Gezondheid alle pijlers

Hernia, ischias of wat anders????

09-02-2014 21:14 29 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wie heeft ervaring met zeurende lage rugpijn en doof gevoel op bepaalde plekken in been en deels slapende voet. Spieren zijn ook erg stijf in het been en bil.

Toen het er plotseling inschoot was het zeer pijnlijk, na een paar dagen was dit over. De huisarts constateerde ook een verminderde achillespeesreflex en vertelde mij vrij kort door de bocht dat dit een hernia was waar ikzelf inmiddels erg aan twijfel.

Heel Langzaam wordt het dove gevoel in de achterkant van been en de kuit en de slaapvoet minder. De zeurende lage rugpijn wordt weer iets aanweziger maar ik hoef er geen pijn stiller voor in te nemen. het is nu een dikke twee weken geleden.

Heeft iemand ervaring met een hernia die eigenlijk helemaal niet zo pijn doet of heeft een andere diagnose gekregen. Het heeft ook weg van Ischias of piriformissyndroom.

Wie herkent dit en wat had je?

Wat heb je gedaan? Afgewacht? Hoe lang wacht je af?

Hoe lag duurde het?

Fysio? Chiropractor?
Een chiropractor is bij een hernia een heel erg slecht idee. Dat kan goed fout gaan en dat zit je echt in de problemen. Neem dat risico dus alsjeblieft niet!

Ik vermoed dat je wel een hernia had, juist omdat de pijn weer snel afnam. Een hernia kan zo spontaan als het kwam ook snel weer over gaan (als je geluk hebt), terwijl dat bij veel andere diagnoses niet zo is.
@hamerhaai

Niet elke hernia is zichtbaar op een MRI.
quote:nellyka schreef op 10 februari 2014 @ 15:48:

Sanseveria, Ik wil echt niet liever een "pirinogwatsyndroom" hebben hoor....Hoe kom je daarbij?

Hoe lang heeft bij jou de acute pijn geduurd? Oftewel hoe lang heb je pijnstillers geslikt? Ik maar drie dagen toen was het niet meer nodig. En als ik dan hoor dat mensen met hernia wekenlang pijnstillers (zware) moeten slikken dan denk ik dat het bij mij zo erg niet is en dus geen hernia, snap je.

Ik denk dat ik verder moet kijken en een goede diagnose moet laten stellen zodat ik weet wat ik wel en niet mag doen. . terug naar (een andere) huisarts dus....

Ervaringsverhalen blijven welkom.Geen hernia is hetzelfde. Het geneest meestal vanzelf, en als er geen uitval is dan is een ingreep niet nodig. Maar het duurt wel heel lang
Alle reacties Link kopieren
Hm, hier na langdurige lage rugklachten bij hypermobiliteitssyndroom (jaar lang behandeld door FT) ook plotseling forse toename van de rugpijn, heel scherp, daarbij uitstraling bil/been, doof gevoel en tintelingen in mn voet. Via de HA naar de neuroloog ivm verdenking hernia. Na MRI bleek echter dat er geen hernia zichtbaar was, conclusie: Lumbo-sacraal pseudoradiculair syndroom. Oftewel: alle klachten van een hernia alleen we noemen het niet zo. ;) Is uiteindelijk vanzelf beter gegaan, maar m.n. de rugpijn was bij mij wel killing (maar ik heb dus ook HMS en zo bleek op de MRI, 2 versleten tussenwervelschijven). Ben nu vooral weer bezig met het opbouwen van de belasting, voorzichtig sporten enzo..

Dat kan dus ook nog ;)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven