Gezondheid alle pijlers

Heb het (vooral 's avonds) zo koud!!, tips?

09-01-2021 15:09 54 berichten
Ik heb het tegenwoordig zo koud 's avonds, maar ook overdag, als ik aan het werk ben thuis.
Ik probeer momenteel af te vallen, misschien heeft dat ermee te maken. Ik probeer veel te wandelen, een uur per dag, om de bloedsomloop bezig te houden.
Ik ga weleens in bad, heerlijk, maar niet echt milieuvriendelijk om dat elke avond te doen.
Heb wollen pantoffels, draag vaak een sjaal, drink veel warme dranken, heb een deken voor op de bank en voor in bed een elektrische deken (die ik het bed laat verwarmen waarna ik m weer uitzet).
TinyTiny schreef:
09-01-2021 16:52
Klinkt leuk, maar werkt niet voor iedereen. Heb dit nog weleens een tijd geprobeerd, maar koude gevoel blijft.

Valt mij trouwens wel op dat ik er meer last van heb met nat koud weer (wat het de laatste dagen is geweest). Wanneer het koud is, maar droog heb ik er minder last van. Beste voor mij werkt toch wollen slofjes aan en gewoon een dekentje als ik op de bank zit.
Het is ook geen advies aan jou. :)
Alle reacties Link kopieren
Ik woon in dit pak van de uniqlo, maar de normale kleuren zijn op (ik heb een zwart/grijze, en die broek zit bij mij als een flared). Dus niet de fleece, al is die warm naar daar ga ik echt niet in lopen.
Wollen sokken van de zeeman en sloffen als ik koudere voeten krijg. De dekentjes van de uniqlo zijn ook heel fijn, gevoerd en als cape met knoopjes om te doen.
Afbeelding
Alle reacties Link kopieren
Je schrijft dat je aan het afvallen bent. Wat eet je zoal op een dag?

En draag je verder wel warme kleding? Ik ben zelf geen koukleum, maar krijg het in de winter standaard koud als mijn polsen of enkels onbedekt zijn.
I'm not lazy
I'm on energy saving mode
Alle reacties Link kopieren
Dubbel...
I'm not lazy
I'm on energy saving mode
Ik zit met een dekentje en een kruik op de bank. En in bed heb ik een Ed, nu het buiten zo koud is laat ik die aanstaan 's nachts op de laagste stand (dat kan bij deze, schakelt vanzelf uit na 12 uur mocht je zo lang blijven liggen ronken).
Alle reacties Link kopieren
Cateautje schreef:
09-01-2021 15:56
Haal die elect. deken van je bed, dat ten eerste en douche dagelijks koud na, niet je hoofd, maar alleen je lijf en als je dat dagelijks doet, krijg je het steeds minder vaak koud. Het werkt net zoals een sauna, zelfde effect. Ik doe dit al vele jaren en daardoor heb ik zelfs de afgelopen 2 maanden zo weinig gestookt dat ik er heel veel meer door terugkrijg. Daar heb ik het niet voor gedaan, maar waarom zou ik de kamer verwarmen als ik het al warm heb.
Was her maar zo eenvoudig
malibu82 schreef:
09-01-2021 18:24
Je schrijft dat je aan het afvallen bent. Wat eet je zoal op een dag?

En draag je verder wel warme kleding? Ik ben zelf geen koukleum, maar krijg het in de winter standaard koud als mijn polsen of enkels onbedekt zijn.
Ik vast tot 12 uur ‘s middags, dan eet ik tot 20:00u.
En ik draag meestal een spijkerbroek, met een trui en daaronder een longsleeve. Wollen sloffen. Ik zou liever mijn winterjurkjes dragen , maar dat is me te koud.
Chloe15 schreef:
09-01-2021 19:53
Ik vast tot 12 uur ‘s middags, dan eet ik tot 20:00u.
En ik draag meestal een spijkerbroek, met een trui en daaronder een longsleeve. Wollen sloffen. Ik zou liever mijn winterjurkjes dragen , maar dat is me te koud.
Nogmaals: hoe hoog staat je verwarming?
Alle reacties Link kopieren
De meesten mensen lopen thuis rond in spijkerbroek, trui met iets eronder en sloffen in de winter. Ik snap je probleem niet. Lekker warme deken op de bank en de verwarming aan.
gizzmo-returns schreef:
09-01-2021 20:01
Nogmaals: hoe hoog staat je verwarming?
Op 20,5 graden, dat is toch niet laag? De rest van het gezin heeft het niet koud.
Chloe15 schreef:
09-01-2021 21:06
Op 20,5 graden, dat is toch niet laag? De rest van het gezin heeft het niet koud.
Ik vind het voor een avond temperatuur aan de lage kant. En je gaat het toch niet koud hebben als je de verwarming gewoon een graadje hoger kan zetten?
Alle reacties Link kopieren
Chloe15 schreef:
09-01-2021 21:06
Op 20,5 graden, dat is toch niet laag? De rest van het gezin heeft het niet koud.
Hier staat het savonds op 21,5 graden.
Alle reacties Link kopieren
Bij 20,5 graden zou ik het ook koud hebben.
Hier staat de verwarming minstens op 23.
Cum non tum age
Alle reacties Link kopieren
Chloe15 schreef:
09-01-2021 21:06
Op 20,5 graden, dat is toch niet laag? De rest van het gezin heeft het niet koud.

Ik vind 20,5 graden vrij hoog :D

Maar nogmaals wat eet je? (wanneer heb je beschreven, maar niet wat, en dat lijkt me belangrijker).
Als je weinig brandstof binnenkrijgt is het niet zo gek dat je het koud hebt.
nounou
Zazamaenade schreef:
09-01-2021 21:39
Ik vind 20,5 graden vrij hoog :D

Maar nogmaals wat eet je? (wanneer heb je beschreven, maar niet wat, en dat lijkt me belangrijker).
Als je weinig brandstof binnenkrijgt is het niet zo gek dat je het koud hebt.
Als lunch magere yoghurt met granola met rozijnen, later op de middag een cracker met kaas, een banaan, en avondeten. Koffie met melk en zo min mogelijk tussendoortjes.
Chloe15 schreef:
09-01-2021 21:46
Als lunch magere yoghurt met granola met rozijnen, later op de middag een cracker met kaas, een banaan, en avondeten. Koffie met melk en zo min mogelijk tussendoortjes.
Veel te weinig, geen wonder dat je het koud hebt
Wow, wat hebben jullie de verwarming hoog! Hier gaat ie eigenlijk nooit boven de 19,5.
Alle reacties Link kopieren
Cateautje schreef:
09-01-2021 15:56
Haal die elect. deken van je bed, dat ten eerste en douche dagelijks koud na, niet je hoofd, maar alleen je lijf en als je dat dagelijks doet, krijg je het steeds minder vaak koud. Het werkt net zoals een sauna, zelfde effect. Ik doe dit al vele jaren en daardoor heb ik zelfs de afgelopen 2 maanden zo weinig gestookt dat ik er heel veel meer door terugkrijg. Daar heb ik het niet voor gedaan, maar waarom zou ik de kamer verwarmen als ik het al warm heb.
Nah nee, dat werkt zeker niet voor iedereen zo.
Alle reacties Link kopieren
BosscheBol1984 schreef:
10-01-2021 09:49
Wow, wat hebben jullie de verwarming hoog! Hier gaat ie eigenlijk nooit boven de 19,5.
dan bevries ik
Alle reacties Link kopieren
Hoe ziet je dieet eruit? Vaak worden koolhydraten uit brood, aardappelen en pasta rigoureus geskipt, maar deze brandstof heb je toch echt nodig, onder andere om warm te blijven. Ipv symptoombestrijding (kruikjes, sloffen, bad) zou ik de oorzaak proberen te achterhalen. Grote kans dat het te maken heeft met je nieuwe voedingspatroon.
DraakjevanBerk schreef:
10-01-2021 10:50
Hoe ziet je dieet eruit? Vaak worden koolhydraten uit brood, aardappelen en pasta rigoureus geskipt, maar deze brandstof heb je toch echt nodig, onder andere om warm te blijven. Ipv symptoombestrijding (kruikjes, sloffen, bad) zou ik de oorzaak proberen te achterhalen. Grote kans dat het te maken heeft met je nieuwe voedingspatroon.
ik eet gevarieerd, wel de koolhydraten dus, alleen minder op een dag. En ja, ik wil toch echt even wat kilo's kwijt, ik ben te zwaar.

Ik heb nu een wollen ondershirt besteld.
Alle reacties Link kopieren
Cateautje schreef:
09-01-2021 15:56
Haal die elect. deken van je bed, dat ten eerste en douche dagelijks koud na, niet je hoofd, maar alleen je lijf en als je dat dagelijks doet, krijg je het steeds minder vaak koud. Het werkt net zoals een sauna, zelfde effect. Ik doe dit al vele jaren en daardoor heb ik zelfs de afgelopen 2 maanden zo weinig gestookt dat ik er heel veel meer door terugkrijg. Daar heb ik het niet voor gedaan, maar waarom zou ik de kamer verwarmen als ik het al warm heb.
Ik kwam kijken of deze tip al was gegeven. Heb dit jaren terug hier eens gelezen en ik had het ook altijd koud. Ik vind koud afdouchen nog steeds verschrikkelijk, maar ik doe het wel omdat het echt werkt. Normaal had ik al kippenvel tijdens het afdrogen en nu is het net of er een inwendige kacheltje aan springt.
Alle reacties Link kopieren
BosscheBol1984 schreef:
10-01-2021 09:49
Wow, wat hebben jullie de verwarming hoog! Hier gaat ie eigenlijk nooit boven de 19,5.
Is afhankelijk van hoe je woont. Toen ik in een tussenwoning woonden had ik de verwarming op 19 graden staan en dat was prima. Ik woon nu vrijstaand en moet je gewoon de verwarming hoger zetten omdat het anders veel te koud is.
Alle reacties Link kopieren
Chloe15 schreef:
09-01-2021 21:46
Als lunch magere yoghurt met granola met rozijnen, later op de middag een cracker met kaas, een banaan, en avondeten. Koffie met melk en zo min mogelijk tussendoortjes.

Dat is toch veel te weinig? Wat jij als ontbijt en lunch neemt, dat zijn tussendoortjes.
Nou weet ik weinig over afvallen maar dit klinkt alsof je je lichaam op de spaarstand hebt gezet.
Kun je niet beter naar een diëtist gaan?
nounou
Alle reacties Link kopieren
Slaap je wel genoeg? En misschien kun je nog even een schaaltje yoghurt eten 's avonds, dat helpt mij bij mij ook om op temperatuur te blijven, even wat eten.
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven