griep op hoge leeftijd
donderdag 21 februari 2013 om 21:47
Mijn tante waar ik goed contact mee heb heeft volgens mij griep. Ze heeft geen koorts maar moet erg veel hoesten en soms tegelijkerteid niezen waardoor ze zich bijna verslikt. Dit zijn enge momenten. Ze heeft nu thee met honing gehad en paracetamol en is in bed gaan liggen. ik weet dat de griep heerst en heb er zelf ook last van maar maak mij zorgen omdat ze 68 is en bij mensen die 65+ zijn raak ik altijd snel in paniek. Mijn vraag: heeft zn persoon verhoogde kans op complicaties en misschien zelfs erger?
donderdag 21 februari 2013 om 22:24
quote:moccagourmet schreef op 21 februari 2013 @ 21:51:
68 is nog geen hoge leeftijd hoor, dus als ze verder niks mankeert dan kan ze best een pittig griepje aan hoor.
En waarom geef je iemand paracetamol als ze geen koorts heeft?
Als ze veel hoest, dan lijkt een hoestdrankje me verstandiger.Wat zou je denken van keelpijn, hoofdpijn, buikpijn, kiespijn, neuspijn, billenpijn, kleineteenpijn, .... (vul maar in)?
68 is nog geen hoge leeftijd hoor, dus als ze verder niks mankeert dan kan ze best een pittig griepje aan hoor.
En waarom geef je iemand paracetamol als ze geen koorts heeft?
Als ze veel hoest, dan lijkt een hoestdrankje me verstandiger.Wat zou je denken van keelpijn, hoofdpijn, buikpijn, kiespijn, neuspijn, billenpijn, kleineteenpijn, .... (vul maar in)?
donderdag 21 februari 2013 om 22:32
quote:meryan schreef op 21 februari 2013 @ 22:23:
Maar goed, antwoord op je vraag:
Ja, hoe ouder je wordt, hoe groter de kans dat je binnenkort dood gaat.
Dat is helemaal waar, al hoorde ik laatst een arts beweren dat er een groep zo rond hun 50e/60e dood gaat, maar als je daar niet bij hoort, dan is de kans juist weer heel groot dat je echt hoogbejaard wordt (80 of ouder). Schijnt met je genen te maken te hebben.
Dus, Bloem, kun je kiezen: of je nog twintig jaar zorgen maken, of nu iets aan die zorgen doen en de komende twintig jaar gewoon ontspannen genieten.
Maar goed, antwoord op je vraag:
Ja, hoe ouder je wordt, hoe groter de kans dat je binnenkort dood gaat.
Dat is helemaal waar, al hoorde ik laatst een arts beweren dat er een groep zo rond hun 50e/60e dood gaat, maar als je daar niet bij hoort, dan is de kans juist weer heel groot dat je echt hoogbejaard wordt (80 of ouder). Schijnt met je genen te maken te hebben.
Dus, Bloem, kun je kiezen: of je nog twintig jaar zorgen maken, of nu iets aan die zorgen doen en de komende twintig jaar gewoon ontspannen genieten.

donderdag 21 februari 2013 om 22:39
quote:Maryni83 schreef op 21 februari 2013 @ 22:24:
[...]
Wat zou je denken van keelpijn, hoofdpijn, buikpijn, kiespijn, neuspijn, billenpijn, kleineteenpijn, .... (vul maar in)?
Er staat enkel dat ze hoest en niest en geen koorts heeft.
Over pijn zie ik ook niks, dan is paracetamol toch helemaal niet nodig?
[...]
Wat zou je denken van keelpijn, hoofdpijn, buikpijn, kiespijn, neuspijn, billenpijn, kleineteenpijn, .... (vul maar in)?
Er staat enkel dat ze hoest en niest en geen koorts heeft.
Over pijn zie ik ook niks, dan is paracetamol toch helemaal niet nodig?

donderdag 21 februari 2013 om 23:43
vrijdag 22 februari 2013 om 00:20
Wat betreft je tante zou ik me niet al te veel zorgen maken. Maar wat betreft jezelf en hoe jij dit ervaart, klinkt niet helemaal gezond. Zou het niet verstandig zijn om daarin voor jezelf wat hulp te zoeken?
Wat betreft je tante, ze is nog niet een mevrouw op hoge leeftijd, ze zal effe de tijd moeten nemen im uit te zieken. Een uitje naast bed, wat extra vitamientjes eten, eventueel effe vitamine c slikken, zorgen voor voldoende slaap en eventueel wat paracetemolletjes slikken en voor je het weet is ze weer de oude.
Wat betreft je tante, ze is nog niet een mevrouw op hoge leeftijd, ze zal effe de tijd moeten nemen im uit te zieken. Een uitje naast bed, wat extra vitamientjes eten, eventueel effe vitamine c slikken, zorgen voor voldoende slaap en eventueel wat paracetemolletjes slikken en voor je het weet is ze weer de oude.
vrijdag 22 februari 2013 om 15:46