Gezondheid alle pijlers

Galblaasverwijdering via laparascopie-frustraties

23-09-2019 10:31 27 berichten
Alle reacties Link kopieren
Enkele dagen geleden is mijn galblaas verwijderd en dit is me tot nu toe niet mee- maar ook niet tegengevallen. De chirurg heeft me van tevoren duidelijk uitgelegd dat het via een kijkoperatie gaat (onder voorbehoud maar gelukkig is het geen grote snee geworden), maar dat de operatie van binnen gewoon hetzelfde is, dus een serieuze buikoperatie.
Toch zijn er enkele mensen in mijn omgeving die denken dat ik twee dagen na de operatie gewoon fris en fruitig op een feestje kan verschijnen. Nog los van het feit dat ik de hele dag in het ziekenhuis heb gelegen, algehele anesthesie heb gehad waarvan bekend is dat dat een paar dagen kan duren voordat die geheel uit je lichaam is verdwenen.
Ik ben echt geen pieperd en vind dat het naar omstandigheden goed gaat, maar jongens, ik heb wel een echte operatie gehad waarvoor je vroeger dagen in het ziekenhuis lag en je verwend werd met visite en bloemen.
(Door mijn huisgenoten word ik ook verwend hoor, maar moet even de frustratie van me afschrijven).
Ik ben verantwoordelijk voor wat ik schrijf, niet voor wat u leest.
Alle reacties Link kopieren
Beterschap hoor.
Lekker laten lullen, gewoon je tijd ervoor nemen. Beterschap !
Alle reacties Link kopieren
Ik snap wel dat het irritant is, maar wees blij dat het niet je werk is die zeurt hoe snel je weer komt.

Ik heb eens een flinke nierbekkenontsteking gehad, met spoed naar het ziekenhuis gemoeten snachts. Toen ik mij ziek meldde de ochtend erna vroegen ze waarom ik niet gewoon kwam, ik had immers toch medicijnen? :facepalm:

Ik zou gewoon geduldig zijn en uitleggen dat je nog niet fit genoeg bent, klaar.
Alle reacties Link kopieren
Oh en beterschap!! :redrose:
Alle reacties Link kopieren
Beterschap! Heb ook een zelfde operatie gehad en vond het herstel best nog pittig. Heb wel een paar weken nodig gehad voor ik volledig was hersteld. Doe rustig aan en luister goed naar je lijf, des te eerder knap je weer op.
Alle reacties Link kopieren
Laat ze denken. Ik had echt wel 2 weken nodig hoor om weer op te knappen.
Beterschap!
ik geef mn bek ook maar een douw
Alle reacties Link kopieren
Vind het best bijzonder dat jij hier gefrustreerd van raakt. Dat gaat toch je ene oor in en het andere weer uit?

Ik heb toch wel 2 weken nodig gehad om te herstellen van deze operatie (en in mijn tijd moest je nog een nachtje in het ziekenhuis blijven na zo'n ingreep)
Alle reacties Link kopieren
Er staat 2 weken voor het herstel toch?
Laat iedereen lekker lullen.

Overigens is de narcose echt wel binnen een dag uit je lichaam.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren
Dank je wel iedereen voor de lieve reacties, fijn!
@Maída erg hè, ben je doodziek moet je nog uitleggen dat het echt niet gaat. Een enkele uitzondering daargelaten blijft niemand zo maar ziek thuis. Dat doe je echt niet voor je plezier.
@vivapimpelmees dat zou inderdaad mijn ene oor in en mijn andere oor meteen weer uit moeten gaan, heb je helemaal gelijk in. Helaas werkt het effe niet zo in mijn hoofd (slaaptekort?).
Ik ben verantwoordelijk voor wat ik schrijf, niet voor wat u leest.
Alle reacties Link kopieren
Solomio schreef:
23-09-2019 11:00
Er staat 2 weken voor het herstel toch?
Laat iedereen lekker lullen.

Overigens is de narcose echt wel binnen een dag uit je lichaam.
Gekopieerd van de site van het UMCG: Door de narcose kunt u last krijgen van bijwerkingen. In het algemeen geldt dat bestaande aandoeningen (tijdelijk) kunnen verergeren. Het duurt een paar dagen voor de anesthesiemiddelen uit uw lichaam zijn verdwenen.
Ik ben verantwoordelijk voor wat ik schrijf, niet voor wat u leest.
Alle reacties Link kopieren
mevrouwiglesias schreef:
23-09-2019 11:05
Gekopieerd van de site van het UMCG: Door de narcose kunt u last krijgen van bijwerkingen. In het algemeen geldt dat bestaande aandoeningen (tijdelijk) kunnen verergeren. Het duurt een paar dagen voor de anesthesiemiddelen uit uw lichaam zijn verdwenen.
Dat verbaast me echt, omdat ik juist van de anesthesist hoorde dat de moderne narcosemiddelen binnen een paar uur uit je lichaam zijn.
Zal mss ook afhangen van welke operatie en welke narcose.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren
Solomio schreef:
23-09-2019 11:40
Dat verbaast me echt, omdat ik juist van de anesthesist hoorde dat de moderne narcosemiddelen binnen een paar uur uit je lichaam zijn.
Zal mss ook afhangen van welke operatie en welke narcose.
En zijn dan echt de middelen uit je lichaam of is na een paar uur het effect weg maar zijn de stoffen er nog?
liever een leuke hond in een restaurant dan zeurende kinderen
Sterkte!
Ik had echt 4-6 weken nodig voordat ik weer mezelf was dus schaam je niet voor je gevoel.
mevrouwiglesias schreef:
23-09-2019 10:31

Toch zijn er enkele mensen in mijn omgeving die denken dat ik twee dagen na de operatie gewoon fris en fruitig op een feestje kan verschijnen.

Dat zou ik volledig hun probleem vinden en niet dat van mij.

Beterschap gewenst!
Alle reacties Link kopieren
schorpioentje28 schreef:
23-09-2019 17:52
En zijn dan echt de middelen uit je lichaam of is na een paar uur het effect weg maar zijn de stoffen er nog?
Echt weg.
Modernere middelen worden veel sneller afgebroken.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren
Superuser2018 schreef:
23-09-2019 17:56
Sterkte!
Ik had echt 4-6 weken nodig voordat ik weer mezelf was dus schaam je niet voor je gevoel.
Ik ook,minstens.
Dan zeggen ze..oh,een kijkoperatie..stelt toch niets voor?
Ze hebben wel even met drie instrumenten een orgaan verwijderd.
Er zit een wond van 5x2 in je buik en dan nog 3 of 4 op je buik.
En dat je de volgende dag alweer naar huis moet, vind ik zelf heel vroeg.
Ik hebvorig jaar onder gehele narcose een buikwandbreukoperatie gehad.
Ik moest s’middags al naar huis. Hoe ik de auto ben ingekomen ..kon mijn ogen nog niet eens open doen.

Maar ik wens je veel beterschap,want het valt niet mee.
Alle reacties Link kopieren
kiddootje schreef:
23-09-2019 18:56
Ik ook,minstens.
Dan zeggen ze..oh,een kijkoperatie..stelt toch niets voor?
Ze hebben wel even met drie instrumenten een orgaan verwijderd.
en dan nog 3 of 4 op je buik.
En dat je de volgende dag alweer naar huis moet, vind ik zelf heel vroeg.
Ik hebvorig jaar onder gehele narcose een buikwandbreukoperatie gehad.
Ik moest s’middags al naar huis. Hoe ik de auto ben ingekomen ..kon mijn ogen nog niet eens open doen.

Maar ik wens je veel beterschap,want het valt niet mee.
Dat is dus wat veel mensen maar even vergeten voor het gemak. Er werd tegen mij gezegd: o ja, je hebt ook nog een wondje in je buik. Een wondje?!? Alsof ze die galblaas even afknippen en dat het dan klaar is :frusty:

Ik mocht ook een paar uur na de operatie al naar huis, dat wilde ik natuurlijk graag maar dacht alleen maar: hoe dan?
Ik ben verantwoordelijk voor wat ik schrijf, niet voor wat u leest.
mevrouwiglesias schreef:
23-09-2019 20:02
Dat is dus wat veel mensen maar even vergeten voor het gemak. Er werd tegen mij gezegd: o ja, je hebt ook nog een wondje in je buik. Een wondje?!? Alsof ze die galblaas even afknippen en dat het dan klaar is :frusty:

Ik mocht ook een paar uur na de operatie al naar huis, dat wilde ik natuurlijk graag maar dacht alleen maar: hoe dan?

Ik was zo'n patiënt die zelf riep: "Is dat alles?". Was voorbereid dat het waarschijnlijk een grote wond/operatie zou worden. Dus die kleine sneetjes vond ik niets voorstellen. Vandaar mijn reactie. B-)
De verpleegkundige riep me echter direct tot de orde en gaf uitleg. Moest uiteindelijk twee nachten in het ziekenhuis blijven; dus ze had zeker gelijk. :proud:
Ik heb toevallig 2 weken geleden galblaasverwijdering gehad. Had ook enkele dagen erna een feest. Werd ook door sommigen raar gereageerd dat ik niet wilde komen.
Volgens chirurg duurt het 6 weken voor je volledig hersteld bent inwendig, ook bij kijkoperatie. Ik heb ook pas na 6 weken de nacontrole en mag dan pas weer zwemmen en in bad. Ben nu begonnen met arbeidstherapeutisch werken in de zorg.
Alle reacties Link kopieren
Oh men.... ik weet nog zó goed hoe ik me voelde na die operatie! Echt, alsof de tram 6x over mijn buik heen-en-weer was gereden.

Het ging wel elke dag iets beter met de pijn, maar heb dik een week flinke pijn gehad toen, hoor. En ook daarna was ik nog lange tijd niet fit.

Gelukkig heb je fijne huisgenoten :) Lekker laten vertroetelen!
Je moet helemaal niks doen, en accepteren dat dat alles is wat je kan doen.
Volgens de chirurg kan het wel een tijd duren eer alle stoffen van de narcose uit je lichaam zijn. Ik had de zes weken herstel (4-6weken zeiden in het ziekenhuis) echt nodig gehad.
En beterschap, TO!
Alle reacties Link kopieren
Ik zal wel een uitzondering zijn, maar ik was de volgende dag gewoon weer open running. Nergens lastvan gehad, alleen de zalige conclusie dat ik niet meer misselijk was van de galstenen.
"Boring conversation anyway"
BriannaF schreef:
23-09-2019 22:43
Ik zal wel een uitzondering zijn, maar ik was de volgende dag gewoon weer open running. Nergens lastvan gehad, alleen de zalige conclusie dat ik niet meer misselijk was van de galstenen.
Dat kan, hoor. Dat is wel echt fijn.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven