Gezondheid alle pijlers

Gesnurk partner!

27-02-2021 01:10 100 berichten
Ik kan niet meer slapen door mijn gesnurk van mijn partner!

Partner heeft overgewicht en was toen al paar keer in de week raak. ( gesnurk vloeit uit door dit) .Nu gewicht nog meer is gekomen ( door medicatie) is het helemaal niet meer te stoppen.. Ik heb geen moment meer rust . Ga ik voortijds slapen wordt ik wakker als hij naar bed komt, en gaat dan na partij woelen en draaien zitten snurken, dan lig ik al weer wakker. Ga ik een uur later dan helaas snurkt hij al. Is het vrij rustig wordt ik in zijn REM slaap wakker van zeer luid snurken! Dan ben ik genoodzaakt te vertrekken naar mijn één van mijn kinderen hun slaapkamer... Als ik dit niet doe doe kan ik niet meer slapen en loopt het tot en beuk en duw partij met een laaiende ruzie midden in de nacht. Mijn partner wilt er vervolgens niet aan dat het hinderlijk is en vind dat het de relatie tot minpunt brengt als je apart slaapt. Hij vind het hinderlijk dat na vele pogingen tot rust hem wakker maak en nog ruzie krijg ook!
Ik vind het heerlijk om te slapen op een dun matrasje naast de kinderen met stijve spieren als gevolg en neem dat voor lief als ik maar van dat gesnurk af ben..

Niets helpt:
ik ben latex/rubber/siliconen/schuimrubber allergisch dus oordoppen gaat niet.
snurkbeugel werkt niet
spray helpt niet
neusklem helpt niet
slaappillen van de huisarts werkt niet. ( voor mij ik word gewoon wakker)

Dokter aangekaart voor mogelijk onderzoek wilt meneer niet, heeft geen last van dus waarom.... Echter wilt ook niets aan overgewicht doen.
Ik vind het prima dat apart slapen dat hindert mij niet niet ik vind dat prettig. Maar hij ziet het als nog een zetje naar een ongezonde relatie, (als je niet meer bij elkaar kunt slapen dan ook geen seks en gezonde relatie.)
Echter ziet hij niet als ik daar in bed blijf irriteren tot woede aan toe dat ik de volgende dag een stuk chagrijn ben en de liefde en seks wel op zijn buik kan schijven omdat moe en geïrriteerd ben. ( krijg echt de nijging om een kussen op zijn gezicht te duwen uit frustratie ) en dit blijft gedurende dag.

Samen wel besproken maar als het er op aan komt laat ie het toch afweten.
Toch vandaag wederom besproken dat ik toch echt vertrek als zo zaagt en niet moet zien als dat het bedervend werkt op de relatie. Toch weer krijgen. Nou ik zie wel of ik morgenochtend wakker wordt met jouw of dat koud bed aantref.
Maakt niet uit meer wat ik zeg, de dokter zal ie zeker niet bezoeken en ook niet om je relatie te redden, meneer keert het om naar het is mijn probleem allemaal.
Kort weg ik schrijfv het van mij af allemaal..... ondanks een vaste en diepe slapen word ik op alle manieren gewoon wakker gesnurkt..

Hij weet van overgewicht.
Hij weet van snurken.
Hij weet van Apneu
Hij weet hoe intens ie snurkt door een app
Hij loopt onder behandeling van artsen die dit weten.
heeft van alles geprobeerd....
Snurk niveau is tot wel 90 decibel gemeten als je naast elkaar slaapt.
Slaaptesten gehad en geeft aan en mijn app ook. van de 10 uur slaap dat hij haalt heeft ie 8,5 uur nonstop gesnukt ,met mijn slaap erbij haal ik net een gezonde slaap van 2,5 uur en word dan wakker.... ga ik eerder slapen (20:45) slaap ik 4 uur bijv. en de rest van de 6 uur slaap ik niet. dit dag op dag....

MAar blijft mijn probleem en help de relatie in de vernieling door nu aan te geven gewoon al uit voorbaat niet meer bij elkaar te willen slapen!
anoniem_6545584a2c7f1 wijzigde dit bericht op 27-02-2021 01:22
7.98% gewijzigd
30wortels schreef:
27-02-2021 12:23
JA hij moet afvallen, maar mag er niks meer overzeggen. Ja hij moet wat aan het snurken doen, echter mag ik er niks meer over zeggen en hem niet steeds wakker maken.

Hij is elke dag moe na het werk dat op de bank in slaap flikkerd maar dat is niet door zijn gesnurk en zelf niet uitrust daardoor. Nee dat is omdat ik hem wakker maak steeds en ik moet dat stoppen. Van die doodlopende discussie die hij kan voeren is zelf doodvermoeiend. Dan na een ruzie uitloopt dat ik boos blij, wilt hij veranderen. dit is maar 3 weken en dan is het weer een gebed zonder eind.

Nu ga ik blijven volhouden en naar andere kamer, en maak maand opnieuw een afspraak bij zijn arts, zal met een eisenpakket moeten komen en brede rug moeten opzetten, hopen dat het gaat helpen. Zo niet ik slaap lekker ergens anders en ga mij er niet meer aan irriteren!

Niets meer doen, zeker geen afspraak maken. Gewoon vanaf nu standaard op andere kamer gaan liggen totdat het kwartje valt en hij zelf wat gaat doen, anders heeft het geen zin.
Alle reacties Link kopieren
Eens met RikM.

In een relatie zorg je voor elkaar. Dus draag je ook zorg voor elkaars gezondheid en welzijn.
Je zoekt gezamenlijk naar oplossingen / manieren om het “werkbaar” te maken / een manier het samenzijn eromheen vorm te geven. Zo zie ik het persoonlijk.

Zijn mentaliteit is minstens zo erg als het geluid. :zzz:
Een mens kan bovendien niet functioneren op twee uur slaap per dag. Dus als hij dat wel best vindt, misschien kun je hem dan vragen wie al jouw taken gaat overnemen?
Alle reacties Link kopieren
Selina0102 schreef:
27-02-2021 03:18
Je spreekt jezelf een beetje tegen. Eerst staat er in je verhaal dat hij er niks aan wil doen.
Daarna dat hij bij een arts loopt ervoor, een app heeft. Een neusklem heeft geprobeerd wat niet werkt.
Hij heeft van alles geprobeerd schrijf je zelf, dus waarom wil hij er dan niks aan doen?
Ik snap hem ook wel dat hij het niet leuk vindt als je steeds bij de kinderen gaat slapen. Dan wordt hij ook onzeker en gaat zich misschien schuldig voelen om iets wat hij niet door heeft/ kan veranderen. Zeer frustrerend lijkt me.
Als je zelfs nog wakker ligt ondanks slaap pillen zou ik maar betere slaappillen proberen of kijken of je slaapproblemen ook niet ergens anders vandaan komen.
Want als je echt moe bent slaap je echt wel, of er nou geluid is of niet. Mensen vallen zelfs in slaap op de bank met volop licht en geluid van de tv aan.
Probeer je in ieder geval niet zo erg te irriteren maar gewoon te zien als iets dat bij hem hoort.
Want door die irritatie en de veronderstelling dat het stil moet zijn lig je juist wakker.
Niet door het gesnurk want daar slapen zoveel mensen door heen
Duidelijk dat jij geen snurkende partner hebt!
Ik kan in een vol café met luide muziek in slaap sukkelen, maar door het gesnurk van mijn partner lag ik nachten wakker.
Het geluid alsof hij stikt in zijn slaap met daarbij de trillingen van het bed, letterlijk door merg en been! En het steeds van je af trekken van de deken door zijn gewoel is ook niet prettig. Gelukkig was mijn partner wél bereid er iets aan te doen en sliepen al snel beide weer rustig.
Alle reacties Link kopieren
In een gezonde relatie neem je elkaars "klachten" serieus. Zo simpel is het.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou hier ongelooflijk pissig van worden. Regel een fatsoenlijk bed voor jezelf en ga daar slapen. Ik zou absoluut niet meer bij hem slapen. Jouw nachtrust is belangrijk en als je zo doorgaat, ga jij er onderdoor. Hij houdt dus geen rekening met jou en wil er niets aan doen? Leuke partner.
Life is short. Eat dessert first.
Alle reacties Link kopieren
Zorgen dat hij naar een KNO arts gaat, die het deugdelijk onderzoekt. Eisen zelfs. Het is niet jouw probleem, het is zijn probleem. Mijn man heeft ook behoorlijk gesnurkt, in Nijmegen hebben ze een stuk kraakbeen uit zijn oor gehaald en op zijn neusbrug gezet. Opening bleek erg nauw, door een eerder ongeluk. Fluitje van een cent en in een dag gepiept. Ook hij heeft overgewicht, daardoor werd het inderdaad meer erg.
Als hij nu snurkt is dat net voor het wakker worden en minimaal.
redhead70 schreef:
27-02-2021 17:37
Zorgen dat hij naar een KNO arts gaat, die het deugdelijk onderzoekt. Eisen zelfs. Het is niet jouw probleem, het is zijn probleem. Mijn man heeft ook behoorlijk gesnurkt, in Nijmegen hebben ze een stuk kraakbeen uit zijn oor gehaald en op zijn neusbrug gezet. Opening bleek erg nauw, door een eerder ongeluk. Fluitje van een cent en in een dag gepiept. Ook hij heeft overgewicht, daardoor werd het inderdaad meer erg.
Als hij nu snurkt is dat net voor het wakker worden en minimaal.
Dat klinkt heftig ? Het is bij hem meer uit zijn keel en huig gegorgel erbij.
Vanavond als thuis is maar eens voorzichtig het balletje opgooien... Ben zelf moe en gesloopt en reageer heel snel gepikeerd en heftig en de meest zware uurtjes op de dag is na het avond eten, maar ja met jonge kinderen dan niet aan toe kunnen geven.
Het komt wel goed
30wortels schreef:
27-02-2021 01:56
ga ik zeker hem vertellen inderdaad. loop al een jaar zo en zelf therapie ervoor.... Maar hij weet het zo te vertellen dat ik onzeker word. na twee dagen niet in bed te slapen dan is hij meelevend en wilt er wat aan doen................
Tot dat dag 3 aanbreekt en dan begint over een lekkere relatie als de partner al niet meer bij elkaar wilt slapen........ en begin ik weer opnieuw
Samen slapen is overgewaardeerd.
Slapen daar gaat het om, en als jij niet tot je slaap komt door zijn gesnurk zal je ook niet zo'n beste partner zijn.
Ik ben zelf de snurker, maar ik ga graag apart slapen als ik daardoor weet dat mijn partner een goede nachtrust heeft gehad.
Alle reacties Link kopieren
30wortels schreef:
27-02-2021 17:51
Dat klinkt heftig ? Het is bij hem meer uit zijn keel en huig gegorgel erbij.
Vanavond als thuis is maar eens voorzichtig het balletje opgooien... Ben zelf moe en gesloopt en reageer heel snel gepikeerd en heftig en de meest zware uurtjes op de dag is na het avond eten, maar ja met jonge kinderen dan niet aan toe kunnen geven.
Het komt wel goed
Was bij mijn man ook zo en dat kwam door en een slechte ademhaling en ongeluk en overgewicht. Hij heeft toen eerst 24 uur met meetapparatuur gelopen inclusief ook een bloeddrukmeter, want dat kan ook schijnbaar een oorzaak zijn. Hij was winnaar. En bloeddruk niet goed en zijn neus niet helemaal oke en te dik.
De operatie stelde niks voor, maar het kon wel alleen maar in Nijmegen of Maastricht. Ons streekziekenhuis waagde zich er niet aan wegens te weinig ervaring.
Ik ben nog elke dag blij dat hij die operatie heeft gehad.
Alle reacties Link kopieren
30wortels schreef:
27-02-2021 17:51
Dat klinkt heftig ? Het is bij hem meer uit zijn keel en huig gegorgel erbij.
Vanavond als thuis is maar eens voorzichtig het balletje opgooien... Ben zelf moe en gesloopt en reageer heel snel gepikeerd en heftig en de meest zware uurtjes op de dag is na het avond eten, maar ja met jonge kinderen dan niet aan toe kunnen geven.
Het komt wel goed
Voorzichtig? Ik zou keihard op de tafel slaan. Tijd om voor jezelf op te komen hoor.
Life is short. Eat dessert first.
doornroosje9 schreef:
27-02-2021 18:03
Voorzichtig? Ik zou keihard op de tafel slaan. Tijd om voor jezelf op te komen hoor.
hahaha oke !
Alle reacties Link kopieren
Moirmel schreef:
27-02-2021 17:51
Samen slapen is overgewaardeerd.
Slapen daar gaat het om, en als jij niet tot je slaap komt door zijn gesnurk zal je ook niet zo'n beste partner zijn.
Ik ben zelf de snurker, maar ik ga graag apart slapen als ik daardoor weet dat mijn partner een goede nachtrust heeft gehad.
Precies, zo makkelijk zou het moeten zijn.
Alle reacties Link kopieren
felice71 schreef:
27-02-2021 09:17
Ja I know.
Er moet daar dan een bed komen, maar hij neemt geen enkel initiatief om dat te regelen.
Het lijkt hem gewoon niet te boeien.
Dus moet ik het weer regelen, net als alles hier in huis.

Voel me al te vaak een schooljuf maar dat is weer een ander verhaal.

Echt, het zal wel door de crisis komen maar ik ben er weer even helemaal klaar mee.

Tja, dat is in jullie huidige dynamiek blijkbaar een gegeven. Waarom je dan jezelf gaat straffen door nou net híer een principieel punt van te maken is mij een raadsel. Echt, doe jezelf een lol en regel een bed voor hem. Pleur het hele pakket in dat kantoor met de mededeling dat daar zijn bed staat. En ga dan genieten van welverdiende nachtrust!
doornroosje9 schreef:
27-02-2021 18:03
Voorzichtig? Ik zou keihard op de tafel slaan. Tijd om voor jezelf op te komen hoor.

Ben je niet te lief voor hem en daardoor neemt hij je niet serieus? Eens met Doornroosje. Zorg dat je heel duidelijk bent en niet om te praten en te vermurwen. Je kan het!
moizer schreef:
27-02-2021 16:56
Duidelijk dat jij geen snurkende partner hebt!
Ik kan in een vol café met luide muziek in slaap sukkelen, maar door het gesnurk van mijn partner lag ik nachten wakker.
Het geluid alsof hij stikt in zijn slaap met daarbij de trillingen van het bed, letterlijk door merg en been! En het steeds van je af trekken van de deken door zijn gewoel is ook niet prettig. Gelukkig was mijn partner wél bereid er iets aan te doen en sliepen al snel beide weer rustig.
Ja, dat stikgeluid bij mensen met apneu is vreselijk. Dat de hele ademhaling stagneert en dan opeens komt het weer op gang. In dit proces ook niet in een regelmatig tempo of een soort ritme. Niet doorheen te slapen.
Alle reacties Link kopieren
redhead70 schreef:
27-02-2021 17:37
Zorgen dat hij naar een KNO arts gaat, die het deugdelijk onderzoekt. Eisen zelfs. Het is niet jouw probleem, het is zijn probleem. Mijn man heeft ook behoorlijk gesnurkt, in Nijmegen hebben ze een stuk kraakbeen uit zijn oor gehaald en op zijn neusbrug gezet. Opening bleek erg nauw, door een eerder ongeluk. Fluitje van een cent en in een dag gepiept. Ook hij heeft overgewicht, daardoor werd het inderdaad meer erg.
Als hij nu snurkt is dat net voor het wakker worden en minimaal.

Wat een goede tip. Hier idem. Cwz of radboud?
Alle reacties Link kopieren
30wortels schreef:
27-02-2021 18:04
hahaha oke !

Nou inderdaad, TO laat nogal over zich heenlopen.
Ze reageert ook niet op posts waarin haar man als niet leuk/manipulatief wordt gezien.
Alle reacties Link kopieren
Metallover schreef:
27-02-2021 19:16
Nou inderdaad, TO laat nogal over zich heenlopen.
Ze reageert ook niet op posts waarin haar man als niet leuk/manipulatief wordt gezien.

Dat weet ze zelf allang natuurlijk, ze noemt immers dat hij NPS heeft.
Alle reacties Link kopieren
S-Groot schreef:
27-02-2021 19:18
Dat weet ze zelf allang natuurlijk, ze noemt immers dat hij NPS heeft.
NPS?
Metallover schreef:
27-02-2021 19:23
NPS?
Ik moest het ook opzoeken: narcistische persoonlijkheidsstoornis
Alle reacties Link kopieren
novaviva schreef:
27-02-2021 19:27
Ik moest het ook opzoeken: narcistische persoonlijkheidsstoornis

Oh, nou dan zou ik hem niet in een andere kamer zetten, maar gelijk uit huis!
Opgeruimd staat netjes.

Wat doe je jezelf dan aan....
Alle reacties Link kopieren
Metallover schreef:
27-02-2021 19:32
Oh, nou dan zou ik hem niet in een andere kamer zetten, maar gelijk uit huis!
Opgeruimd staat netjes.

Wat doe je jezelf dan aan....
Ja idd en je kinderen.
Je hebt maar een leven en dan jezelf zo wegcijferen. Normaal zou ik eerder geneigd zijn om te zeggen probeer het voor de kinderen. Maar hier niet. Ook denken aan de kinderen die als kopp kind opgroeien.
Alle reacties Link kopieren
30wortels schreef:
27-02-2021 01:41
Wij hebben een goede relatie tot zo ver ik dat accepteer.
Mijn partner heeft nps maar kan wel tot zo ver inleven. maar eigenlijk pas als een onafhankelijk persoon or arts dit meld. dan kan hij wel begrijpen maar niet relativeren. met hulp dan wel uiteindelijk. maar meer eigenlijk, als hem iets gebeurd dat wat hij hinderlijk vind.
Dus ja als ik dus 3 weken een oerwoud afzaag en hij niet kan slapen, en dat er dan een buitenstaander meld van oei! Dan ziet ie het wel. Ik kan het niet anders zien als egoistich
Het is dus steeds strijden en vechten tot ik word gezien door partner. 1000 procent ik kan dit.... Is met alles gelukt. maar dit euvel waarvan hij zich niet bewust van is... Die gaat er dus niet in!

En ja ik heb hem gezegd nu ergens anders te slapen tot mij serieus neemt. Hij ziet dat niet zo, dat weet ik, maar kan het niet meer opbrengen. Ik slaap ergens anders wat hij er ook van vind, tot dat hij actie onderneemt. wat zo is het...
Hij wilt niet dat dat stuk chagrijn ben en vervolgens niet ben te genieten . Maar ik ben ook niet te genieten door te weinig slaap en baan en zorg voor de kinderen en de fucking oerwoud!

TO kan dit, 1000 procent. Je moet je inderdaad afvragen of je het ook moet willen.
Alle reacties Link kopieren
Rilena schreef:
27-02-2021 19:10
Wat een goede tip. Hier idem. Cwz of radboud?
Radboud

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven