Gezondheid alle pijlers

Forse napijn na trekken verstandskiezen!!

11-08-2019 13:35 44 berichten
Hallo allemaal,

Afgelopen vrijdag zijn om 8.00 uur mijn laatste twee verstandskiezen (boven en onder rechterkant) getrokken bij de kaakchirurg. Boven was zo gepiept, maar beneden moest er geboord worden. Beneden is dan ook gehecht. Na afloop kreeg ik gelijk een coolpack mee en kreeg ik pijnstillers (brufen bruis) en perio aid voorgeschreven. Diezelfde dag weinig last gehad nadat de verdoving was uitgewerkt. Voelde het natuurlijk wel, maar het was te houden. Zaterdag werd ik echter wakker met een wang waar je u tegen zegt en erge napijn waar de kies beneden is getrokken. Dit zorgt voor de slapeloze nachten en weet mij af en toe geen raad. Spoelen doe ik nu en neem de pijnstillers. Soms onderdrukt het de pijn, maar soms komt het er gewoon doorheen. Ik tel dan de uren af dat ik weer iets mag nemen.. Daarbij heb ik hele erge honger, maar kan ik niks buiten vloeibaar eten, eten.

Ik weet dat het pas kort dag is, maar vraag mij toch af of meerdere mensen dit hebben gehad? De zwelling in mijn wang lijkt nu te zakken richting mijn keel?
Bij het trekken van de kiezen aan de andere kant heb ik maar ietsiepietsie last gehad, bijna niet zelfs...

Ik hoop graag iets van jullie te horen, want ik word gek!
Hier ook twee verstandskiezen getrokken vorige week. En ik heb er nog steeds echt last van. Ik word nachts wakker van de pijn. Ik spoel met zout water, eet met de andere kant, en heb gelukkig zware pijnstillers voorgeschreven gekregen. Ook spoel ik met gemberthee (werkt ontstekingsremmend) en poets ik heel voorzichtig met parandontax. Sterkte, het is echt balen!
Danya123 schreef:
11-08-2019 15:22
Wat vervelend ook voor jou zeg!! Wanneer heb jij ze laten verwijderen? Wel gek dat je niks van pijnstilling hebt gekregen.. Ook geen brufen 600?
Beterschap!!
Hetzelfde moment als jij ;-D
Mijn ziekenhuis geeft een briefje mee en daar staat voor pijnstilling op:
paracetamol 2x500mg
ibuprofen 400mg

Om en om innemen (2x paracetamol, dan weer ibu, dan weer 2x paracetamol). Bij ibuprofen staat max. 3 per dag, maar als ik aan 4 kom ofzo vind ik het ook goed. Tijdig innemen is denk ik belangrijk. Het voelt bij mij alsof het best even duurt voordat het werkt. En verder neem ik ook veel rust.

Maar ik heb het minder zwaar dan jij heb ik het idee.

Ohja, wat ook kan helpen voor het eten en vochtinname is smoothies of smoothiebowls maken met bevroren fruit. Lekker koud en makkelijk door te slikken en vitaminen krijg je er ook mee binnen.
Alle reacties Link kopieren
Danya123 schreef:
11-08-2019 15:56
Oef, ook helemaal niet fijn!! Wel prettig om te horen dat het herkenbaar is en dus bij meerdere voorkomt.. Dankjewel ook voor je advies trouwens! Ik slik momenteel 3maal daags bruis 600 en daar tussen om de 4 uur 2x 500mg paracetamol en soms zelfs 1x 200mg ibroprufen wanneer het echt niet aan slaat. Ik hoop zo dat het snel minder word! Moet dinsdag ook weer werken, maar momenteel zou dit echt nog niet lukken haha
Bij mij zijn ze op maadagmorgen getrokken, ik had de hele week ervoor geblokt in mijn agenda op het werk (kantoorbaan).
Ik heb vrijdagmiddag vanuit thuis wat gewerkt.
Mail bijgewerkt en paar andere dingetjes. Ik was op na 4 uurtjes.
Maandag daarna naar kantoor geweest, maar de dinsdag erna vanuit thuis gewerkt.
Woensdag was ik vrij (vaste vrije dag om de week) en vanaf donderdag, dus anderhalve week na trekken, weer een beetje normaal kunnen doorgaan.
Onderschat het in godsnaam niet net als ik.
Ik kon na die maandag volle dag werken, mijn mond bijna niet meer open krijgen, doordat ik teveel gepraat had.
Mijn kaken waren gewoon verkrampt. Dat heeft tot de volgende avond geduurd.
Als jij een andere soort baan als kantoorbaan hebt, zou ik iig deze week nog thuisblijven.
ook vanwege infectie gevaar.
Bij wel een kantoorbaan, zou ik mss donderdag weer gaan proberen.
Ik was ook veel te optimistisch, dacht ach...zwaarste is het trekken, dus ik zit woensdag wel weer op het werk.
(Daarnaast bleek ik die maandag nog steeds niet normaal te kunnen eten, kwijlde nog alles onder met mijn soep en smoothie :hihi: :-D )
Je reactie zegt meer over jou dan over mij....
Machutookunbietjemeerzijn schreef:
11-08-2019 19:08
Bij mij zijn ze op maadagmorgen getrokken, ik had de hele week ervoor geblokt in mijn agenda op het werk (kantoorbaan).
Ik heb vrijdagmiddag vanuit thuis wat gewerkt.
Mail bijgewerkt en paar andere dingetjes. Ik was op na 4 uurtjes.
Maandag daarna naar kantoor geweest, maar de dinsdag erna vanuit thuis gewerkt.
Woensdag was ik vrij (vaste vrije dag om de week) en vanaf donderdag, dus anderhalve week na trekken, weer een beetje normaal kunnen doorgaan.
Onderschat het in godsnaam niet net als ik.
Ik kon na die maandag volle dag werken, mijn mond bijna niet meer open krijgen, doordat ik teveel gepraat had.
Mijn kaken waren gewoon verkrampt. Dat heeft tot de volgende avond geduurd.
Als jij een andere soort baan als kantoorbaan hebt, zou ik iig deze week nog thuisblijven.
ook vanwege infectie gevaar.
Bij wel een kantoorbaan, zou ik mss donderdag weer gaan proberen.
Ik was ook veel te optimistisch, dacht ach...zwaarste is het trekken, dus ik zit woensdag wel weer op het werk.
(Daarnaast bleek ik die maandag nog steeds niet normaal te kunnen eten, kwijlde nog alles onder met mijn soep en smoothie :hihi: :-D )
Ja... Zo dacht ik er dus ook over! Ik werk echter in de jeugdzorg en heb dus ook deze week afspraken ingepland... Denk dat ik ook maar wat afspraken moet cancelen en vanuit thuis het computerwerk doe.. Komt alleen zo niet uit, moet nog genoeg doen deze week🙈.
Alle reacties Link kopieren
Soms moet je iid :-(
Als je niet anders kan, leg kort uit dat je niet te veel kan praten.
Ik sprak op laatst alleen door mijn tanden met de kaken opeen geklemd :rofl:
Leek die kerel van Koot en de Bie wel. Frank van Putten: https://www.youtube.com/watch?v=W1sx3h3YQOQ

Niet te hard lachen, doet zeer ;-)
Je reactie zegt meer over jou dan over mij....
Momenteel ga ik weer echt door een hel! En dat terwijl ik om half 9 nog brufen bruis heb genomen... Ik heb het idee dat het komt door de hechting die te zeer op spanning staat? Ik voel het namelijk erg trekken. Morgen ga ik gelijk bellen... Hopelijk kunnen ze iets voor mij doen, want deze pijn maakt me helemaal gek ☹️.
Succes vandaag Danya. Gelijk bellen inderdaad. Ik dacht ook dat ik na 2 dagen weer normaal zou zijn, maar nee. Heb vergelijkbaar werk als jij. Ik ga het vandaag wel proberen, maar héél rustig aan doen, geen intensieve afspraken.
anoniem_365339 wijzigde dit bericht op 12-08-2019 22:40
18.29% gewijzigd
Succes Danya, know the feeling! Ik heb tien keer liever een wortelkanaalbehandeling dan verstandskiezen trekken. Drie jaar terug laten doen en zéker twee weken met fikse napijn rondgelopen. Hele nare pijn! Wat betreft pijnstilling: dat heb ik al snel laten varen, hier gingen er strippen paracetamol en ibuprofen doorheen. Ver boven de maximale hoeveelheid maar man man, niet te doen!
Alle reacties Link kopieren
Hoi Danya, hoe gaat het nu?
Je reactie zegt meer over jou dan over mij....
Ik ben vandaag terug gegaan naar het ziekenhuis waar de kaakchirurg even heeft gekeken. Wat blijkt: ik heb een bloeduitstorting in mijn wang en dit is een hele harde knobbel, lijkt wel bot. Hier duwde hij op en toen kwam er allemaal bloed mijn mond ingelopen, gadver! Maaar daarna was het wel een opluchting. De kaakchirurg gaf aan dat het nog niet was gaan ontsteken, maar wanneer ik langer had gewacht met langskomen, dit wel was gebeurd. Ik heb nu een 5daagse antibioticakuur meegekregen (amoxicilline) en Tramadol tegen de pijn. Opzich werkt de Tramadol wel, alleen werd ik vanmiddag nadat ik even geslapen had, wakker met stekende pijn weer. Maar goed, ik moet het ook even de tijd geven nu. Ik hoop dat ik met die antibiotica er toch weer binnen 2 dagen iets bovenop ben!
Goed dat je contact hebt opgenomen en je geholpen bent.
Wat een ellende. Hopelijk gaat het nou snel beter. Inderdaad goed dat je gegaan bent.

Beterschap!
Fijn dat je geholpen bent Danya! Hopelijk ga je nu opknappen.
Alle reacties Link kopieren
Pfff, dat je niet meteen antibiotica mee had gekregen??? Ik heb die meteen gekregen.
Jemig, wat een ellende!
Nu goed uitzieken en geef je lichaam de tijd te helen.
Lekker met Netflix op de bank en volgende week pas werken.
Beterschap en geef jezelf een goed schouderklopje dat je terug bent gegaan!.
:thumbsup:
Je reactie zegt meer over jou dan over mij....
Alle reacties Link kopieren
Dank je voor de update. En hopelijk gaat het vanaf nu alleen maar beter.
Ik ben verantwoordelijk voor wat ik schrijf, niet voor wat u leest.
Machutookunbietjemeerzijn schreef:
12-08-2019 21:43
Pfff, dat je niet meteen antibiotica mee had gekregen??? Ik heb die meteen gekregen.
Jemig, wat een ellende!
Nu goed uitzieken en geef je lichaam de tijd te helen.
Lekker met Netflix op de bank en volgende week pas werken.
Beterschap en geef jezelf een goed schouderklopje dat je terug bent gegaan!.
:thumbsup:
Antibiotica wordt niet meer zomaar gegeven. Iets met resistentie en zo.

Verder is de door jouw omschreven hersteltijd in je eerdere post eerder uitzondering dan regel. Meeste mensen die ik ken zijn dezelfde dag of de dag erna alweer aan het werk gegaan.
lise1985 schreef:
13-08-2019 09:47
Antibiotica wordt niet meer zomaar gegeven. Iets met resistentie en zo.

Verder is de door jouw omschreven hersteltijd in je eerdere post eerder uitzondering dan regel. Meeste mensen die ik ken zijn dezelfde dag of de dag erna alweer aan het werk gegaan.
.
Dezelfde dag! :O
Ik ben er volgens mij vrij goed doorheen gekomen. Ik denk dat ik wel dezelfde dag had kunnen werken eigenlijk, want de meeste last kreeg ik de dag erna. Ik moest wel echt de 2 dagen erna heel rustig aan doen, heb ook flink extra geslapen en gemiddeld pijnstilling (gewoon van de drogist) genomen en gekoeld. De derde dag kon ik wel werken, maar heb wel een rustige werkdag gehouden.
Bij het trekken van mijn verstandskiezen aan de anderen kant stond ik de dag erna alweer flink mijn auto te poetsen en ging ik daarna nog lunchen met een vriendin. Het is dat ik vrij had, maar werken had ik toen ook zeker gekund! Dit was nu wel een ander verhaal haha. Wat ben ik blij met de antibiotica! Ik voel mij een stuk beter!! Morgen ga ik weer lekker werken en neem voor de zekerheid gewoon wat ibroprufen mee!
Fijn dat je je beter voelt Danya!
Ik heb op dag 5 inmiddels bijna geen pijnstilling meer. Werken gaat prima. Zwelling wordt ook minder.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven