Gezondheid alle pijlers

Herstel na ooglidcorrectie

24-03-2024 16:15 16 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Over een week laat ik een boven en onderoog correctie uitvoeren in het ziekenhuis onder plaatselijke verdoving.

Uiteraard krijg ik van de arts wat informatie maar ik ben vooral benieuwd naar informatie van dames (of heren) die deze ingreep ook gehad hebben.

Kan ik na een paar dagen naar de winkel zolang ik niet sjouw met een zware tas? En hoe zit het met het doen van de was?

Alvast bedankt!
Alle reacties Link kopieren Quote
Even zoeken op het onderwerp.
Daar was een tijd terug al een topic over.
Alle reacties Link kopieren Quote
Moet je persé de was en boodschappen doen in die dagen erna?
Alle reacties Link kopieren Quote
Boodschappen kun je laten bezorgen. En hoe dringend is je was?
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb een operatie aan m'n neus gehad en no way dat ik de eerste week ook maar iets ging ondernemen.
Zorg voor n volle koelkast en vriezer en een lege wasmand, app met luisterboeken paraat en ga de 1e week vakantie houden op de bank.
#dat noemen wij niet raar, dat vinden wij alleen maar heel bijzonder
Alle reacties Link kopieren Quote
Je kan op zich prima naar de winkel maar je bent wel bont en blauw plus goed zichtbare hechtingen, dus er zal wel naar je gekeken worden.
Ik heb na mijn bovenooglidcorrectie vooral op de bank gelegen met een luisterboek als ik me het goed herinner
Alle reacties Link kopieren Quote
Je mag niet bukken en niet tillen. Dus de was kan je vergeten.

Ik ben meteen vanaf de eerste dag naar buiten gegaan, koffie drinken met een zonnebril op.

Maar het herstel is me wel tegengevallen. Ik heb geen pijn gehad maar ik was extreem moe. En ik voelde gewoon niet helemaal oké. Alles is lastiger doordat je niet mag bukken en tillen. Door de pleisters kan je niet omhoog kijken. En ik kwam er achter dat je dat echt heel vaak doet. Ik dacht dat ik vanaf dag twee wel thuis kon werken maar dat viel tegen. Schermwerk is echt anders dan een beetje naar de tv koekeloeren.

Succes volgende week en hopelijk ben je blij met het resultaat.
Alle reacties Link kopieren Quote
Hier ook boven en onderooglidcorrectie en toen ik thuiskwam stond de hond op mij te wachten. Was mijn zoon vergeten de boodschappen te halen en omdat ik de dagen ervoor nog had gewerkt en de wasmand vol zat heb ik dat in de dagen dat ik thuis was gewoon gedaan. Net als koken en alles dat er meer komt kijken bij het huishouden.
Niet om stoer te doen ofzo maar je kan gewoon de dingen doen die je altijd doet, behalve naar buiten zonder zonnebril.
Alle reacties Link kopieren Quote
Jules schreef:
24-03-2024 18:28
Hier ook boven en onderooglidcorrectie en toen ik thuiskwam stond de hond op mij te wachten. Was mijn zoon vergeten de boodschappen te halen en omdat ik de dagen ervoor nog had gewerkt en de wasmand vol zat heb ik dat in de dagen dat ik thuis was gewoon gedaan. Net als koken en alles dat er meer komt kijken bij het huishouden.
Niet om stoer te doen ofzo maar je kan gewoon de dingen doen die je altijd doet, behalve naar buiten zonder zonnebril.

In verband met een verhoogde kans op bloeduitstortingen en (daardoor) verstoorde wondgenezing, wordt ontraden om te bukken of kracht te zetten (als in zware tassen tillen etc). Dat adviseren ze niet voor niks.

Maar als je het toch wil doen (en bij jou ging dat blijkbaar goed) houdt niemand je tegen.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren Quote
himalaya schreef:
24-03-2024 18:35
In verband met een verhoogde kans op bloeduitstortingen en (daardoor) verstoorde wondgenezing, wordt ontraden om te bukken of kracht te zetten (als in zware tassen tillen etc). Dat adviseren ze niet voor niks.

Maar als je het toch wil doen (en bij jou ging dat blijkbaar goed) houdt niemand je tegen.
Dit is mij niet verteld, kan het mij niet herinneren in ieder geval. Sws had ik niet stil kunnen zitten want was toen alleenstaande ouder. Kan ook zijn dat ik het naast me neer heb gelegd omdat ik wist dat dit mogelijk was voor mij. Zo van hier in en daar weer uit.
Alle reacties Link kopieren Quote
Jules schreef:
24-03-2024 18:47
Dit is mij niet verteld, kan het mij niet herinneren in ieder geval. Sws had ik niet stil kunnen zitten want was toen alleenstaande ouder. Kan ook zijn dat ik het naast me neer heb gelegd omdat ik wist dat dit mogelijk was voor mij. Zo van hier in en daar weer uit.
Natuurlijk is je dat wel verteld. Op internet zijn heel veel adviezen te vinden van artsen en klinieken over herstel na een ooglidcorrectie. Soms lopen ze wat uit een, maar niet over bukken, tillen en persen. Alle mensen die er verstand van hebben adviseren met klem om dat niet te doen. Dat jij dat wel hebt gedaan en geen last van hebt gehad betekent alleen maar dat jij geluk hebt gehad. Niet dat je dit dan maar iedereen moet adviseren.
Alle reacties Link kopieren Quote
Zorg voor zakjes bevroren doperwten om zwelling tegen te gaan.
Alle reacties Link kopieren Quote
Mariejan schreef:
24-03-2024 19:04
Natuurlijk is je dat wel verteld. Op internet zijn heel veel adviezen te vinden van artsen en klinieken over herstel na een ooglidcorrectie. Soms lopen ze wat uit een, maar niet over bukken, tillen en persen. Alle mensen die er verstand van hebben adviseren met klem om dat niet te doen. Dat jij dat wel hebt gedaan en geen last van hebt gehad betekent alleen maar dat jij geluk hebt gehad. Niet dat je dit dan maar iedereen moet adviseren.

Het is alweer heel wat jaren geleden dat ik het heb laten doen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Mariejan schreef:
24-03-2024 19:04
Natuurlijk is je dat wel verteld. Op internet zijn heel veel adviezen te vinden van artsen en klinieken over herstel na een ooglidcorrectie. Soms lopen ze wat uit een, maar niet over bukken, tillen en persen. Alle mensen die er verstand van hebben adviseren met klem om dat niet te doen. Dat jij dat wel hebt gedaan en geen last van hebt gehad betekent alleen maar dat jij geluk hebt gehad. Niet dat je dit dan maar iedereen moet adviseren.
Ik kan me ook niet herinneren dat me dat verteld is. Alleen dat ik met mijn hoofd omhoog moest slapen en niet op mijn zij
Ik kreeg overigen flinke bronchitis, dus met al dat gehoest had ik ook prima kunnen bukken
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb een paar maanden geleden een ooglidcorrectie gehad. Ik ging de volgende dag wel kort naar buiten om een rondje te lopen maar was eigenlijk ruim 10 dagen niet toonbaar, het was zo blauw! En de eerste 7 dagen ook hechtingen en pleisters natuurlijk. Dus ik ging wel boodschappen doen op een gegeven moment maar alleen met zonnebril op.
Het herstel viel me echt niet mee (10 dagen je nauwelijks in het openbaar kunnen vertonen is erg onpraktisch) maar ik ben er nu wel heel blij mee.
Alle reacties Link kopieren Quote
Tegen blauw zou ik arnica tabletjes slikken.
Ik nam tegelijk met de pijnstillers steeds 2 van die tabletjes, 4xper dag dus)
Nu was bij mij m'n neus behandeld maar met een dag of 3 was de zwelling weg.

Je kan t vooraf al beginnen.
#dat noemen wij niet raar, dat vinden wij alleen maar heel bijzonder

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven