussen twee gevulde koeken), het andere dieet verkleint portiegroottes van maaltijden (je eet dus minder per maaltijd) en weer een ander dieet verkleint het aantal eetmomenten. Zoals je kunt concluderen zorgen al die diëten voor een verminderde calorie-inname. Als die diëten dan nog niet werken, eet je alsnog meer dan je verbruikt en moet je nóg minder eten (als je dat wilt, althans)

Welk dieet je ook volgt, het is een manier van eten (beperken) die iemand anders voor je heeft bedacht. En of dat nou glutenvrij, intermittent fasting, een sapkuur, Sonjabakkeren of het ketogeen dieet is, het is allemaal bedacht door iemand anders en niet jezelf. En dat is in het begin misschien prima (en we kunnen dit ook doodredeneren door te stellen dat álles in de wereld is bedacht door iemand anders), maar op termijn houdt niemand dat vol (tenzij je echt coeliakie hebt, maar ik heb het hier niet over uitzonderingen omdat het gevaar bestaat dat je denkt dat je een uitzondering bent).

Ja, het werkt allemaal in het begin. Is ook heel mooi. Maar zodra je langere tijd iets gaat doen wat iemand anders heeft bedacht, gaat het je op den duur tegenstaan. Ik beloof je dat alvast, maar je kunt het je vast voorstellen.
Dus wat moet je dan doen? Vrij letterlijk: dat moet je zelf weten.

Het komt allemaal neer op minder eten. Maar hoe? Beslis dat zelf.
Alle reacties Link kopieren
Sjulia schreef:
10-07-2019 09:36
Ik eet wel veel kleine tussendoortjes. Heb maat 34/36 en weeg zo rond de 50 kilo. (1.73) Ik eet vaak een tosti in de ochtend, vaak een banaan een uurtje later. Vaak iets met chocola in de middag. Croissantje in de middag. Soms nog een tosti. Vaak voor het avondeten nog nootjes of een beetje chips. En dan avondeten. Pasta, pizza of groentes met (nep)vlees. En na het eten op de bank soms toastjes of een stukje cake oid. Of soms nog een extra tosti als ik nog echte honger heb. Yeah. I love tosti’s :-D
Oh jaloers, ik weeg 90 bij 176 zucht * vroeger altijd 67. Maar dus inderdaad de hele dag door kleine beetjes voor jou. Bedankt voor je reactie
Alle reacties Link kopieren
Anoniempjerosso schreef:
10-07-2019 09:36
Ik eet meestal in de ochtend 2 crackertjes met humous. Rond 12 uur eet ik een koekje op werk/of een bakhe fruit ofzo. Rond 3 uur eet ik een pistoletje met avocado (i loveee avocado) en als avond eten eet ik wat ik wil hoeveel ik wil. Na het avondeten eet ik niets meer alleen kopje thee drink ik nog. Oja en ik drink geen alcohol, ik merk altijd dat ik dik word als ik alcohol drink, al is het maar 1 glas wijn bij het avond eten.

Ik ben 1.78 en weeg ongv 65kg dus ik ben niet extreem slank ofzo maar gewoon “normaal” en heb maat 38
Das niet zoveel. Snap dat je mooi slank bent
Alle reacties Link kopieren
RJB schreef:
10-07-2019 09:45
Oh jaloers, ik weeg 90 bij 176 zucht * vroeger altijd 67. Maar dus inderdaad de hele dag door kleine beetjes voor jou. Bedankt voor je reactie
Ik weet niet of je daar jaloers op moet zijn. Ze heeft ondergewicht en eet behoorlijk ongezond. Niet echt om een voorbeeld aan te nemen.
Alle reacties Link kopieren
Kumiko schreef:
10-07-2019 09:42
Ik ben nu echt jaloers :sick: en ik meen het.

Zoveel lekkere dingen op een dag, en dan nog maat 34/36 hebben.
Iedereen waarschuwt mij wel dat wanneer ik ouder word, dat heel erg anders kan vallen. Nu 29 dusja. Ik geniet zolang het kan :-D
Alle reacties Link kopieren
Morgenstond_ schreef:
10-07-2019 09:37
Ik eet wel de hele dag door, maar ben niet zo representatief. Loep me maar even voor m'n recente topic ;-)
Je mag wel een maatje van mij hebben. Ik heb er nog 3 over 🤣

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven