Gezondheid alle pijlers

Hartoverslagen

11-06-2022 07:47 29 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Hai,

Heeft iemand wel eens last van hartoverslag en hoe ervaren jullie dat?
Soms. Is voorbode van de overgang (denk ik). Hoe oud ben je?
Alle reacties Link kopieren Quote
Soms, en ik vind het een eng ook al weet ik dat het voor mij niks is om ongerust over te zijn.
De sterren wandlen, de tijd gaat, de klok zal slaan,.
Toen ik nog sporter was heb ik dat zeer geregeld gehad. Dan werd ik wakker omdat (achteraf is mij verteld voor mijn gevoel) mijn hart stilstond. En dan ineens begon hij weer met wat dan leek als een soort van explosie. Ik had er alleen last van tijdens het slapen.

De eerste keren vond ik het doodeng, omdat ik het gevoel had dat ik dood kon gaan, met name omdat het voelde alsof mijn hart echt langdurig niets deed en ook het opstarten was heel onprettig.

In die tijd werd dat door de clubarts weggewuifd met een: o, dat zijn hartritmestoornissen, kun je 100 mee worden. Inmiddels hebben we ook kunnen zien dat je daar als 20er dood door kan gaan, maar dat zeiden ze er niet bij.

Verdwenen toen ik niet meer mijn lichaam dag in dag uit aan het pushen was. Echter een jaar of 10 geleden teruggekomen in een andere vorm, met als gevolg dat ik direct met de ziekenauto werd opgehaald. Bleek ik een hartafwijking te hebben. Nu onder toezicht en weet ik hoe ik moet leven om er geen probleem mee te hebben.

Kortom: laten onderzoeken waar het vandaan komt.
Alle reacties Link kopieren Quote
-
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb ze al sinds de puberteit, maar meer frequent sinds mijn zwangerschappen. Toen het afgelopen jaar voor mijn gevoel vaak werd (bijna dagelijks) heb ik een holter-onderzoek gehad bij de huisarts. Zij kon zien dat het soort overslag (qua ritme of impuls ofzo) onschuldig was en dat stelde me wel gerust, al vind ik het nog steeds een onprettig gevoel.

Met een dagboekje heb ik uitgevogeld dat het bij mij met de cyclus te maken heeft, en erger wordt bij slaapgebrek. Inmiddels heb ik er vaak dagen geen, en af en toe enkele op een dag.

Bespreek het met de huisarts om te onderzoeken, TO!
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik ga door een periode van stress en heb zoiets. Ik werd er zelf onzeker van maar na bloedonderzoek, ecg en 24u hartmonitoring dmv holter blijk ik extra slagen te hebben.

Er is geen noodzaak om hier iets mee te doen (behalve verminderen stress). Maar ik blijf het een naar gevoel vinden.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb een lekkende hartklep (heel onschuldig) en ik heb het heel regelmatig. Ook weleens 24 uur met zo’n kastje gelopen en het kon echt geen kwaad.
Valt me niet eens altijd meer op…
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik ben hiermee wel eens in het ziekenhuis terecht gekomen voor onderzoek.

Het kan geen kwaad zeiden ze tegen me. Maar eng is het wel.
Bij mij lijkt het samen te hangen met stress en slaaptekort. Het komt vaker voor als ik veel gewerkt heb en slecht geslapen.
Ja ook last van
Ervaar het als eng
Alle reacties Link kopieren Quote
Bij mij is het onschuldig. Ik heb het in periodes gehad en het gaat vanzelf weer weg. Laatste keer gerelateerd aan forse stress (overlijden van mijn vader). Mijn man had een hartritmestoornis die bij toeval ontdekt is en wel behandeld. Omdat het met name voor hele lange duur een probleem kan geven voor je hart. Dus even laten checken lijkt me goed, maar het kan heel goed onschuldig zijn.
Alle reacties Link kopieren Quote
Heb er al vanaf de puberteit last van.
Diverse onderzoeken gehad. Heel onschuldig kwaaltje, kan er 100 mee worden. Alleen lastig want ik word er gehaast van.
Nu ik 63 ben en de hormonen rustiger, is het bijna weg.
Alle reacties Link kopieren Quote
Laat het checken bij de huisarts. Dan weet je of het iets is om je wel of geen zorgen over te maken.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb het dagelijks, bijna continu. Met name in periodes van stress.
Savonds erger dan smorgens.
Tijdens het typen van dit bericht ook weer.
Ik merk het nog amper eigenlijk.
Het is wel erger geworden door medicatie die ik slik.
Het einde irritante eraan vind ik, dat ik na zo'n "bonk" diep moet zuchten.
Verder besteed ik er geen aandacht aan.
Alle reacties Link kopieren Quote
Zal best wel.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren Quote
Sorry voor mijn late reactie 😅
Ik kwam om de 1 of andere reden niet meer op mijn account, dus even een nieuwe aangemaakt.

Ik heb het dus continu op dit moment bij iedere ademhaling.
Vooral als ik in bed lig is het zoveel dat ik niet kan slapen.
Ben al 2 keer naar de huisarts geweest en heb ook een 72 uur holster gehad. Daaruit kwam dat ik overslag heb maar niet verontrustend . (Dit was vorig jaar november)
2 weken geleden naar huisartsenpost geweest omdat het echt zoveel was dat ik er paniekerig van werd. Daarna naar de huisarts gegaan en heb gevraagd of ik naar de cardioloog mocht (kijken kan nooit kwaad toch?)
Maar dat mocht dus niet omdat ik geen andere klachten heb zoals pijn op de borst of benauwdheid.
Nu bètablokkers gehad, langwerkend.

Ik ben 52 en denk ook dat ik in de overgang zit,
Huisarts zegt dat dat er niets mee te maken heeft.
Ik hoor graag van jullie en alvast bedankt voor jullie reactie….
Alle reacties Link kopieren Quote
Vandaag weer veel last en onregelmatige hartslag.
Huisartsenpost gebeld en mocht gelijk komen.
De arts heeft idd een onregelmatige hartslag vernomen en cardioloog gebeld.
Moet omhoog met bètablokker en heb bloedverdunners gehad.

Morgen huisarts bellen om een filmpje te laten maken.
Eindelijk word ik serieus genomen en gaan we verder onderzoeken.
Alle reacties Link kopieren Quote
Het is vaak niet eens een overslag, maar een hartslag die een fractie van een seconde iets later komt. Ik ook in de overgang mee naar de dokter geweest en toevallig bij het onderzoek kwam het voor. Gekke was, dat toen ik eenmaal de geruststelling kreeg dat het vrij onschuldig was, daarna niet eens meer last van gehad.
Alle reacties Link kopieren Quote
Vandaag mag ik eindelijk naar de cardioloog!
Afgelopen dagen waren vreselijk.
Iemand tips om niet telkens in paniek te geraken?
Alle reacties Link kopieren Quote
Mamske1 schreef:
30-06-2022 08:33
Vandaag mag ik eindelijk naar de cardioloog!
Afgelopen dagen waren vreselijk.
Iemand tips om niet telkens in paniek te geraken?

Fijn dat je naar de cardioloog mag die zal je uitleg geven en de oorzaak vaststellen.

Over je paniek, mij helpt het om rustig uit te ademen en aandachtig met mijn tenen te wiebelen ( als afleiding dus)
De sterren wandlen, de tijd gaat, de klok zal slaan,.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ja, alleen ervaar ik het meer als een onregelmatige hartslag. Ik voel me dan soms ook wat benauwd.
Do you want to be right? Or happy?
Alle reacties Link kopieren Quote
TO, heb je het lijstje stress, verdriet, al dan niet in combinatie met te veel koffie, intensief sporten etc al afgestreept? Vaak is dat gewoon de oorzaak.

Google op 'ectopic heartbeat', maar ga vooral naar de huisarts als je het niet vertrouwt.
Mamske1 schreef:
30-06-2022 08:33
Vandaag mag ik eindelijk naar de cardioloog!
Afgelopen dagen waren vreselijk.
Iemand tips om niet telkens in paniek te geraken?
Is de paniek een oorzaak of het gevolg van die overslagen? Met andere woorden, worden de overslagen juist erger omdat je er paniekerig op reageert? Dan heeft het een soort zelfversterkend effect.
Alle reacties Link kopieren Quote
Fairway schreef:
30-06-2022 08:53
TO, heb je het lijstje stress, verdriet, al dan niet in combinatie met te veel koffie, intensief sporten etc al afgestreept? Vaak is dat gewoon de oorzaak.

Google op 'ectopic heartbeat', maar ga vooral naar de huisarts als je het niet vertrouwt.



Is de paniek een oorzaak of het gevolg van die overslagen? Met andere woorden, worden de overslagen juist erger omdat je er paniekerig op reageert? Dan heeft het een soort zelfversterkend effect.
Vorig jaar veel stress gehad, mijn moeder is toen in een tijdsbestek van 3 weken overleden. Maar ik heb daar vrede mee.
Ik moest in die periode ook mijn huis uit, ik huurde particulier en het huis werd verkocht dus daar ook redelijk van overstuur geweest zeg maar. Ook dat heb ik een plekje gegeven en geen stress meer van.
Koffie drink ik niet en intensief sporten doe ik ook niet, ik wandel graag.

Ik raak eigenlijk in paniek van de onregelmatige hartslag en focus me daar dan totaal op.
Vannacht was een ramp, om de 2 slagen een overslag en ik denk ook echt dat t dan erger word. Maar ik kan er niks aan doen omdat ik het ook echt zo voel.
Alle reacties Link kopieren Quote
Fairway schreef:
30-06-2022 08:53
TO, heb je het lijstje stress, verdriet, al dan niet in combinatie met te veel koffie, intensief sporten etc al afgestreept? Vaak is dat gewoon de oorzaak.

Google op 'ectopic heartbeat', maar ga vooral naar de huisarts als je het niet vertrouwt.



Is de paniek een oorzaak of het gevolg van die overslagen? Met andere woorden, worden de overslagen juist erger omdat je er paniekerig op reageert? Dan heeft het een soort zelfversterkend effect.
Vorig jaar veel stress gehad, mijn moeder is toen in een tijdsbestek van 3 weken overleden. Maar ik heb daar vrede mee.
Ik moest in die periode ook mijn huis uit, ik huurde particulier en het huis werd verkocht dus daar ook redelijk van overstuur geweest zeg maar. Ook dat heb ik een plekje gegeven en geen stress meer van.
Koffie drink ik niet en intensief sporten doe ik ook niet, ik wandel graag.

Ik raak eigenlijk in paniek van de onregelmatige hartslag en focus me daar dan totaal op.
Vannacht was een ramp, om de 2 slagen een overslag en ik denk ook echt dat t dan erger word. Maar ik kan er niks aan doen omdat ik het ook echt zo voel.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ah sorry, door je tweede account had ik niet door dat jij TO bent, dus mijn opmerking over oorzaak en gevolg is niet echt relevant.

Strekte vandaag, en ik hoop dat de cardioloog je gerust kan stellen/helpen.

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven