GLI/medicatie of operatie
zaterdag 2 mei 2026 om 08:24
Hoi allemaal,
Ik zit al jaren te struggelen met mijn gewicht en ik merk dat ik er nu echt doorheen zit. Door de jaren heen ben ik alleen maar zwaarder geworden. Na mijn zwangerschap, weer starten met anticonceptie en vooral in de avonden veel trek… het blijft een terugkerend probleem.
Ik probeer echt van alles: ik zet vaak 10.000 stappen per dag, doe aan aquasport en zwem 2 keer per week. Ik let op mijn voeding en probeer eiwitrijk te eten, maar toch heb ik vaak snel weer trek. Soms gaat het een tijdje goed en val ik wat af, maar dan komt er weer zo’n moment dat ik toegeef en bijvoorbeeld een zak M&M’s leeg eet… en dan voelt het alsof alles voor niks is geweest.
Ik heb uiteindelijk de stap gezet naar de huisarts, omdat ik het zat ben en me er echt onzeker en verdrietig door voel. Mijn BMI is momenteel 41. Ik heb aangegeven dat ik graag een gastric bypass wil en vroeg om een doorverwijzing.
Mijn huisarts wilde daar niet meteen in meegaan en stelde voor om te starten met medicatie (zoals Ozempic). Ze gaf aan dat dit waarschijnlijk binnenkort volledig vergoed zou worden zonder eerst een jaar GLI-traject te hoeven volgen. Wel adviseerde ze om alvast met GLI te starten, dus dat heb ik enthousiast gedaan.
Maar nu, 2 maanden later, blijkt die vergoeding er helemaal niet doorheen te zijn gekomen…
Dus nu sta ik voor een keuze:
Eerst een jaar GLI volgen en daarna mogelijk Saxenda vergoed krijgen
Zelf medicatie betalen (Wegovy), maar dat kost zo’n €150-€200 per maand (en misschien moet je dat wel heel lang blijven gebruiken?)
Of toch kiezen voor een operatie
Eerlijk gezegd voelt het als een enorme domper.
Ik heb me nu dus al aangemeld voor GLI, maar veel dingen weet ik denk ik al. Het probleem zit voor mij echt in de knop omzetten en volhouden. En soms voelt het alsof mensen makkelijk praten terwijl het voor mij echt een gevecht is.
Ik twijfel nu enorm welke weg ik moet kiezen. Ik weet dat een operatie ook risico’s heeft en dat je daarna ook je levensstijl moet aanpassen, maar het wordt tegenwoordig zo vaak gedaan dat het ergens ook “normaal” voelt.
Zijn er mensen die in een soortgelijke situatie hebben gezeten?
Waar hebben jullie voor gekozen en waarom?
En hoe gaat het nu met jullie – fysiek en mentaal?
Ik hoop dat jullie ervaringen mij kunnen helpen om een keuze te maken
Ik zit al jaren te struggelen met mijn gewicht en ik merk dat ik er nu echt doorheen zit. Door de jaren heen ben ik alleen maar zwaarder geworden. Na mijn zwangerschap, weer starten met anticonceptie en vooral in de avonden veel trek… het blijft een terugkerend probleem.
Ik probeer echt van alles: ik zet vaak 10.000 stappen per dag, doe aan aquasport en zwem 2 keer per week. Ik let op mijn voeding en probeer eiwitrijk te eten, maar toch heb ik vaak snel weer trek. Soms gaat het een tijdje goed en val ik wat af, maar dan komt er weer zo’n moment dat ik toegeef en bijvoorbeeld een zak M&M’s leeg eet… en dan voelt het alsof alles voor niks is geweest.
Ik heb uiteindelijk de stap gezet naar de huisarts, omdat ik het zat ben en me er echt onzeker en verdrietig door voel. Mijn BMI is momenteel 41. Ik heb aangegeven dat ik graag een gastric bypass wil en vroeg om een doorverwijzing.
Mijn huisarts wilde daar niet meteen in meegaan en stelde voor om te starten met medicatie (zoals Ozempic). Ze gaf aan dat dit waarschijnlijk binnenkort volledig vergoed zou worden zonder eerst een jaar GLI-traject te hoeven volgen. Wel adviseerde ze om alvast met GLI te starten, dus dat heb ik enthousiast gedaan.
Maar nu, 2 maanden later, blijkt die vergoeding er helemaal niet doorheen te zijn gekomen…
Dus nu sta ik voor een keuze:
Eerst een jaar GLI volgen en daarna mogelijk Saxenda vergoed krijgen
Zelf medicatie betalen (Wegovy), maar dat kost zo’n €150-€200 per maand (en misschien moet je dat wel heel lang blijven gebruiken?)
Of toch kiezen voor een operatie
Eerlijk gezegd voelt het als een enorme domper.
Ik heb me nu dus al aangemeld voor GLI, maar veel dingen weet ik denk ik al. Het probleem zit voor mij echt in de knop omzetten en volhouden. En soms voelt het alsof mensen makkelijk praten terwijl het voor mij echt een gevecht is.
Ik twijfel nu enorm welke weg ik moet kiezen. Ik weet dat een operatie ook risico’s heeft en dat je daarna ook je levensstijl moet aanpassen, maar het wordt tegenwoordig zo vaak gedaan dat het ergens ook “normaal” voelt.
Zijn er mensen die in een soortgelijke situatie hebben gezeten?
Waar hebben jullie voor gekozen en waarom?
En hoe gaat het nu met jullie – fysiek en mentaal?
Ik hoop dat jullie ervaringen mij kunnen helpen om een keuze te maken
zaterdag 2 mei 2026 om 23:11
Toch blijft het in mijn ogen raar om te zeggen dat je een spuit van 15 mg gebruikt, die vervolgens 4x 15 mg blijkt te bevatten.Saelle1 schreef: ↑02-05-2026 22:22Elke spuit heeft 4 x een dosis. Je neemt elke week 1x een dosis. Dus een spuit van 15mg heeft 4x een dosis van 15mg wat genoeg is voor een maand. Door daar maar de helft van te nemen (7.5mg) kan je er dus 8 weken mee doen.
Het hangt een beetje af van de voorschrijver hoe soepel ze daar mee omgaan maar als je bijvoorbeeld 2,5mg uit een 15mg spuit zou nemen dan kan je er dus zo' 6 maanden meedoen. Dan vallen de kosten wel mee. Echter niet elke arts/apotheek zal hier aan meewerken en dan moet je dus beginnen met een 2.5mg spuit. Wel kan je zelf het ophogen uitstellen als het niet nodig is en dan elke maand wel officieel een dosis opgaan. Dan zit je in 5 maanden op 15mg en afhankelijk van welke dosis je dan echt neemt kan je geld besparen.
Of je elke maand op moet hogen hangt heel erg van hoe je lichaam reageert.
Dat is voor buitenstaanders toch niet te volgen?
Be yourself, but maybe not always.
Week 28 van de Extremely Demotivational Calendar
zaterdag 2 mei 2026 om 23:50
Nou, inderdaad. Daar ben ik laatst ook flink tegen aan gebotst toen mijn oudste iets mankeerde waar ze al minstens 1.5 jaar mee rondliep. Kind moedeloos, voelde zich meerdere malen niet serieus genomen door de huisarts, alles geprobeerd om er vanaf te komen zonder resultaat. De schat. Zo je best doen, zo lang en dan beland je uiteindelijk naSolomio schreef: ↑02-05-2026 09:45
Ik heb toevallig a.s. maandag een gesprek met mijn huisarts over iets anders waar hij steeds moeilijk over doet.
Er is voor weinig aandoeningen een 'one size fits all' en ik word steeds gefrustreerder over al die rigide protocollen waar je als patiënt ingepropt wordt, zonder echt te kijken wat in jouw specifieke geval het beste is.
Sorry, frustratiemomentje.
toch maar weer een huisartsenpraktijk bezoek op de SEH. Kind is gegaan omdat verkering dat adviseerde. Was ik blij mee.
Maar hoe de rest daar allemaal verliep...
Daar krijgen ze nog wel ff feedback op van mij. Hele vreemde gewaarwording.
Komt allemaal goed met kind maar het had heel anders af kunnen lopen en ik vind het geen kleinigheid als er zo met je kind wordt omgesprongen. Het had niet zo gehoeven en het had ook niet zo gemoeten.
Voelde me ook en tijdje schuldig als moeder. Bang geweest ook
Onduidelijk gehandeld door het ziekenhuis, fouten, onnodige ingrepen.
Ik ben geen arts.
Mijn kind is geen aansteller.
Als je 6 x voor hetzelfde komt en niks helpt stuur je diegene toch niet met het zelfde wat niet werkte weer weg ?!
En dat is dan alleen nog maar de huisarts.
Sorry ik loop leeg.
Offtopic.
Ik vond je uitspraak herkenbaar en mooi geformuleerd Solomio.
Ik lees je graag. Zo' n formulering kan mij helpen mijn feedback qua woorden goed vorm te geven. Ik kan zelf soms zo'n wollige prater en denker zijn. Hate that.
Sorry TO!
Ik wens je het beste ermee heb geen tips oordeel ervaring of kennis .
zondag 3 mei 2026 om 01:44
Ik heb eindelijk na een lang verhaal bij de huisarts zo ver dat ze ozempic voor me heeft aangevraagd via de apotheek. Betaal ik zelf, 115,- voor een 0,5mg spuit (en ik start met 0,25mg dus dan zou ik daar 8 weken mee kunnen doen?) Ik start volgende week.
De GLI volg ik daarnaast omdat idd vanwege verzekerings technische redenen een zorgverzekering over een haar zou kunnen zeggen, we vergoeden alleen voor mensen met een +1 jarig GLI traject. Maar zelfs mn huisarts zei dat ik er niet te veel van moest verwachten. Ik heb in juni de intake en september start de groep. Dan ben ik dus al 5 maanden met de Ozempic bezig.
BMI ook 41 trouwens.
De GLI volg ik daarnaast omdat idd vanwege verzekerings technische redenen een zorgverzekering over een haar zou kunnen zeggen, we vergoeden alleen voor mensen met een +1 jarig GLI traject. Maar zelfs mn huisarts zei dat ik er niet te veel van moest verwachten. Ik heb in juni de intake en september start de groep. Dan ben ik dus al 5 maanden met de Ozempic bezig.
BMI ook 41 trouwens.
zondag 3 mei 2026 om 06:01
Ah dan zit jij in hetzelfde schuitje denk ik! Waarschijnlijk wordt dan volgend jaar saxenda vergoed en niet de ozempic. En dat is het m juist... volgens de diabetesverpleegkundige werken ozempic en wegovy beter dan de saxenda en zal dat niet echt zn werk meer doen, dus overstappen heeft dan weinig zin, waardoor je nog steeds zelf blijft betalen... en dat maakt de overweging zwaarder. Ik baal als een stekker dat het niet vergoed word na een jaar en ze raad aan om het wel minimaal 2 a 3 jaar te blijven gebruiken en wie weet levenslang.Babylon schreef: ↑03-05-2026 01:44Ik heb eindelijk na een lang verhaal bij de huisarts zo ver dat ze ozempic voor me heeft aangevraagd via de apotheek. Betaal ik zelf, 115,- voor een 0,5mg spuit (en ik start met 0,25mg dus dan zou ik daar 8 weken mee kunnen doen?) Ik start volgende week.
BMI ook 41 trouwens.
Heb jij ook een operatie overwogen of dat niet?
zondag 3 mei 2026 om 09:01
Ik accepteer dat ik het zelf moet betalen. Had ook liever Mounjaro gedaan, maar dat gaat via een kliniek en is 3x zo duur. De huisarts kan allen ozempic voorschrijven en 115,- per maand is voor mij wel te betalen. Mn huisarts was zelf niet tevreden over de resultaten van saxenda, dus dat wilde ze niet voorschrijven.
Nee, ik heb nooit een operatie overwogen. Ik heb al slokdarm problemen en wil niet het risico lopen om dit te verergeren. En die kans is groot. Dan zou eten voor mij altijd een probleem worden.
Daarnaast ken ik een aantal mensen die wel een gpb hebben gedaan en die zijn allemaal na een jaar of 5 weer fors aangekomen.
Ik ga er vanuit dat ik de rest van mn leven aan de medicatie moet. Zeker nu al met fors overgewicht weet ik dat mijn lichaam direct weer naar eten verlangd als ik zou stoppen na 2 jaar en ik flink gewicht kwijt bent. Dat is biologisch nu eenmaal zo. Maar de ontwikkelingen gaan de laatste paar jaren zo hard, dat tussen nu en 3 jaar het hopelijk een stuk goedkoper wordt en het misschien wel in pilvorm verkrijgbaar is.
Nee, ik heb nooit een operatie overwogen. Ik heb al slokdarm problemen en wil niet het risico lopen om dit te verergeren. En die kans is groot. Dan zou eten voor mij altijd een probleem worden.
Daarnaast ken ik een aantal mensen die wel een gpb hebben gedaan en die zijn allemaal na een jaar of 5 weer fors aangekomen.
Ik ga er vanuit dat ik de rest van mn leven aan de medicatie moet. Zeker nu al met fors overgewicht weet ik dat mijn lichaam direct weer naar eten verlangd als ik zou stoppen na 2 jaar en ik flink gewicht kwijt bent. Dat is biologisch nu eenmaal zo. Maar de ontwikkelingen gaan de laatste paar jaren zo hard, dat tussen nu en 3 jaar het hopelijk een stuk goedkoper wordt en het misschien wel in pilvorm verkrijgbaar is.
zondag 3 mei 2026 om 22:35
Nee, dat is inderdaad niet handig geformuleerd. Gebruikers praten er zo over maar niet-gebruikers zullen het inderdaad op deze manier niet kunnen volgen. Zeker ook omdat sommige injecties dagelijks zijn en Mounjaro is wekelijks.
maandag 4 mei 2026 om 10:38
Dat vind ik idd ook verwarrend. Op de spuit van 0,5 staat dan dat de content 1,5mg is bijvoorbeeld. Dan ga ik toch echt twijfelen aan mijn reken skills. Want 4x 0,5 is toch echt meer...
maandag 4 mei 2026 om 19:29
Nou ik heb de kosten van de apotheek ontvangen en voor wegovy 2.7 mg komt op bijna €200 voor 4 weken. Dat vind ik toch behoorlijk hoog!
nu zet het mij toch aan het denken een maagverkleining te nemen. Ik zit zo in twijfel wat ik moet doen. Het afvallen gewoon lukt me al jaren niet.... ik voel me dan toch wel wat zwak.
maandag 4 mei 2026 om 19:41
En “gewoon” een jaar lang uitzitten en de GLI doen en dan alsnog medicatie?YOKI schreef: ↑04-05-2026 19:29Nou ik heb de kosten van de apotheek ontvangen en voor wegovy 2.7 mg komt op bijna €200 voor 4 weken. Dat vind ik toch behoorlijk hoog!nu zet het mij toch aan het denken een maagverkleining te nemen. Ik zit zo in twijfel wat ik moet doen. Het afvallen gewoon lukt me al jaren niet.... ik voel me dan toch wel wat zwak.
Oppakken en doen wat wel al lukt in dat jaar en dat zien als tijdsinvestering?
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben
is meer
lief
dan hebben
maandag 4 mei 2026 om 20:25
Ik vind een jaar dan wel echt heel lang duren. Ik ben 15 kilo aangekomen in een jaar door zwangerschap, iets vertraagde schildklier en hormoonspiraal denk ik. Ik blijf bewegen en probeer zo goed als op mijn voeding te letten maar soms gaat het weer mis. Telkens faal ik weer! Met zo'n hoge bmi vind ik een jaar lang wachten echt heel erg lang. En ik wil ook echt proberen voor te houden elke keer, maar dan val ik weer terug en pak ik het weer op. Het afvallen gaat ook zo super langzaam bij mij.
maandag 4 mei 2026 om 22:21
Ik lees net dat je minimaal een jaar lang onder begeleiding bezig moet zijn geweest met afvallen (GLI/diëtiste/enz) de afgelopen 4-5 jaar voor een maagverkleining.
Als je dat niet kan bewijzen moet je dat eerst doen.
Er is zo te lezen geen vergoede/verzekerde mogelijkheid om direct met medische ondersteuning te gaan afvallen.
Of heb je de afgelopen paar jaar een jaar lang onder begeleiding gelopen van een diëtiste? Dat zal schelen in je traject.
Er is zo te lezen geen vergoede/verzekerde mogelijkheid om direct met medische ondersteuning te gaan afvallen.
Of heb je de afgelopen paar jaar een jaar lang onder begeleiding gelopen van een diëtiste? Dat zal schelen in je traject.
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben
is meer
lief
dan hebben
maandag 4 mei 2026 om 23:08
Maagverkleining wordt wel vergoed, ken meer mensen die met een zwaar bmi snel zijn geholpen. Alleen de prikpennen worden na een jaar GLI pas vergoed en alleen de saxenda. Het overige moet je dus zelf bekostigen en dat is veel geld. Nu hoor je wel geruchten dat er waarschijnlijk meer soorten prikpennen op de markt worden gebracht en dat het waarschijnlijk goedkoper gaat worden maar of het werkelijk zo is? Ik zit nu al maanden lang na te denken wat ik moet doen en kom er maar niet uit.IBIopviva schreef: ↑04-05-2026 22:21Ik lees net dat je minimaal een jaar lang onder begeleiding bezig moet zijn geweest met afvallen (GLI/diëtiste/enz) de afgelopen 4-5 jaar voor een maagverkleining.
maandag 4 mei 2026 om 23:11
Tja ik heb wel al geleerd dat ieder persoon weer anders reageert.
Ikzelf gebruik het nu 6 weken en ben 11% van mijn lichaamsgewicht kwijt op 0,6.
Maar ben je nu afgelopen jaren een jaar lang begeleid bezig geweest met afvallen?
Lukt het je wel om naar realistische mogelijkheden te kijken ipv naar onmogelijkheden?
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben
is meer
lief
dan hebben
maandag 4 mei 2026 om 23:14
Sorry maar je blijft echt hangen. Geloof me ik ken de regels. Ik snap echt niet waarom je maandenlang passief aan het nadenken bent. Was op zijn minst naar een diëtiste gegaan of in ieder geval aangemeld voor de GLI terwijl je nadacht. Er is geen kant en klaar oplossing dat is ook een maagverkleining of medicatie niet en ik kan het weten. Je zal zelf linksom of rechtsom aan de slag moeten.YOKI schreef: ↑04-05-2026 23:08Maagverkleining wordt wel vergoed, ken meer mensen die met een zwaar bmi snel zijn geholpen. Alleen de prikpennen worden na een jaar GLI pas vergoed en alleen de saxenda. Het overige moet je dus zelf bekostigen en dat is veel geld. Nu hoor je wel geruchten dat er waarschijnlijk meer soorten prikpennen op de markt worden gebracht en dat het waarschijnlijk goedkoper gaat worden maar of het werkelijk zo is? Ik zit nu al maanden lang na te denken wat ik moet doen en kom er maar niet uit.
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben
is meer
lief
dan hebben
maandag 4 mei 2026 om 23:31
Ik werd in eerste instantie ook weggestuurd bij de huisarts met regel het maar zelf. Maar ik ben terug geweest, heb een BMI van boven de 40, dus ze kan op zn minst serieus met me mee denken. Daarna kreeg ik Ozempic voorgeschreven, maar moet het zelf betalen. Prima, vind ik terecht.
Mijn huisarts zag iig wel dat er weinig resultaat wordt geboekt met een GLI traject. Je kunt toch dat traject in gaan maar wel direct met de voorwaarde dat je dit er direct naast gaat gebruiken. Ik heb met ChatGPT gespaard over hie ik dat goed kon brengen en die argumentatie heeft me geholpen jn het gesprek met de huisarts.
Mijn huisarts zag iig wel dat er weinig resultaat wordt geboekt met een GLI traject. Je kunt toch dat traject in gaan maar wel direct met de voorwaarde dat je dit er direct naast gaat gebruiken. Ik heb met ChatGPT gespaard over hie ik dat goed kon brengen en die argumentatie heeft me geholpen jn het gesprek met de huisarts.
dinsdag 5 mei 2026 om 09:12
Dat je al weet wat ze bij GLI vertellen is ook de bedoeling. de GLI leert je je levensstijl aan te passen, maar 9 van de 10 dingen weet je natuurlijk al best. je leert hoe je je eigen leven zo kunt gaan leiden dat je het wél toe kunt passen.
daarnaast zul je die medicatie je hele leven moeten gebruiken als je niet je levensstijl aanpast.
ik denk dus dat je die GLI veel harder nodig hebt dan al die andere zaken dus ik begrijp niet goed waarom je denkt dat je GLI niet nodig hebt terwijl dat juist je basis moet zijn.
daarnaast zul je die medicatie je hele leven moeten gebruiken als je niet je levensstijl aanpast.
ik denk dus dat je die GLI veel harder nodig hebt dan al die andere zaken dus ik begrijp niet goed waarom je denkt dat je GLI niet nodig hebt terwijl dat juist je basis moet zijn.
dinsdag 5 mei 2026 om 09:20
je wacht geen jaar. je werkt een jaar aan je eigen levensstijl dat daarna extra geholpen wordt met medicatie indien nodig.YOKI schreef: ↑04-05-2026 20:25Ik vind een jaar dan wel echt heel lang duren. Ik ben 15 kilo aangekomen in een jaar door zwangerschap, iets vertraagde schildklier en hormoonspiraal denk ik. Ik blijf bewegen en probeer zo goed als op mijn voeding te letten maar soms gaat het weer mis. Telkens faal ik weer! Met zo'n hoge bmi vind ik een jaar lang wachten echt heel erg lang. En ik wil ook echt proberen voor te houden elke keer, maar dan val ik weer terug en pak ik het weer op. Het afvallen gaat ook zo super langzaam bij mij.
als mensen GLI als wachtbank gaan zien dan werkt het niet inderdaad. je zult ook met medicatie iets aan je levensstijl moeten doen anders zit je je hele leven aan rommel in je lijf spuiten om gezonder te worden en dat is gek.
ik ben gezegend met een geweldige GLI-juf en ik ben zelf enorm gemotiveerd na jarenlang overgewicht met als toppunt de 15 kilo daarbovenop nadat ik 3 jaar geleden stopte met roken.
ik ben in oktober met GLI begonnen en nu 10 kilo kwijt.
dinsdag 5 mei 2026 om 09:29
Supergoed!
Van mijn GLI groep waren er na twee jaar twee mensen afgevallen. En dat was ik en nog iemand die Saxenda gebruikten.
De helft halverwege afgehaakt en de andere helft zelfs aangekomen
Trust me... Nobody cares.
dinsdag 5 mei 2026 om 09:55
oh in mijn groepje is het ook niet halleluja hoor. al is het natuurlijk nog vroeg in het traject.
we zijn er 5 verloren waarbij mij al bij de eerste bijeenkomst duidelijk was van 4 dat dat ging gebeuren.
we hebben er nu nog 10 waarvan er een paar zeer gemotiveerd zijn. nog niet per sé allemaal afgevallen, maar wel echt bezig met hun leefstijl.
maar ook 3 die geen enkele huiswerkopdracht (en dat gaat nergens over he, filmpje kijken. 5 dagen opschrijven wat goed ging en niet goed ging, je doel voor na GLI opschrijven etc) maken en als het bij voeding om gezonde keuzes gaat heel hard roepen dat ze in het weekend natuurlijk gewoon borrelen met allemaal lekkers, daar niets aan willen veranderen "en haal je mijn koekjes bij de koffie ook nog weg?" en als de juf dan probeert uit te leggen dat ze niets moeten, maar wel keuzes zullen moeten maken als ze wat willen veranderen dan is het stil.
die mensen willen niks en gaan dus niet veranderen. helemaal prima, maar dat zijn ook mensen die in de statistieken komen van de effectiviteit van GLI.
GLI helpt je met je weg te vinden. Helpt je keuzes te maken en mogelijkheden te verkennen zodat je een passende leefstijl voor jouzelf kunt aanleren. GLI duurt geen 2 jaar omdat het zo gezellig is, maar omdat een leefstijl aanpassen gewoon heel erg lastig is.
wil je daar niet voor de volle 100% voor gaan en denk je dat gLI het voor je gaat fixen dan laat maar zitten, want je vergalt het voor mensen die wel willen en dat nu niet doen omdat de cijfers zeggen dat het geen effect heeft terwijl de cijfers vol zitten met mensen die een jaar zo min mogelijk afvallen zodat ze spuiten kunnen krijgen (lees dit nog maar eens en bedenk je goed hoe idioot dat is) en mensen die niet willen. Daarnaast de mensen waarbij het simpelweg niet lukt, want die zijn er natuurlijk ook
dinsdag 5 mei 2026 om 11:34
Really? Mijn eevaring met GLI is heel anders.Eberesche schreef: ↑05-05-2026 09:12Dat je al weet wat ze bij GLI vertellen is ook de bedoeling. de GLI leert je je levensstijl aan te passen, maar 9 van de 10 dingen weet je natuurlijk al best. je leert hoe je je eigen leven zo kunt gaan leiden dat je het wél toe kunt passen.
Juist omdat ik alles al wist, maar het dus niet lukte om dat toe te passen, was het zinloos.
dinsdag 5 mei 2026 om 11:36
Klinkt redelijk gemiddeld: https://www.rivm.nl/nieuws/60-procent-r ... te-dringen
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in