Gehoorgang ontstoken, veel pijn, iemand ervaring?
zaterdag 21 juni 2008 om 11:30
Hoi allemaal,
Even een vraagje...de huisarts heeft een ontstoken gehoorgang geconstateerd en ben net aan oordruppels begonnen. M'n oor is enorm pijnlijk en opgezwollen, ook het hele gebied eromheen. Ik lees dat het 1-3 weken kan duren, maar iemand ook ervaring met korter? Ik ga nl bijna op vakantie..dus ben even benieuwd! Bedankt alvast .
Even een vraagje...de huisarts heeft een ontstoken gehoorgang geconstateerd en ben net aan oordruppels begonnen. M'n oor is enorm pijnlijk en opgezwollen, ook het hele gebied eromheen. Ik lees dat het 1-3 weken kan duren, maar iemand ook ervaring met korter? Ik ga nl bijna op vakantie..dus ben even benieuwd! Bedankt alvast .
zaterdag 21 juni 2008 om 11:39
Hi,
ik heb dit toen ik kind was wel vaker gehad..weet inderdaad nog dat het heel veel pijn deed!
Volgens mij was het binnen een week wel over.
Ga je met het vliegtuig op vakantie? Ik zou even vragen aan de doktor of dat wel mag..kan me voorstellen dat dat met het dalen niet echt pretiig is..
Sterkte verder, hoop dat het snel voorbij is!
ik heb dit toen ik kind was wel vaker gehad..weet inderdaad nog dat het heel veel pijn deed!
Volgens mij was het binnen een week wel over.
Ga je met het vliegtuig op vakantie? Ik zou even vragen aan de doktor of dat wel mag..kan me voorstellen dat dat met het dalen niet echt pretiig is..
Sterkte verder, hoop dat het snel voorbij is!
zaterdag 21 juni 2008 om 11:40
Ik heb eens een binnen én buitenoorontsteking gehad, leek wel of ik de bof had ... Veel pijn en hoge koorts. Kwam bij mij destijds door een duikvakantie.
Met goede druppels was ik binnen een paar dagen van de pijn af en Na 1 week was ik zelfs weer aan het duiken.
Tip tegen de pijn: bij mij hielp bijna niets, behalve naproxen. Ook te koop onder naam 'Aleve'. Max 1000mg/etmaal.
Sterkte, oorpijn is erg rot.
Met goede druppels was ik binnen een paar dagen van de pijn af en Na 1 week was ik zelfs weer aan het duiken.
Tip tegen de pijn: bij mij hielp bijna niets, behalve naproxen. Ook te koop onder naam 'Aleve'. Max 1000mg/etmaal.
Sterkte, oorpijn is erg rot.
Computer says nooooo
zaterdag 21 juni 2008 om 11:42
Nu ik lees over je vliegreis: tegen een verstopte oor-gevoel bij het dalen helpt het vaak beter om de neus erg goed open te houden.
De druppels van vsm zijn hier prima voor geschikt en hebben niet de nadelige effecten van middelen als otrivin. Je kunt er het beste wel al een paar dagen tevoren mee beginnen.
De druppels van vsm zijn hier prima voor geschikt en hebben niet de nadelige effecten van middelen als otrivin. Je kunt er het beste wel al een paar dagen tevoren mee beginnen.
Computer says nooooo
zaterdag 21 juni 2008 om 11:47
Heb dat 2x gehad. Heb nog nooit zo'n pijn gehad. Alsof je trommelvlies met een cirkelzaag wordt doorgezaagd... Constant! Kreeg echt hele sterke pijnstillers waarvan ik de naam vergeten ben en een soort vettige oordruppels. Bij mij werd het beide keren na een week wel minder, maar het heeft toch nog wel een tijdje geduurd voordat het helemaal weg was.
Wat betreft vliegen, volgens mij is dit niet echt zoals bij een middenoorontsteking dat er druk ontstaat? Dus je zou denk ik wel mogen vliegen, maar dat zou ik voor de zekerheid even aan je huisarts vragen.
Wat betreft vliegen, volgens mij is dit niet echt zoals bij een middenoorontsteking dat er druk ontstaat? Dus je zou denk ik wel mogen vliegen, maar dat zou ik voor de zekerheid even aan je huisarts vragen.
zaterdag 21 juni 2008 om 11:51
zaterdag 21 juni 2008 om 15:30
Heb dit vorig jaar gehad en deed echt ongelooflijk veel pijn. Bij mij hebben uiteindelijk oogdruppels geholpen, klinkt raar maar er schijnen dus oogdruppels te zijn die hierbij helpen. Weet helaas niet meer hoe het heette, maar bij mij was de pijn toen binnen een week echt minder. Vraag eens aan je huisarts!
zaterdag 21 juni 2008 om 16:21
Hee extrahalo! Expert? Dank je wel en de anderen ook! Ik heb nu zure druppels met hydrocortison. Merk er nog niks van, maar pas 2x gedaan. Pijn is heeeel heftig. De koorts is goed gezakt (paracetamol denk ik) , maar dat flap orige? Mn oor is wel erg gezwollen vooral rond de oorlel zeg maar .. maar dat heeft de ha vanochtend ook kunnen zien. Ik hou het in de gaten! Fijn weekend allen .
zondag 22 juni 2008 om 19:15
Ik heb dat in oktober gehad....ik had nog nooit zoveel pijn gehad!! tis zoooo verschrikkelijk...
Khad al 3 verchillende soortendruppels gekregen maar niets hielp, uit eindelijk wel die oogdruppels.
Ze hebben toen bij mij een soort van tampon in mn oor gebracht, en die moest ik steeds nat houden met druppels...en dat hielp erg goed!
Khad al 3 verchillende soortendruppels gekregen maar niets hielp, uit eindelijk wel die oogdruppels.
Ze hebben toen bij mij een soort van tampon in mn oor gebracht, en die moest ik steeds nat houden met druppels...en dat hielp erg goed!
zondag 22 juni 2008 om 21:41
Ik heb toen ibuprofen geslikt met paracetamol, en dan om de zoveel uur ibuprofen en paracetamol zodat de koorts en pijn onder drukt blijft...maar das lastig omdat je er maar een aantal per dag mag...
Stel bij de ha. eens voor om een tampon in je oor te krijgen...een heel klein stukje is dat...die ervoor zorgt dat je gehoorgang de hele tijd nat is van de druppels....dat verlicht ook de pijn! en daardoor gaat het sneller over.
Stel bij de ha. eens voor om een tampon in je oor te krijgen...een heel klein stukje is dat...die ervoor zorgt dat je gehoorgang de hele tijd nat is van de druppels....dat verlicht ook de pijn! en daardoor gaat het sneller over.
maandag 23 juni 2008 om 11:26
Ik heb ooit ook een keer een buitenoorweginfectie gehad. Bij mij verliep het allemaal heel snel progressief (slechter dus). Niets hielp en de pijn en ontsteking verspreidden zich steeds meer. Kan uit je bericht niet helemaal opmaken hoe dat bij jou is, maar anders gerust teruggaan naar de arts. Ben uiteindelijk op de derde dag wel drie keer bij de huisarts geweest (telkens ook met zwaardere antibiotica). Omdat het kaakbot ook ontstoken leek te worden, een allerlaatste paardenmiddel-antibiotica toegediend die het gelukkig "deed", anders had ik in het ziekenhuis aan het infuus gemoeten. Toen die antibiotica aansloeg was het met drie dagen helemaal over.
Ga anders terug naar je huisarts en bespreek je vakantieplannen. Je wilt zeker niet op je vakantie aan het infuus, denk ik zo.
Ik hoop dat het snel over is. Sterkte.
Ga anders terug naar je huisarts en bespreek je vakantieplannen. Je wilt zeker niet op je vakantie aan het infuus, denk ik zo.
Ik hoop dat het snel over is. Sterkte.