Gezondheid alle pijlers

Geen goed gevoel over dokter

26-01-2015 10:47 64 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

Aanstaande vrijdag zou ik geopereerd worden maar door een overlijden in mijn familie kan dit nu eigenlijk niet doorgaan. Net contact gehad met het Voorbereidingsplein voor het plannen van een nieuwe datum. Blijkt dat er pas over een half jaar weer plaats is. Ik heb direct contact gehad met mijn arts en hij zegt dat dit verder geen risico's met zich zal brengen. Met andere woorden mijn klachten zullen niet verergeren. Ik ben nu bijna 3 weken thuis doordat ik met mijn klachten nu niet kan werken. Hier had hij verder niet echt een boodschap aan, het is niet anders. Maar dit kan dan toch niet zomaar. Ook gelijk contact gehad met mijn huisarts en die geeft eigenlijk ook aan dat ik een keuze zal moeten maken. Ik weet nu gewoon echt niet wat ik moet doen. Mijn werkgever gaat zeker niet accepteren dat de operatie dan uitgesteld wordt pas over 6 maanden! Ik heb mijn verzekeraar gebeld voor een eventuele second opinion maar dat gaat dus sowieso niet lukken binnen 4 dagen. Heeft er nog iemand tips toevallig?
Ten eerste: gecondoleerd en veel sterkte.

Ten tweede: neem contact met je verzekeraar op. Misschien dat de wachtlijst voor jouw operatie in een ander ziekenhuis minder lang is. 6 maanden wachten is wel lang ja. Hoelang moest je op deze operatiedatum wachten?
Ondanks het overlijden en de moeilijke tijd zou ik de operatie door laten gaan. Zoals je zelf al zegt. Je werkgever gaat niet nog eens 6 maanden ziekteverlof accepteren.

En je zal er zelf ook niet om zitten te springen al die tijd thuis te zitten neem ik aan.
Waarom heb je dan geen vertrouwen in je arts? Er was een datum, jij wilt die verzetten en je hoort wat d nieuwe datum gaat zijn. En nu wil je voorrang? Dat willen de andere mensen op die wachtlijst vast ook wel. En je klachten verergeren niet zegt de arts, dus waar twijfel je aan?

Het is toch ook gewoon niet anders?
Waarom kan het niet doorgaan? Is vrijdag de crematie/begrafenis?

Even heel hard gezegd: jij bent degene die de operatie wil verzetten. Er staan nog veel meer mensen op de wachtlijst. Ik begrijp het wel. Sorry.
Kun je in dat halfjaar andere werkzaamheden krijgen? Misschien thuiswerk?

Of misschien kun je tot de operatie medicijnen krijgen om de symptomen te bestrijden? (Geen idee wat je mankeert. Las net dat er vooral lange wachtlijsten bestaan bij maag-lever-darmklachten.)
Ondanks het overlijden van een dierbare kan je misschien toch de operatie voor laten gaan, de nabestaande zullen er alle begrip voor hebben.
Ik snap ook niet wat de dokter hiermee te maken heeft. Leg eens uit.
Cum non tum age
Je arts heeft hier niets mee te maken
"Hey baby girl, you're on speaker so behave" (© Derek Morgan)
Gecondoleerd.

Ik snap dat het nu niet zo goed uitkomt maar je kan ook niet een half jaar wachten. Dat gaat een werkgever terecht niet accepteren. Jij bent blijkbaar niet de enige die deze operatie nodig heeft.

Je wil zelf de datum verzetten. Helaas kiezen of delen. Heel vervelend niks aan te doen maar het heeft niks met het vertrouwen van de arts te maken, die gaat echt niet zeggen 6 maanden als het over 4 weken kan om je te pesten. Sommige operaties hebben giga wachtlijsten.

Is de crematie/begravenis zelfde dag?
All people have the right to stupidity. But some abuse the privilege.
Bijna iedereen werkt, dus voorrang omdat je moet werken is geen gegronde reden. En niemand verplaatst zomaar een operatie, dus ook dat is geen reden voor voorrang. Ik denk dat er weinig anders op zit dan de operatie door te laten gaan.
Het is toch raar dat to 6 maanden moetwachten als ze haaropatie afzegt vanwege ee overlijde.

Ze kunnen gewoon iemand die een week later op de wachtlijst staat oproepen. Kan die persoon een week eerder en dan to op de plaats van die persoon.
quote:sugarmiss schreef op 26 januari 2015 @ 11:20:

Het is toch raar dat to 6 maanden moetwachten als ze haaropatie afzegt vanwege ee overlijde.

Ze kunnen gewoon iemand die een week later op de wachtlijst staat oproepen. Kan die persoon een week eerder en dan to op de plaats van die persoon.Ik vind het helemaal niet raar. Ze zegt zelf af, gewoon weer achteraan sluiten.
All people have the right to stupidity. But some abuse the privilege.
Gecondoleerd.

Waarom is er bij het plannen van de uitvaart geen rekening mee gehouden?

Dit ligt niet aan je arts, maar aan de naasten die jouw operatie zijn vergeten.
Het is natuurlijk bij mij de emotionele kant die meespeelt. Deze begrafenis missen zal wel invloed hebben op het rouwproces denk ik. Maar inderdaad mijn gezondheid is ook heel belangrijk. Waarom ik geen goed gevoel over de dokter heb is omdat het eerst allemaal met spoed moest gebeuren en nu kan het opeens wel een half jaar wachten. Hij heeft mij bang gemaakt met alle risico's en nu doet hij alsof het niets is. En dat zit mij gewoon dwars.

Ze kunnen gewoon iemand die een week later op de wachtlijst staat oproepen. Kan die persoon een week eerder en dan to op de plaats van die persoon.Helemaal niet raar, dit is nu eenmaal hoe het werkt. Lekker voor die afsprakenbureaus binnen het ziekenhuis, je blijft bezig.
Tja, helaas is een operatieschema in een ziekenhuis dermate ingewikkeld dat men niet met iedereens persoonlijke omstandigheden rekening kan houden.
Wees altijd jezelf. Tenzij je een eenhoorn kan zijn. Wees dan een eenhoorn.

Ze kunnen gewoon iemand die een week later op de wachtlijst staat oproepen. Kan die persoon een week eerder en dan to op de plaats van die persoon.Ik vind het ook raar hoor. Als TO vrijdag de griep heeft kan de OK ook niet door gaan. Moet ze dan ook een half jaar wachten?
Ik heb ook een killer body. Als ik maar lang genoeg op je hoofd blijf zitten ga je dood.
quote:Rachelle777 schreef op 26 januari 2015 @ 11:34:

Het is natuurlijk bij mij de emotionele kant die meespeelt. Deze begrafenis missen zal wel invloed hebben op het rouwproces denk ik. Maar inderdaad mijn gezondheid is ook heel belangrijk. Waarom ik geen goed gevoel over de dokter heb is omdat het eerst allemaal met spoed moest gebeuren en nu kan het opeens wel een half jaar wachten. Hij heeft mij bang gemaakt met alle risico's en nu doet hij alsof het niets is. En dat zit mij gewoon dwars.Een half jaar niet kunnen werken is toch een enorm risico, ik snap wel dat dit haast heeft. Als jij er voor kiest om dan alsnog de operatie niet door te laten gaan, zou ik als arts ook denken: oke, eigen keuze. Je wordt dus niet zieken, maar niet kunnen werken lijkt me ook geen goede situatie.
Ik vraag me ook af waarom er bij het plannen van de uitvaart geen rekening is gehouden met jouw operatie. Daar kan gerust een paar dagen in geschoven worden. Als jij zo'n directe nabestaande bent dat je er echt bij moet zijn dan had dat geregeld kunnen worden. Als jij niet zo'n directe nabestaande bent dat je geconsulteerd wordt, dan is je aanwezigheid ook weer niet zo belangrijk dat je er een belangrijke operatie voor afzegt.

Ik vind dus dat je niet snugger handelt.

Ze kunnen gewoon iemand die een week later op de wachtlijst staat oproepen. Kan die persoon een week eerder en dan to op de plaats van die persoon.Dit is eigenlijk super logisch! Ik ga dit gewoon zelf nog even voorstellen.
Dus de uitvaart is vrijdag?
quote:boannan schreef op 26 januari 2015 @ 11:36:

[...]

Ik vind het ook raar hoor. Als TO vrijdag de griep heeft kan de OK ook niet door gaan. Moet ze dan ook een half jaar wachten?Waarschijnlijk niet, maar griep is niet haar eigen keuze. Een overlijden ook niet, maar bij de begrafenis aanwezig zijn wél. Heel zuur, maar niet anders. Heb ik ook wel eens aan de hand gehad.
quote:boannan schreef op 26 januari 2015 @ 11:36:

[...]

Ik vind het ook raar hoor. Als TO vrijdag de griep heeft kan de OK ook niet door gaan. Moet ze dan ook een half jaar wachten?Dat is maar de vraag. Je moet goed ziek zijn willen ze een operatie afzeggen.
Wauw, ik ben het eens met Markovic

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven