Gezondheid alle pijlers

Herstel carpaal tunnel syndroom operatie

29-01-2023 13:24 8 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Hallo

Ik vraag geen medisch advies, alleen ervaringsverhalen.

Ik ben 3 maanden geleden geholpen aan carpaal tunnel syndroom. Ik doe inmiddels weer alles, maar het gebied rondom de wond blijft extreem gevoelig over de gehele breedte van mijn handpalm. Ik kan er nog niet op leunen en zoiets als fietsen gaat ook moeilijk, hou het stuur met mijn vingers vast zeg maar. De tintelingen snachts zijn weg, alleen overdag nog wat prikjes zo nu en dan.

Het litteken is erg hard ondanks de massage elke dag en de oefeningen. Ook met een balletje. De chirurg zegt dat dit nog kan duren tot een jaar. Mijn andere hand moet ook nog, maar die stel ik mooi uit.

Hoe verliep het herstel bij jullie?
danique wijzigde dit bericht op 29-01-2023 13:28
Reden: Toevoeging
5.93% gewijzigd
Half jaar geleden rechts geopereerd. Litteken is nog steeds drukpijnlijk en sommige handelingen doen ook nog pijn.
Maar dat is niets vergeleken bij de pijn en klachten die ik door die CTS had. Huilend van de pijn wakker 's nachts.

Dus het zal wel goedkomen en inderdaad, kan wel een jaartje duren.
Succes!
Alle reacties Link kopieren Quote
Dankjewel, geduld hebben dus.
Ik heb de ingreep toch wel onderschat, gelukkig is de pijn in mijn elleboog wel flink verminderd, daar heb ik een golferselleboog en door de uitstraling van de carpaal tunnel beknelling kon ik niks meer.

Nou hopelijk wordt de pijn snel minder.
Alle reacties Link kopieren Quote
Rechts geopereerd jaren geleden. Ik had toen net een baby en nog eentje van 2 jaar. Ik weet niet meer hoe het herstel ging eerlijk gezegd maar met 2 kleine kinderen moest ik snel weer veel doen.

Daarna nog af en toe last gehad bij echte overbelasting (veel aarde kruien of schilderen bv). Links had ik ook last maar minder. Toen rechts beter ging had ik ook minder last van links. Waarschijnlijk ben ik links meer gaan gebruiken toen rechts zo erg was.

Links uiteindelijk een injectie in gehad toen het weer flink opspeelde. Nu na ruim 30 jaar nog steeds wel last bij overbelasting maar verder niet.
Alle reacties Link kopieren Quote
Een injectie ga ik bij links ook proberen als het erger wordt. Tenminste ik probeer een volgende operatie uit te stellen.
Ik ben geopereerd na 3x injectie. Die hiepen 2x wel gedurende een maand of 2 en 1x deed het helemaal niets.
Dus het kan zeker wel een tijdelijke oplossing zijn.
Functie herstel binnen 6 weken, maar litteken deed wel een jaar zeer bij forse druk. Opdrukken en bepaalde dingen bij pilates ’ training merkte ik het echt lang.
Danique schreef:
30-01-2023 10:01
Dankjewel, geduld hebben dus.
Ik heb de ingreep toch wel onderschat, gelukkig is de pijn in mijn elleboog wel flink verminderd, daar heb ik een golferselleboog en door de uitstraling van de carpaal tunnel beknelling kon ik niks meer.

Nou hopelijk wordt de pijn snel minder.
Het is natuurlijk maar een hele kleine ingreep, maar goed omliggend weefsel moet wel herstellen.

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven