Gezondheid alle pijlers

Hernia

22-04-2024 11:42 7 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Na weken met vage lage rugpijn rond te hebben gelopen kreeg ik ineens uitstralingen naar mijn been, en de " ok dit is vervelend " werd " auw, dit is niet leuk meer, ik beval liever nog een keer zonder verdoving".

Dus toch maar naar de huisarts, en daar kreeg ik de diagnose hernia.
Niet erg genoeg om door te sturen, dus sterkte, advies pijnstillers te nemen volgens een schema, en binnen 12 weken zou het minder moeten zijn, neem contact op als het niet over is of erger wordt.
Volgens hem heeft fysiotherapie nu geen zin, ze kunnen hooguit wat advies geven om het leven makkelijk te maken, maar veel dingen weet ik nog van mijn zwangerschap (eerst op je zij rollen voordat je opstaat, dat idee).

Maar is het gewoon echt super vervelend en pijnlijk, zelfs met ibuprofen/ paracetamol gaat de pijn niet volledig weg.
Ik probeer zo veel mogelijk in beweging te blijven, doe zo min mogelijk dingen die pijn doen, maar met een 1 jarige in huis en een man die zelden thuis is komt eigenlijk toch bijna alles op mij neer.
De jongste slaapt bijvoorbeeld in ons bed, want ik kan hem niet in of uit zijn eigen bedje tillen.
Maar ook in zijn stoeltje zetten, in de kinderwagen tillen, de oudste helpen met de rits van zijn jas dicht doen, het is eigenlijk gewoon allemaal :swear:

Dus heeft iemand nog bemoedigende woorden? Magisch ingestraalt water wellicht?
Goede ervaringen met fysiotherapie of andere opties?
Alle reacties Link kopieren Quote
Geef het tijd en luister naar je lichaam, want herstel duurt alleen maar langer als je te veel wil.

En idd fysio gaat voor de hernia niets helpen.

Heel soms gaat niet vanzelf over binnen een redelijke periode of is de pijnstilling die je nu krijgt, via huisarts,
echt niet toereikend, vraag dan asap naar de pijnpoli, daar heb je alternatieve pijnstilling en behandelingen.

Heb je echt meer aan dan huisarts en fysio.

Sterkte.
lucifee2024 wijzigde dit bericht op 22-04-2024 12:02
2.36% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
Meest bemoedigend is denk ik dat het in de meeste gevallen gewoon over gaat.

Fysio heeft nu geen zin. Als het over is, kun je eventueel wel bij de Fysio oefeningen doen voor je rug.
Alle reacties Link kopieren Quote
Verschrikkelijk is dat. Helaas herkenbaar.
Nog een tip: zet een campingbedje beneden. Dat scheelt overdag de trap op en af lopen. Ik vond dat vanwege pijn en uitval been te gevaarlijk, waardoor ik ervoor koos niet meer met kind de trap op en af te gaan.

Heel veel sterkte! Het is verschrikkelijk die pijn. Helemaal met een jong kind
Alle reacties Link kopieren Quote
https://www.hetrugcentrum.nl/lage-rugpi ... efeningen/

Deze oefeningen (en tips op andere tab) zijn fijn.
Honey, you should see me in a crown
Alle reacties Link kopieren Quote
Bedankt voor de tips en bemoedigende woorden :heart:

apiejapie schreef:
22-04-2024 12:16
Verschrikkelijk is dat. Helaas herkenbaar.
Nog een tip: zet een campingbedje beneden. Dat scheelt overdag de trap op en af lopen. Ik vond dat vanwege pijn en uitval been te gevaarlijk, waardoor ik ervoor koos niet meer met kind de trap op en af te gaan.

Heel veel sterkte! Het is verschrikkelijk die pijn. Helemaal met een jong kind
Ik laat hem nu zelf de trap op klimmen en leg hem in ons bed. Maar campingbedje is ook een optie, moet ik even kijken of ik er eentje met een rits aan de zijkant kan vinden, in en uit het bedje tillen lukt nu niet.
Alle reacties Link kopieren Quote
Eurus schreef:
22-04-2024 12:30
https://www.hetrugcentrum.nl/lage-rugpi ... efeningen/

Deze oefeningen (en tips op andere tab) zijn fijn.
Bedankt!

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven