Gezondheid alle pijlers

Gezonder eten

03-04-2017 20:42 135 berichten
Het leek me leuk om een groepje met andere gelijk gestemde te zoeken die ook gezonder willen eten.

Dit topic is niet zo zeer bedoeld voor mensen die willen afvallen of aan willen komen maar mensen die tevreden zijn over hun uiterlijk & gewicht maar alleen (te veel) ongezonde dingen eten.

Ik hoop zo tips uit te kunnen wisselen met elkaar en elkaar te kunnen motiveren gezonder te gaan leven.



Stel jezelf voor en leg je probleem uit en dan kunnen we samen aan de slag!
Alle reacties Link kopieren
Foutje
nokie wijzigde dit bericht op 01-05-2017 21:11
Reden: foutje
% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Foutjes ... haha sorry hoor
Oh wat jammer dat je vriend dat niet lust, dan motiveert het ook niet om nieuwe dingen uit te proberen als je het alleen voor jezelf doet. Zeker twee verschillende maaltijde naast elkaar. Verschillende maaltijde op basis van aardappelen misschien iets?



snackbar op zijn tijd kan geen kwaad maar als je al de hele dag hebt lopen snaaien en ongezond hebt lopen doen voelt het zo extra naar vind ik altijd.

Wat ik nu probeer te doen als ik echt geen zin heb om te koken is of vriend het laten doen of een maaltijdsalade kopen.



Vandaag ontbeten met meloen, als middag eten crackers met ham en meer fruit, avondeten was luxe 3 gangen met tomaten soep, nasi en vla. Ik heb tussendoor niet veel gegeten omdat ik niet veel tijd had.
Alle reacties Link kopieren
Ja maaltijdsalades, heerlijk! Die koop ik meestal als ze in de aanbieding zijn....!



Zonder tussendoor eten kan ik echt niet, dan val ik echt om hoor..

En geen tijd om te eten ken ik niet, als ik echt honger heb ga ik vanzelf eten, ik moet wel. Ik merk het echt aan mijn lichaam als ik te lang niet eet.
Maaltijdsalades zijn inderdaad relatief duur!



Ik eet liever ook meer hoor maar dit was een slechte dag. Als ik te lang doorloop met honger en dan niet eet gaat het honger gevoel weg. Ik weet het, heel slecht.



Heb je tips voor kleine makkelijke dingen om tussendoor te eten? (Geen brood, boe!)
quote:whitewolves schreef op 01 mei 2017 @ 22:09:

Heb je tips voor kleine makkelijke dingen om tussendoor te eten? (Geen brood, boe!)Ongebrande, ongezouten noten, babybelkaasjes, gekookt ei, bakje kwark.
Alle reacties Link kopieren
Tussendoor: banaan, peer, appel, vers fruit dus, ongezouten noten, dadels, gedroogd fruit, yoghurt met muesli (zonder suiker), wat wortels, paprika, crackers, gezonde havermoutkoekjes ofzo (zelfgemaakte), zelfgemaakte muesli- of notenreep (wel zelfgemaakt, ander is het echt niet gezond), een lekkere kom soep! Zelf eet ik ook wel ook brood tussendoor.
Alle reacties Link kopieren
Tot nu.

o- twee crackers met smeerkaas 20+

t- aardbeien Mmm

l- twee boterhammen met een gekookt ei en snoeptomaatjes

t- krentenbol
Alle reacties Link kopieren
Poeh, dat je dat volhoudt Hallo4, tot de lunch alleen maar 2 belegde crackers en wat aardbeien. Dat is toch niet te doen...



Vandaag:

O: Smoothie van 175 ml ananassap, handje spinazie, handje ijsbergsla, 1 kinderbanaan en 1 theelepel geraspte kokos. En ernaast wat cashewnoten.

T: 2 (grote) beschuiten met sandwichspread, 1 appel

L: Wat stamppot van zoete aardappel, spruitjes en rode paprika. En tosti (van 2 kleine volkoren boterhammen) met kaas en wat curry.

T: 1 kleine banaan, 30 gram rozijnen, handje pecannoten

A: macaroni bolognese en een kom tomatensoep

T: 2 rijstwafels met pindakaas, en weer 1 appel (wel een ander soort, nu Fuji, vanmorgen Elstar)

En veel thee
Alle reacties Link kopieren
Hier een goede link voor gezonde tussendoortjes!

http://www.ilovehealth.nl/food/20-x-gez ... ndoortjes/
Alle reacties Link kopieren
Hier kun je trouwens ook veel inspiratie op doen.

http://www.ilovehealth.nl/category/food/eetdagboeken/

Ik heb deze bekeken: VEGAN eetdagboek van vegan queen Sanne van Living The Green Life!

Maar keuze uit genoeg eetdagboeken, dus waarschijnlijk veel goede ideeën, niet alleen voor tussendoor, maar voor alle eetmomenten eigenlijk. Eigenlijk moet ik voor mezelf de goede ideeën die ik tegenkom ergens opschrijven ofzo, anders moet je steeds opnieuw zoeken.
Bedankt voor jullie tussendoortjes tips!



O: Aardbeijen & banaan

T: Opgebakken bacon

M: Crackers & mandarijntje

A: Friet met frikandel (Ik was vergeten boodschappen te doen en winkels waren zijn al dicht)



Ik drink alleen maar water, thee en koffie op zo'n dag.



Nokie , wat is een kinderbanaan? Gewoon een kleine banaan?
Alle reacties Link kopieren
Ja inderdaad een kleine banaan en ook wat zoeter van smaak (maar het gaat mij om het formaat).



Wat heb je trouwens weinig gegeten vandaag!

Bak je de bacon zelf op of koop je van die uitgebakken bacon??



Ik ben nu begonnen met een lijst maken met gezond eten, met dingen die mij lekker lijken dan.
Ik bak de bacon zelf, koop het bij de slager en bak het dan thuis uit.



Koop je die bananen bij de supermarkt? Ik kan me niet herinneren dat ik ze ooit heb gezien.
Alle reacties Link kopieren
Nokie: Het is inderdaad weinig, maar ik kom op z'n dag ook pas om 11.00 uur bed.

Dan is het zo weer middag.

Vandaag weer begonnen met twee crackers met smeerkaas 20 + en handje blauwe bessen( als ik haast heb weet ik niet zo goed wat ik moet eten, en dan is dit nog een beetje gezond..)

m- twee tosties van kaas, tomaat en pesto. en bakje snoeptomaatjes

a- gevulde paprikas uit de oven. gevuld met tonijn, uit en prei en bedekt met een dikke laag kaas. en couscous met tomaatjes, feta en courgette.

t- vanavond ga ik op de bank mango eten! heb er nu al zin in haha. Vind ik zo lekker



Een vriendin van mijn is nu kcal aan het tellen. Doen jullie dit ook? Ik tot nu toe niet, vind de eetmeter toch vaak te veel werk.



Doen jullie iets qua sport? en zo ja wat? Letten jullie daar ook op qua voeding?



Fijne avond meiden!
quote:whitewolves schreef op 02 mei 2017 @ 19:33:

T: Opgebakken bacon

Dat vind ik zo lekker! (Of opgebakken ontbijtspek, maar bacon vind ik nog lekkerder.)
Alle reacties Link kopieren
Whitewolves, ja die bananen koop ik gewoon bij de supermarkt (bij de Plus, ik weet niet of meer supermarkten ze verkopen).



Hallo4, oké als je inderdaad zo laat uit bed komt kan ik me er iets bij indenk ja, anders niet.

Nee ik tel geen calorieën. En de eetmeter heb ik laatst uitgeprobeerd, maar die gebruik ik ook niet. Misschien leuk om een maand eens te kijken hoe je het doet qua voedingswaarden enzo, maar niet iets om blijvend te doen voor mij.

Ja mango! Heerlijk, heb ik toevallig net ook gehad.. hmmm.



Ik sport niet nee, maar ben op mijn werk al heel veel in beweging (zowel qua lopen als qua tillen etc), en in m'n privé-leven trouwens ook wel, ik zit weinig stil.



Vandaag:

O: Wat rijstmelk met ontbijtgranen (zonder suiker), wat zomerfruitmix uit de vriezer en een kleine banaan (ja weer de kinderbanaan)

T: Tosti van 2 kleine sneden volkoren brood met 1 plak kaas en wat curry erbij

L: 1/2 banaan, tosti van 2 kleine sneden volkoren brood met 1 plak kaas en wat curry erbij (alweer!)

T: 1 kiwi green, 1 appel

T: 1 cracker, 2 gedroogde abrikozen met witte chocolade (Lidl paasassortiment, geen aanrader! de chocolade is erg vies)

A: bord macaroni bolognese (nog over van gisteren)

T: 1 grote gevulde koek, wat verse mango
Alle reacties Link kopieren
o- havermoutpannenkoeken met banaan

l- couscous salade met feta, komkommer en tomaat

a- pompoensoep excelent van de AH en een broodje om te dippen.

t- vanavond nog wat fruit.



Van het weekend 3 verjaardagen en ik ga met mijn vriend uit eten.

Ik vind gebak niet zo lekker, maar ik hou van alles wat op tafel word gezet.

Oh en ik vind het zo lullig om nee te zeggen, dus neem ik toch maar altijd een stukje gebak. Stom eigenlijk.



Noki jou lijstje zijn vaak erg goed! Je eet regelmatig en gezonden dingen. Ik merk dat nu ik gezonder ben gaan eten ik langzaam wat dingen uit mijn voedingspatroon ga schrappen omdat ik deze ongezond vind.. hierdoor hou ik het dan ook vaak niet meer vol. Ik kan niet één koekje eten, dus daarom verban is ze helemaal.
Alle reacties Link kopieren
Hallo4, toch vind ik dat je vandaag ook weer te weinig gegeten hebt...



Vandaag:

O: Wat rijstmelk met ontbijtgranen (zonder suiker), wat zomerfruitmix uit de vriezer en een kleine banaan

T: 1 snee volkoren brood met witte chocolade pasta, 1 appel

L: Salade van verse spinazie, verse mango, 1 banaan, pecannoten en kokosmelk

T: 1 chocolademuffin, hmmmm

T: 1 nakd reep (dadels, cashewnoten, rozijnen, cacao)

A: Aardappelbolletjes (uit airfryer), 1 vega groentenburger, broccoli + stukje dadelbrood (omdat het avondeten niet zo veel was)

T: niets!

En veel thee!
Hee ik ben weer terug Ik ben vorige week oa verhuisd in alle drukte die ik toch al had en gezond eten.. tja dat is er bij ingeschoten. Ik merk overigens ook dat het in het weekend heel lastig is om echt goed te eten. Ik zie mijn vriend alleen maar dan en die kan alles hebben. Verder heb ik dan vaak feestjes ed waardoor het lastig wordt om nee te zeggen. Soms gaat dat beter dan de andere keer. Hoe gaan jullie om met sociale druk?
Alle reacties Link kopieren
Noki: goed dat je mij hier op wijst. Dat is niet de bedoeling.. Ik ga het proberen anders aan te pakken. Ik neem wel vaak grote porties, maar zal deze nog verder aanvullen



Gezellig dat je weer terug bent bobobo. hoe bevalt het in je nieuwe huis? Ik herken wat je zegt! Soms heb ik zoiets van prima die sociale druk dat is een goed excuus. Andere keren is het vervelend en heb ik daarna een schuld gevoel omdat ik dan veel te veel ongezonde dingen heb gegeten.
Alle reacties Link kopieren
Hier ook herkenbaar hoor, door drukte minder gezond eten. Dat komt dan vooral doordat het even snel moet zijn, en niet rustig de tijd nemen om wat te bedenken en iets lekker gezonds klaar te maken.



Dat het in het weekend lastiger is om goed te eten is ook herkenbaar ja... Ojee, het is alweer weekend!

Mijn vriend eet vooral ongezond eigenlijk... Wij wonen trouwens samen, dus ik ook wel veel ongezonde dingen in huis hier. Hij moet eigenlijk ook aankomen, dus juist nog meer eten.

Sociale druk, ja nou ik neem nooit niets eigenlijk. Als ik op een feestje ofzo gewoon zin in heb in een stukje gebak / wat chips / nootjes dat neem ik dat ook wel, alleen snaai ik niet de hele middag/avond door. Of ik neem wat meer gezonde dingen (als die er zijn) zoals komkommer, tomaatjes, gezonden noten, dat soort dingen. Maar helemaal niets nemen doe ik sowieso niet. Trouwens qua drinken vind ik dat ook best lastig, want normaal drink ik bijna alleen maar thee en water. Bij een andere neem ik vaak wel een paar koppen thee, maar daarna toch vaak iets ongezonds zoals sap of fris, terwijl ik dat eigenlijk liever niet doe.



Ook dat is herkenbaar als je door sociale druk toch wat neemt waar je je daarna niet prettig bij voelt. (dat heb ik dus ook al een beetje met het drinken)

Op het werk trek ik me daar trouwens helemaal niets van aan, dan eet ik gewoon lekker gezond als ik dat wil. Ze zijn er onderhand wel aardig aan gewend... Waar het eerst vaak ''wat heb je nou dan weer bij je'' ofzo wat wordt het nu belangstellend en zeggen ze ''wat heb je nu weer voor lekkers gemaakt''
Alle reacties Link kopieren
Bij toeval ontdekt!



Roerbakken in iets olijfolie:

- 1/3 courgette in blokjes

- 1/2 kleine ui in blokjes

- 1/3 rode paprika in blokjes

- beetje italiaanse kruiden

- beetje tijm (dat ruikt ook al zo lekker!)

Op je bord doen en dan hüttenkase erover, heerlijk!!!

Eén trostomaat in partjes erbij en smullen maar!



Dit is uiteraard geen hoofdgerecht, daar is het te weinig voor, maar heerlijk in combinatie met een broodje kaas ofzo (of een broodje kruidenboter zoals ik had)
Oeeh lekker Nokie, ik heb alles daarvan in huis, behalve dan de huttenkase. Maar ik ga dat zeker een keer proberen! Ik had gisteren ovenschotel gemaakt met aardappel, prei erwtjes en rode paprika en kaas. Was ook heel lekker, met flink veel kerrie erdoor
Ik meld me ook. Dertiger. Werk 25 vaste uren waaronder 2 avonden en de rest flexibel in te plannen waardoor gezond eten er wel vaker dan ik wil bij in schiet.

Patat enzo eet ik niet maar wel veel uit zakjes, pakjes en potten.



De eerste stap is gezet mijn eten te halen bij de slager, groenteman etc. Ik geloof dat dat toch gezonder is. Nu nog op zoek maar snelle en gezonde recepten die ik eventueel koud mee kan nemen als lunch.



Ik drink ook veel te weinig dus dat moet ik ook aanpakken. Ik ben overigens niet te dik maar wil me fitter voelen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven